ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ “ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” ΞΥΔΑ ΣΟΥΖΑΝΑ – ΕΙΡΗΝΗ 30339 ΖΙΩΓΑ ΕΥΑ 30377 ΚΑΦΤΕΡΑΝΗ ΣΟΦΙΑ – ΜΑΡΙΑ 30742 ΚΤΙΣΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Μαρία Κώστα Μαρία Αλεξάνδρου Χριστίνα Φλούρου Αλέξης Μιχαήλ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 22/11/2011.
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΑΠΟ: Μομφερράτου Άννα Πετροπούλου Νόπη Σοιλεμεζίδου Ειρήνη
Πως κρίνετε συνολικά την εκπαιδευτική σας εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.Μη ικανοποιητική 2.μέτρια 3.ικανοποιητική 4.πολύ καλή 5.δεν έχω γνώμη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Διαδικασία.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Από τον μύθο στη πραγματικότητα.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
1 Απολογισμός του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης στο ΤΕΙ/Λ» Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα απολογισμού του έργου «Προηγμένες.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Μαθητές: Βιολάκης Εμμαλουήλ Κανιαδάκη Μαρία Παναγούλης Ευάγγελος ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
1 η Εργασία στην Ιατρική Εκπαίδευση ‘’Παρελθόν, παρόν, μέλλον:ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’’ Καντιλλάρι Γιόνα Α.Ε.Μ. : Ροκκά Ευαγγελία Α.Ε.Μ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Βαρένα Μαρία ΑΕΜ 1640 Σαρπότα Μαρία ΑΕΜ  Μελέτη για την εξαγωγή και παρουσίαση συμπερασμάτων για τις απόψεις των φοιτητών και των καθηγητών που.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
 Αναστασιάδη Ανατολή (ΑΕΜ: 30035)  Βαλαβάνη Ευδοξία (ΑΕΜ: 30043)  Γκόγκα Κωνσταντίνα (ΑΕΜ: 30053)  Κριαρά Σταυρούλα (ΑΕΜ: 30382)  Πριτσίνη Φιλίππα.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Ομάδα: Φανούλη Μαρία Χασιώτου Βαλεντίνα 3 ο Ενιαίο Λύκειο Σταυρούπολης.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ “ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθητές: Βιολάκης Εμμαλουήλ Κανιαδάκη Μαρία Παναγούλης Ευάγγελος
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ “ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” ΞΥΔΑ ΣΟΥΖΑΝΑ – ΕΙΡΗΝΗ ΖΙΩΓΑ ΕΥΑ ΚΑΦΤΕΡΑΝΗ ΣΟΦΙΑ – ΜΑΡΙΑ ΚΤΙΣΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΚΙΝΝΗΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ 29805

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Eίναι γενικά παραδεκτό ότι πολλοί ασθενείς που διέπραξαν ή σκέφτονταν να διαπράξουν αυτοκτονία συμβουλεύτηκαν τον παθολόγο τους πριν προχωρήσουν Eίναι γενικά παραδεκτό ότι πολλοί ασθενείς που διέπραξαν ή σκέφτονταν να διαπράξουν αυτοκτονία συμβουλεύτηκαν τον παθολόγο τους πριν προχωρήσουν 77% των ασθενών συμβουλεύτηκαν τον γιατρό της πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης 12 μήνες πριν τον θάνατο και 66% 30 μέρες πριν 77% των ασθενών συμβουλεύτηκαν τον γιατρό της πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης 12 μήνες πριν τον θάνατο και 66% 30 μέρες πριν Είναι επομένως απαραίτητο οι παθολόγοι να αναγνωρίζουν τους ασθενείς με αυτοκτονικές τάσεις και να μπορούν να τους χειριστούν με κατάλληλες δεξιότητες Είναι επομένως απαραίτητο οι παθολόγοι να αναγνωρίζουν τους ασθενείς με αυτοκτονικές τάσεις και να μπορούν να τους χειριστούν με κατάλληλες δεξιότητες

