Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η αυτοαξιολόγηση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Προκλήσεις και Προοπτικές. Άργος, 2014 Η Παρωθητική Δράση της Αυτοαξιολόγησης στην Αναδόμηση της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η αυτοαξιολόγηση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Προκλήσεις και Προοπτικές. Άργος, 2014 Η Παρωθητική Δράση της Αυτοαξιολόγησης στην Αναδόμηση της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η αυτοαξιολόγηση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Προκλήσεις και Προοπτικές. Άργος, Η Παρωθητική Δράση της Αυτοαξιολόγησης στην Αναδόμηση της Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών Εισηγήτρια : Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd, MSc Συνεργάτης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εκπαιδευτικός Δ.Ε..

2 Ο Εκπαιδευτικός Μεταμοντερνισμός προτάσσει:
Διεθνή Αναγνωρισιμότητα του Εκπαιδευτικού Επαγγέλματος, στο παγκοσμιοτικό συγκείμενο, μέσω: Μεταρρυθμίσεων στη Διδακτική των Πανεπιστημιακών Σχολών Επιστήμων Αγωγής Εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση Προσαρμογή των μοντέλων επαγγελματικής επιμόρφωσης στις παγκοσμιοτικές απαιτήσεις Την υιοθέτηση της Αυτοαξιολόγησης στην εκπαιδευτική κουλτούρα Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

3 Η Αυτοαξιολόγηση ως Αυταξία:
Αποτελεί μια κοπιώδη, επίπονη και συνεχή διαδικασία, η οποία αποβλέπει στην: Εμβάθυνση στον έσω άνθρωπο, αναδεικνύοντας τα θετικά και αρνητικά μας σημεία Ανάπτυξη των θετικών και αποδόμηση των αρνητικών Ενσωμάτωση της διαδικασίας στην καθημερινότητά μας Αυθόρμητη εφαρμογή της διαδικασίας στην κοινωνική και επαγγελματική μας ζωή Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

4 Υιοθετώντας την Αυτοαξιολόγηση στο αξιακό μας σύστημα:
Αναδομούμε την αυτογνωσία μας Μετέχουμε στην επιτυχή αλλαγή της κουλτούρας μας Την εφαρμόζουμε στον εργασιακό μας χώρο, πλέον ως συστηματική και επιστημονική διαδικασία Αναδύεται η ανάγκη της επαγγελματικής ανάπτυξης Απορρέει, αυθόρμητα, η εφαρμογή του μετασχηματιστικού μοντέλου ηγεσίας Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

5 Αυτοαξιολόγηση ≠ Αποεπαγγελματοποίηση
Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

6 Μοντέλα Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών
Ορθολογικό μοντέλο Τεχνικό μοντέλο Αναστοχαστικό μοντέλο Carr (2004) Επαγωγικό-αναδομητικό μοντέλο (Θεοφιλίδης και συν., 2009) Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

7 Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc
Ορθολογικό Μοντέλο Χαρακτηριστικό του γνώρισμα: ρεαλιστική προσέγγιση της επιμόρφωσης Πρεσβεύει την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων και της διδακτικής μεθοδολογίας Εισαγάγει τον τίτλο του «πολλαπλασιαστή» Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

8 Κύριο Μειονέκτημα του Ορθολογικού Μοντέλου
Μη εναρμονισμός της αλλαγής της κουλτούρας του πολλαπλασιαστή με ανάλογη τροποποίηση της κουλτούρας των συναδέλφων του Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

9 Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc
Τεχνικό Μοντέλο Υποστηρίζει την δυναμική της διδακτικής επάρκειας του εκπαιδευτικού, προτάσσοντας την ως θεμέλιο της καταξίωσης του στη σχολική πραγματικότητα Προώθηση των έμπειρων εκπαιδευτικών σε μεντορικό ρόλο Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

10 Κύριο μειονέκτημα Τεχνικού Μοντέλου
Η δυναμική της μεντορικής σχέσης με τον εκπαιδευόμενο, επιβάλλεται να διατηρεί σε υψηλό επίπεδο την εμπιστοσύνη και τον αλληλοτροφοδοτούμενο σεβασμό, ειδάλλως κινδυνεύει σε αποτυχία των στόχων τη ενδοσχολικής επιμόρφωσης Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

11 Αναστοχαστικό Μοντέλο
Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

12 Αναστοχαστικό Μοντέλο (Schön, 1983)
Αναστοχασμός, κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας (εν δράσει) Αναστοχασμός, στο τέλος της διδασκαλίας (για τη δράση) Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

13 Αναστοχαστικό Μοντέλο (Lawrence Stenhouse,1975)
Προάγει τον ρόλο του εκπ/κού-ερευνητή Συγκερασμός επαγγελματικής γνώσης και επαγγελματικής πρακτικής Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

