Εκπαίδευση και ΤΠΕ Προβληματισμός ως προς τις προϋποθέσεις ένταξης (μέθοδοι, περιεχόμενο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Συστημάτων Instructional Systems Design -ISD ή Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Instructional Design -ID.
Σενάριο.
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εκπαιδευτική τεχνολογία (η Πληροφορική στην Εκπαίδευση)
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
M. Πατρινόπουλος.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαίδευση και ΤΠΕ Προβληματισμός ως προς τις προϋποθέσεις ένταξης (μέθοδοι, περιεχόμενο

Ψηφιακά αναλφάβητοι οι νέοι κοινωνικά περιθωριοποιημένοι Κ. Τσουκαλάς Αναζήτηση νέων τρόπων για ανάπτυξη δεξιοτήτων και που θα εξασφαλίζουν διαρκή μάθηση και ανανέωση γνώσεων Δεξιότητες για συνεχή μάθηση – «μετα-ικανότητες» ΤΠΕ καταλυτικό ρόλο στη μετεξέλιξη της δομής του εκπαιδευτικού συστήματος – βελτίωση της παιδαγωγικής πρακτικής Προϋποθέσεις; Εμπλουτισμός εκπαιδευτικού σκηνικού; Χρήση Διαδικτύου ??? Σύνθετος ρόλος εκπαιδευτικού Επιστημονική ή τεχνική κατάρτιση Ικανότητα αξιοποίησης θεωριών μάθησης στη διδακτική και ευρύτερη εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ βελτιώνουν τη διδασκαλία και τη μάθηση; Εξοπλίζουν τους μαθητές με ικανότητες στην ΚτΠ;

ΤΠΕ: Εμπλουτισμός του περιεχομένου και αλλαγή τρόπου παροχής εκπαίδευσης – επέκταση πρόσβασης στη γνώση «Επίκεντρο της εκπαίδευσης πρέπει να είναι το πώς θα διδάξουμε στους μαθητές μας να σκέφτονται, να χρησιμοποιούν τις δυνάμεις της λογικής τους, να γίνουν καλύτεροι στην επίλυση προβλημάτων» (Gagné, 1985) Επίλυση προβλημάτων - ΤΠΕ Διερεύνηση και αξιολόγηση συνθηκών για αποτελεσματική υποστήριξη διδακτικών πρακτικών και βελτίωση μαθησιακής διαδικασίας

Το νέο εκπαιδευτικό μοντέλο Παραδοσιακά: μοντέλο μεταφοράς πληροφορίας Ριζωμένες απόψεις μαθητών διαφορετικές από τις επιστημονικές Οι μαθητές πρέπει να γνωρίσουν, να εξοικειωθούν και να κατανοήσουν όψεις της επιστημονικής διερεύνησης, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι οι μαθητές θα είναι «οι μικροί επιστήμονες» Αναζήτηση πληροφοριών, εκμάθηση τρόπων επεξεργασίας, ικανότητα μάθησης, δημιουργίας Οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα όταν μπορούν να εφευρίσκουν τη γνώση μέσω διερεύνησης και πειραματισμού (Piaget) Νέο Πρότυπο Προσωπική εξερεύνηση, ενεργός μάθηση, κριτική σκέψη, νέος ρόλος εκπαιδευτικού, συνεργατική μάθηση, μεταβαλλόμενο περιεχόμενο και ετερογένεια Μαθητοκεντρικό Διαδικασία χρησιμοποίησης της πληροφορίας και όχι απλής αναφοράς

Ο εκπαιδευτικός Δίνει κίνητρα, βοηθά, κατευθύνει και οργανώνει την προσπάθεια των μαθητών Γνώσεις εκπαιδευτικών χρήσεων της τεχνολογίας και ανάπτυξης μαθησιακών περιβαλλόντων Μεταβαλλόμενο περιεχόμενο μάθησης Ο διδακτικός στόχος πρέπει να είναι σε υψηλότερο επίπεδο από δεδομένα και πληροφορίες Μετα-ικανότητες: εργαλεία υποβοήθησης για προσπέλαση, ανάλυση, αναμόρφωση και μετάδοση της πληροφορίας με τις ΤΠΕ Ετερογένεια: κάθε σχολείο ή τάξη μπορεί να ακολουθήσει το δικό του ρυθμό τις δικές του επιλογές μέσα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον

