5ο Συνέδριο στη Σύρο – ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Κατεύθυνση: Γενική Αγωγή
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Ανάπτυξη και Εφαρμογή Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
Υπεύθυνος Καθηγητής: Π. Αναστασιάδης
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

5ο Συνέδριο στη Σύρο – ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει SOS» ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ευσταθίου Αθανασία Καφετζιδάκη Μαρία Κύρκος Νίκος Μπαρχαμπά Μαρία Παπαευθυμίου Σωτήρης Σταματοπούλου Ελένη Τσιαγιαννίδου Πηνελόπη Αναστασιάδης Παναγιώτης Καλή σας μέρα. Εμείς θα σας παρουσιάσουμε μια εργασία που αφορά στα απειλούμενα ζώα και στις προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας. Απευθύνεται σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού συνδέεται με το αναλυτικό πρόγραμμα άμεσα με το μάθημα των Φυσικών, αλλά το συνδέουμε και με τη Γλώσσα, ιστορία, αισθητική αγωγή, μαθηματικά, λαϊκή παράδοση Σύρος 2009

«Οδυσσέας 2000-2010» Πρόταση εφαρμογής σχεδίου εργασίας μέσω Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης, μεταξύ δύο απομακρυσμένων τάξεων. Βασίζεται στο πρόγραμμα: «Οδυσσέας 2000-2010» Αναπτύσσεται στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης

Τι είναι η Διαδραστική Τηλεδιάσκεψη; Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι από δύο ή περισσότερα γεωγραφικά σημεία έρχονται σε επαφή επικοινωνούν συνεργάζονται συμμετέχουν ενεργά σε ένα δυναμικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης σε πραγματικό χρόνο, μέσω ήχου, ζωντανής εικόνας και δεδομένων (Anastasiades, 2008, όπ. αναφ. στο Αναστασιάδης, 2008)

(Παναγιώτης Σ. Αναστασιάδης) Πρόγραμμα «Οδυσσέας» Κεντρικός στόχος: Η Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Δ.Τ. στο σχολείο του 21ου αιώνα Η άμβλυνση του φαινομένου του Ψηφιακού Δυϊσμού ιδιαίτερα για μαθητές ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών. 2000, πιλοτική εφαρμογή σε Δ.Σ.  της Κυπριακής Δημοκρατίας. 2004, Δ.Σ. Κύπρου - Ελλάδας Μέχρι  σήμερα: 75 εκπαιδευτικές τηλεδιασκέψεις 1000 περίπου μαθητές 45 εκπαιδευτικοί 16 Δ.Σ. της  Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας Το ταξίδι συνεχίζεται... (Παναγιώτης Σ. Αναστασιάδης) ΟΔΥΣΣΕΑΣ: βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο μοντέλο της Αμερικάνικης Ένωσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ADEC, 1996) και στην οριοθέτηση τους υβριδικού μαθησιακού περιβάλλοντος όπως υποστηρίζεται από τον Clark,1983 που υποστηρίζει ότι αυτό που προέχει είναι η ανάπτυξη ενός παιδαγωγικού μοντέλου που θα υποστηρίζει τη σύγκλιση της παραδοσιακής και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και του Αναστασιάδης, 2000, Επιστημονικός υπεύθυνος προγράμματος «Οδυσσέας» Αναστασιάδης Παναγιώτης http://www.edc.uoc.gr/~panas/index.html Email: panas@edc.uoc.gr  

Τεχνολογικό μοντέλο Ανά σχολική μονάδα χρειαζόμαστε: σύνδεση με το διαδίκτυο κάμερα τηλεδιάσκεψης βιντεοπροβολέα ή τηλεόραση υπολογιστή τηλεφωνική συσκευή

Μοντέλο χωροταξικού σχεδιασμού αιθουσών Διομαδικό Ακροατήριο Ενδοομαδικό Ακροατήριο

«Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει SOS» Στόχοι: να γνωρίσουν μαθητές το νέο κλιμακούμενο υβριδικό μαθησιακό περιβάλλον της Δ.Τ. να ευαισθητοποιηθούν και να διαμορφώσουν άποψη πάνω στη συμβολή των ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση στην ισορροπία του οικοσυστήματος να κινητοποιηθούν αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες δράσης για την προστασία των απειλούμενων ζώων Αφορμή για το θέμα διερεύνησης αποτελεί η ύπαρξη προστατευόμενων περιοχών στον τόπο των μαθητών Υβριδικό μαθησιακό περιβάλλον: αποτελεί την εννοιολογική και λειτουργική ολοκλήρωση των παραδοσιακών εκπαιδευτικών μεθόδων και των νέων σύγχρονων προσεγγίσεων.

