Τεχνολογία Αλληλεπίδρασης Μοντέλο αλληλεπίδρασης Εργονομία Στιλ αλληλεπίδρασης Συστήματα συνεργασίας Άτομα με ειδικές ανάγκες Οπτικοποίηση της πληροφορίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Να περιγράψετε τους 2 τρόπους οργάνωσης Ιστοσελίδων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
Ανάπτυξη Διαδραστικών Συστημάτων
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Σχεδιασμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας και πολυπλοκότητας 24/10/2002.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
E X a M p L e Αξιοποιώντας την τεχνολογία XML στη διαχείριση της πληροφορίας Λίνα Μπουντούρη Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Σχεδιασμός Διεπαφής με τον Χρήστη
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Εισηγητής: Δρ. Αθανάσιος Νικολαΐδης.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο Κατασκευή Ιστοσελίδων 3 ο Κεφάλαιο Βελώνης Γεώργιος – Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20.
1 Σχεδιασμός της διεπαφής μιας πολυμεσικής εφαρμογής.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ανδρέου Βασίλης.
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (GUI)
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνολογία Αλληλεπίδρασης Μοντέλο αλληλεπίδρασης Εργονομία Στιλ αλληλεπίδρασης Συστήματα συνεργασίας Άτομα με ειδικές ανάγκες Οπτικοποίηση της πληροφορίας

Μοντέλο Norman (7 σταδίων) Δράση –Ορισμός επόμενου στόχου –Σχηματισμός πρόθεσης για δράση –Προσδιορισμός ακολουθίας ενεργειών –Εκτέλεση ακολουθίας ενεργειών Αντίδραση –Αντίληψη της νέας κατάστασης –Εξήγηση της κατάστασης –Αποτίμηση (κατάστασης / στόχο - πρόθεση)

Εργονομία (1) Πιθανές οργανώσεις ενεργειών Λειτουργική Σειριακή Συχνοτική Αλφαβητική

Εργονομία (2) Καθορισμός φυσικού περιβάλλοντος –του χρήστη ή του μέσου χρήστη Θέματα υγείας –Στάση του σώματος –Χώρος: φωτισμός, θερμοκρασία,... –Χρόνος συνεχούς εργασίας Χρήση χρωμάτων –Π.χ. Κόκκινο, κίτρινο, πράσινο

Σχεδίαση Διαλόγου Γλώσσα εντολών (command language) Μενού εντολών Ερωταπαντήσεις Συμπλήρωση φορμών και λογιστικά φύλλα Φυσική Γλώσσα Απευθείας χειρισμός αντικειμένων Γραφικό περιβάλλον WIMP Εικονική πραγματικότητα, 3-διάστατοι διάλογοι

Γλώσσα εντολών Πλεονεκτήματα: –Οι έμπειροι χρήστες μπορούν να εκτελούν γρήγορα και αποτελεσματικά σύνθετες λειτουργίες –Παραμετροποιείται –Οι χρήστες έχουν την πρωτοβουλία ενεργειών –Επικοινωνία από απομακρυσμένο περιβάλλον Μειονεκτήματα: –Δεν είναι κατάλληλη για άπειρους ή ευκαιριακούς χρήστες –Απαιτεί συνήθως μακροχρόνια εκπαίδευση και ικανότητα ενθύμησης των εντολών –Δεν είναι κατατοπιστική σε περιπτώσεις σφαλμάτων

Τύποι Mενού Πτυσσόμενο (pull-down) Αναδυόμενο (pop-up) Κυκλικό (pie)

Σχεδιασμός Μενού Ο αριθμός των επιλογών σε κάθε μενού πρέπει να είναι μεταξύ 4 και 12. Η ομαδοποίηση των επιλογών πρέπει να γίνεται με θεματικά κριτήρια. Η επιλογή από μενού μπορεί να γίνει είτε δείχνοντας απευθείας με χρήση της δεικτικής συσκευής, είτε με πληκτρολόγηση από τον χρήστη του αριθμού του επιλεγέντος αντικειμένου ή κάποιας αντιπροσωπευτικής συντόμευσης του. Θα πρέπει να παρέχεται δυνατότητα πλοήγησης στην ιεραρχία των μενού, με πρόβλεψη για αναίρεση (undo), ακύρωση (abort) και υποχώρηση (backtrack).

