Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το αναπτυξιακό φάσμα της μετάβασης και οι προκλήσεις για τον εκπαιδευτικό
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχολογικής Έρευνας και Ψυχοπαιδαγωγικής Συμβουλευτικής, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

2 Οι όροι της μετάβασης Αλλαγές στο περιβάλλον Αλλαγές στο παιδί
Ερώτημα: Με ποιο τρόπο το παιδί στο δημοτικό προετοιμάζεται για τις αλλαγές αυτές - Υπάρχει διαδοχή σταδίων ή συγχωνευτική αλληλουχία;

3 Αλλαγές στο παιδί Σωματική ανάπτυξη Γνωστική ανάπτυξη
Συναισθηματική ανάπτυξη Κοινωνική ανάπτυξη Σεξουαλική ανάπτυξη

4 Σωματική ανάπτυξη Η ήβη στα αγόρια Η ήβη στα κορίτσια Θέματα διατροφής
Θέματα άσκησης

5 Προβλήματα σε σχέση με το σώμα
Παχυσαρκία Εικόνα σώματος Διαταραχές διατροφής Αποστέρηση ύπνου

6 Γνωστική Ανάπτυξη και Σχολική Επίδοση
Γνωστική ανάπτυξη (περίοδος τυπικών λογικών πράξεων) Εγωκεντρική σκέψη Εξέλιξη ηθικής σκέψης

7 Προβλήματα που συνδέονται με τη Γνωστική ανάπτυξη
Μαθησιακές δυσκολίες Αμφισβήτηση Κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο και σχολική επίδοση

8 Κοινωνική ανάπτυξη Διαμόρφωση ταυτότητας Δημοτικότητα και απόρριψη
Αναδυόμενη ενηλικίωση Σχέσεις με συνομηλίκους

9 Κοινωνική ανάπτυξη Απόρριψη Παραμελημένοι έφηβοι
Σύγκρουση με γονείς / εκπαιδευτικούς Εκδήλωση ψυχιατρικών προβλημάτων (και λόγω κοινωνικών πιέσεων / απουσίας μηχανισμών ασφαλείας)

10 Κίνδυνοι για τους εφήβους
Κατάχρηση διαδικτύου Σχολική διαρροή Ουσίες Αλκοόλ Κάπνισμα Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα Εγκυμοσύνη

11 Ερωτήματα για τους εκπαιδευτικούς
Σε ποιες θεωρίες τοποθετώ τα προβλήματα που αντιμετωπίζω; Ποια η σχέση μου με τον έλεγχο / αμφισβήτηση; Πώς η δυναμική των σχέσεων μεταξύ των ενηλίκων (γονέων και εκπαιδευτικών) εμπλέκεται στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη ζωή των παιδιών π.χ. αποβολή; Νιώθω άνετα με την αναδυόμενη σεξουαλικότητα των παιδιών; Πόση ανοχή έχω στις εκδηλώσεις βίαιης συμπεριφοράς; Ποια στερεότυπά μου ενδέχεται να εμπλέκονται στη λήψη αποφάσεων που δε συνάδουν με τις παιδαγωγικές θεωρίες (πότε δηλ. δεν λειτουργώ ως επιστήμονας;) Με ποιο τρόπο τείνω να ερμηνεύω τα προβλήματα; (μοίρα, πλαίσιο, κοινωνία, γονείς, άτομο…)

12 ΠΡΟΤΑΣΗ Πρόβλημα = Πρόκληση = Δυνατότητα να κατανοήσουμε περισσότερο τους εαυτούς μας και τους άλλους = Πολιτισμός Σύνδεση της ερμηνείας των προβλημάτων με συγκεκριμένες ψυχολογικές θεωρίες και παραγωγή λύσεων με βάση τη θεωρία και εμπειρικώς τεκμηριωμένες παρεμβάσεις Σύνδεση των πραγματικών δεδομένων της τάξης με τη θεωρία Ανάπτυξη υποστηρικτικού περιβάλλοντος ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ στα σχολεία (λόγω του γραφειοκρατικού μηχανισμού ελλοχεύει ΣΟΒΑΡΟΣ κίνδυνος να δοθεί έμφαση στην εξουσία / ιεραρχία και όχι στον ΑΝΘΡΩΠΟ) Αντιμετώπιση Επαγγελματική Εξουθένωσης Συστηματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στον ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΩΠΟ

13 Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!
Χριστίνα Ρούση – Βέργου, Ψυχολόγος


Κατέβασμα ppt "ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google