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Παρόλο που δεν υπάρχει ειδική ή ενιαία εθνική προσέγγιση για την εκπαίδευση των γιατρών στα πανεπιστήμια της Αυστραλίας για την πρόληψη των αυτοκτονιών πολλοί προπτυχιακοί φοιτητές και πολλοί γιατροί υποστηρίζουν την ένταξη ενός τέτοιου μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών Παρόλο που δεν υπάρχει ειδική ή ενιαία εθνική προσέγγιση για την εκπαίδευση των γιατρών στα πανεπιστήμια της Αυστραλίας για την πρόληψη των αυτοκτονιών πολλοί προπτυχιακοί φοιτητές και πολλοί γιατροί υποστηρίζουν την ένταξη ενός τέτοιου μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν πως η ένταξη ενός τέτοιου μαθήματος βοήθησε τους μελλοντικούς γιατρούς να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις και οδήγησε στην μείωση των ποσοστών αυτοκτονιών από 22 ως 73% Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν πως η ένταξη ενός τέτοιου μαθήματος βοήθησε τους μελλοντικούς γιατρούς να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις και οδήγησε στην μείωση των ποσοστών αυτοκτονιών από 22 ως 73% Επομένως είναι απαραίτητη η εκμάθηση αυτών των δεξιοτήτων από νωρίς από τους προπτυχιακούς φοιτητές, ωστόσο λίγες μελέτες διεξήχθησαν για να αποδείξουν αυτή την ανάγκη. Επομένως είναι απαραίτητη η εκμάθηση αυτών των δεξιοτήτων από νωρίς από τους προπτυχιακούς φοιτητές, ωστόσο λίγες μελέτες διεξήχθησαν για να αποδείξουν αυτή την ανάγκη.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Πρόσφατη έρευνα που έγινε στις 11 από τις 16 ιατρικές σχολές της Αυστραλίας έδειξε ότι: Πρόσφατη έρευνα που έγινε στις 11 από τις 16 ιατρικές σχολές της Αυστραλίας έδειξε ότι: ► 54% των σχολών καλύπτουν πληροφορίες από τοπικές υπηρεσίες καταγραφής αυτοκτονιών ► 59% καλύπτουν πρόληψη αυτοκτονιών ► 70%καλυπτουν παράγοντες κίνδυνου για αυτοκτονίες και ταυτοποίηση των ασθενών με αυτοκτονικές τάσεις Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των γνώσεων δίδεται στα μαθήματα της ψυχιατρικής της ιατροδικαστικής και της προληπτικής ιατρικής Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των γνώσεων δίδεται στα μαθήματα της ψυχιατρικής της ιατροδικαστικής και της προληπτικής ιατρικής

ΕΙΣΑΓΩΓΗ * Μία μελέτη που έγινε στην Αυστραλία το 1999 έδειξε ότι στο 70 % των ιατρικών σχολών διεξάγονται μαθήματα όσον αφορά στις γνώσεις και την στάση που πρέπει να κρατάει κανείς για την πρόληψη των αυτοκτονιών μέσα από διαλέξεις,αλλά οι δεξιότητες για την πρόληψη συνήθως δεν διδάσκονται

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Προπτυχιακή εκπαίδευση στην αποτροπή αυτοκτονιών Η προπτυχιακή εκπαίδευση πραγματοποιείται κυρίως στα πρώτα έτη σπουδών Η προπτυχιακή εκπαίδευση πραγματοποιείται κυρίως στα πρώτα έτη σπουδών Η εκπαίδευση αυτή βασίζεται σε διδακτέα ύλη, την οποία οι φοιτητές ιατρικής, καθότι δεν έχουν κλινική εμπειρία και γνώση σε αντίθεση με τους γενικούς ιατρούς, δε μπορούν να κατανοήσουν στον ίδιο βαθμό Η εκπαίδευση αυτή βασίζεται σε διδακτέα ύλη, την οποία οι φοιτητές ιατρικής, καθότι δεν έχουν κλινική εμπειρία και γνώση σε αντίθεση με τους γενικούς ιατρούς, δε μπορούν να κατανοήσουν στον ίδιο βαθμό

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Τρέχον πρόγραμμα σπουδών στις αυστραλιανές ιατρικές σχολές Οι σχολές αυτές έχουν αναπτύξει ποικίλα προγράμματα σπουδών με διαφορετική διάρκεια σπουδών, δομή μαθημάτων και διαφορετικό τρόπο εισαγωγής Οι σχολές αυτές έχουν αναπτύξει ποικίλα προγράμματα σπουδών με διαφορετική διάρκεια σπουδών, δομή μαθημάτων και διαφορετικό τρόπο εισαγωγής Μοντέλο Harden: πρόγραμμα σπουδών με έντεκα διαφορετικά βήματα για την προσαρμογή της εκπαίδευσης της αποτροπής αυτοκτονιών στη γενική εκπαίδευση Μοντέλο Harden: πρόγραμμα σπουδών με έντεκα διαφορετικά βήματα για την προσαρμογή της εκπαίδευσης της αποτροπής αυτοκτονιών στη γενική εκπαίδευση

