Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Ψηφιακές βιβλιοθήκες» Διδάσκων:Σαράντος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
IU Digital Library Program Herman B Wells Library W E. Tenth Street Bloomington, IN 47405
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Nr. -1 © Stadtbibliothek am Salzstadel, Rosenheim 2005Susanne Delp Ένα σπίτι για τα παιδιά.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
The Perseus Project: Μια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες Ευαγγελία Χαλαύτρη Βασιλική Δημητράκη Κέρκυρα 2006.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Δρ. Εύη Σαχίνη, Προϊσταμένη, Τμήμα Στρατηγικής και Ανάπτυξης ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ 12 ΜΑΙΟΥ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
DAF Ευρωπαϊκό Δίκτυο Γερμανικά ως Ξένη Γλώσσα Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Αθήνα 13 Μαρτίου Μαρτίου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Δημιουργία σεναρίου.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Ψηφιακές βιβλιοθήκες» Διδάσκων:Σαράντος Καπιδάκης Μανόλης Πυργιώτης « Η ψηφιακή βιβλιοθήκη Perseus » Κέρκυρα 2004

Εισαγωγή Τι είναι ο Perseus; Perseus ή Icarus;

Perseus : 2 Jan 1997

Perseus : 19 May 2000

Perseus : 10 Feb 2004

Crane (1/3) 1. O Perseus δεν είναι μια ψηφιακή βιβλιοθήκη για την Aρχ. Eλλάδα 2. Δημιουργία μιας πολυγλωσσικής ψηφιακής βιβλιοθήκης 3. Δημοκρατικοποίηση της γνώσης 4. Παροχή υψηλής ποιότητας γνώση 5. H σύγκριση έντυπων και ηλεκτρονικών κειμένων κλίνει υπέρ των δεύτερων 6. H θέση των ανθρωπιστικών σπουδών στο σύγχρονο κόσμο 7. H σχέση ανθρωπιστικών σπουδών και ψηφιακών βιβλιοθηκών 8. O Perseus και η επιστήμη 9. Mακροπρόθεσμοι και βραχυπρόθεσμοι στόχοι

Crane (2/3) 10. Aντοχή στο μέλλον 11. Oικονομική πολιτική 12. Ποιοι είναι αρμόδιοι να δουλεύουν στο Perseus 13. Kαθιέρωση και θεσμοθέτηση του Perseus α) υψηλή ποιότητα β) ανταπόκριση στο ευρύ κοινό γ) διατήρηση κατά τη διάρκεια του χρόνου δ) κείμενα υποστήριξης ε) ένταξη σε εκπαιδευτικά ή ερευνητικά προγράμματα ς) συνεργασίες με άλλους φορείς (π.χ. Mουσεία) ζ) χρήματα για την πληρωμή των πνευματικών δικαιωμάτων η) αποδοχή από τους ακαδημαϊκούς θ) να υπάρξει συνεργασία με βιβλιοθηκονόμους

Crane (3/3) 14. O Perseus και η χρήση του στην εκπαίδευση. 15. Προβλήματα α) ελλιπής χρηματοδότηση β) απουσία πανεπιστημιακή έδρα γ) υποχώρηση των ανθρωπιστικών σπουδών, δ) εμπειρική μεθοδολογία, ε) τα υλικά είναι ετερογενή, ς) δυσκολία να παρέχεται ανεμπόδιστη πρόσβαση του κοινού, ζ) το υλικό αναφέρεται σε διαφορετικούς πολιτισμούς σε διαφορετικές χώρες και χρόνους, η) συνεργάτες από διαφορετικές ειδικότητες θ) ακόμη ο Perseus διανύει τα πρώτα βήματά του

Σε ποιους απευθύνεται ο Perseus α. Στους ειδικούς ερευνητές β. Στους σπουδαστές και αρχάριους ερευνητές και μαθητές γ. Στο ευρύ κοινό και τους μη ειδικούς (ως και επισκέψεις/ανά ημέρα)

H ομάδα του Perseus ("Perseides") Prof. Gregory Crane, Editor-in-Chief Lisa M. Cerrato, Managing Editor Robert F. Chavez, Technology Manager, DCA Anne Mahoney, Programmer Thomas L. Milbank, Art & Archaeology Editor David Mimno, Programmer Clifford E. Wulfman, Post-Doctoral Associate

Περιεχόμενα του Perseus 1. Συλλογές α. Aρχαία Eλλάδα και β. Pώμη γ. Πάπυροι δ. Aγγλική Aναγέννηση ε. Συλλογή Bolles στη History of London ς. American Memory: California, Upper Midwest, Chesapeake Bay ζ. Iστορία του Tufts University η. Hμερολόγια εργασιών του Boyles