Μενού: υπερ-κατά Πλεονεκτήματα Ο μικρός αριθμός πληκτρολογήσεων που απαιτούνται από τους χρήστες και συνεπώς ο μικρός αριθμός σφαλμάτων Οι μικρές απαιτήσεις μνημονικού φορτίου χρήστη -Η δυνατότητα που παρέχουν στον σχεδιαστή για καλή δόμηση των επιλογών και του διαλόγου του χρήστη. -Μειονεκτήματα Η καθυστέρηση που συνεπάγεται η επιλογή μέσω μενού σε σχέση με γλώσσες εντολών Η κατανάλωση πολύτιμου χώρου οθόνης ιδίως σε περιπτώσεις σχοινοτενών υπομενού, Η δυσκολία που παρουσιάζουν στην εισαγωγή δεδομένων από τον χρήστη. Έλλειψη ευελιξίας Προβληματική η επανάλληψη ενεργειών

Οργάνωση επιλογών Συνήθως ιεραρχικά οργανωμένες Και με συντομογραφία πληκτρολόγησης Διατεταγμένες Αλφαβητικά Νοηματικά (κατηγορίες) Σειριακά Συχνοτικά Παραδείγματα επιλογής διάταξης: Οι χρήστες της βιβλιοθήκης Τα εργαλεία του βιβλιοθηκονόμου Τα διαστήματα δανεισμού των βιβλίων

Ερωταπαντήσεις Για ανταλλαγή πληροφορίας μικρού μεγέθους Πλεονεκτήματα: –Ευκολία εκμάθησης. Απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες χρηστών. –Υψηλή εκφραστικότητα ερωτημάτων Που εξαρτώνται από τις προηγούμενες απαντήσεις Μειονεκτήματα: –Περιορισμένη εφαρμογή σε ειδικά περιβάλλοντα –Οι περίπλοκες επερωτήσεις (SQL) απαιτούν εμπειρία

Φόρμες: αρχές σχεδιασμού Ο τίτλος κάθε φόρμας πρέπει να είναι σαφής και κατατοπιστικός Η προτροπή προς τον χρήστη πρέπει να είναι λιτή και περιεκτική προσωπικός τόνος πρέπει να αποφεύγεται Πληροφορίες για νέους και ευκαιριακούς χρήστες πρέπει να παρέχονται σε ξεχωριστές οθόνες με εύκολη πρόσβαση Λογική διάταξη πεδίων Κάλυψη οθόνης με ομοιόμορφη πυκνότητα Ομοιομορφία στη σύνταξη των βοηθητικών φράσεων, μηνυμάτων σφάλματος και στην ορολογία σε όλες τις οθόνες Να γίνεται σαφές στους χρήστες το μέγεθος των πεδίων εισαγωγής Πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα αλλαγών ή διόρθωσης σφαλμάτων Έγκαιρος έλεγχος εσφαλμένων τιμών. Πρέπει να αναφέρονται σαφώς τα προαιρετικά πεδία, αν υπάρχουν Σαφείς οδηγίες για την ολοκλήρωση Σαφή και κατατοπιστικά μυνήματα σφάλματος

Χρήση Φορμών Σε Βάσεις Δεδομένων, στο Διαδίκτυο Με λίστες προκαθορισμένων επιλογών Με λίστες μεταβαλλόμενων επιλογών Με παροχή βοήθειας για ευκαιριακούς χρήστες Συνδυάζονται μενού επιλογής και συμπλήρωση φορμών Ειδική περίπτωση: Λογιστικά φύλλα –Πολλά κελιά τιμών ή συναρτήσεων

Φόρμες: υπέρ-κατά Πλεονεκτήματα Μεταφορά διαδικασίας συμπλήρωσης έντυπης φόρμας: απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες χρηστών και απαιτεί ελάχιστη εκπαίδευση. Π.χ. εφαρμογές διαδικτύου. Δομημένη αλληλεπίδραση του χρήστη με τον υπολογιστή Δεν απαιτεί μνημονικό φορτίο από τον χρήστη. Ο χρήστης έχει εποπτεία μεγάλου τμήματος της φόρμας που συμπληρώνει και συνεπώς αισθάνεται ότι ελέγχει την όλη διαδικασία. Μειονεκτήματα Χαμηλή ταχύτητα απόκρισης, Μεγάλη απαίτηση για χώρο οθόνης, Μη καλή του προσαρμογή στην εκτέλεση εντολών Απαιτεί την ύπαρξη μηχανισμού ελέγχου δρομέα στην οθόνη, που δεν υφίσταται σε πολλές μη-γραφικές διεπιφάνειες.

