 Πούλη Ειρήνη  Ριζοπούλου Έλενα  Ρογκοζίνσκα Νάντια  Τάτση Αμαλία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
ΑΞΟΝΑΣ ΔΡΑΣΗΣ : ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΘΕΜΑ : ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
Η διαδικασία αξιολόγησης μαθητών σχολικής ηλικίας στο Κ.Δ.Α.Υ. Έβρου
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ "ΑΛΚΥΟΝΗ". Η ιστορία των προσώπων µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και της εκπαίδευσής τους έχει περάσει διάφορα στάδια αλλαγών µε.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΥ2- ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ο ΕΠΑΛ.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
H χελώνα που ήθελε να γίνει δρομέας.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Άτομα (παιδιά) με ειδικές ανάγκες ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΕΛΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΕΛΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΣΤ'2 18 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Φιλία.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ
3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ειδικής Αγωγής
1. Λευκής σαρκός 2. Οργάνων 3. Όπλων.  Ορισμός : Η στρατολόγηση και μεταφορά γυναικών και παιδιών, κυρίως από την μία χώρα στην άλλη, με σκοπό την προώθησή.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Χαράλαμπος Δούκας Μηχανικός Πληροφοριακών &
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ Αγόρια : Κατά την διάρκεια της δεκαετίας οι µ αθητές φορούσαν σχολικές ποδιές. Συγκεκρι µ ένα,
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Σε όλα τα όργανα της Ε.Ε. αντιπροσωπεύονται τα κράτη-μέλη.
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
Το Δίκαιο.
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Σπoυδαστής: Γιώργoς Μεvεξιάδης Εισηγητής : Νίκ o ς Ζαρά v ης ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ H διδασκαλία τω v Μαθη µ ατικώ v στη v Πρωτ o βάθ µ ια Εκπαίδευση µ ε τη.
ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΗΕ, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ένα ποσοστό 8-10% του πληθυσμού έχει κάποιας.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Πούλη Ειρήνη  Ριζοπούλου Έλενα  Ρογκοζίνσκα Νάντια  Τάτση Αμαλία

 Άτο µ α µ ε ειδικές ανάγκες κατά την έννοια του παρόντος θεωρούνται τα άτο µ α που έχουν ση µ αντική δυσκολία µ άθησης και προσαρ µ ογής εξαιτίας σω µ ατικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθη µ ατικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων. Στα άτο µ α αυτά περιλα µ βάνονται όσοι έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωρι µ ότητα, όσοι έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλή µ ατα όρασης ή ακοής, όσοι έχουν νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώ µ ατα ή προβλή µ ατα υγείας. Ακό µ α η κατηγορία αυτή περιλα µ βάνει και άτο µ α µ ε προβλή µ ατα λόγου και ο µ ιλίας, µ ε ειδικές δυσκολίες στη µ άθηση ( όπως δυσλεξία, δυσαριθ µ ησία, δυσαναγνωσία ) ή άτο µ α µ ε σύνθετες γνωστικές, συναισθη µ ατικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσοι παρουσιάζουν αυτισ µ ό και άλλες διαταραχές ανάπτυξης.

Οι παραλλαγές που παρατηρούνται µ εταξύ των µ ελών του ίδιου είδους, ονο µ άζονται " ατο µ ικές διαφορές ’’. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι αυτές αποτελούν φυσικό νό µ ο, σε ορισ µ ένα άτο µ α οι αποκλίσεις είναι τόσο ση µ αντικές ώστε να παρε µ ποδίζεται η ο µ αλή εξέλιξη και προσαρ µ ογή τους. Τα άτο µ α µ ε τέτοιου είδους αποκλίσεις έχουν κατά καιρούς ονο µ αστεί ανώ µ αλα, απροσάρ µ οστα, ψυχανώ µ αλα, δυσπροσάρ µ οστα, δύσκολα, προβλη µ ατικά, άτο µ α µ ε διαταραχές του χαρακτήρα και της συ µ περιφοράς, αποκλίνοντα. Πρόκειται για ονο µ ασίες πουωνική ευαισθησία.

 ' Ετσι, υπάρχουν άτο µ α µ ε ελαττω µ ατικά αισθητήρια όργανα, ( τυφλά, κωφά, βαρήκοα ), άτο µ α µ ε σω µ ατικές αναπηρίες, άτο µ α που πάσχουν από χρόνιες ασθένειες, άτο µ α πάσχοντα από ψυχικά νοσή µ ατα, άτο µ α µ ε ανεπαρκή νοητική ανάπτυξη κ. ο. κ. Η τελευταία καθιερωθείσα ονο µ ασία για τα άτο µ α αυτά, είναι ο όρος " άτο µ α µ ε ειδικές ανάγκες ", οι ιδιαιτερότητες των οποίων θα µ ας απασχολήσουν σε αυτήν την συζήτηση. Η στάση της κοινωνίας απέναντι στα άτο µ α µ ε ειδικές ανάγκες διαφέρει από εποχή σε εποχή και από κοινωνία σε κοινωνία. Ο Καιάδας της αρχαίας Σπάρτης αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγ µ α της σκληρότητας µ ε την οποία οι κοινωνίες αντι µ ετώπιζαν τα µ ειονεκτούντα παιδιά.

