Αναστοχασμός 2013- 2014.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Ποιοτική ανάλυση Μέρος ΙΙ Θεματική ανάλυση
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Καλώς ήρθατε στην ενίσχυση της υγείας και της κοινωνικής φροντίδας μέσω Διεπαγγελματικής εκπαίδευσης.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Αυτοστοχασμός Τραγέα Γιώτα Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc CKVPP 2010.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
Σενάριο.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Μαρία Απειρανθίτου Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων Διεύθυνση σπουδών PEAC EDUCATION Ημερίδα “Erasmus Plus”, ΙΚΥ, 18 Δεκεμβρίου 2013.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
«ΠαιδαγωγικEς ΕφαρμογEς ΗΥ»
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Προσχολική Παιδαγωγική
Η αυτοαξιολόγηση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Προκλήσεις και Προοπτικές. Άργος, 2014 Η Παρωθητική Δράση της Αυτοαξιολόγησης στην Αναδόμηση της.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μέσα συλλογής δεδομένων
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναστοχασμός 2013- 2014

Ορισμοί του αναστοχασμού. Ορισμοί του αναστοχασμού. Με την ευρύτερη έννοια η άσκηση του αναστοχασμού περιλαμβάνει την κριτική ανάλυση των καθημερινών επαγγελματικών πράξεων (Clouder, 2000, p. 211) Είναι ένα παράθυρο μέσα από το οποίο οι επαγγελματίες μπορούν να δουν και να επικεντρωθούν στο περιεχόμενο της εμπειρίας που οι ίδιοι έζησαν, με ένα τρόπο που τους έδωσε την δυνατότητα να αντιμετωπίζουν, να αντιλαμβάνονται, με τελικό σκοπό να επιλύουν τις αντιφάσεις μέσα από την πρακτική τους, μεταξύ του τι είναι επιθυμητό και τι πραγματοποιήσιμο (Johns, 2000,p. 34). 2

Πρακτική του αναστοχασμού Πρακτική του αναστοχασμού Πως μας βοηθάει? Προσδιορίζει τρόπους και ανάγκες γνώσης. Διευκολύνει την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη. - Αναδεικνύει ικανότητες. - Προλαμβάνει πράξεις ρουτίνας/συνήθειας. - Εξασφαλίζει πρακτικές βασισμένες στην απόδειξη. Ο αναστοχασμός είναι ένα ισόβιο εργαλείο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές καταστάσεις. Στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση Στην άσκηση του επαγγέλματος- πρακτική γνώση Ως μέρος της συνεχιζόμενης δια βίου εκπαίδευσης.

Διαδικασία αναστοχασμού Υπάρχουν πολλά πλαίσια για τη δομή της διαδικασίας του αναστοχασμού. Όλα τα μοντέλα αναστοχασμού αποτελούνται από 3 βασικές διαδικασίες: Ανασκόπηση: το να σκέπτεσαι ξανά τα γεγονότα Αυτο-αξιολόγηση: ανταπόκριση στα συναισθήματα Επαναπροσανατολισμός: επαναξιολόγηση των εμπειριών

Η πρακτική του αναστοχασμού: 1. αναφέρεται σε σένα και τη δουλειά σου. 2. αναφέρεται στη γνώση από την εμπειρία. 3. αναφέρεται στην αξιολόγηση του τι κάνουμε και γιατί το κάνουμε. 4.Δεν διακρίνει την πράξη και τη θεωρία 5. Μπορεί να μας βοηθήσει να εκλογικεύσουμε την σκέψη και τις πράξεις μας. 6. Δίνει έμφαση μεταξύ στην σύνδεση αξίες και πράξεις. 7. Μπορεί να βελτιώσει την πράξη 8. περιλαμβάνει τον σεβασμό στο να εργάζεται με τεκμηρίωση.

Ωφέλη Προωθεί την ανεξάρτητη σκέψη Επικεντρώνεσαι στις σκέψεις σου Αυτοπεποίθηση Αυτογνωσία Αποτελασματική χρήση δεξιοτήτων Hinett, (1997) LLP/UH

Ο κύκλος αναστοχασμού του Gibbs Ενθαρρύνει μία ξεκάθαρη περιγραφή της κατάστασης, ανάλυση των συναισθημάτων, εκτίμηση της εμπειρίας, ανάλυση ώστε να εκλογικευθεί η εμπειρία, συμπεράσματα όπου άλλες επιλογές λαμβάνονται υπόψη και στοχασμός πάνω στην εμπειρία για να εξετασθεί τι θα πρέπει να γίνει αν η κατάσταση προκύψει ξανά.