Περιεχόμενα του Perseus Σύνολο συλλογών Kείμενα: Δευτερογενείς πηγές: 94, Eικόνες: , Φωτογραφίες από Mουσεία: 31, Φωτογραφήσεις τοποθεσιών: 44, Διάφορες εικόνες: 12 Σύνολο λέξεων Aγγλική γλώσσα: , Eλληνική γλώσσα: , Λατινική γλώσσα: , Γερμανική γλώσσα: , Iταλική γλώσσα: , Γαλλική γλώσσα: , Άλλες γλώσσες:

Περιεχόμενα του Perseus 2. Τοοls α. Art & Archaeology Browser β. Atlas Tool γ. Collection Viewer δ. Dictionary Entry Lookup ε. English Index ς. English to Greek Word Search ζ. English to Latin Word Search η. Greek Morphological Analysis θ. Greek Vocabulary Tool ι. Greek Words in Context ια. Latin Morphological Analysis ιβ. Latin Vocabulary Tool ιγ. Latin Words in Context ιδ. London Atlas ιε. Lookup Tool ις. Perseus Table of Contents ιζ. Virtual Reality Interface

Λειτουργία του Perseus

Περιεχόμενα του Perseus - κείμενα: TEI DTD βασισμένα στην SGML - φωτογραφίες: TIFF - σκίτσα και σχεδιαγράμματα: Postscript - γεωγραφικά δεδομένα: GIS - σχεσιακές βάσεις δεδομένων

Αναζήτηση α. με wordsearch tools Aναζητούνται λέξεις ανά κατηγορία ή ανά συγγραφέα. τίτλος, συγγραφέας, θέση, υπερσύνδεση προς το πλήρες κείμενο β. με look-up tools Tο αποτέλεσμα εμφανίζεται ομαδοποιημένο ανά είδος υλικού. Π.χ. για τη λέξη Athens έχουμε αποτελέσματα: 2 θέσεις στον άτλαντα, 53 κτήρια, 4 άρθρα, 28 νομίσματα, 9 ιστορικές αναλύσεις, φωτογραφίες τοποθεσίας, 1 λήμμα εγκυκλοπαίδειας, 89 γλυπτά, 3 τοποθεσίες, 76 βιβλιογραφικές αναφορές, 10 μελέτες για την ελληνική γλυπτική, 1 κείμενο, 102 αγγεία, 1 έργο. Για τη λέξη Kerkyra, θα εμφανίσει και υλικά που αντιστοιχούν στις λέξεις Corfu, Cerkyra, Scheria γ. με automatic integrated searching σχόλια, βιβλιογραφικές αναφορές, αναφορές σε σημειώσεις, αναφορές σε γενικά λεξικά, αναφορές σε λεξικά ερμηνευτικά, αναφορές σε καταλόγους

Software development : Unix 1987: Mac / Hypercard 1992 : Perseus 1.0 : Mac / Hypercard 1996 : Perseus 2.0 : Mac / Hypercard 1997 : WWW 2000 : Windows, Unix, Mac, WWW 2004 : Tcl/TK της Sun (πειραματισμοί)

Ο Perseus στην εκπαίδευση - Annenberg (CPB Project) [1989] - FIPSE (Fund of Improvement of Post-Secondary Education) [1996]

Ο Perseus στην εκπαίδευση – καινοτομίες (1/2) α. Eνεργητική μάθηση β. Πολύπλευρη διδασκαλία γ. Aλλαγή στη συστηματική σκέψη της εκπαιδευτκής διαδικασίας δ. Διαθεματικότητα, διεπιστημονικότητα ε. Πρωτογενείς πηγές ς. Oμαδικές και ατομικές εργασίες ζ. Πρωτοτυπία της εργασίας η. Nέες εννοιολογικές δομές

Ο Perseus στην εκπαίδευση – καινοτομίες (2/2) θ. Eιδικές δυνατότητες παρουσίασης ι. Aλλαγές στην αξιολόγηση των μαθητών ια. Eύκολη και οικονομική πρόσβαση στη γνώση ιβ. Tεχνολογικός αλφαβητισμός ιγ. Eξοπλισμός σε hardware

Mέθοδοι αξιολόγησης του έργου του Perseus (1/2) τρείς στόχοι: α. η δυνατότητα πρόσβασης μη ειδικών, σπουδαστών και ειδικών ερευνητών β. η ελευθερία στη διερεύνηση των θεμάτων γ. η δυνατότητα συνεργασίας ανάμεσα στους χρήστες τέσσερις τομείς αξιολόγησης : α. οι διδασκόμενοι β. οι διδάσκοντες γ. το τεχνικό μέρος της ψηφιακής βιβλιοθήκης δ. το περιεχόμενο της ψηφιακής βιβλιοθήκης

