Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο, μέσα σε μια ολοκληρωμένη πολυ-αισθητηριακή αλληλεπιδραστική εφαρμογή ή μια εφαρμογή παρουσίασης, η οποία στοχεύει στο να μεταδώσει ένα μήνυμα σε ένα σύνολο ατόμων.

2 Υπερμέσα σύνολα πληροφοριών με τη μορφή πολυμέσων (κείμενα, εικόνες, ήχο, κινούμενα σχέδια, ταινίες βίντεο) και με υπερκειμενική δομή Υπερκείμενα: η πληροφορία παρουσιάζεται τμηματικά σε μικρότερα υποσύνολα (κόμβοι), όπου έχουν ενσωματωθεί δεσμοί (υπερ-σύνδεσμοι) που συνδέουν τα διάφορα μέρη της πληροφορίας (τους κόμβους): «Τα υπερκείμενα είναι κείμενα με δεσμούς, τα πολυμέσα συγχρονισμένα μέσα, και τα υπερμέσα είναι πολυμέσα με δεσμούς» (Rada, 1995)

3 Τα πολυμέσα ακολουθούν γραμμικό τρόπο αναπαράστασης της πληροφορίας (προκαθορισμένη διαδρομή)
Τα υπερμέσα ακολουθούν μη γραμμικό τρόπο αναπαράστασης της πληροφορίας (ο χρήστης καθορίζει τη σειρά πρόσβασης στο υλικό με βάση τις προσωπικές του προτιμήσεις) Σήμερα οι δυο έννοιες τείνουν να συγχωνευτούν

4 Κατηγορίες πολυμέσων Ως προς τον τρόπο διάθεσης/διανομής της πληροφορίας Οπτικοί δίσκοι Κιόσκια Πολυμέσα πραγματικού χρόνου Πολυμέσα προσπελάσιμα μέσω διαδικτύου Ως προς τη χρήση των εφαρμογών Ψυχαγωγία – Εκπαίδευση (εγκυκλοπαίδειες, λεξικά) Πληροφόρηση (κατάλογοι προϊόντων, μουσεία, κλπ) Επιχειρηματικοί σκοποί (επιμόρφωση στελεχών, προβολή προϊόντων

5 Εξοπλισμός υλικού πολυμέσων
Περιλαμβάνει: Οθόνη Κάρτα γραφικών Επιταχυντή γραφικών Κάρτα ήχου Συσκευές σύλληψης εικόνας (σκάνερ, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή) Συσκευές σύλληψης βίντεο (κάμερα) Συσκευές σύλληψης ήχου Περιφερειακά μέσα αποθήκευσης (σκληρός δίσκος, DVD, CD) Ηχεία

6 Συστατικά των πολυμέσων
Στα πολυμέσα συνυπάρχουν: Α. Κείμενο - Υπερκείμενο  Περιγραφή της έννοιας  Τεμαχισμός του κειμένου και σύνδεση των επιμέρους τμημάτων με υπερσυνδέσμους.

7 Συστατικά των πολυμέσων
Στα πολυμέσα συνυπάρχουν: Β. Εικόνες - Γραφικά Ψηφιογραφικές (JPG, BMP,GIF, TIF) Διανυσματικές (AI, DXF, CDR, EPS, WNF) Κινούμενη εικόνα (animation)

8 Συστατικά των πολυμέσων
Στα πολυμέσα συνυπάρχουν: Γ. Βίντεο Γνωστοί τύποι (MPEG, AVI, MOV) Αλγόριθμοι συμπίεσης βίντεο (MPEG, MJPEG, DVI, DviX) Μετάδοση βίντεο μέσω διαδικτύου (streaming video)

9 Λογισμικά Ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών
Συστατικά των πολυμέσων Στα πολυμέσα συνυπάρχουν: Δ. Ήχος Γνωστοί τύποι (WAV,MIDI) Πρότυπο συμπίεσης ήχου (MP3) Λογισμικά Ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών 1. Εργαλεία δημιουργίας παρουσιάσεων Λογισμικό Power Point, (Microsoft) Impress (Open Office)

10 Λογισμικά Ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών
Εργαλεία Συγγραφής (Authoring Tools) Βασιζόμενα σε κάρτες Βασιζόμενα σε εικονίδια Βασιζόμενα στο χρόνο

11 Στάδια σχεδιασμού και παραγωγής πολυμεσικών εφαρμογών
Στάδια σχεδιασμού και παραγωγής πολυμεσικών εφαρμογών Ανάλυση Σχεδίαση Ανάπτυξη Έλεγχος Διανομή

12 Το στάδιο της ανάλυσης Συγκρότηση ομάδας εργασίας
Προσδιορισμός της βασικής ιδέας της εφαρμογής Συγκέντρωση των απαραίτητων πληροφοριών Έλεγχος των αρχείων που απαιτούνται Προσδιορισμός των χρηστών στους οποίους απευθύνεται Κατανομή των εργασιών Καθορισμός των σταδίων ολοκλήρωσης του έργου Κοστολόγηση και Υλοποίηση του έργου

13 Το στάδιο της σχεδίασης
Σύνθεση των επιμέρους τμημάτων του υλικού Σχεδίαση του χάρτη πλοήγησης Στήσιμο του διαγράμματος ροής της εφαρμογής Σχεδίαση του περιβάλλοντος διεπαφής με απλότητα και ευχρηστία

14 Το στάδιο της ανάπτυξης
Σύνθεση των επιμέρους τμημάτων του υλικού Συγκέντρωση του υλικού της εφαρμογής Ψηφιοποίηση του υλικού της εφαρμογής Ενσωμάτωση του υλικού στην εφαρμογή με κάποιο εργαλείo συγγραφής ή κάποιας γλώσσας προγραμματισμού.

15 Το στάδιο της διανομής Το στάδιο του ελέγχου
Διόρθωση και επανασχεδίαση τμήματος ή τμημάτων της εφαρμογής φτάνοντας στο τελικό προϊόν. Το στάδιο της διανομής Εγγραφή της εφαρμογής σε αποθηκευτικό μέσο Κράτηση αντιγράφων ασφαλείας Εξασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων Συγγραφή του εγχειριδίου του χρήστη Συσκευασία του προϊόντος

16 Η σημασία των πολυμέσων στην εκπαίδευση
Συμβάλλουν στην κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου (μαθητής) Υποστηρίζουν τον εκπ/κό προκειμένου να καταστήσει πιο σαφές, λεπτομερές και πλήρες το διδακτικό αντικείμενο

17 Η σημασία των πολυμέσων στην εκπαίδευση
Παραδείγματα πολυμεσικών εφαρμογών είναι οι: εγκυκλοπαίδειες(ENCARTA, GROLIER, WIKIPEDIA Λεξικά που βασίζονται σε πολυμέσα(OXFORD, LONGMAN)


Κατέβασμα ppt "Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google