Γιάννης Θωμαΐδης Πέτρος Οικονόμου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ «Πώς θα τους το διδάξω;»
Advertisements

Ελληνογερμανική Αγωγή
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Διδακτική της Πληροφορικής
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΤΣΟΝΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΕΔΡΟΣ Π.Ι.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΤΣΟΝΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΕΔΡΟΣ Π.Ι.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΙΣΤΟΡΙΑ.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιάννης Θωμαΐδης Πέτρος Οικονόμου ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές εισαγωγικές επισημάνσεις στο πρόγραμμα επιμόρφωσης Γιάννης Θωμαΐδης Πέτρος Οικονόμου

Τα νέα αναλυτικά προγράμματα Τα νέα βιβλία Μαθηματικών του Γυμνασίου γράφτηκαν σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, που εκπονήθηκαν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τη διετία 2000–2001 και δημοσιεύτηκαν σε 2 τόμους το Σεπτέμβριο του 2002. Τα περιεχόμενα του Δ.Ε.Π.Π.Σ. αναπτύσσονται σε 3 στήλες ως εξής: 1. Άξονες γνωστικού περιεχομένου 2. Γενικοί στόχοι (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες) 3. Ενδεικτικές θεμελιώδεις έννοιες διαθεματικής προσέγγισης Τα περιεχόμενα του Α. Π. Σ. αναπτύσσονται σε 3 στήλες ως εξής: 1. Στόχοι 2. Θεματικές ενότητες (διατιθέμενος χρόνος) 3. Ενδεικτικές δραστηριότητες

Διαδικασίες συγγραφής των βιβλίων Η συγγραφή των νέων βιβλίων δεν έγινε με την παραδοσιακή διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης σε συγγραφικές ομάδες, αλλά με διαγωνισμό ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Μάιος 2003). Στο διαγωνισμό έλαβαν κυρίως μέρος μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι ως υποψήφιοι ανάδοχοι του έργου, με συγγραφικές ομάδες οι οποίες υπέβαλλαν ένα κεφάλαιο του αντίστοιχου βιβλίου ως “δείγμα γραφής”. Με βάση αυτό το “δείγμα” οι επιτροπές κρίσης και αξιολόγησης που είχε συστήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έκαναν την τελική επιλογή. Μια από τις προδιαγραφές της συγγραφής των βιβλίων Μαθηματικών ήταν π.χ. ότι κανένα δεν θα υπερβαίνει τις 240 σελίδες.

Καινοτομίες διδακτικής μεθοδολογίας (1) Οι βασικές καινοτομίες των νέων Α.Π. για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο μπορούν επιγραμματικά να αποδοθούν με τους όρους: “διαθεματικότητα” και “ενεργητική προσέγγιση της γνώσης”. Με τον όρο “διαθεματικότητα” εννοείται η οριζόντια διασύνδεση των Α.Π.Σ. των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, δηλαδή η κατάλληλη οργάνωση της διδακτέας ύλης κάθε γνωστικού αντικειμένου, με τρόπο που να εξασφαλίζεται η επεξεργασία θεμάτων από πολλές οπτικές γωνίες. Αυτή η προσέγγιση, σύμφωνα με τους συντάκτες των νέων Α.Π.Σ., δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να συγκροτήσει ένα ενιαίο σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων, μια ολιστική εν πολλοίς αντίληψη της γνώσης, που του επιτρέπει να διαμορφώνει προσωπική άποψη για θέματα των επιστημών τα οποία σχετίζονται μεταξύ τους, καθώς και με ζητήματα της καθημερινής ζωής. Σύμφωνα με το Α.Π.Σ. Μαθηματικών (σ.366) στις διαθεματικές δραστηριότητες διατίθεται περίπου το 10% του διδακτικού χρόνου.