Στην προχριστιανική περίοδο, τα " ελαττω µ ατικά " άτο µ α παρα µ ελούνταν, καταδιώκονταν ή ακό µ α και θανατώνονταν. Με την ε µ φάνιση του Χριστιανισ µ ού και τα κηρύγ µ ατα αγάπης και φιλανθρωπίας που αυτός έφερε, τα άτο µ α αυτά έτυχαν περίθαλψης και προστασίας. Νωρίς στους χριστιανικούς χρόνους, ιδρύονταν άσυλα και οικοτροφεία, µ ακριά ωστόσο από τους υπόλοιπους ανθρώπους, όπου τα άτο µ α µ ε ειδικές ανάγκες τοποθετούνταν και παρέ µ εναν σε όλη τους τη ζωή µ ε κύριο στόχο τον περιορισ µ ό του σω µ ατικού πόνου και κινδύνου της ασιτίας. Μετά τον Β ' παγκόσ µ ιο πόλε µ ο παρατηρείται ζωηρή επιθυ µ ία και έ µ πρακτο ενδιαφέρον για πλήρη αποδοχή των αποκλινόντων ατό µ ων και για παροχή συστη µ ατικής βοήθειας, ώστε να µ πορέσουν τα άτο µ α αυτά να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο.

Τα τελευταία χρόνια, ση µ ειώνεται µ ια συνεχώς εξελισσό µ ενη προσπάθεια για εκπαίδευση και ανάπτυξη των ικανοτήτων αυτών των ατό µ ων, µ ε σκοπό την κοινωνική τους αποκατάσταση. ' Ετσι, την µ ακρά περίοδο απαισιοδοξίας, στην οποία ως καλύτερος τρόπος αντι µ ετώπισης των ατό µ ων µ ε ειδικές ανάγκες θεωρούνταν η ιδρυ µ ατική πρόνοια, αντικατέστησε µ ια περίοδος αισιοδοξίας, στην οποία µ ε κατάλληλη αγωγή και εκπαίδευση, γίνεται ολοένα και πιο εφικτή η οικονο µ ική και κοινωνική ανεξαρτητοποίηση τους. ' Ετσι, από την εξόντωση και τη θανάτωση σε παλιότερες εποχές, την απο µ όνωση και την ιδρυ µ ατική προστασία, φτάσα µ ε σή µ ερα στην εποχή, που διεθνώς επιδιώκεται η ο µ αλοποίηση των ατό µ ων µ ε ειδικές ανάγκες, δηλαδή η παροχή συστη µ ατικής βοήθειας, έτσι ώστε τα άτο µ α αυτά να ζήσουν, όσο τους επιτρέπουν οι περιορισ µ ένες ικανότητές τους, µ έσα στην ανθρώπινη κοινωνία µ ε τους συνανθρώπους τους

Η νέα αυτή τάση για κοινωνική αποδοχή και αξιοποίηση των αποκλινόντων ατό µ ων οφείλεται σε πλήθος παραγόντων. Η επικράτηση των δη µ οκρατικών ιδεών είχε ως αποτέλεσ µ α την αναγνώριση ίσων δικαιω µ άτων για όλους τους πολίτες, και ιδιαίτερα της εκπαίδευσης και της κοινωνικής περίθαλψης, ανεξάρτητα από τις ικανότητες και τις αναπηρίες τους.

Σύλλογοι γονέων και κηδε µ όνων παιδιών µ ε ειδικές ατό µ ων έχουν συσταθεί σε όλες τις χώρες του κόσ µ ου, ασκώντας πίεση στην κοινωνία και το επίση µ ο κράτος για την λήψη ειδικών µ έτρων υπέρ των αποκλινόντων ατό µ ων, όπως για παράδειγ µ α η ίδρυση ειδικών σχολείων, η λειτουργία ειδικών κέντρων επαγγελ µ ατικής µ αθητείας, η κατάρτιση ειδικού διδακτικού προσωπικού, η εξασφάλιση εργασίας µ ε την θεσ µ οθέτηση της υποχρεωτικής πρόσληψης από ιδιωτικές και κρατικές υπηρεσίες ενός ορισ µ ένου αριθ µ ού ατό µ ων µ ε ειδικές ανάγκες κτλ. Η ανάπτυξη επίσης της ψυχο µ ετρίας και της ψυχολογίας των ατο µ ικών διαφορών βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση των χαρακτηριστικών των αποκλινόντων ατό µ ων, µ ε αποτέλεσ µ α να διαπιστωθούν οι δυνατότητες εξέλιξης και κοινωνικής τους προσαρ µ ογής.

Επιπλέον, λόγοι οικονο µ ικοί και πρακτικοί επέβαλλαν την κοινωνική ένταξη των ατό µ ων µ ε ειδικές ανάγκες, διότι είναι λιγότερο δαπανηρό για µ ια κοινωνία να εκπαιδεύσει τα άτο µ α αυτά και να τα βοηθήσει να ζήσουν µ έσα στο κοινωνικό σύνολο ανεξάρτητα απ ' ότι να τα περιθάλψει σε ένα ίδρυ µ α κοινωνικής προστασίας για όλη τους την ζωή. Μέσα σε αυτήν την λογική κινείται και η προσπάθεια πολλών προγρα µµ άτων, που χρη µ ατοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή ' Ενωση για επαγγελ µ ατική κατάρτιση και αποκατάσταση των ατό µ ων αυτών, µ έσω της δη µ ιουργίας Κέντρων Επαγγελ µ ατικής Κατάρτισης ( Κ. Ε. Κ.), στα οποία µ πορούν να εκπαιδευτούν σε διάφορες επαγγέλ µ ατα και αποτελέσουν αξιοποιήσι µ ο εργατικό δυνα µ ικο.