Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

2

3 Γιατὶ εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε αδελφέ μου απ᾿ τον κόσμο
Γιατὶ εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε αδελφέ μου απ᾿ τον κόσμο. Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο.... Έχεις ακόμη να κλάψεις πολὺ ώσπου να μάθεις τον κόσμο να γελάει. Γιάννης Ρίτσος

4 Αναπτυξιακές Κρίσεις κατά τη σχολική ηλικία
ΕRΙΚSΟΝ πρωτοβουλία ή ενοχή φιλοπονία ή κατωτερότητα ταυτότητα ή σύγχυση ρόλων Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης (δάσκαλος) Vygotsky Δάσκαλος η γέφυρα του μαθητή Ν.Καζαντζάκης

5 Σκοπός των ΚΕ. Δ. Δ. Υ. Δημόσια Υπηρεσία του Υπ. Παιδείας άρθρου 2 παρ
Σκοπός των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Δημόσια Υπηρεσία του Υπ. Παιδείας άρθρου 2 παρ. 2 του Ν, 2817/2000 αξιολόγηση διάγνωση-διαφοροδιάγνωση υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποστήριξη, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας

6 Αρμοδιότητες ΚΕ.Δ.Δ.Υ. άρθρα 2 και 15, παρ. 3 του Ν. 2817/2000
Αρμοδιότητες ΚΕ.Δ.Δ.Υ. άρθρα 2 και 15, παρ. 3 του Ν. 2817/2000  είδος και βαθμός δυσκολιών μαθητών με α.ε.ε.α. προγράμματα πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών με προφορικές  είδος τεχνικών βοηθημάτων και οργάνων προσαρμοσμένα προγράμματα ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης εισήγηση για την προαγωγή ή τον υποβιβασμό σχολείων Ε.Α.Ε.

7 Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ν.3699/2008)
Μαθητές που για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών, οι οποίες σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης.

8 Προσωπικό των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. διεπιστημονική ομάδα αξιολόγησης: προϊστάμενος
γραμματέας διεπιστημονική ομάδα αξιολόγησης: ειδικοί εκπαιδευτικοί Α/θμιας εκπαίδευσης και Β/θμιας εκπαίδευσης ψυχολόγος κοινωνικός λειτουργός παιδοψυχίατρος ή παιδονευρολόγος λογοθεραπευτής και εργοθεραπευτής

9 Παρεχόμενες υπηρεσίες
Α. Αξιολόγηση μαθητών 4-22 ετών προνήπια και νήπια μαθητές δημοτικού μαθητές Γυμνασίου μαθητές Λυκείου Β. συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς Γ. επισκέψεις σε σχολεία Δ. ενημέρωση -ευαισθητοποίηση σχολείου, κοινωνίας Ε. υποστήριξη εκπ/κών παράλληλης στήριξης

10 Η διαδικασία παραπομπής
α) Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής β) κατάρτιση προγράμματος αντιμετώπισης βραχύχρονης διάρκειας γ) Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής  Αγωγής δ) παραπομπή   στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για αξιολόγηση και διάγνωση παραπομπή από Ε.Δ.Ε.Α.Υ. μετά από τρίμηνη παρέμβαση

11 Αξιολόγηση Νηπίων Κλινική συνέντευξη BOEHM-3 PRESCHOOL
Ερωτηματολόγια ACHENBACH Παρατήρηση παιχνιδιού περιγραφική αξιολόγηση σχολείου (Έγχρωμες Προοδευτικές Μήτρες του Raven) Ψυχομετρικό Κριτήριο Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας Εργαλείο Ανίχνευσης και Διερεύνησης των Αν. Δυσ. στο Νηπ/γείο και Α΄-Β΄ Δημοτικού κοινωνικό ιστορικό ιχνογράφημα του παιδιού άτυπη αξιολόγηση με παρατήρηση Κλινική συνέντευξη

12 Αξιολόγηση μαθητών Α΄-Β΄ τάξης
Ψυχομετρικό κριτήριο Πρώιμης Μαθηματικής επάρκειας WISC-III Achenbach (γονέων και εκπαιδευτικών) περιγραφική αξιολόγηση του σχολείου κοινωνικό ιστορικό ιχνογράφημα του παιδιού Εργαλείο Ανίχνευσης και Διερεύνησης των Αν. Δυσκ. στο Νηπιαγωγείο και Α΄-Β΄ Δημ.