γιατί πιστεύετε ότι οι δεξιότητες ήταν καλές ή κακές? ποιά ήταν η μαθησιακή εμπειρία (σε οποιαδήποτε μάθημα) και τι δεξιότητες χρησιμοποιήσατε στην πράξη για να μάθετε συνεργατικά? περιγραφή πώς νιώθετε για τις δεξιότητες που χρησιμοποιήσατε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων διεπαγγελματικής εκπαίδευσης? Συναισθήματα τι ήταν καλό ή κακό σχετικά με τις δεξιότητες που χρησιμοποιήσατε στη τάξη? Εκτίμηση γιατί πιστεύετε ότι οι δεξιότητες ήταν καλές ή κακές? ανάλυση τι μάθατε?υπάρχει κάτι άλλο που πρέπει να κάνετε για να βελτιώσετε τις δεξιότητες σας? συμπέρασμα πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δεξιότητες σας για να αναστοχαστείτε να μάθετε και να εργαστείτε διεπαγγελματικά στην πράξη? δράση

Περιγραφή Αυτό το στάδιο του μοντέλου απαιτεί από εσάς να προσδιορίσετε μια συγκεκριμένη εμπειρία μάθησης που έλαβε χώρα στην τάξη. Ποια ήταν η εμπειρία εκμάθησης (κάθε εργαστήριο). Αφού έχετε εντοπίσει την εμπειρία της μάθησης προσδιορίσατε / να συζητήσετε τις δεξιότητες που χρησιμοποιούνται στην τάξη για να μάθετε συνεργατικά; Εάν δεν είστε σίγουροι για τις δεξιότητες , ρίξτε μια ματιά στην λίστα ανάπτυξης «δεξιοτήτων» στον Οδηγό Ενότητας

Συναισθήματα πώς νιώσατε σχετικά με τις δεξιότητες που χρησιμοποιήσατε κατά την εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης στην πράξη? LLP/UH

εκτίμηση Τι πήγε άσχημα στην πράξη ή καλά σχετικά με τις δεξιότητες που εφαρμόσατε στην αίθουσα? LLP/UH

Γιατί πιστεύετε ότι οι δεξιότητες που εφαρμόσατε ήταν καλές ή κακές? Ανάλυση Γιατί πιστεύετε ότι οι δεξιότητες που εφαρμόσατε ήταν καλές ή κακές? LLP/UH

Συμπέρασμα Τι μάθατε? Υπάρχει κάτι που θα κάνετε για να βελτιώσετε τις δεξιότητες σας?

Δράση Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δεξιότητες που έχετε αναστοχαστεί επάνω στην πράξη, για να μάθετε να εργάζεσται ενδοεπαγγελματικά; LLP/UH

Άσκηση αναστοχασμού. Τρόποι αυτοστοχασμού Ανεπίσημα Ο ίδιος Άσκηση αναστοχασμού. Τρόποι αυτοστοχασμού Ανεπίσημα Ο ίδιος Συζήτηση με ένα φίλο Συζήτηση με ένα συνάδελφο/δάσκαλο/ ανώτερο στέλεχος/ προσωπικό εκπαιδευτή. 15 15

Αναστοχασμός και εργασία Οι ασθενείς/ πελάτες/ χρήστες των υπηρεσιών θα ωφεληθούν εάν βεβαιωθούν ότι η πρακτική σου είναι: Βασισμένη σε αποδείξεις. Σύγχρονη Επικεντρώνεται στον ασθενή/ πελάτη/ χρήστη υπηρεσιών. Δεν είναι ρουτίνα Η φροντίδα / παροχή υπηρεσιών είναι η βέλτιστη. 16

Βιβλιογραφία Biggs, J (1999) Teaching for quality learning at University . Buckingham: Open University Press Bloom. Clark, P. (2009). Reflecting on reflection in interprofessional education: implications for theory and practice. Journal of Interprofessional Care, 23 (3), 213 - 233. Clouder, L. (2000). Reflective practice in physiotherapy education: a critical conversation. Studies in Higher Education, 25 (2), 211 - 223. Gibbs, G (1998) Learning by Doing: A guide to teaching and learning methods. Further Education Unit. Oxford Brookes University. Hinett, K. (1995) www.heacademy.ac.uk Jasper, M. (2003). Beginning reflective practice. Cheltenham: Nelson Thornes Ltd. Johns, C. (2000). Becoming a reflective practitioner. Oxford: Blackwell Publishing. Rolfe, G., Freshwater, D., & Jasper, M. (2001). Critical reflection for nursing and the helping professions. Basingstoke: Palgrave MacMillan.

Βιβλιογραφία Reid, B. (1993). But we're doing it already! Exploring a response to the concept of reflective practice in order to improve its facilitaion. Nurse Education Today , 13, 305-309. Kolb, D. (1984). Experiential learning: experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice Hall. Schon, D. (1983). The reflective practitioner: how professionals think in action. London: Temple Smith. Macfarlane, J (1998) 'Pedagogic principles, certification needs and the assessment of "reflective practitioners"‘ .International Journal of the Legal Profession 5(1), 1-23