ΤΠΕ και προσεγγίσεις διδασκαλίας Συμπεριφορισμός: έργο του εκπαιδευτικού η μεταβολή της συμπεριφοράς των μαθητών μέσα από διδακτικές πρακτικές που έχουν σκοπό την ενίσχυση και επιβράβευση του μαθητή σε μια επιθυμητή ή επιδιωκόμενη συμπεριφορά Γνωστικές θεωρίες: το ουσιαστικό διαδραματίζεται σ αυτό που δεν είναι παρατηρήσιμο, αλλά σ αυτό που διαδραματίζεται στο νου ΤΠΕ εργαλεία διδασκαλίας και ισχυρά γνωστικά ή νοητικά εργαλεία Προώθηση της ενεργητικής μάθησης, του ποιοτικού συλλογισμού και της εννοιολογικής κατανόησης

Οι ΤΠΕ δεν αρκούν από μόνες τους! Προαπαιτούμενο: Κατάλληλη σχεδίαση του μαθησιακού περιβάλλοντος με βάση τις σύγχρονες απόψεις για τη μάθηση και ερευνητικά δεδομένα από το χώρο της διδακτικής του αντικειμένου Παραδοσιακό πρότυπο: Οργάνωση εκπαιδευτικής διαδικασίας, Καθοδήγηση εκπαιδευόμενου από τον εκπαιδευτικό, μέσα από διδακτικές αλληλουχίες και συμβάντα και περιορισμένες αλληλεπιδράσεις με το διαθέσιμο διδακτικό υλικό με στόχο την επίτευξη του επιθυμητού μαθησιακού αποτελέσματος. Πρότυπο μάθησης που ενισχύεται τεχνολογικά Μετάδοση και απομνημόνευση πληροφορίας μέσα από την από-πλαισιωμένη πρόσληψη παθητικής και αδρανούς γνώσης και την αντίληψη ότι η παρακολούθηση περιεχομένου ή έλεγχος, χειρισμός περιβάλλοντος (κουμπιά) συνιστά ενεργό μάθηση

Εκπαιδευτική τεχνολογία: διαδικασία σύνθετη, ολοκληρωμένη, η οποία εμπλέκει, συσχετίζει ανθρώπους, διαδικασίες, ιδέες και μέσα, καθώς και οργάνωση που έχει στόχο να λύσει προβλήματα, να συλλάβει, να εισαγάγει, να αξιοποιήσει και να διαχειριστεί τις λύσεις που διέπουν την ανθρώπινη μάθηση (AECT) Στην εκπαιδευτική τεχνολογία τα τεχνικά μέσα δεν χρησιμοποιούνται απλώς για να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία, αλλά η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης ρυθμίζεται ολικά ή μερικά από τα μέσα αυτά. Συμπεριφορισμός Το άτομο όταν μαθαίνει επιδεικνύει προβλέψιμη, ορατή και μετρήσιμη συμπεριφορά Η μάθηση διαδικασία αλληλουχιών ερέθισμα – απόκριση Ενίσχυση στις αποκρίσεις Η μάθηση δημιουργείται αποκλειστικά με τη δημιουργία συγκεκριμένων εξωτερικευμένων συμπεριφορών, ενώ οι νοητικές ή γνωστικές διεργασίες παραμένουν άγνωστες

Drills The lesson is presented (stimulus). The student responds (response). The response is evaluated and appropriate feedback is given (feedback). Optional reinforcement is given (reinforcement).

Games Βασίζεται σε ένα σενάριο

Tutorials Νέα δεξιότητα,. Νέα πληροφορία

Programmed Instruction Teaching technology incorporating instructional principles and techniques derived from laboratory and applied research in the field known as the Experimental Analysis of Behavior. Such techniques include active student responding, priming, prompting, fading, and shaping. Instructional materials are "programmed" when they are delivered in carefully crafted instructional sequences.

Simulations

Graphic Organizer/Semantic Web

Integrated Learning Systems Computer-administered diagnostic-prescriptive evaluation of the student's current achievement level. Then the software breaks down the content to be taught into small units, teaches a unit, assesses progress, an then moves on to the next unit or provides remedial instruction as indicated.