Καινοτομίες διδακτικής μεθοδολογίας (2) Με τον όρο “ενεργητική προσέγγιση της γνώσης” εννοείται μια μέθοδος διδασκαλίας που απαιτεί κυρίως τη δραστηριοποίηση του μαθητή. Αυτή δίνει έμφαση στη χρήση δραστηριοτήτων διερεύνησης και ανακάλυψης που έχουν στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές να σκέπτονται, να χειρίζονται πολύπλοκες έννοιες, να ερευνούν και να φθάνουν οι ίδιοι στη γνώση, δηλαδή τελικά να μαθαίνουν το “πώς να μαθαίνουν”. Στο Α.Π.Σ. Μαθηματικών επισημαίνονται ειδικότερα τα εξής (σ.368): “Αναφορικά με τη διδακτική προσέγγιση του βιβλίου θα πρέπει να καλλιεργεί την ανάπτυξη ερευνητικού πνεύματος στο μαθητή και να υιοθετεί όπου και όσο είναι δυνατόν το ανακαλυπτικό μοντέλο μάθησης. Θα πρέπει επίσης να είναι ανοικτό σε διαφορετικούς τρόπους χρήσης ώστε να ενθαρρύνει τον εκπαιδευτικό να αναπροσαρμόζει τη διδασκαλία του ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της τάξης του.”

Άλλες καινοτομίες Μια άλλη καινοτομία που αφορά τα διδακτικά βιβλία είναι η ύπαρξη, για πρώτη φορά στο Γυμνάσιο, ιδιαίτερου βιβλίου για τον εκπαιδευτικό σε κάθε μάθημα. Με τον τρόπο αυτό αποφορτίζεται ο ρόλος του βιβλίου του μαθητή ως μοναδικού διδακτικού εργαλείου, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται ο κρίσιμος ρόλος του εκπαιδευτικού και των επιλογών του στην υλοποίηση των στόχων του νέου Α.Π. Για τα Μαθηματικά ειδικότερα μπορούμε επίσης να επισημάνουμε την επαναφορά, ύστερα από πολλά χρόνια, του διαχωρισμού της ύλης σε Αριθμητική – Άλγεβρα από τη μια μεριά και σε Γεωμετρία από την άλλη με παράλληλη διδασκαλία των δύο κλάδων.

Μεταβολές στην ύλη: Α΄ Γυμνασίου ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ - ΑΛΓΕΒΡΑ Οι φυσικοί αριθμοί Τα κλάσματα Δεκαδικοί αριθμοί Εξισώσεις και προβλήματα Ποσοστά Ανάλογα ποσά – Αντιστρόφως ανάλογα ποσά Θετικοί και αρνητικοί αριθμοί ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Βασικές γεωμετρικές έννοιες Συμμετρία Τρίγωνα – Παραλληλόγραμμα - Τραπέζια ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ Οι φυσικοί και δεκαδικοί αριθμοί Μετρήσεις μεγεθών Τα κλάσματα Ανάλογα ποσά Βασικές γεωμετρικές έννοιες Οι γωνίες Ευθύγραμμα σχήματα Οι ρητοί αριθμοί

Μεταβολές στην ύλη: Β΄ Γυμνασίου ΜΕΡΟΣ Α΄ Εξισώσεις – Ανισώσεις Πραγματικοί αριθμοί Η έννοια της συνάρτησης Περιγραφική στατιστική ΜΕΡΟΣ Β΄ Εμβαδά επίπεδων σχημάτων – Πυθαγόρειο θεώρημα Τριγωνομετρία – Διανύσματα Μέτρηση κύκλου Γεωμετρικά στερεά – Μέτρηση στερεών ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ Οι ρητοί αριθμοί Εξισώσεις – Ανισώσεις Οι πραγματικοί αριθμοί Τριγωνομετρία Συναρτήσεις Στατιστική Συμμετρικά σχήματα Μέτρηση κύκλου Μέτρηση στερεών

Μεταβολές στην ύλη: Γ΄ Γυμνασίου ΑΛΓΕΒΡΑ Αλγεβρικές παραστάσεις Εξισώσεις – Ανισώσεις Συστήματα γραμμικών εξισώσεων Συναρτήσεις Πιθανότητες ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ – ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑ Γεωμετρία Τριγωνομετρία ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ Οι πραγματικοί αριθμοί Αλγεβρικές παραστάσεις Εξισώσεις Συναρτήσεις Στατιστική Ισότητα – Ομοιότητα σχημάτων Τριγωνομετρία Συστήματα γραμμικών εξισώσεων και ανισώσεων Διανύσματα Η σφαίρα