13 Αξιολόγηση μαθητών Γ΄-ΣΤ΄ τάξης
Ψυχομετρικό κριτήριο Μαθηματικής επάρκειας Achenbach (γονέων και εκπαιδευτικών) περιγραφική αξιολόγηση του σχολείου Τεστ Ανάγνωσης, ΤΕΣΤ-Α Εργαλείο Διαγνωστικής Διερεύνησης Δυσ. στο γραπτό λόγο Γ΄- ΣΤ΄ Δημοτικού κοινωνικό ιστορικό κλινική συνέντευξη με μαθητή κλινική συνέντευξη με γονείς WISC-III

14 Αξιολόγηση μαθητών Γυμνασίου-Λυκείου
ΤΕΣΤ-Α, τεστ ανάγνωσης Ψυχομετρικό κριτήριο Μαθηματικής επάρκειας άτυπη αξιολόγηση για ανάγνωση και παραγωγή γραπτού λόγου Achenbach (γονέων και εκπαιδευτικών) περιγραφική αξιολόγηση του σχολείου κοινωνικό ιστορικό κλινική συνέντευξη με μαθητή κλινική συνέντευξη με γονείς WISC-III

15 Εργαλείο Ανίχνευσης και Διερεύνησης των Αν. Δυσκ
Εργαλείο Ανίχνευσης και Διερεύνησης των Αν. Δυσκ. στο Νηπιαγωγείο και Α΄-Β΄Δημ. φωνολογική επίγνωση αναγνωστική αποκωδικοποίηση αναγνωστική κατανόηση βραχύχρονη μνήμη φωνολογικών πληροφοριών

16 Τεστ Ανάγνωσης, ΤΕΣΤ-Α αποκωδικοποίηση
α) φωνολογική αποκωδικοποίηση (ανάγνωση ψευδολέξεων) β) ορθογραφική αποκωδικοποίηση ανάγνωση συχνόχρηστων λέξεων γ) ευχέρεια μορφολογία- σύνταξη κατανόηση

17 Τεστ γραπτού λόγου Γραπτή περιγραφή μιας εικονογραφημένης ιστορίας
α) ορθογραφική ορθότητα β) κειμενική οργάνωση :συνοχή και συνεκτικότητα του κειμένου

18 Ψυχομετρικό κριτήριο πρώιμης μαθηματικής επάρκειας 4.00-7.05
σύγκριση ταξινόμηση αντιστοίχηση σειριοθέτηση χρήση λέξεων αρίθμησης δομημένη καταμέτρηση αποτελεσματική καταμέτρηση γενική γνώση αριθμών

19 ψυχομετρικό κριτήριο πρώιμης μαθηματικής επάρκειας 7.06-15.05
η υποδοκιμασία: Λεξιλόγιο Μαθηματικών Εννοιών η υποδοκιμασία: Υπολογισμοί η υποδοκιμασία: Επίλυση Προβλημάτων

20 WISC-III Wechler Κλίμακες
Test νοημοσύνης λεκτική νοημοσύνη πρακτική νοημοσύνη γενική νοημοσύνη

21 Raven’s (Έγχρωμες Προοδευτικές Μήτρες )
Test νοημοσύνης λεκτική νοημοσύνη πρακτική Νοημοσύνη γενική νοημοσύνη

22 Διάγνωση Διάγνωση κατά τις διατάξεις του νόμου 3699/2008 νοείται η εκπαιδευτική αξιολόγηση με σκοπό τη συγκέντρωση στοιχείων και δεδομένων που θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων-παρεμβάσεων

23 διαφοροδιάγνωση Διαφορική διάγνωση ή διαφοροδιάγνωση είναι η διαγνωστική διαδικασία μέσω της οποίας αποκλείονται παθήσεις με παρόμοια συμπτώματα, ώστε να καταλήξουμε στην επικρατέστερη διάγνωση. Αποτελεί μέρος της διεπιστημονικής αξιολόγησης με σκοπό τη συγκέντρωση των αναγκαίων δεδομένων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την παροχή κατάλληλων υποστηρικτικών δομών και υπηρεσιών.

24 Διαγνώσεις (Ν. 3699/2008) αισθητηριακές αναπηρίες όρασης
νοητική αναπηρία αισθητηριακές αναπηρίες όρασης αισθητηριακές αναπηρίες ακοής κινητικές αναπηρίες χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα διαταραχές ομιλίας-λόγου ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα

25 διαγνώσεις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού)
ψυχικές διαταραχές πολλαπλές αναπηρίες μαθητές με σύνθετες γνωστικές συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα

26 γνωμάτευση από την διεπιστημονική ομάδα του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
ορισμός και περιγραφή της δυσκολίας προτάσεις για την υποστήριξη του μαθητή κατάλληλο σχολικό πλαίσιο (Ειδικό Σχολείο, Τμήμα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία) Εκπ. Εξ/μένο Πρόγραμμα (Ε.Ε.Π.) με στόχους από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. στους γονείς και στο σχολείο. φάκελος: αυστηρά απόρρητος

27 υποστήριξη εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις ανάγκες του μαθητή πρόταση για υποστήριξη του μαθητή από εκπαιδευτικό Παράλληλης Διδακτικής Στήριξης και αρωγή στο έργο του εκπ/κού επισκέψεις σε σχολεία για ενημέρωση εκπ/κων

28 εκπ/κη και ψυχολογική υποστήριξη μαθητών με σοβαρά προβλήματα
συνεδρίες με γονείς κατά την επίδοση της γνωμάτευσης συμβουλευτική σε οικογένειες και επικοινωνία με το σχολείο για την αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή εκπ/κη και ψυχολογική υποστήριξη μαθητών με σοβαρά προβλήματα

29


Κατέβασμα ppt "ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google