«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Ελληνογερμανική Αγωγή
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ E-CONS
Προσωπικές δεξιότητες
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΠΕΔΩΝ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Πως θα αξιοποιήσετε περαιτέρω τις eTwinning συνεργασίες σας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΘΑΡΗΣ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΠΕΡΤΗ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά» «Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά» ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΕΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΡΙΜΙΚΛΙΝΗΣ

ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ Λίγα λόγια για τη σχολική μας μονάδα. Πως αποφασίστηκε, οργανώθηκε, εφαρμόστηκε και αξιολογήθηκε το δικό μας Παρεμβατικό Πρόγραμμα. Κάποιες σκέψεις για ένα αποτελεσματικό και χαρούμενο Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο.

Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑ Το Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Τριμίκλινης λειτούργησε ως Ενιαίο Ολοήμερο από τη πρώτη χρονιά εφαρμογής του θεσμού (2006-2007). Σε αυτό φοιτούν 76 μαθητές από 12 κοινότητες της περιοχής, οι οποίοι είναι κατανεμημένοι σε 6 τμήματα, 1 σε κάθε έτος.

ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ Οι τάξεις μας Το προαύλιο Γήπεδο & αίθουσες ειδικών μαθημάτων

ΤΟ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Το πρόβλημα Κοινή διαπίστωση της διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας ήταν η σοβαρή έλλειψη εμπειριών και βασικών γενικών γνώσεων από πλευράς της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών. Η διαπίστωση αυτή προέκυψε μέσα από: Την καθημερινή αλληλεπίδραση με τους μαθητές τόσο εντός όσο και εκτός της σχολικής τάξης Την ανταλλαγή απόψεων κατά τη διάρκεια των συνεδριών προσωπικού Την ανατροφοδότηση ανάμεσα στη διεύθυνση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών Βασικότερες αιτίες του προβλήματος θεωρήθηκαν η απομόνωση των μαθητών λόγω του χώρου διαμονής τους και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση αρκετών οικογενειών.

ΤΟ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τίτλος & Στόχοι Λαμβάνοντας υπόψη το πρόβλημα που είχε στόχο να αντιμετωπίσει, αποφασίστηκε όπως το παρεμβατικό μας πρόγραμμα πάρει τον τίτλο: «Περισσότερες Εμπειρίες - Περισσότερες Γνώσεις - Περισσότερη Χαρά» Βασικότεροι στόχοι του προγράμματος ήταν: Η παροχή ευκαιριών στους μαθητές της σχολικής μονάδας να βιώσουν εμπειρίες, τις οποίες λόγω του χώρου διαμονής τους ή/και λόγω της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης της οικογένειας τους, δεν θα είχαν ποτέ την ευκαιρία να ζήσουν. Η κατάκτηση πυρηνικών γνώσεων, μέσα από ευχάριστες και πρωτότυπες δραστηριότητες, εντός και εκτός της σχολικής μονάδας. Η διεύρυνση των οριζόντων των μαθητών, μέσα από τη συνειδητοποίηση της τοπικής, εθνικής και ευρωπαϊκής τους ταυτότητας. Η γνωριμία των μαθητών με βασικά στοιχεία του περιβάλλοντος, της ιστορίας και του πολιτισμού τους. Η αξιοποίηση ποικίλων εμπειριών και δράσεων ως μέσο βελτίωσης της κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών και συνειδητοποίησης της ανάγκης για σωστή προσαρμογή και στάση, ανάλογα με το περιβάλλον και τα άτομα που δρουν σε αυτό.

ΤΟ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δραστηριότητες & Ενέργειες (1) Με στόχο την υλοποίηση των στόχων που τέθηκαν, αποφασίστηκε όπως: Οργανωθούν Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ιστορικά και θρησκευτικά αξιοθέατα, κυρίως μακριά από τη σχολική μονάδα και τις κοινότητες διαμονής των μαθητών. Διοργανωθούν ομιλίες, ημερίδες και ενημερωτικές επισκέψεις στη σχολική μονάδα. Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει σε διάφορα εκπαιδευτικά και ευρωπαϊκά προγράμματα («Οικολογικά Σχολεία», «Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης-Comenius», «Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Προαγωγής Υγείας», «ΟΙΚΑΔΕ»). Αντιπροσωπεία μαθητών της σχολικής μας μονάδας επισκεφθεί το Πήλιο, στα πλαίσια της διδυμοποίησης με το 2ο Δημοτικό Σχολειό Μηλέων – Καλών Νερών.