Τηλεσυνεργασία (αδελφοποίηση τάξεων) Διαδραστική τηλεπαρουσίαση ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ (Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ Δ.Τ.) ΤΗΛΕΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Τηλεδιάσκεψη 1 Εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της Τηλεδιάσκεψης και γνωριμία των δύο τάξεων Παρουσιάσεις των δύο σχολείων Γέφυρα: Ανάδυση του θέματος Τηλεδιάσκεψη 2 - Εικονική Τάξη Επέκταση του θέματος: σύνδεση της βιοποικιλότητας με τον πολιτισμό και τις πανανθρώπινες αξίες / Ανάδειξη των αξόνων της περαιτέρω διερεύνησης του θέματος Τηλεδιάσκεψη 3 Τηλεσυνεργασία (αδελφοποίηση τάξεων) Σύγχρονη συνεργασία τοπικής και απομακρυσμένης τάξης Συγκρότηση συνεργατικών σχεδίων δράσης Τηλεδιάσκεψη 4 Διαδραστική τηλεπαρουσίαση Παρουσίαση κοινών δράσεων Κριτικός αναστοχασμός - Σχέδια για την περαιτέρω αντιμετώπιση του προβλήματος Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το νέο μαθησιακό πλαίσιο σταδιακά και τα τη διάρκεια των 4 Τηλεδιασκέψεων. Τα στάδια διδασκαλίας (Η Πυραμίδα της ΔΤ σύμφωνα με το πρόγραμμα «Οδυσσέας»)

Θεωρητικό – Μεθοδολογικό πλαίσιο Κοινωνικοεποικοδομητικές θεωρίες μάθησης Χειραφετικό ενδιαφέρον Μεθοδολογία «Σχεδίου εργασίας» (project) Διαθεματική προσέγγιση Ομαδοσυνεργατική (ενδοομαδική & διομαδική) διαδικασία Παιδαγωγικό μοντέλο του προγράμματος «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»

Διδακτικές στρατηγικές Καταιγισμός ιδεών, διερεύνηση πρότερων γνώσεων Εμπλοκή σε αυθεντικές καταστάσεις επίλυσης προβλήματος Ανίχνευση και τροποποίηση των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών Αντιπαράθεση απόψεων Παιχνίδι ρόλων, δραματοποίηση Κατασκευή εννοιολογικών χαρτών Παιδαγωγικό σενάριο

Προετοιμασία 1ης ΤηλεΔιάσκεψης Γνωστικά αντικείμενα: Φυσικά, Γλώσσα, Ιστορία, Αισθητική αγωγή Θεματική περιοχή: Ο τόπος μας, το σχολείο μας, η τάξη μας Σκοπός: να γνωρίσουν καλύτερα το περιβάλλον που ζουν και να αναπτύξουν δεξιότητες συλλογής, επεξεργασίας και παρουσίασης δεδομένων

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν σα να πρόκειται για μια ενιαία διδασκαλία Προετοιμασία 1ης ΤηλεΔιάσκεψης Επικοινωνία εκπαιδευτικών Χωρισμός Ομάδων Εργασίας μαθητών (3 ομάδες) Ανταλλαγή φακέλων γνωριμίας Δημιουργία Blog: http://likofridis.blogspot.com/ Προετοιμασία παρουσιάσεων 1ης Τηλεδιάσκεψης Οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν σα να πρόκειται για μια ενιαία διδασκαλία

1η ΤηλεΔιάσκεψη «γνωριμίας» Τίτλος: «Τηλεδιάσκεψη Γνωριμίας» Γενικός στόχος: Εξοικείωση των μαθητών των δύο σχολείων με τη διαδικασία της Τηλεδιάσκεψης και γνωριμία των δύο τάξεων μέσω αυτής της διαδικασίας.

Ιωάνν. – Αλεξανδρ.

Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης Γνωστικά αντικείμενα: Φυσικά, Γλώσσα, Αισθητική αγωγή Θεματική περιοχή: Ζώα και οικοσυστήματα Γενικός στόχος: να προσεγγίσουν βιωματικά και με αυθεντικό τρόπο την έννοια «οικοσύστημα» και να ανακαλύψουν τη στενή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην υποβάθμιση των οικοσυστημάτων και τα απειλούμενα είδη.