Φυσική γλώσσα Με πληκτρολόγηση ή ομιλία INTELLECT  SQL –Άπειροι και έμπειροι χρήστες Προβλήματα αμφισημίας –Κτύπησε το παιδί με το ξύλο –Time flies like an arrow

Φυσική γλώσσα: υπερ-κατά Πλεονεκτήματα Φυσικότητα Ευελιξία του διαλόγου Υποστήριξη μεικτής πρωτοβουλίας Μειονεκτήματα Η ασάφεια και η περιττολογία που χαρακτηρίζει την φυσική γλώσσα Τεχνικές δυσκολίες ανάπτυξης συστημάτων ΦΓ Μικρό λεξιλόγιο, λίγες χρήσεις Ανθρωπομορφισμός - εσφαλμένες προσδοκίες

IDAS (131) Προβλήματα –Συνεχής ομιλία σε περιβάλλον θορύβου –Ανεξάρτητο ομιλητή –Αυθαίρετη ομιλία του χρήστη –Αναγνώριση σε πραγματικό χρόνο Προσέγγιση –Ανάλυση πραγματικών διαλόγων συνδρομητών Νέα, πιο προβλέψιμη, δομή διαλόγου –65000 επώνυμα, τοπονύμια, … –Εκπαίδευση με ομιλίες από 5000 χρήστες Αποτέλεσμα: χειρισμός του 70% των κλήσεων

Άσκηση Σε ποια από τις παρακάτω εφαρμογές πιστεύετε ότι ταιριάζει καλύτερα το στιλ αλληλεπίδρασης φυσική γλώσσα; Δικαιολογείστε την απάντηση σας. 1.Διεπιφάνεια λειτουργικού συστήματος 2.Λογισμικό αρχιτεκτονικής σχεδίασης 3.Σύστημα παροχής πληροφοριών για δρομολόγια τραίνων 4.Εκπαίδευση σε μαθηματικές έννοιες 5.Πληροφορίες τηλεφωνικού καταλόγου 6.Βιβλιογραφική αναζήτηση σε μεγάλη βιβλιοθήκη

Απ-ευθείας χειρισμός Τα αντικείμενα ενδιαφέροντος του χρήστη αναπαρίστανται στην οθόνη Οι ενέργειες του χρήστη πάνω στα αντικείμενα αυτά έχουν άμεσο αποτέλεσμα, είναι αυξητικού χαρακτήρα και είναι αντιστρεπτές Αντί για εντολές ο χρήστης απ-ευθείας χειρίζεται τα αντικείμενα του ενδιαφέροντός του Η αποδοχή του απ-ευθείας χειρισμού από τους χρήστες υπολογιστικών συστημάτων και η διάδοση του υπήρξε μεγάλη και σήμερα είναι το κυρίαρχο στιλ αλληλεπίδρασης. Από τη LOGO στα GUI...

Απ’ Ευθείας Χειρισμός : πλεονεκτήματα η εκμάθηση γίνεται εύκολα, μέσω παραδειγμάτων χρήσης από πιο έμπειρους χρήστες, αφού ο χρήστης απαιτείται να αναγνωρίζει χειριστήρια αντί να θυμάται εντολές παρέχεται η δυνατότητα στους έμπειρους χρήστες να ενεργούν γρήγορα εκτελώντας σύνθετες λειτουργίες οι τυχαίοι χρήστες μπορούν να θυμούνται τη χρήση του συστήματος απαιτούνται ελάχιστα μηνύματα σφάλματος το άμεσο αποτέλεσμα των ενεργειών, συνεπάγεται επιβεβαίωση της προόδου, ή έγκαιρη διάγνωση σφαλμάτων Η αντιστρεψιμότητα των ενεργειών περιορίζει το άγχος για τις συνέπειες εσφαλμένων χειρισμών Οι χρήστες έχουν εμπιστοσύνη στο σύστημα αφού αισθάνονται υπό έλεγχο και σε θέση να προβλέψουν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους

Απ’ Ευθείας Χειρισμός: μειονεκτήματα Δυσκολία εικονικής αναπαράστασης αφηρημένων ή σύνθετων εννοιών. Πολλά εικονικά σύμβολα δεν είναι εύκολο να γίνουν άμεσα κατανοητά, αφού η έννοια που συνεπάγεται μια εικόνα διαφέρει ανάλογα με το πολιτισμικό και γνωστικό υπόβαθρο του χρήστη, σε αντίθεση με μια λέξη που είναι πιο σαφής. Δυσκολία αναπαράστασης σύνθετων εικόνων στον περιορισμένο χώρο της οθόνης του υπολογιστή. Ταχύτητα χειρισμών οι πιο έμπειροι χρήστες πολλές φορές επιτυγχάνουν μεγαλύτερες ταχύτητες μέσω εντολών που πληκτρολογούν παρά με χειρισμό εικονιδίων μέσω δεικτικών συσκευών

Απ’ Ευθείας Χειρισμός: σχεδιασμός Σαφής καθορισμός της μεταφοράς, των αντικειμένων και των λειτουργιών Τα αντικείμενα πρέπει να υπαινίσσονται τη χρήση τους (οπτικοί υπαινιγμοί, ακουστικοί υπαινιγμοί (χαρακτηριστικοί ήχοι, ακολουθίες υπαινιγμών) Να τηρούνται οι φυσικοί - σημασιολογικοί περιορισμοί που αφορούν τα αντικείμενα Να υπάρχει σαφής αντιστοιχία μεταξύ χειριστηρίων-λειτουργιών Να παρέχεται ανάδραση.