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Ανεπαρκής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων για την αποτροπή αυτοκτονιών Ανεπαρκής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων για την αποτροπή αυτοκτονιών Ανεπαρκής αξιολόγηση των κλινικών δεξιοτήτων που αποκτούνται όσον αφορά στην εκπαίδευση για την αποτροπή των αυτοκτονιών Ανεπαρκής αξιολόγηση των κλινικών δεξιοτήτων που αποκτούνται όσον αφορά στην εκπαίδευση για την αποτροπή των αυτοκτονιών Κάθε πρόγραμμα σπουδών που εισάγεται πρέπει να έχει οδηγά σημεία για την αξιολόγηση της ποιότητας, της ποσότητας και του αντίκτυπου των προγραμμάτων για την αποτροπή αυτοκτονιών Κάθε πρόγραμμα σπουδών που εισάγεται πρέπει να έχει οδηγά σημεία για την αξιολόγηση της ποιότητας, της ποσότητας και του αντίκτυπου των προγραμμάτων για την αποτροπή αυτοκτονιών

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Οι κύριοι στόχοι της μελέτης είναι: Τρόπος απόκτησης δεξιοτήτων για την αποτροπή αυτοκτονιών Τρόπος απόκτησης δεξιοτήτων για την αποτροπή αυτοκτονιών Αξιολόγηση των δεξιοτήτων αυτών Αξιολόγηση των δεξιοτήτων αυτών Και τι είδους δεξιότητες πρέπει να αναπτυχθούν Και τι είδους δεξιότητες πρέπει να αναπτυχθούν

ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από τρεις πηγές: Αυστραλιανές ιατρικές σχολές Αυστραλιανές ιατρικές σχολές Προπτυχιακοί φοιτητές Προπτυχιακοί φοιτητές Γενικοί ιατροί Γενικοί ιατροί

ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Αυστραλιανές ιατρικές σχολές Ερευνα με αντιπροσωπευτικό δείγμα 2-3 ατόμων από κάθε ιατρική σχολή Ερευνα με αντιπροσωπευτικό δείγμα 2-3 ατόμων από κάθε ιατρική σχολή Ηλεκτρονική ή τηλεφωνική συνέντευξη Ηλεκτρονική ή τηλεφωνική συνέντευξη Συλλογή πληροφοριών για την ήδη υπάρχουσα εκπαίδευση, για τις γνώσεις και τις ικανότητες που αποκτήθηκαν, για τους μηχανισμούς αξιολόγησης και για την μελλοντική συμμετοχή των σχολών στο πιλοτικό πρόγραμμα για την εκπαίδευση στην αποτροπή αυτοκτονιών. Συλλογή πληροφοριών για την ήδη υπάρχουσα εκπαίδευση, για τις γνώσεις και τις ικανότητες που αποκτήθηκαν, για τους μηχανισμούς αξιολόγησης και για την μελλοντική συμμετοχή των σχολών στο πιλοτικό πρόγραμμα για την εκπαίδευση στην αποτροπή αυτοκτονιών.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Προπτυχιακοί φοιτητές και γενικοί ιατροί Έρευνα με αντιπροσωπευτικό δείγμα φοιτητών από κάθε έτος σπουδών Έρευνα με αντιπροσωπευτικό δείγμα φοιτητών από κάθε έτος σπουδών Συλλογή πληροφοριών από τους φοιτητές όσον αφορά στην εκπαίδευση για την αποτροπή αυτοκτονιών Συλλογή πληροφοριών από τους φοιτητές όσον αφορά στην εκπαίδευση για την αποτροπή αυτοκτονιών Ειδικότερα για τις ικανότητες που απέκτησαν στην εκπαίδευση, τη σημασία των ικανοτήτων αυτών για αυτούς και ποια η άποψή τους για το ρόλο των γιατρών στην αποτροπή των αυτοκτονιών Ειδικότερα για τις ικανότητες που απέκτησαν στην εκπαίδευση, τη σημασία των ικανοτήτων αυτών για αυτούς και ποια η άποψή τους για το ρόλο των γιατρών στην αποτροπή των αυτοκτονιών Ίδιο ερωτηματολόγιο στους γενικούς ιατρούς Ίδιο ερωτηματολόγιο στους γενικούς ιατρούς

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ Σε σύνολο 10 Αυστραλιανών ιατρικών σχολών Η πλειοψηφία ( 80 % ) ανέφερε υπάρχουσα εκπαίδευση για την αποτροπή των αυτοκτονιών Η πλειοψηφία ( 80 % ) ανέφερε υπάρχουσα εκπαίδευση για την αποτροπή των αυτοκτονιών 80% των σχολών παρείχε στους φοιτητές κλινική εκπαίδευση στα τελευταία χρόνια των σχολών 80% των σχολών παρείχε στους φοιτητές κλινική εκπαίδευση στα τελευταία χρόνια των σχολών 80% θεωρούν απαραίτητη την εκπαίδευση για την αποτροπή των αυτοκτονιών στην αποτελεσματικότητα των γιατρών στο μέλλον 80% θεωρούν απαραίτητη την εκπαίδευση για την αποτροπή των αυτοκτονιών στην αποτελεσματικότητα των γιατρών στο μέλλον 90% προτιμάει η προπτυχιακή εκπαίδευση να πραγματοποιείται στα τελευταία έτη των σπουδών 90% προτιμάει η προπτυχιακή εκπαίδευση να πραγματοποιείται στα τελευταία έτη των σπουδών 80% των ερωτηθέντων θεωρούν την προσομοίωση περιστατικών ως κατάλληλη μέθοδο εκπαίδευσης ενώ ένα 30% επιλέγει την ηλεκτρονική μάθηση 80% των ερωτηθέντων θεωρούν την προσομοίωση περιστατικών ως κατάλληλη μέθοδο εκπαίδευσης ενώ ένα 30% επιλέγει την ηλεκτρονική μάθηση Η πλειοψηφία των σχολών προτιμάει την εκπαίδευση βάση επίλυσης προβλημάτων Η πλειοψηφία των σχολών προτιμάει την εκπαίδευση βάση επίλυσης προβλημάτων

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ Στο σύνολο 373 προπτυχιακών φοιτητών σε Αυστραλιανά Πανεπιστήμια 43% έλαβαν προπτυχιακή εκπαίδευση για την αποτροπή των αυτοκτονιών εκ των οποίων το 86% την έλαβε στο πρώτο έτος 43% έλαβαν προπτυχιακή εκπαίδευση για την αποτροπή των αυτοκτονιών εκ των οποίων το 86% την έλαβε στο πρώτο έτος Σε αυτοαξιολόγηση τους ως προς τις γνώσεις και τις ικανότητες στην αποτροπή αυτοκτονιών δήλωσαν: Σε αυτοαξιολόγηση τους ως προς τις γνώσεις και τις ικανότητες στην αποτροπή αυτοκτονιών δήλωσαν: Α) Γνώσεις : Μέτριες – Αρκετές ( 30 – 50 % ) Α) Γνώσεις : Μέτριες – Αρκετές ( 30 – 50 % ) Β) Ικανότητες : Μέτριες – Ελλιπείς ( 30 – 40 % ) Β) Ικανότητες : Μέτριες – Ελλιπείς ( 30 – 40 % ) Το 97% θεωρούν ότι οι ικανότητες τους στην αποτροπή αυτοκτονιών είναι σημαντικές για την μελλοντική ιατρική τους πορεία Το 97% θεωρούν ότι οι ικανότητες τους στην αποτροπή αυτοκτονιών είναι σημαντικές για την μελλοντική ιατρική τους πορεία Το 80% θα τους ενδιέφερε να εγγραφούν σε εκπαιδευτικά μαθήματα αποτροπής αυτοκτονιών Το 80% θα τους ενδιέφερε να εγγραφούν σε εκπαιδευτικά μαθήματα αποτροπής αυτοκτονιών Τα 2/3 πιστεύουν ότι περισσότερες από τις μισές αυτοκτονίες είναι αποτρέψιμες Τα 2/3 πιστεύουν ότι περισσότερες από τις μισές αυτοκτονίες είναι αποτρέψιμες

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΓΕΝΙΚΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ Στο σύνολο 24 γενικών ιατρών από όλη την Αυστραλία Το 90% συναντά συχνά ασθενείς με τάσεις αυτοκτονίας Το 90% συναντά συχνά ασθενείς με τάσεις αυτοκτονίας Το 85% συναντά ασθενείς με τάσεις αυτοτραυματισμού ή που έχουν κάνει απόπειρα αυτοκτονίας Το 85% συναντά ασθενείς με τάσεις αυτοτραυματισμού ή που έχουν κάνει απόπειρα αυτοκτονίας Τα 2/3 συνάντησαν περιστατικό αυτοκτονίας Τα 2/3 συνάντησαν περιστατικό αυτοκτονίας Το 1/3 συναντούν περιστατικό αυτοκτονίας περίπου κάθε 2 χρόνια Το 1/3 συναντούν περιστατικό αυτοκτονίας περίπου κάθε 2 χρόνια Το 37,5% είχε εκπαιδευτεί στην αποτροπή ως φοιτητής Το 37,5% είχε εκπαιδευτεί στην αποτροπή ως φοιτητής Το 37,5% δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένοι με τις ικανότητες των γιατρών της περιοχής τους. Το 37,5% δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένοι με τις ικανότητες των γιατρών της περιοχής τους. Η πλειοψηφία ( 83,% ) θεωρεί ότι τους βοήθησε και αναγνωρίζει τη σημαντικότητα της αποτροπής αυτοκτονιών και ότι πρέπει να διδάσκεται προπτυχιακά. Η πλειοψηφία ( 83,% ) θεωρεί ότι τους βοήθησε και αναγνωρίζει τη σημαντικότητα της αποτροπής αυτοκτονιών και ότι πρέπει να διδάσκεται προπτυχιακά. Ως προς τις απαιτούμενες ικανότητες στην αποτροπή αυτοκτονιών σε σύνολο 12 ικανοτήτων αναγνώρισαν τις 9 από αυτές ως σημαντικές έως εξαιρετικά σημαντικές σε ποσοστό 80%

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΩΝ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ Έγινε μελέτη για το κόστος της ένταξης και διατήρησης του προπτυχιακού μαθήματος αποτροπής αυτοκτονιών βασισμένο σε 3 παράγοντες : Έγινε μελέτη για το κόστος της ένταξης και διατήρησης του προπτυχιακού μαθήματος αποτροπής αυτοκτονιών βασισμένο σε 3 παράγοντες : 1) Παραδόσεις μαθημάτων 2) Ηλεκτρονική μάθηση 3) Προσομοίωση περιστατικών Η ένταξη του μαθήματος θα είναι σε 19 μήνες και το συνολικό κόστος ανέρχεται στα $456,990 και το κόστος διατήρησης θα είναι $46,982 ετησίως

ΣΥΖΗΤΗΣΗ Η μελέτη υποδεικνύει την ανάγκη και υποστήριξη της εκμάθησης της αποτροπής των αυτοκτονιών στις Ι.Σ. της Αυστραλίας Η μελέτη υποδεικνύει την ανάγκη και υποστήριξη της εκμάθησης της αποτροπής των αυτοκτονιών στις Ι.Σ. της Αυστραλίας Οι φοιτητές που διδάχτηκαν το πώς να αποτρέπουν μια αυτοκτονία δήλωσαν πιο ικανοί να το εφαρμόσουν στην πράξη Οι φοιτητές που διδάχτηκαν το πώς να αποτρέπουν μια αυτοκτονία δήλωσαν πιο ικανοί να το εφαρμόσουν στην πράξη

ΣΥΖΗΤΗΣΗ Δομή αποτροπής αυτοκτονίας στο πρόγραμμα σπουδών: Δομή αποτροπής αυτοκτονίας στο πρόγραμμα σπουδών: 1) Εκπαίδευση βάσει προσομοίωσης περιστατικών και επίλυσης του προβλήματος τους 2) Διαλέξεις και άλλο εκπαιδευτικό υλικό

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ  Περιορισμένος χρόνος ο οποίος επηρέασε τον αριθμό απαντήσεων αλλά και τον τρόπο παρουσίασης των αποτελεσμάτων  Οι συμμετέχοντες επέλεξαν μόνοι τους να συμμετάσχουν στο ερωτηματολόγιο – ένδειξη αυξημένου ενδιαφέροντος επί του θέματος – γεγονός που μπορεί να επηρέασε τα αποτελέσματα (πιθανόν να διαθέτουν περισσότερες γνώσεις για την αποτροπή αυτοκτονίας)  Στο Qweensland είναι υψηλότερο το ποσοστό των αυτοκτονιών άρα πιθανόν να είναι μεγαλύτερη και η ευαισθησία και το ενδιαφέρον των φοιτητών του ομώνυμου πανεπιστημίου

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 1) Οι φοιτητές που συμμετείχαν υποστηρίζουν την προώθηση της εκπαίδευσης της αποτροπής αυτοκτονιών στο πανεπιστήμιο 2) Η ενσωμάτωση της αποτροπής της αυτοκτονίας ως μάθημα πρέπει: Να περιλαμβάνει την εκμάθηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων Να περιλαμβάνει την εκμάθηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων Να εμβαθύνει στους παράγοντες κινδύνου (όχι μόνο βιολογικοί/γενετικοί αλλά και κοινωνικοί) Να εμβαθύνει στους παράγοντες κινδύνου (όχι μόνο βιολογικοί/γενετικοί αλλά και κοινωνικοί)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Και τέλος, αν ληφθεί υπ’ όψιν το γεγονός ότι οι ασθενείς που αυτοκτόνησαν είχαν προηγουμένως ζητήσει βοήθεια από το γιατρό τους, γίνεται αντιληπτή η ανάγκη εκμάθησης τρόπων αποτροπής αυτοκτονιών ώστε να αποτραπούν μελλοντικοί θάνατοι Και τέλος, αν ληφθεί υπ’ όψιν το γεγονός ότι οι ασθενείς που αυτοκτόνησαν είχαν προηγουμένως ζητήσει βοήθεια από το γιατρό τους, γίνεται αντιληπτή η ανάγκη εκμάθησης τρόπων αποτροπής αυτοκτονιών ώστε να αποτραπούν μελλοντικοί θάνατοι

Συγγραφείς άρθρου:Jacinta L. Hawgood, Karolina E. Krysinka, Naoko Ide, Diego De Leo Δημοσίευση: 2008 στο περιοδικό “Medical Teacher” σελίδες

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Με την ανάθεσή σε μας αυτής την εργασίας, μας δόθηκε η ευκαιρία να προσεγγίσουμε ένα πολύ ευαίσθητο θέμα της σύγχρονης ζωής, αυτό της αυτοκτονίας. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, είναι εμφανής η ανεπάρκεια γνώσεων αλλά και δεξιοτήτων των προπτυχιακών φοιτητών ως προς την αντιμετώπιση αυτών των ασθενών. Το γεγονός αυτό, βρίσκεται σε αντιδιαστολή με τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό αυτών των περιστατικών και είναι κάτι που η διεθνής ιατρική κοινότητα πρέπει να επιστήσει την προσοχή της. Με την ανάθεσή σε μας αυτής την εργασίας, μας δόθηκε η ευκαιρία να προσεγγίσουμε ένα πολύ ευαίσθητο θέμα της σύγχρονης ζωής, αυτό της αυτοκτονίας. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, είναι εμφανής η ανεπάρκεια γνώσεων αλλά και δεξιοτήτων των προπτυχιακών φοιτητών ως προς την αντιμετώπιση αυτών των ασθενών. Το γεγονός αυτό, βρίσκεται σε αντιδιαστολή με τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό αυτών των περιστατικών και είναι κάτι που η διεθνής ιατρική κοινότητα πρέπει να επιστήσει την προσοχή της.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Ως προπτυχιακοί φοιτητές της ΙΣΑΠΘ, διακρίνουμε ελλείψεις και στο δικό μας πρόγραμμα σπουδών τόσο στην απόκτηση γνώσεων για την αυτοκτονία όσο και σε βασικές δεξιότητες αναγνώρισης και αξιολόγησης ενός τέτοιου ασθενούς αλλά και άμεσης παρέμβασης για την αποτροπή της πράξης αυτής. Κρίνουμε πλέον αναγκαία την ενσωμάτωση ενός κύκλου μαθημάτων - αντίστοιχου με αυτόν άλλων σχολών του εξωτερικού - ώστε όταν κληθούμε, να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε κατάλληλα ανάλογο περιστατικό. Ως προπτυχιακοί φοιτητές της ΙΣΑΠΘ, διακρίνουμε ελλείψεις και στο δικό μας πρόγραμμα σπουδών τόσο στην απόκτηση γνώσεων για την αυτοκτονία όσο και σε βασικές δεξιότητες αναγνώρισης και αξιολόγησης ενός τέτοιου ασθενούς αλλά και άμεσης παρέμβασης για την αποτροπή της πράξης αυτής. Κρίνουμε πλέον αναγκαία την ενσωμάτωση ενός κύκλου μαθημάτων - αντίστοιχου με αυτόν άλλων σχολών του εξωτερικού - ώστε όταν κληθούμε, να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε κατάλληλα ανάλογο περιστατικό.