“EUROPE FOR CITIZENS” Programme Η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Χάρτη για την Ισότητα των Φύλων στις Τοπικές Κοινωνίες αναφορικά με τα εξαρτώμενα άτομα (παιδιά,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ» ΜΕ ΘΕΜΑ «Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ (ΠΑΙΔΙΩΝ, ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
“EUROPE FOR CITIZENS” Programme Η κοινωνικοποίησητων εξαρτωμένων ατόμων μέσα στα πλαίσια της πρακτικής εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Χάρτη για την ισότητα των.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
Γυναίκα και Τοπική Αυτοδιοίκηση. Πάντα παρομοιάζω την πολιτική ζωή με το σπίτι και την οικογένειά μας και λέω ότι όπως αυτά τα κρατά η γυναίκα, δηλαδή.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Ο ρόλος του βοηθού διευθυντή στο σημερινό σχολείο. Ψηλές προσδοκίες – Σκληρή πραγματικότητα Σχολική Ηγεσία Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως.
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΠ ΗΠΕΙΡΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ-
«Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας» Αμφιλοχία 10/5/2006 Ασύρματο Ευρυζωνικό Δίκτυο τοπικής πρόσβασης Δήμου Ανακτορίου Φιώρου.
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
«Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η οργάνωση των κομμάτων κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου αι.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΑΡΔΑΚΑ ΣΤΕΛΛΑ (Α.Μ.: 425Μ/ )
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
8 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Θεσμοί/ Οργανισμοί 1 8 ΘΕΣΜΟΙ /ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (Βαθμός επιρροής, Αναγκαιότητα επιρροής, Βαθμός.
Διπλωματική εργασία Της Αντωνοπούλου Αθανασίας
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις (13)  Πρωτοβάθμιες Αυτοδιοικήσεις (370)  Γενικές Διοικήσεις (7)
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Έντιμοι προσκεκλημένοι, αγαπητοί συνεργάτες Με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζω στην επίσημη ετήσια επιστημονική εκδήλωση της εταιρείας μας, την 7η ημερίδα.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
ΑΑα. “...Για να αποδείξουμε πως οι τοπικές αρχές ήδη δραστηριοποιούνται και είναι μπροστά στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής. Τα κράτη, μας χρειάζονται.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ:ΔΗ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
H δομή της Διοίκησης
Οι έφηβοι απαντούν Στην έρευνα πήραν μέρος αγόρια και κορίτσια ηλικίας ετών Εργασία από τον: Λάμπρο Ντινόπουλο.
Εθισμός στην Τεχνολογία
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΙ Ο.Ε.Υ. Ο.Τ.Α.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
ΣΚΟΠΟΣ / ΣΤΟΧΟΙ ΣΚΟΠΟΙ:
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“EUROPE FOR CITIZENS” Programme Η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Χάρτη για την Ισότητα των Φύλων στις Τοπικές Κοινωνίες αναφορικά με τα εξαρτώμενα άτομα (παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες) Γ’ Φάση – Θεσσαλονίκη - 2 έως 5 Δεκεμβρίου, 2010 Οι Ισορροπίες μεταξύ της οικογενειακής και της εργασιακής ζωής της γυναίκας Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΛΕΜΕΣΟΥ

Πάντα παρομοιάζω την πολιτική ζωή με το σπίτι και την οικογένειά μας και λέω ότι όπως αυτά τα κρατά η γυναίκα, δηλαδή αυτή φροντίζει για την καθαριότητα του σπιτιού, το μαγείρεμα, τη διαπαιδαγώγηση και το μεγάλωμα των παιδιών, για τη συνεισφορά στα οικονομικά της οικογένειας με την εργασία της και πολλές φορές για τη διαχείρισή τους, έτσι μπορεί να διαχειριστεί και τις διάφορες κρατικές υποθέσεις κατέχοντας οποιοδήποτε πολιτειακό αξίωμα.

Αναφερόμενη ειδικότερα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, από την εννιάχρονη εμπειρία μου σαν Δημοτικός Σύμβουλος Λεμεσού, μπορώ να πω ότι αυτή ταιριάζει στην γυναίκα. Οι Δήμαρχοι και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, έχουν να διαχειριστούν πολεοδομικά θέματα, θέματα σχεδιασμού της πόλης και διοίκησης, αλλά πέραν από αυτά, σχεδόν καθημερινά έρχονται σε άμεση επαφή με τα καθημερινά προβλήματα του κόσμου, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι κοινωνικά, όπως αυτά που αναφέρθηκαν στο συνέδριό μας. Δηλαδή, τα προβλήματα των εξαρτωμένων ατόμων καθώς και άλλα που απαιτούν ιδιαίτερη ευαισθησία.