ΤΟ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δραστηριότητες & Ενέργειες (2) Με στόχο την υλοποίηση των στόχων που τέθηκαν, αποφασίστηκε όπως: Προωθηθεί η συνεχής επαφή μαθητών της σχολικής μονάδας με παιδιά από το διδυμοποιημένο σχολείο Καλών Νερών στην Ελλάδα και με παιδιά από άλλα σχολεία της Ευρώπης, με τη χρήση των ΤΠΕ. Οι μαθητές συμμετέχουν σε διαδικασίες ανακύκλωσης διάφορων υλικών όπως πλαστικού, χαρτιού και μπαταριών. Υπάρξει ενεργός εμπλοκή των μαθητών σε ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες όπως σχεδιασμός ιστοσελίδας, δημιουργίας περιοδικού-εφημερίδας, λήψης απόφασης για θέματα που τους επηρεάζουν (σίτιση, ελεύθερος χρόνος κ.λ.π). Παραχωρηθεί χρόνος στους μαθητές να αξιοποιήσουν την υποδομή της σχολικής μονάδας και να απολαύσουν δημιουργικά τις ΤΠΕ, στις οποίες δεν έχουν πρόσβαση εκτός σχολείου. Παράλληλα, εφοδιασμός των μαθητών με λογισμικά και άλλο υλικό, για προώθηση της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών.

ΤΟ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Εμπλοκή Γονέων & Άλλων Φορέων Για την επιτυχή υλοποίηση όλων των δραστηριοτήτων και ενεργειών που προγραμματίστηκαν κρίθηκε ως ιδιαίτερα σημαντική η εμπλοκή τόσο των γονέων των μαθητών όσο και των τοπικών φορέων (Σχολική Εφορεία, Κοινοτικά Συμβούλια). Κατά συνέπεια: Γονείς συμμετείχαν στην οργάνωση και υλοποίηση διαφόρων εκπαιδευτικών επισκέψεων, ενώ ανέλαβαν και την οργάνωση ημερίδων-επιδείξεων εντός της σχολικής μονάδας. Η σχολική εφορεία και τα Κοινοτικά Συμβούλια, αναγνωρίζοντας τη χρησιμότητα του προγράμματος, πρόσφεραν οικονομική στήριξη για την κάλυψη των εξόδων των δραστηριοτήτων ενώ είχαν και ενεργητική συμμετοχή σε αρκετές από αυτές (π.χ. παράλληλα με τη διδυμοποίηση του σχολείου με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλών Νερών στην Ελλάδα υπήρξε παράλληλη διδυμοποίηση της κοινότητας Τριμίκλινης με την αντίστοιχη κοινότητα Καλών Νερών).

ΤΟ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Αξιολόγηση Για την επαρκή αξιολόγηση του προγράμματος έγινε τόσο συντρέχουσα όσο και τελική αξιολόγηση. Στα πλαίσια της συντρέχουσας αξιολόγησης, γινόταν ανασκόπηση κάθε δραστηριότητας μετά την ολοκλήρωσή της, με στόχο την αποφυγή παραλείψεων και αδυναμιών σε μελλοντικές δράσεις (π.χ. κακή διαχείριση χρόνου, μη καταλληλότητα δράσης-επιδιωκόμενων στόχων κ.λ.π.) Τελική αξιολόγηση του προγράμματος αποτέλεσε μια ειδική συνεδρία προσωπικού στην οποία συζητήθηκε κατά πόσο τα όσα προγραμματίστηκαν και υλοποιήθηκαν, οδήγησαν όντως σε μια ουσιαστική αύξηση των εμπειριών των μαθητών και στη βελτίωση των πυρηνικών τους γνώσεων. Κοινή άποψη των εκπαιδευτικών και της διεύθυνση του σχολείου ήταν ότι, τόσο ο προφορικός όσο και ο γραπτός λόγος των μαθητών έδειξαν μια ικανοποιητική υλοποίηση των στόχων του προγράμματος.

ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ & ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ως σχολική μονάδα προωθήσαμε: (α) Την Υλικοτεχνική Αναβάθμιση (λογισμικά, εξοπλισμός κ.λ.π.) (β) Την επιμόρφωση των συναδέλφων σε συγκεκριμένα θέματα στα οποία εντοπίστηκαν αδυναμίες (π.χ. ενότητες των νέων αναλυτικών προγραμμάτων που περιλαμβάνονται στο ΕΟΣ, θέματα ΤΠΕ κ.λ.π.). (γ) Την Αποτελεσματική επικοινωνία σχολείου-γονέων-τοπικής κοινότητας (μέσω τακτικών ενημερωτικών εντύπων, ιστοσελίδας κ.λ.π.) Θεωρούμε σημαντικό να υπάρξει: (α) Περισσότερη αυτονομία στις σχολικές μονάδες που λειτουργούν ως ενιαία ολοήμερα, ειδικά σε θέματα ωρολόγιου προγράμματος. (β) Παροχή προτεραιότητας στα ΕΟΣ για συμμετοχή στα διάφορα Ευρωπαϊκά-Καινοτόμα προγράμματα. (γ) Μονιμότητα προσωπικού στα ΕΟΣ για ένα ελάχιστο χρονικό διάστημα (δ) Πρόνοια για τα Ολοήμερα Σχολεία στις καθημερινές αποφάσεις του ΥΠΠ (π.χ. ημέρες διεξαγωγής εκδρομών, εκπαιδευτικών προγραμμάτων κ.λ.π.)