14 Συμπεράσματα για το Αναστοχαστικό Μοντέλο
Ο αναστοχασμός αποτελεί μέρος της καθημερινότητας του εκπαιδευτικού Απαιτεί επανεξέταση του επαγγελματικού ρόλου και των υπευθυνοτήτων του εκπαιδευτικού Προωθεί την ανάπτυξη συνεργατικής κουλτούρας Παρωθεί τον εκπαιδευτικό σε ρόλο ερευνητή (όχι πλέον ο εκπαιδευτικός αντικείμενο έρευνας και καταναλωτής έρευνας) Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

15 Επαγωγικό-Αναδομητικό Μοντέλο*
Επαγωγική του Διάσταση: ενστερνίζεται τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις ικανοποιεί στο ενδοσχολικό περιβάλλον Αναδομητική του Κατεύθυνση: προσβλέπει στην αναδιάρθρωση του σχολικού συγκείμενου * Θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως μοντέλο Αυτοαξιολόγησης Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

16 Βασικοί Άξονες του Επαγωγικού-Αναδομητικού Μοντέλου
Επάρκεια του Εκπαιδευτικού Περιεχόμενο Επιμόρφωσης Διαδικασία Επιμόρφωσης Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

17 Διαδικασία της Επιμόρφωσης
Προβληματοκεντρική προσέγγιση Έρευνα – δράση Διαλεκτικός αναστοχασμός Αυτοαξιολόγηση Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

18 Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc
Διαδικασία Επιμόρφωσης Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

19 Η Αυτοαξιολόγηση παρωθεί προς:
Η Αυτοαξιολόγηση παρωθεί προς: Αναδόμηση της προσωπικής και κατ’ επέκταση της επαγγελματικής μας κουλτούρας Ανάπτυξη συνεργατικής δράσης στη σχολική κοινωνία Ανάπτυξη της ερευνητικής δράσης των εκπαιδευτικών Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

20 Η Αυτοαξιολόγηση παρωθεί προς:
Η Αυτοαξιολόγηση παρωθεί προς: Τον εναρμονισμό των εκπαιδευτικών με τη συμπεριληπτική διάσταση της παιδαγωγικής Την αναζωπύρωση της έμφυτης ανάγκης μας για ανέλιξη, αποκαθιστώντας το κύρος των εκπαιδευτικών στη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

21 Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc
Συμπέρασμα Εμβαθύνοντας στην εννοιολογική και αξιακή διάσταση της Αυτοαξιολόγησης, επιτυγχάνουμε τη θεμελίωση της ανέλιξής μας, βαδίζοντας τον ασφαλή δρόμο της Συνεχιζόμενης και Δια Βίου Επαγγελματικής Ανάπτυξης. Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

22 Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc
Σας ευχαριστώ! Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc

23 Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc
Βιβλιογραφία Αγγελίδης, Π. (2009). Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και βελτίωση των σχολείων: Σχέση αμφίδρομη. Αθήνα :Ατραπός Αγγελίδης, Π. (2011). Παιδαγωγικές Συμπερίληψης. Αθήνα: Ατραπός. Αγγελίδης, Π., Αντωνίου, Ε. & Χαραλάμπους, Κ. (2009). Ο ρόλος της ηγεσίας στην ανάπτυξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης: Η περίπτωση ενός σχολείου. Στο: Π. Αγγελίδης, (επιμ.) Συμπεριληπτική εκπαίδευση και βελτίωση των σχολείων: Σχέση αμφίδρομη. Αθήνα: Ατραπός. Αγγελίδης, Π. & Χατζησωτηρίου, Χρ., (2013). Σχολική ηγεσία και διαπολιτισμική εκπαίδευση: απόψεις Κυπρίων επιθεωρητών, διευθυντών και εκπαιδευτικών. Στο: Π. Αγγελίδης & Χρ. Χατζησωτηρίου (επιμ.) Διαπολιτισμικός Διάλογος στην Εκπαίδευση: Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Πολιτικές Πεποιθήσεις και Παιδαγωγικές Πρακτικές. Αθήνα : Διάδραση. Carr,W. (2004). Teacher Education in the 21st century. Proceedings of the 4th Pancyprian Educational Conference “Teachers’ Education and Development”. Nicosia-Cyprus: Education Society of Cyprus, pp.1-32. Διερωνίτου, Ειρ., (2013). Εκπαιδευτικός Δανεισμός και η Προσαρμογή του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Λόγου στο Τοπικό Συγκείμενο. Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Θεοφιλίδης, Σχολική Ηγεσία και Διοίκηση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. Θεοφιλίδης, Αυτοαξιολόγηση σχολείου. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. Schön, D. (1983).The reflective practitioner. How professionals think in action. London:Temple Smith. Κωνσταντίνα Ιωαννίδου, MEd,MSc


Κατέβασμα ppt "Η αυτοαξιολόγηση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Προκλήσεις και Προοπτικές. Άργος, 2014 Η Παρωθητική Δράση της Αυτοαξιολόγησης στην Αναδόμηση της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google