Παιδαγωγικό σενάριο Τρεις φανταστικοί ήρωες γίνονται βοηθοί των μαθητών, τους συνοδεύουν σε όλες τις δραστηριότητες με προτάσεις και ιδέες και επικοινωνούν μαζί τους μέσα από το blog και το e-mail. Δασικά οικοσυστήματα: βοηθός ο Λούπος Λυκοφρύδης Υγρότοποι: Βοηθός η Περιστέρα Αργυροπελεκάνου Θαλάσσια οικοσυστήματα: βοηθός ο Μάριος Γλάρος Μετά την 1η Τηλεδιάσκεψη και αφού έχει αποφασιστεί το θέμα στις τάξεις φτάνει ένα γράμμα (το φέρνει ο δάσκαλος) αγνώστου αποστολέα. Ο Άγνωστος Χ φαίνεται συγκινημένος από την πρωτοβουλία των παιδιών και τους προτείνει να μπουν στην ομάδα των υπερασπιστών των ζώων. Για να το καταφέρουν τους παρέχει τρεις βοηθούς. Οι βοηθοί μέσα από την επιστολή προσκαλούν τα παιδιά για την κατάκτηση του τίτλου των υπερασπιστών των ζώων τους ενημερώνουν ότι έχουν δημιοργήσει ένα μπλοκ με τίτλο ΑΝΑ..... , τους ανακοινώνουν τα ε μαιλ τους και τα διαβεβαιώνουν ότι θα είναι κοντά τους με ιδέες και προτάσεις παιχνίδια σ’ αυτό το ταξίδι της γνώσης και της δράσης.

Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης Α΄ Ενότητα Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης Α΄ Ενότητα Τ. Δ.

Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης Α΄ Ενότητα Δραστηριότητες Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης Α΄ Ενότητα Δραστηριότητες Διαμόρφωση συμβολαίου συνεργασίας, συνάντηση με υπεύθυνο δασαρχείου Μελέτη πεδίου Σύνθεση ενιαίων εικονογραφημένων κειμένων Ανταλλαγή των κειμένων μέσω του Blog Συγκριτική μελέτη (χλωρίδα-πανίδα, ανθρώπινες δραστηριότητες, απειλές για τα οικοσυστήματα) Κατασκευές παιχνιδιών-Τροφική αλυσίδα Ανασύνθεση του εννοιολογικού χάρτη της 1ης τηλεδιάσκεψης Ταξινόμηση των απειλούμενων ζώων της Ελλάδας ανά οικοσύστημα: δασικό, υγροτοπικό, θαλάσσιο Στη διάρκεια της προετοιμασίας γίνονται διάφορες δραστηριότητες στα πλαίσιο του περιβαλλοντικού project, αλλά εμείς τώρα θα εστιάσουμε σε δραστηριότητες που σχετίζονται στην εξ αποστάσεως συνεργασία. Οι μαθητές μετά από μελέτη πεδίου οι μαθητές συνθέτουν εικονογραφημένα κείμενα τα ανταλλάσσουν μέσω του μπλοκ. Κάθε τάξη (ανά ομάδα κάνει μια συγκριτική μελέτη των 2 οικοσυστημάτων πάνω στους άξονες των κειμένων.

Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης B΄ Ενότητα Δραστηριότητες Διερεύνηση απειλούμενων ζώων σε όλα τα οικοσυστήματα (δασικό-υγροτοπικό-θαλάσσιο) της Ελλάδας Γνωριμία με τις προστατευόμενες περιοχές, περιβαλλοντικές οργανώσεις Σύνθεση ταυτότητας ζώων πάνω σε ημιδομημένο εννοιολογικό  χάρτη Οδηγίες Σύνθεση διαδικτυακών χαρτών (χρήση wikimapia)  – Προστατευόμενες περιοχές – Καταφύγια απειλούμενων ειδών (Συνεργασία τοπικής και απομακρυσμένης τάξης) Ανταλλαγή παιχνιδιών μέσω του blog

2η ΤηλεΔιάσκεψη (Εικονική τάξη-Τηλεδιδασκαλία) Τίτλος: Γιατί πρέπει να τα προστατεύουμε; Στόχος: Να πλουτίσουν τον περιβαλλοντικό τους γραμματισμό και να συνειδητοποιήσουν ότι η προστασία των απειλούμενων ειδών αποτελεί κομμάτι πανανθρώπινων αξιών.

