Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Project.
Γιάννης Μόκιας1 Δημιουργία ιστοσελίδων με το FrontPage 2003 Χρήσιμος οδηγός βήμα προς βήμα.
Μικροδιδασκαλία.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
3.6.1 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ: Διδάσκοντας με τη βοήθεια επεξεργαστή κειμένου.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Χίου
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Διδακτική της Πληροφορικής
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Στα διάφορα επαγγέλματα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών σχετικών με τα διάφορα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα που καλείται να διδάξει ένας εκπαιδευτικός

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο: Ηλεκτρονική μορφή Έντυπη μορφή υλικό από ιστοσελίδες άρθρα από ταινίες, ντοκιμαντέρ εφημερίδες, περιοδικά οπτικοακουστικό υλικό εξωσχολικά βιβλία εγκυκλοπαίδειες

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Παράγοντες (λόγοι) που καθιστούν χρήσιμη τη δημιουργία και αξιοποίηση ενός διδακτικού αρχείου

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου 1) Οι ραγδαίες εξελίξεις και οι ταχύτατες μεταβολές σε πολλούς τομείς των επιστημών 2) Οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις για γνώση και πληροφόρηση 3) Η ανεπάρκεια και η απαξίωση κάποιων σχολικών εγχειριδίων

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου 4) Η επικαιρότητα 5) Η διευκόλυνση του ίδιου του εκπαιδευτικού σε ζητήματα προετοιμασίας και αποτελεσματικής διεκπεραίωσης της διδασκαλίας 6) Ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη σχολική μονάδα

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Fontana: 1 η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος « Να είστε καλά προετοιμασμένοι »

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Φάκελος ατομικών στοιχείων των μαθητών O εκπαιδευτικός στο φάκελο αυτό καταχωρεί τα βασικά στοιχεία του κάθε μαθητή της τάξης στην οποία διδάσκει όπως το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση του σπιτιού και το τηλέφωνο των κηδεμόνων του Είναι επίσης πολύ σημαντικό να καταχωρείται και κάποιο ιδιαίτερο στοιχείο για το μαθητή, εάν υπάρχει, όπως για παράδειγμα ένα πρόβλημα υγείας ή δυσλεξίας, πιθανές μαθησιακές δυσκολίες

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Φάκελος ατομικών στοιχείων των μαθητών Fontana: 8 η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος « Να είστε ενήμεροι για οτιδήποτε συμβαίνει στην τάξη »

Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης διδακτικού αρχείου

1) Αποτελεσματικότερη οργάνωση, πληρέστερος προγραμματισμός και αρτιότερη μεθοδικότητα στη προετοιμασία των διδασκόμενων μαθημάτων 2) Πιο εύχρηστη και λειτουργική καθημερινότητα στη σχολική μονάδα

Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης διδακτικού αρχείου 3) Πληρέστερη αποτύπωση της εικόνας του μαθητικού δυναμικού 4) Δυνατότητα εύκολης και γρήγορης πρόσβασης σε ένα μεγάλο εύρος χρήσιμων πληροφοριών

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 1) Σε φύλλα διδασκαλίας (Φύλλο εφαρμογής, φύλλο πληροφοριών) 2) Σε παρουσιάσεις Powerpoint (στάδιο παρουσίασης) 3) Κατά περίπτωση, σε άμεση συνάρτηση με τους διδακτικούς στόχους

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 4) Στην υλοποίηση διάφορων projects 5) Σε εργασίες στο πλαίσιο επιμέρους μαθημάτων

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 6) Στην καθημερινή επικοινωνία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών 7) Σε οποιαδήποτε άλλη προγραμματισμένη ή μη συνάντηση με γονείς και κηδεμόνες

Διδακτικό αρχείο ενθάρρυνση δημιουργίας αρχείου και από τους μαθητές Αξιοποίηση σε: εργασίες μαθημάτων, επαναλήψεις διαγωνισμάτων-εξετάσεων διαθεματικές εργασίες-projects

Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Joyce, Br.,Calhoun, E.,Hopkins, D. (2002) Models of learning- tools for teaching, Buckingham- Philadelphia, second edition. E. Tαρατόρη, Π. Στραβάκου, M. Kουγιουρούκη (2003) Σελίδες διαλόγου: Το διδακτικό ηλεκτρονικό αρχείο και η συμβολή του στην αποτελεσματική διδασκαλία Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, τ.67 Prince, M. and Felder, R. (2006 ). Inductive Teaching and Learning Methods: Definitions, Comparisons, and Research Bases. Journal of Engineering Education, 95,2,