Από τη φύση της η γυναίκα είναι πιο ευαίσθητη, πιο πρακτική και επιστημονικές μελέτες έδειξαν ότι μπορεί να ασχολείται ταυτόχρονα με πολλά πράγματα. Εξάλλου στη σημερινή εποχή έχουμε ικανότατες, προσοντούχες και καταρτισμένες γυναίκες σε όλα τα θέματα των αρμοδιοτήτων των αιρετών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Συνδυάζοντας λοιπόν, τη γνώση με την ευαισθησία, πιστεύω ότι η γυναίκα μπορεί να διαχειριστεί με επιτυχία τα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να συμβάλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην επίλυση αρκετών προβλημάτων, στη διαμόρφωση πολιτικής και στη λήψη αποφάσεων. Άλλωστε και η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι γένους θηλυκού και μια γυναίκα μπορεί να την καταλάβει καλύτερα απ’ ότι ένας άντρας!!!

Σχετικά με την εκλεξιμότητα των γυναικών στην Κύπρο, αν και κάναμε μεγάλα βήματα και αρχίσαμε να εμπιστευόμαστε τις γυναίκες, εντούτοις ο αριθμός των γυναικών που θέτουν υποψηφιότητα για κάποιο πολιτειακό αξίωμα και των γυναικών που εκλέγονται είναι πολύ μικρός συγκριτικά με αυτό των αντρών και αν λάβουμε υπόψη ότι παγκυπρίως ο πληθυσμός των γυναικών είναι πολύ μεγαλύτερος από τον πληθυσμό των αντρών, τότε ακόμα έχουμε μεγάλο δρόμο να διανύσουμε μέχρι να πετύχουμε την ισότητα των φύλων στην πολιτική ζωή.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι στις τελευταίες Δημοτικές Εκλογές, εκλέγηκαν μόνο 86 γυναίκες παγκυπρίως ενώ οι θέσεις των Δημοτικών Συμβούλων είναι περίπου 500. Στους μεγαλύτερους δε Δήμους, αυτούς της Λεμεσού και του Στροβόλου, όπου συμμετέχουν 26 Δημοτικοί Σύμβουλοι στον καθένα, εκλέγηκαν μόνο 5 και 6 γυναίκες αντίστοιχα.

Λόγοι που αποτρέπουν τη γυναίκα να αναμειχθεί με την πολιτική Ο κυριότερος ίσως από τους λόγους που η γυναίκα δεν τολμά να αναμειχθεί ενεργά με την πολιτική είναι ότι στην σημερινή κοινωνία καλείται να επιτελέσει πολλούς ρόλους, αυτούς της συζύγου, της μητέρας, της εργαζόμενης, με αποτέλεσμα να μην της μένει χρόνος για ο,τιδήποτε άλλο και το σημαντικότερο να σκέφτεται ότι η απόκτηση ακόμα μιας ασχολίας θα είναι εις βάρος της οικογένειάς της. Στην μη ανάμειξη ικανοποιητικού αριθμού γυναικών στην πολιτική, ευθύνη φέρει και η ίδια η Πολιτεία η οποία ακόμα να δώσει στην γυναίκα όλες εκείνες τις παροχές που χρειάζεται ώστε να τη βοηθήσει να ασχοληθεί με όσα μπορεί να ασχοληθεί ένας άντρας. Για παράδειγμα η λειτουργία ολοήμερων δημόσιων σχολείων θα βοηθούσε τη μητέρα, εφόσον θα ήταν ήσυχη ότι τα παιδιά της θα βρίσκονταν σε καλά χέρια ενόσω εκείνη ασχολείται με κάτι άλλο. Ένας άλλος λόγος είναι ότι από την παιδική ακόμα ηλικία, μεταδίδεται στη γυναίκα από την οικογένειά της η άποψη ότι θα πρέπει να διοριστεί σε κάποια δημόσια υπηρεσία ώστε να μπορεί να αφιερώνει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά της, κάτι το οποίο από μόνο του αυτόματα της αποστερεί το δικαίωμα να πολιτευθεί.

Λόγοι για τους οποίους δεν εκλέγεται ικανοποιητικός αριθμός γυναικών σε πολιτειακά αξιώματα Η έλλειψη προώθησης και προβολής τους από τα πολιτικά κόμματα και από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κατά τη διάρκεια των προεκλογικών περιόδων Η έλλειψη σε μεγάλο βαθμό εμπιστοσύνης στις ικανότητες των γυναικών και το κυριότερο Η έλλειψη αυτοπεποίθησης από τις ίδιες τις γυναίκες.

