Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών

2 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ το παιδί Η αλληλεπίδραση παιδιού-σχολείου Αποκλίσεις στη νοημοσύνη (Οριακή, χαμηλή, υψηλή) Ψυχοκινητικά Προβλήματα Συναισθηματικές- συμπεριφορικές διαταραχές Γεγονότα ζωής (διαζύγιο, θάνατος, φυλακή) Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσφασία, Δυσαριθμησία) Περιεχόμενο σχολικής μάθησης Μέθοδοι διδασκαλίας Κανόνες Σχολείου Προσωπικότητα εκπαιδευτικού Σχέσεις μεταξύ μαθητών

3 1. Α) ΕΜΦΑΝΉ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΆ ΑΊΤΙΑ Β) ΜΗ ΣΑΦΗ ΑΙΤΙΑ 2. Bradley εξωγενή ενδογενή και μεικτά 3. Adelman & Taylor, ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ 1.Μαθησιακά προβλήματα τύπου Ι (περιβάλλον) 2.Μαθησιακά προβλήματα τύπου ΙΙ (μεικτά) 3.Μαθησιακά προβλήματα τύπου ΙΙΙ (άτομο)

4 Κατηγοριοποίηση Μ.Δ Οργανικά αίτια Ψυχοσυναισθηματικά αίτια Κοινωνικοπολιτισμικές ανεπάρκειες Εκπαιδευτικά αίτια 2 ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1.Μη εμφανή αιτιολογία για αρκετές περιπτώσεις 2.Διαφορετικοί τρόποι εκδήλωσης 3.Πολύπλευρα αίτια

5 Λειτουργικό σύστημα κατηγοριοποίησης Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Δυσχέρειες σε ανάγνωση γραφή κλπ 1.Παιδίά με νοημοσύνη κατώτερη του μέσου όρου

6 Αρχικές μελέτες Νόμος 1944 Αγγλία Τυφλά Μειωμένη όραση Κωφά Μειωμένη ακοή Ασθενικά Διαβητικά Υστερούντα Επιληπτικά Πάσχοντα από φυσική αναπηρία Δυσπροσάρμοστα Διαταραχές λόγου

7 Διάκριση Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Μαθησιακές δυσκολίες ατόμων με ειδικές ανάγκες

8 Συχνότητα εμφάνισης 10% μαθησιακές δυσκολίες 30% προβλήματα μάθησης Κυρίως αγόρια Υποβαθμισμένα κοινωνικοπολιτισμικά περιβάλλοντα Φτωχά κοινωνικά στρώματα

9 Γενικές αρχές για την αντιμετώπιση Ιδιαίτερη μέθοδο και διαδικασία διάγνωσης κάθε περίπτωσης Οι περισσότερες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται με επιτυχία (έγκαιρη διάγνωση και εφαρμογή κατάλληλου τρόπου αντιμετώπισης Ιδιαίτερη προσοχή οι γονείς για τα διάφορα συμπτώματα Σημαντικές οι παρατηρήσεις εκπαιδευτικών και νηπιαγωγών-δασκάλων Συμμετοχή ειδικών

10 Γενικές αρχές για την αντιμετώπιση Λεπτομερές ιστορικό ατόμου Ιατρική εξέταση Εξέταση με κατάλληλα ψυχοτεχνικά μέσα Συμπληρωματικές παρατηρήσεις από εκπαιδευτικούς-γονείς Κ.Δ.Α.Υ Αγάπη και κατανόηση ενθάρρυνση Ανάδειξη κλίσεων Αποφυγή ταμπέλας Προσπάθεια δημιουργίας θετικών στάσεων Συμβουλευτική υποστήριξη


Κατέβασμα ppt "Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google