Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών σχετικών με τα διάφορα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα που καλείται να διδάξει ένας εκπαιδευτικός
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο: Ηλεκτρονική μορφή Έντυπη μορφή υλικό από ιστοσελίδες άρθρα από ταινίες, ντοκιμαντέρ εφημερίδες, περιοδικά οπτικοακουστικό υλικό εξωσχολικά βιβλία εγκυκλοπαίδειες
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Παράγοντες (λόγοι) που καθιστούν χρήσιμη τη δημιουργία και αξιοποίηση ενός διδακτικού αρχείου
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου 1) Οι ραγδαίες εξελίξεις και οι ταχύτατες μεταβολές σε πολλούς τομείς των επιστημών 2) Οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις για γνώση και πληροφόρηση 3) Η ανεπάρκεια και η απαξίωση κάποιων σχολικών εγχειριδίων
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου 4) Η επικαιρότητα 5) Η διευκόλυνση του ίδιου του εκπαιδευτικού σε ζητήματα προετοιμασίας και αποτελεσματικής διεκπεραίωσης της διδασκαλίας 6) Ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη σχολική μονάδα
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Fontana: 1 η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος « Να είστε καλά προετοιμασμένοι »
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Φάκελος ατομικών στοιχείων των μαθητών O εκπαιδευτικός στο φάκελο αυτό καταχωρεί τα βασικά στοιχεία του κάθε μαθητή της τάξης στην οποία διδάσκει όπως το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση του σπιτιού και το τηλέφωνο των κηδεμόνων του Είναι επίσης πολύ σημαντικό να καταχωρείται και κάποιο ιδιαίτερο στοιχείο για το μαθητή, εάν υπάρχει, όπως για παράδειγμα ένα πρόβλημα υγείας ή δυσλεξίας, πιθανές μαθησιακές δυσκολίες
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Φάκελος ατομικών στοιχείων των μαθητών Fontana: 8 η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος « Να είστε ενήμεροι για οτιδήποτε συμβαίνει στην τάξη »
Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης διδακτικού αρχείου
1) Αποτελεσματικότερη οργάνωση, πληρέστερος προγραμματισμός και αρτιότερη μεθοδικότητα στη προετοιμασία των διδασκόμενων μαθημάτων 2) Πιο εύχρηστη και λειτουργική καθημερινότητα στη σχολική μονάδα
Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης διδακτικού αρχείου 3) Πληρέστερη αποτύπωση της εικόνας του μαθητικού δυναμικού 4) Δυνατότητα εύκολης και γρήγορης πρόσβασης σε ένα μεγάλο εύρος χρήσιμων πληροφοριών
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 1) Σε φύλλα διδασκαλίας (Φύλλο εφαρμογής, φύλλο πληροφοριών) 2) Σε παρουσιάσεις Powerpoint (στάδιο παρουσίασης) 3) Κατά περίπτωση, σε άμεση συνάρτηση με τους διδακτικούς στόχους
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 4) Στην υλοποίηση διάφορων projects 5) Σε εργασίες στο πλαίσιο επιμέρους μαθημάτων
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 6) Στην καθημερινή επικοινωνία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών 7) Σε οποιαδήποτε άλλη προγραμματισμένη ή μη συνάντηση με γονείς και κηδεμόνες
Διδακτικό αρχείο ενθάρρυνση δημιουργίας αρχείου και από τους μαθητές Αξιοποίηση σε: εργασίες μαθημάτων, επαναλήψεις διαγωνισμάτων-εξετάσεων διαθεματικές εργασίες-projects
Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Joyce, Br.,Calhoun, E.,Hopkins, D. (2002) Models of learning- tools for teaching, Buckingham- Philadelphia, second edition. E. Tαρατόρη, Π. Στραβάκου, M. Kουγιουρούκη (2003) Σελίδες διαλόγου: Το διδακτικό ηλεκτρονικό αρχείο και η συμβολή του στην αποτελεσματική διδασκαλία Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, τ.67 Prince, M. and Felder, R. (2006 ). Inductive Teaching and Learning Methods: Definitions, Comparisons, and Research Bases. Journal of Engineering Education, 95,2,