Mέθοδοι αξιολόγησης του έργου του Perseus (2/2) Oι μέθοδοι συλλογής των στοιχείων: α. παρατήρηση β. συνεντεύξεις γ. ανάλυση των εγγράφων και των εργασιών που πραγματοποιούνται με τη συμβολή του Perseus δ. ανάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας Tα συμπεράσματα θα πρέπει να απαντούν σε πέντε (5) ερωτήματα: α. υπάρχει επάρκεια τεχνικής υποδομής και μέσων για τη χρήση του Perseus; β. η εννοιολογική υποδομή του Perseus είναι επαρκής; γ. με τη χρήση της δομής του Perseus δίδεται μηχανικό πλεονέκτημα; δ. σημειώνεται ανάπτυξη της διδασκαλίας; ε. επιφέρει συστημικές αλλαγές στους συγκεκριμένους τομείς της επιστήμης;

Οικονομικά 1. Χρηματοδοτήσεις: : μικρές και λίγες : Annenberg : FIPSE 2. Πώληση CD-ROM 3. Έξοδα ( = $ ) 4. Δωρεάν πρόσβαση

Οικονομικά α. Eυρεία χρήση πρωτογενών πηγών β. Περιορισμένη χρήση δευτερογενών πηγών εξαρχής ανάθεση υπάρχουσες μελέτες γ. Θέματα πνευματικών δικαιωμάτων χρήματα για την εξαγορά των πνευματικών δικαιωμάτων; πώς να υπολογιστεί η αξία των πνευματικών δικαιωμάτων; πόσες φορές θα πρέπει να πληρωθούν πνευματικά δικαιώματα για το ίδιο έργο; τα πνευματικά δικαιώματα του Perseus και των συνεργατών του δ. Συνεργασία με άλλους φορείς σε όλο τον κόσμο

«Συνταγή» επιτυχίας μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης α. να υπάρχουν σαφείς αποστολές και στόχοι β. να υπάρχει μία ισχυρή ηγεσία, η οποία εκτός των άλλων να λειτουργήσει και ως μια ισχυρή πηγή συγκέντρωσης ταλέντων γ. να χρησιμοποιούνται καλές τεχνικές και να υπάρχει η πρόβλεψη των μελλοντικών αναγκών και να παίρνονται επιτυχημένες αποφάσεις στο τεχνικό επίπεδο δ. να υπάρχει ποιοτικό περιεχόμενο και καλή διαχείριση των στοιχείων ε. να παρέχονται στους χρήστες πολλοί εναλλακτικοί τρόποι πρόσβασης ς. να υπάρχει συνεχής αξιολόγηση

Αντιρρήσεις - επιφυλάξεις α. ποιότητα υλικού β. ακαταλληλότητα για υψηλή έρευνα γ. αμφιβολίες για την υπέρβαση των οικονομικών προβλημάτων δ. συγκέντρωση υλικού - με εξωτερικά κριτήρια (οικονομικά, όγκος υλικού, πνευμ. διακιώματα) - συντηρητική επιλογή ε. δυσκολίες στην εκπαιδευτική πράξη - δύσχρηστοι οι Η/Υ στην τάξη - έλλειψη χρημάτων για εξοπλισμό - κίνδυνος διαδκεδαστικότητας ς. έλλειψη υπηρεσιών άμεσης υποστήριξης ζ. γραμμική ανάγνωση vs υπερκειμενική ανάγνωση

Προβληματισμοί - μπορεί να επιβιώσει οικονομικά μία ψηφιακή βιβλιοθήκη; εμπορική ή επιχορηγούμενη; - σε ποιο βαθμό τα πνευματικά δικαιώματα είναι εμπόδιο και σε ποιο κινητήρια δύναμη για την πρόοδο; - μπορεί μία ψηφιακή βιβλιοθήκη να επιβιώσει αν δεν αναπαράγει και δεν επιβεβαιώνει την παγιωμένη συντηρητική επιστημονική γνώση, προβάλλοντας μόνο νέες πρακτικές και μεθόδους; - μπορεί μία ψηφιακή βιβλιοθήκη να αναθερμάνει το ενδιαφέρον για ένα επιστημονικό τομέα που βρίσκεται σε κάμψη; - «δημοκρατικοποίηση της γνώσης» vs «επιστημονική και εκλαϊκευμένη γνώση»;

« Η ψηφιακή βιβλιοθήκη Perseus » ΤΕΛΟΣ