Ο ρόλος του ψυχολόγου στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ο ρόλος του ψυχολόγου στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Γεωργία Λιόντου Ψυχολόγος στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ρόδου
Ο ρόλος του ψυχολόγου στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ψυχομετρική αξιολόγηση- γνωμάτευση Ψυχολογική αξιολόγηση Συμβουλευτική Συνεργασία με τους συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων (κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς, λογοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, εργαθεραπευτές, παιδοψυχιάτρους) στο πλαίσιο της διαφοροδιάγνωσης.
Ψυχομετρική αξιολόγηση- γνωμάτευση Ποια εργαλεία χρησιμοποιεί; WISC-III (τεστ νοημοσύνης για παιδιά 6-17 ετών) Raven (τεστ νοημοσύνης για εφήβους και ενήλικες) Κριτήριο Γνωστικής Επάρκειας για Παιδιά και Εφήβους Κριτήριο σχολικής-κοινωνικής επάρκεια (υπάρχει και φυλλάδιο του εκπαιδευτικού) Κριτήριο αντιληπτικής λειτουργίας Detroit (κριτήριο μαθησιακής επάρκειας) Ιχνογράφημα Παρατήρηση Τεστ προσωπικότητας (αν χρειάζεται)
Χρήσιμα στοιχεία για το δάσκαλο αναφορικά με τις γνωματεύσεις Τι αναφέρει ο ψυχολόγος σε μια γνωμάτευση; Κυρίως ό,τι αφορά στις γνωστικές δυνατότητες του/ της εν λόγω μαθητή/- τριας. Πχ τα δυνατά και αδύναμα γνωστικά σημεία
Χρήσιμα στοιχεία για το δάσκαλο αναφορικά με τις γνωματεύσεις Τι σημαίνουν όσα γράφονται στις γνωματεύσεις αναφορικά με την ψυχομετρική αξιολόγηση; Πχ «το αδύναμο σημείο του/ της είναι το εύρος των γενικών γνώσεων»
Χρήσιμα στοιχεία για το δάσκαλο αναφορικά με τις γνωματεύσεις Πώς μπορεί να αξιοποιήσει ο δάσκαλος τα πορίσματα μιας γνωμάτευσης; Δραστηριότητες που βοηθούν στην ανάπτυξη των νοητικών ικανοτήτων που μετρά η υποκλίμακα: Να διαβάζει άρθρα από εφημερίδες Να μιλά με τους γονείς για επίκαιρα γεγονότα Διερεύνηση θεμάτων (π.χ. γεωγραφία, ιστορία) μέσω Η/Υ.
Επίλογος Συνεργασία