Αντιστοιχία χειριστηρίων- λειτουργιών

Αντιστοιχίσεις...

Άσκηση Στο λειτουργικό σύστημα του προσωπικού σας υπολογιστή: Να περιγράψετε παραδείγματα από όλα τα στιλ αλληλεπίδρασης που χρησιμοποιούνται. Αναφέρατε παραδείγματα μεταφορικής χρήσης εννοιών και παραδείγματα απ-ευθείας χειρισμού. Ανακαλύψετε λειτουργίες που μπορείτε να εκτελέσετε με τουλάχιστον 2 διαφορετικά στυλ αλληλεπίδρασης. Να συγκρίνετε το αποτέλεσμα

WIMP Αλληλεπίδραση με Παράθυρα Εικονίδια Δείκτες (ποντίκια) Μενού (επιλογείς) εντολών ή δεδομένων Πλήκτρα Ράβδοι εργαλείων (toolbars) Παλέτες (καθορισμός κατάστασης) Πλαίσια διαλόγων

Συστήματα συνεργασίας Συστήματα υποστήριξης συνεργασίας Χώρος (ίδιος χώρος/ από απόσταση) Χρόνος (σύγχρονα/ ασύγχρονα)

Τηλε-διάσκεψη: video-tunneling Μηχανή λήψης οθόνη καθρέπτης Διάφανος καθρέπτης

Άλλα Συστήματα NetMeeting Εργαλεία Project Management chat Ομαδικοί επεξεργαστές κειμένου Διαμοιρασμένα ημερολόγια

CSCW: Στόχοι-κίνητρα χρηστών Μελέτη περίπτωσης: Εισαγωγή ολοκληρωμένου συστήματος σε παραγωγική επιχείρηση Αντικρουόμενοι στόχοι –Τμήματος Πωλήσεων –Τμήματος Παραγωγής –Τμήματος Αποθεμάτων

Κοινωνικές Παράμετροι επίπεδο μοντέλο συνεργασίας –Επιβολή καταγραφής ατόνησε Κατάργηση άλλων ανεπίσημων καναλιών επικοινωνίας Φυσική παρουσία   νοούμενη αξία

Περίπτωση: Διαμοιραζόμενα Ημερολόγια Προσωπικές πληροφορίες (ακόμα και 9-5) –Καθιέρωση “διαστήματος ελεύθερου χρόνου” Μη ενημέρωση σε επείγουσες καταστάσεις Εμπιστευτικότητα - ανταγωνισμός Αναγκαιότητα ανάλογα με το επίπεδο του στελέχους

Άτομα με ειδικές ανάγκες Άτομα με δυσκολίες όρασης Δυσκολίες ακοής Κινητικές δυσκολίες Άτομα τρίτης ηλικίας με επιδείνωση αισθησιοκινητικών λειτουργιών Άτομα πρώτης ηλικίας με μη-ανεπτυγμένες αισθησιοκινητικές λειτουργίες Ενιαία αντιμετώπιση

Δυσκολίες όρασης Χρήση συσκευών αναγνώρισης-σύνθεσης ομιλίας phonetic typewriter VoiceType (IBM) Mathtalk Soundtrack : ηχητική διεπιφάνεια σε επεξεργαστή κειμένου Συσκευές braille

Ακουστικές δυσκολίες Συσκευές για κωφάλαλους - μετατροπή κινήσεων σε κείμενο - Glove-talk - Avatars (ομιλούσες κεφαλές)

Κινητικές δυσκολίες(I)

Κινητικές δυσκολίες(II) Δυντότητες προσαρμογής συσκευών –π.χ. ευαισθησία δεικτικών συσκευών Συσκευές παρακολούθησης κίνησης –κυρίως κεφαλής ή ματιών eye-typer Equalizer (οθόνες και 1 πλήκτρο)

Οπτικοποίηση της πληροφορίας Παρουσίαση μεγάλου όγκου πληροφορίας –Με τις αυξημένες δυνατότητες αναζήτησης, αποθήκευσης και επεξεργασίας Για λήψη αποφάσεων από το χρήστη Οι τεχνικές είναι εστιασμένες σε –Εικονοστοιχεία (pixels) –Γεωμετρικές –Εικόνες (patterns) –Ιεραρχικές –Γράφους

Απαιτήσεις Οπτικοποίησης Παρουσίαση –συσχετίσεων –εξαρτήσεων –ομαδοποίησης χαρακτηριστικών Ομάδες εμαφανίζονται στην οπτικοποίηση (συγκεκριμένων χαρακτηριστικών) Εργαλεία εξερεύνησης δεδομένων –Π.χ. τα στατιστικά γραφικά