2η ΤηλεΔιάσκεψη

Προετοιμασία 3ης ΤηλεΔιάσκεψης Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μουσική, Φυσική Αγωγή, Αγγλικά Θεματική περιοχή: Τα ζώα πηγή έμπνευσης και πολιτισμικής δημιουργίας Στόχος: να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με πολιτιστικές δημιουργίες που σχετίζονται με τα απειλούμενα είδη ζώων που μελετούν.

Προετοιμασία 3ης ΤηλεΔιάσκεψης

Προετοιμασία 3ης ΤηλεΔιάσκεψης Καταγραφή των ευρημάτων σε Φ.Ε. Συνθέτουν ταμπλό Δημιουργία διομαδικών παιχνιδιών με παροιμίες, αλφαβητάρια ζώων, συνεργατικό παραμύθι Προτάσεις στην τάξη υλικού για επεξεργασία (κείμενα, ταινίες, χορογραφίες τραγουδιών κλπ.) Καθορισμός των αξόνων Τηλεσυνεργασίας (3η Τηλεδιάσκεψη)

3η ΤηλεΔιάσκεψη Τίτλος Μαθήματος: «Αναλαμβάνουμε δράση» (Τηλεσυνεργασία - Αδελφοποίηση τάξεων) Τίτλος Μαθήματος: «Αναλαμβάνουμε δράση» Σκοπός Η συνεργασία των διομάδων και η ελεύθερη έκφραση των ιδεών τους πάνω στο θέμα που διαπραγματεύονται.

3η ΤηλεΔιάσκεψη

Προετοιμασία 4ης ΤηλεΔιάσκεψης Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Αισθητική Αγωγή Θεματική περιοχή: Ανάληψη δράσης Στόχοι: υλοποίηση των δραστηριοτήτων για ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση του κοινωνικού συνόλου προαγωγή του αισθήματος κοινής ευθύνης Συνεργασία των ομάδων τοπικής και απομακρυσμένης τάξης για κοινή δράση

Προετοιμασία 4ης ΤηλεΔιάσκεψης 1η Δραστηριότητα Διομάδα δάσους: Επεξεργασία άρθρων και συγγραφή άρθρου Κατασκευή αφίσας με μορφή σεναρίου Διομάδα υδροβιότοπων: Έρευνα σε συμπολίτες: Τι γνωρίζουμε για τα απειλούμενα είδη; Σύνταξη ερωτηματολογίου από κοινού με τη χρήση του blog, επεξεργασία των δεδομένων (excel) Διομάδα θάλασσας: Χτίσιμο επιχειρημάτων μέσα από άρθρα εφημερίδων Προετοιμάζουμε την αντιπαράθεση απόψεων

Προετοιμασία 4ης Τηλεδιάσκεψης 2η Δραστηριότητα Όλα τα παιδιά και των δύο τάξεων Στο Δημαρχείο... Διαμαρτυρία με πικετοφορία και πάγωμα κινήσεων Ανάρτηση αφίσας Συνέντευξη

(Διαδραστική Τηλεπαρουσίαση) 4η ΤηλεΔιάσκεψη (Διαδραστική Τηλεπαρουσίαση) Τίτλος: «Αποκτήσαμε άποψη και την κάναμε πράξη...» Σκοπός: Η προαγωγή του αισθήματος της αδελφοποίησης μέσα από την παρουσίαση των κοινών δράσεων και η ευαισθητοποίηση των μαθητών για συνεχή κινητοποίηση.

4η ΤηλεΔιάσκεψη

Συζήτηση Η Δ.Τ. μέσα από το πρόγραμμα «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» μηδενίζει τις φυσικές αποστάσεις, δίνει μια ακόμη ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς απομακρυσμένων περιοχών να συνεργαστούν, να αλληλεπιδράσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους μέσα σε ένα διαφορετικό μαθησιακό πλαίσιο που δημιουργείται από τους σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας. Το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται… Μια σιωπή που φωνάζει SOS» φιλοδοξεί να συνεισφέρει στην προετοιμασία ενεργών πολιτών με διάθεση ανάληψης δράσης απέναντι στα παγκόσμια περιβαλλοντικά ζητήματα.

Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει SOS» Απευθύνεται σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού συνδέεται με το αναλυτικό πρόγραμμα άμεσα με το μάθημα των Φυσικών, αλλά το συνδέουμε και με τη Γλώσσα, ιστορία, αισθητική αγωγή, μαθηματικά, λαϊκή παράδοση Σας ευχαριστούμε...

tp://nespa.pblogs.gr/2008/07/313740.html