Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Τεχνολογικά προϊόντα και εργαλεία Χαρακτηριστικά τεχνολογικού προϊόντος - «σχήματα » χρήσης (artifact vs instrument Verillon & Rabardel 1995) Πλαίσιο ένταξης του τεχνολογικού προϊόντος (Clements 2000) Υποστήριξη χρηστών για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας (Guin & Trouche 1999)
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Πλαίσιο ένταξης: Κοινότητες δράσης Μέλη: εκπαιδευτικοί, ερευνητές, προγραμματιστές, Στόχος: σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και δευτερογενής ανάπτυξη του αντίστοιχου λογισμικού Ενδοκοινοτική και δια-κοινοτική συνεργασία μεταξύ 3 κοινοτήτων δράσης (Ελβετία, Γερμανία, Ελλάδα)
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Πλαίσιο χρήσης του CCE Συγγραφή δύο σπονδυλωτών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων Ανταλλαγή υλικού, ιδεών, εξοικείωση με τεχνολογίες άλλων Στόχος η διαπραγμάτευση νοημάτων σε σχέση με: Τρόπους αξιοποίησης της τεχνολογίας Επιστημολογία Παιδαγωγική πρακτική Τη μαθησιακή διαδικασία
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Υποστήριξη της κοινότητας για την αξιοποίηση του CCE Δημιουργία υλικού ως αφετηρία για συζήτηση και επικοινωνία Οργάνωση της συνεργασίας – επικοινωνίας: Ορισμός υπευθύνου για την ολοκλήρωση της κάθε δραστηριότητας Θέτει θέματα προς συζήτηση Απευθύνεται προσωπικά σε κάποιους από τους χρήστες και τους ζητάει να συμμετέχουν Συμμετέχει και ο ίδιος στη συγγραφή της δραστηριότητας
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Λειτουργικότητες του εργαλείου Forum συζητήσεων: αρχική ιδέα, τρόπος δουλειάς Wiki: επεξεργασία κειμένου από πολλά άτομα ταυτοχρόνως, σχολιασμός αλλαγών, παρουσίαση διαφορετικών εκδόσεων σε σειρά Repository: την τοποθέτηση υλικού (αρχεία λογισμικού, κείμενα κλπ)
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Δραστηριότητες - χαρακτηριστικά Μετανάστευση Περιεχόμενο: αναζήτηση – αξιολόγηση – οργάνωση – διαχείριση πληροφορίας, κατασκευή μαθηματικού μοντέλου Χαρακτηριστικά: συμπληρωματικότητα των επιμέρους τμημάτων Πιθανότητες Περιεχόμενο: προσομοίωση ενός παιχνιδιού με κάρτες, κατασκευή μαθηματικού μοντέλου Χαρακτηριστικά: αλληλο – επικάλυψη των επιμέρους τμημάτων
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Θέματα επικοινωνίας Μετανάστευση Τρόπος περιγραφής Έννοιες προς διερεύνηση Διδακτική Στοχοθεσία – εργαλεία «Συμβατότητα» ηλικίας μαθητών με τις έννοιες Πιθανότητες Προσδιορισμός εννοιών Ρόλος των εργαλείων στη μαθησιακή διαδικασία Εφαρμογή στην τάξη Εξοικείωση με τεχνολογία άλλων «Συμβατότητα» ηλικίας μαθητών με τις έννοιες
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Χαρακτηριστικά επικοινωνίας - συνεργασίας Μετανάστευση Προσανατολισμός στο στόχο Παράθεση υλικού ή προτάσεων Συμφωνία Πιθανότητες Προσανατολισμός στη διαδικασία Διευκρινιστικά ερωτήματα στις προτάσεις άλλων Προσπάθεια «δεσίματος» της δραστηριότητας Συμφωνία
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Συμπεράσματα Διαφορετικοί τρόποι αξιοποίησης του ίδιου εργαλείου Σχέση χαρακτηριστικών δραστηριότητας – χαρακτηριστικών επικοινωνίας & συνεργασίας Συνεξέταση τεχνικών χαρακτηριστικών – στόχου, καθιερωμένων πρακτικών και πλαισίου ένταξης του εργαλείου
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Τρόπος περιγραφής δραστηριότητας - παράδειγμα I think it's important to make a difference between the different roles (teacher and student) but that the focus must be on what the student is supposed to do and learn. Maybe we could present the scenario as a table with two columns, one for the teacher and the other for the student. I also think that the scenario mustn't be too rigid so that teachers can adapt it to their needs and way of working... Catherine
Eργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας