Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Συστημάτων Instructional Systems Design -ISD ή Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Instructional Design -ID.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ / ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΕΚΠ / ΣΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΗΣ, ΕΓΚΥΡΑ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Διδακτικοί στόχοι.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ημερίδα του έργου "Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης του ΤΕΙ Λάρισας" «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση : οι εκπαιδευτές» Κυριακή Μπαλτά Βιβλιοθηκονόμος.
Εκπαίδευση και ΤΠΕ Προβληματισμός ως προς τις προϋποθέσεις ένταξης (μέθοδοι, περιεχόμενο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Θεωρίες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ - Σ ΠΟΝΔΥΛΩΣΗ Τ ΟΥ Σ ΤΟΧΟΥ Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Εκπαιδευτική τεχνολογία (η Πληροφορική στην Εκπαίδευση)
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Είδη εκπαιδευτικού λογισμικού και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Συστημάτων Instructional Systems Design -ISD ή Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Instructional Design -ID

Δραστηριότητες του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΕΣ) Στόχος: η συστηματική επιλογή διαδικασιών, μεθόδων, κανόνων ή συμβουλών που αποβλέπουν στη βελτίωση της διδασκαλίας η δημιουργία και λειτουργία αποτελεσματικών, αποδοτικών και παραγωγικών (‘ισχυρών’) περιβαλλόντων μάθησης Οι ειδικοί του ΕΣ δρουν με τρόπο ανάλογο με έναν αρχιτέκτονα και ένα μηχανικό που χρησιμοποιεί μια εκτενή βάση γνώσεων προκειμένου να αναλύσει τα προβλήματα, να επιλέξει τις βασικές παραμέτρους και τις κατάλληλες διαδικασίες για τη λύση των προβλημάτων και την εκτέλεση των δραστηριοτήτων

Ο ΕΣ αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προσεγγίσεις για τη διδασκαλία Δέχεται ότι προκειμένου να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί η όποια εκπαιδευτική διαδικασία, είναι απαραίτητο: να προσδιοριστούν και να περιγραφούν με ακρίβεια: όλα τα συστήματα, όλα τα στάδια και όλοι οι παράγοντες, και να εξεταστούν οι σχέσεις μεταξύ των στοιχείων αυτών σε συνάφεια με τους διδακτικούς στόχους (Romiszowski, 1988/1997, Reigeluth, 1983/2002, Σολομωνίδου, 1999) Στενή η σχέση της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας με τον ΕΣ

Συγκρότηση του ΕΣ ανέκαθεν οι ειδικοί του ΕΣ αναζητούσαν τα κατάλληλα εκπαιδευτικά μέσα για την επίτευξη των στόχων της διδασκαλίας, της εκπαίδευσης της κατάρτισης παραδοσιακά η διδασκαλία θεωρούνταν μια τέχνη (ο/η εκπαιδευτικός ήταν αρκετό να διαθέτει «καλή καρδιά, κοινή λογική και μερικά κολπάκια» για να διδάξει αποτελεσματικά) Ο ΕΣ άλλαξε ριζικά την αντίληψη αυτή, τοποθετώντας τη Διδακτική Μεθοδολογία σε μια επιστημονική βάση και συγκροτώντας έναν δραστήριο επιστημονικό κλάδο της Παιδαγωγικής Επιστήμης.

2 ος Παγκόσμιος Πόλεμος σχεδίαση συστημάτων κατάρτισης για στρατιωτικούς σκοπούς στις ΗΠΑ εμπλοκή πολλών έμπειρων ψυχολόγων και παιδαγωγών (όπως των Gagné & Briggs, 1974) κατάρτιση ειδικών tests για την εκτίμηση των ικανοτήτων των στρατιωτικών ώστε να αξιοποιηθούν στις διάφορες στρατιωτικές επιχειρήσεις Μετά τη λήξη του πολέμου, οι επιστήμονες αυτοί, και πολλοί άλλοι, δραστηριοποιήθηκαν για τη λύση εκπαιδευτικών προβλημάτων στο πλαίσιο ειδικών οργανώσεων που ιδρύθηκαν για το σκοπό αυτό Αφετηρία του ΕΣ

Συμπεριφορισμός: η αρχική θεωρητική βάση του ΕΣ Βασική παραδοχή του συμπεριφορισμού: το άτομο όταν μαθαίνει επιδεικνύει μια προβλέψιμη, ορατή και μετρήσιμη συμπεριφορά Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αναπτύσσει το άτομο που μαθαίνει αποτελούν ένα σταθερό σύνολο από συνδέσεις μεταξύ ερεθισμάτων και αποκρίσεων. Frederic Skinner: μία μεγάλη μορφή στο χώρο της ψυχολογίας και ένας από τους προδρόμους της συμπεριφορικής θεωρίας (άρθρο του: The Science of Teaching and the Art of Learning, 1954)

Μάθηση σύμφωνα με τον συμπεριφορισμό δημιουργία εξωτερικευμένων συμπεριφορών απορρέει από την ενίσχυση που προσφέρει η διδασκαλία δεν πραγματοποιείται μέσα από νοητικές ή γνωστικές δραστηριότητες του παιδιού οι νοητικές ή γνωστικές διεργασίες παραμένουν άγνωστες, μη ορατές και παρατηρήσιμες και δεν μπορούν να ενισχυθούν Πεμπτουσία του συμπεριφορισμού των ‘ορθών’ απαντήσεων στις ερωτήσεις Πεμπτουσία του συμπεριφορισμού : η κατάκτηση των ‘ορθών’ αποκρίσεων στα ερεθίσματα (δηλ. των ‘ορθών’ απαντήσεων στις ερωτήσεις) Αποτέλεσμα: Κατάτμηση της διδακτέας ύλης σε μικρότερα μέρη, στα οποία το παιδί μπορεί να αποκριθεί κατάλληλα. Ο/Η ειδικός του ΕΣ οργανώνει το περιεχόμενο της διδασκαλίας ώστε να ελέγχει τη μαθησιακή διαδικασία και να αποφεύγει τις ‘λανθασμένες’ συνδέσεις-απαντήσεις

Εξέλιξη του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού: η συστημική προσέγγιση Η εκτόξευση δορυφόρου Sputnik (Σοβιετική Ένωση, 1957) επηρέασε πολύ την εξέλιξη του ΕΣ προβλημάτισε την αμερικανική κυβέρνηση για την ποιότητα της εκπαίδευσης δαπανήθηκαν τεράστια ποσά για βελτίωση της διδασκαλίας των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών τα αποτελέσματα όμως δεν ήταν στο ύψος των προσδοκιών Διαμορφωτική αξιολόγηση Διαμορφωτική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού πριν αυτό ολοκληρωθεί και χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία (και συνολική αξιολόγησή του) Συστηματική σχεδίαση εκπαιδευτικών υλικών Διαμόρφωση εκπαιδευτικών στόχων (ταξονομίες: Bloom) Χρήση δοκιμασιών με αναφορά σε συγκεκριμένα κριτήρια (criterion- referenced tests) Απόψεις Gagné (1965) για οκτώ κατηγορίες -ή γεγονότα- μάθησης

Συστημική προσέγγιση στον ΕΣ Δεκαετία ’70: πολλά μοντέλα συστημικού ΕΣ εμφανίστηκαν και επηρέασαν πολλούς τομείς (στρατιωτικό, εργασιακό). Ο τομέας της τυπικής εκπαίδευσης δεν επηρεάστηκε όσο οι άλλοι Με την εξέλιξη του ΕΣ, η διδασκαλία, από τέχνη υποκειμενική, διαισθητική και σε μεγάλο βαθμό ατελής, εξελίχθηκε σε μια δραστηριότητα υψηλής εξειδίκευσης. Βασικοί παράγοντες του συστήματος που λαμβάνονται υπόψη για τη σχεδίαση των εκπαιδευτικών συστημάτων: οι στόχοι, το περιεχόμενο της διδασκαλίας και τα χαρακτηριστικά των μαθητών/ριών Λεπτομερής ανάλυση του συστήματος και όλων των παραγόντων που το απαρτίζουν: ανάλυση των σκοπών και των χαρακτηριστικών των μαθητών/ριών, σύλληψη ενός συστήματος διδασκαλίας-μάθησης πιλοτική του εφαρμογή, αξιολόγηση και εισαγωγή των αναγκαίων τροποποιήσεων οι οποίες έρχονται να κλείσουν τον κύκλο ο/η εκπαιδευτικός είναι ο παντοδύναμος φορέας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το πρόσωπο γύρω από το οποίο στρέφεται όλη η διδασκαλία.

Ο/Η σχεδιαστής/ρια εκπαιδευτικών συστημάτων συμπεριφορικού τύπου  διαγνώνει τις προηγούμενες γνώσεις και δεξιότητες των εκπαιδευομένων  εκτιμά την πολυπλοκότητα του περιεχομένου  διατυπώνει τους μαθησιακούς στόχους με όρους παρατηρήσιμης συμπεριφοράς  ‘τεμαχίζει’ το σύνθετο περιεχόμενο σε μέρη ή τμήματα (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις)  προσδιορίζει τον τύπο της ενίσχυσης  προσδιορίζει την αλληλουχία και τον τρόπο παρουσίασης της πληροφορίας, ώστε να εξασφαλιστούν ‘ορθές’ αποκρίσεις εκ μέρους των εκπαιδευόμενων

Το μοντέλο σχεδίασης ADDIE Analyze, Design, Develop, Implement, Evaluate Ανάλυση Σχεδίαση Ανάπτυξη Εφαρμογή Αξιολόγηση

Παραδείγματα εκπαιδευτικού λογισμικού συμπεριφορικού τύπου Supersolvers: Outnumbered! Σειρά Ξεφτέρης