Προβλήματα εφαρμογής (1) Τα προβλήματα διδασκαλίας που αναμένεται να προκύψουν στην πράξη από τα νέα βιβλία Μαθηματικών του Γυμνασίου θα οφείλονται στην αλληλεπίδραση μιας σειράς παραμέτρων, όπως: Η ανάγκη εφαρμογής των καινοτομιών που προαναφέρθηκαν. Η διατήρηση του όγκου της ύλης (και συμπίεσης σε μικρότερο αριθμό σελίδων) χωρίς αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος. Η μεταφορά της ύλης ορισμένων κεφαλαίων σε μικρότερες τάξεις με μείωση των αντίστοιχων ωρών διδασκαλίας. Η μεταφορά ύλης από τα Μαθηματικά του Λυκείου σε ορισμένα κεφάλαια, ιδιαίτερα στην Άλγεβρα της Γ΄ Γυμνασίου.

Προβλήματα εφαρμογής (2) Επιγραμματικά, τα νέα βιβλία Μαθηματικών απευθύνονται σε ένα “μέσο μαθητή” υψηλότερου νοητικού επιπέδου σε σχέση με τα προηγούμενα. Αυτό το γεγονός βρίσκεται βέβαια σε αναντιστοιχία με τα δεδομένα ελληνικών και διεθνών ερευνών, που δείχνουν ότι οι μαθηματικές δυνατότητες του “μέσου μαθητή” Γυμνασίου στην Ελλάδα βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Από την άλλη μεριά, η διαπιστωμένη αδυναμία των μαθητών του Λυκείου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που θέτει η διδασκαλία των συναρτήσεων και της Ανάλυσης στο Λύκειο, επιβάλλει – μεταξύ άλλων – την ανάπτυξη ισχυρότερης υποδομής στο Γυμνάσιο στο ζήτημα του αλγεβρικού λογισμού.

Προβλήματα εφαρμογής (3) Ένα ιδιαίτερο πρόβλημα εφαρμογής εντοπίζεται στη διδασκαλία μέσω δραστηριοτήτων, η οποία αποτελεί και την κυριότερη διδακτική καινοτομία που προωθείται με τα νέα βιβλία. Όπως έχουν δείξει έρευνες που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα η μεγάλη πλειοψηφία όσων διδάσκουν Μαθηματικά στο Γυμνάσιο χρησιμοποιεί πρακτικές μετωπικής διδασκαλίας, ακολουθώντας ουσιαστικά τα παραδοσιακά πρότυπα της σχολικής και πανεπιστημιακής τους εκπαίδευσης.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών Όλα τα παραπάνω θέτουν ιδιαίτερες απαιτήσεις στους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν Μαθηματικά στο Γυμνάσιο από το επόμενο σχολικό έτος, σύμφωνα με τα νέα Α.Π.Σ. και διδακτικά βιβλία. Είναι προφανές ότι για να συνδυαστούν διδακτικές καινοτομίες και αυξημένες απαιτήσεις της ύλης μέσα στα γνωστά χρονικά περιθώρια, απαιτούνται λεπτομερής προγραμματισμός, διδακτικές πρωτοβουλίες και επιλογές. Το δίλημμα είναι βέβαια αν οι επιλογές θα γίνουν με κριτήριο την παροχή μιας ολοκληρωμένης και αυτοτελούς μαθηματικής παιδείας στα πλαίσια του Γυμνασίου ή θα στοχεύουν στην εξυπηρέτηση των απαιτήσεων που θέτουν οι μελλοντικές σπουδές των μαθητών στο Λύκειο. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι σημαντικό οι πρωτοβουλίες και οι επιλογές των εκπαιδευτικών να θεμελιώνονται σε μια προσεκτική όσο και κριτική ανάγνωση των σύγχρονων αντιλήψεων για τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών εννοιών.

Σύγχρονες αντιλήψεις στη Διδακτική των Μαθηματικών Η θεωρία της οικοδόμησης της γνώσης (κονστρουκτιβισμός). Ο μαθητής σε μια σύγχρονη τάξη μαθηματικών. Ο καθηγητής σε μια σύγχρονη τάξη μαθηματικών. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Αναλυτικά Προγράμματα Διδακτικά Βιβλία Διαθεματικότητα – Δραστηριότητες – Σχέδια μαθήματος Πρακτικές της διδασκαλίας και επίδοση των μαθητών στα Μαθηματικά