Οι περισσότερες γυναίκες στην Κύπρο, αποφάσισαν να αναμειχθούν ενεργά στην πολιτική διεκδικώντας πολιτειακά αξιώματα σε σχετικά μεγάλη ηλικία διότι είχαν θέσει σαν προτεραιότητα την οικογένειά τους και το μεγάλωμα των παιδιών τους, με αποτέλεσμα η γυναίκα να βρίσκεται σε δυσμενή θέση έναντι του άντρα. Όταν μια γυναίκα ξεκινά δειλά την πολιτική της σταδιοδρομία από χαμηλά αξιώματα και σε μεγάλη ηλικία, ένας άντρας της ίδιας ηλικίας έχει ήδη εκλεγεί τουλάχιστον δύο φορές Δημοτικός Σύμβουλος και τουλάχιστον μια φορά Βουλευτής.

Βέβαια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι αρκετές μόνο οι αιρετές γυναίκες, αλλά και οι γυναίκες – εργαζόμενες σ’ αυτήν. Όπως οι αιρετές γυναίκες, έτσι και οι εργαζόμενες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση γυναίκες μπορούν να είναι εξίσου χρήσιμες με τους άντρες.

Στον Δήμο Λεμεσού σχεδόν το 1/4 των εργαζομένων είναι γυναίκες, κάποιες εκ των οποίων κατέχουν διευθυντικές θέσεις εργασίας.

Ποσοστά θέσεων που κατέχουν γυναίκες στα διάφορα Τμήματα του Δήμου Λεμεσού: Στη Γραμματεία το 63,33%, στο οποίο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η θέση του Δημοτικού Γραμματέα που είναι η υψηλότερη στη βαθμίδα και στην ουσία ασκεί καθήκοντα Γενικού Διευθυντή του Δήμου Λεμεσού. Στο Οικονομικό Τμήμα το 15,79% το οποίο μπορεί να είναι χαμηλό όμως σε αυτό μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται υψηλόβαθμες θέσεις όπως αυτή του Λογιστή, που είναι η δεύτερη στην τάξη και 2 από τις 3 θέσεις Λογιστικού Λειτουργού Α’. Στο Τεχνικό Τμήμα το 21,11% το οποίο μπορεί να είναι χαμηλό όμως και σ’ αυτό μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται υψηλόβαθμες θέσεις όπως αυτή του Ανώτερου Λειτουργού Τεχνικής Υπηρεσίας, που είναι η δεύτερη στην τάξη, μία από τις δύο θέσεις Τεχνικού Επιθεωρητή, μια από τις δύο θέσεις Ανώτερου Τεχνικού και μια από τις τρεις θέσεις Λειτουργού Τεχνικής Υπηρεσίας. Στο Υγειονομείο το 15,73% και Στο Πολιτιστικό Τμήμα το 63,33%.

Συνολικά οι γυναίκες κατέχουν το 24% των θέσεων εργασίας του Δήμου Λεμεσού. Θεωρούμε ότι αυτό το ποσοστό είναι ικανοποιητικό λαμβανομένων υπόψη των εξής δεδομένων: Αρκετές θέσεις (περίπου 180) είναι θέσεις εργατικού προσωπικού που απαιτούν μυϊκή δύναμη την οποία δεν έχουν οι γυναίκες και ως εκ τούτου δείχνουν ενδιαφέρον κατά κανόνα μόνον οι άντρες Αρκετές διευθυντικές και υψηλόβαθμες θέσεις όπως αυτή του Δημοτικού Γραμματέα, του Προϊσταμένου του Πολιτιστικού Τμήματος, του Λογιστή, του Ανώτερου Λειτουργού Τεχνικής Υπηρεσίας και του Τεχνικού Επιθεωρητή κατέχονται από γυναίκες.

Όσο κι’ αν βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, εξακολουθεί να είναι ένας καθημερινός αγώνας για την γυναίκα η καθιέρωσή της στην πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου κάτι το οποίο την υποχρεώνει να συνεχίσει να αγωνίζεται για την εξασφάλιση από την Πολιτεία όλων εκείνων των εφοδίων που θα την βοηθήσουν αφενός να προβάλει τις ικανότητες και τα προσόντα της και αφετέρου εφόσον πετύχει την καθιέρωση, να μπορέσει να αντεπεξέλθει με επιτυχία σε όλες τις υποχρεώσεις της.

Σας ευχαριστώ Εύη Τσολάκη Δικηγόρος Πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Λεμεσού

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ Εύη Φ. Τσολάκη Δικηγόρος Πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Λεμεσού