Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε) για ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης Παντελής Μακρής Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτική Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε Οι Τ.Π.Ε (κυρίως Η.Υ και Διαδίκτυο) είναι πλέον πραγματικότητα σε κάθε τάξη των σχολείων μας. Απομένει η ορθή αξιοποίησή τους ως εργαλεία καλλιέργειας πολλαπλών δεξιοτήτων, απόκτησης γνώσεων και ανάπτυξης αναγκαίων στάσεων στο σύγχρονο κόσμο.
Εκπαιδευτική Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Πολυμέσα → Πολυαισθητηριακή τροφοδότηση Συνεχής αλληλεπίδραση με το μαθητή Συγκεκριμενοποίηση αφηρημένων καταστάσεων Συνεχές κίνητρο
Εκπαιδευτική Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε Διαδίκτυο Ευρύ φάσμα εφαρμογών Καλλιέργεια πολλαπλών δεξιοτήτων που είναι αναγκαίες στον αυριανό πολίτη Πρόκληση ενδιαφέροντος αφού καταργεί τον περιορισμό του χώρου και του χρόνου της τάξης
Ο ανθρώπινος παράγοντας στην Εκπαιδευτική Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε Οι εκπαιδευτικοί χρόνο με το χρόνο επιζητούν τη μεγαλύτερη και καλύτερη αξιοποίηση των Τ.Π.Ε καθώς έχουν συνειδητοποιήσει τα προηγούμενα δεδομένα. Οι Διευθυντές, σε συνεργασία με τους Επιθεωρητές, πρέπει να αναπροσαρμόσουν το ρόλο τους στη νέα αυτή πραγματικότητα. Ανάγκη επιμόρφωσης και συνεχούς ενημέρωσης για να καθοδηγούν ορθά στα διάφορα ερωτήματα που αναφύονται (πώς, πού, πότε, γιατί ) στη χρήση των Τ.Π.Ε.
Ο ανθρώπινος παράγοντας στην Εκπαιδευτική Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε Οι Διευθυντές πρέπει: Να γνωρίσουν προσωπικά τις Τ.Π.Ε (Η.Υ, λογισμικά, διαδίκτυο) που υπάρχουν στα σχολεία. Να προβληματιστούν για το πώς μπορούν να συνδεθούν αποτελεσματικά με τους στόχους του Α.Π. Να ενθαρρύνουν, να διευκολύνουν και να επιδοκιμάσουν τη χρήση των Τ.Π.Ε εκ μέρους των δασκάλων.
Ο ανθρώπινος παράγοντας στην Εκπαιδευτική Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε Οι Διευθυντές πρέπει: Να μπορούν να τεκμηριώνουν την ανάγκη χρήσης των Τ.Π.Ε βασιζόμενοι στην: – Αλληλεπίδραση – Εποπτικοποίηση – Δυνατότητα διερεύνησης -συνεργασίας – Παροχή κινήτρων στους μαθητές – Δημιουργία πλαισίου επικοινωνίας – Δημιουργία πολυαισθητηριακών ερεθισμάτων που οι Τ.Π.Ε μπορούν να υποστηρίξουν.
Το Υπουργείο Παιδείας και η χρήση των Τ.Π.Ε Φθινόπωρο 2005 Έχουν αποσταλεί σε κάθε δημοτικό σχολείο 8 εκπαιδευτικά λογισμικά (το 2004 είχαν αποσταλεί άλλα 4) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορα μαθήματα του Α.Π. Το Κλιμάκιο Πληροφορικής έχει ετοιμάσει ενημερωτικό υλικό για τη φιλοσοφία, τρόπο χρήσης και σύνδεσης αυτών με το Α.Π. στις διάφορες τάξεις. Οι Διευθυντές χρειάζεται να ενθαρρύνουν τη χρήση των 8 εκπαιδευτικών λογισμικών στην τάξη.
Τα 8 νέα εκπαιδευτικά λογισμικά 1. O Ξεφτέρης και η Γραμματική 2. Ο Καπετάν Μπουμπουλήθρας 3. Περιπέτειες στην αριθμοχώρα 4. Γεννάδειος Εγκυκλοπαίδεια 5. Λογομάθεια (3 δίσκοι) 6. Λογονόστηση 7. Οι πειρατές ανακαλύπτουν Γλώσσα και Μαθηματικά 8. Η πόλη των αριθμών (Την άνοιξη του 2005 είχαν αποσταλεί α) Kidspiration, β)Stagecast, γ) Εγκυκλοπαίδεια του ανθρωπίνου σώματος δ) Πώς δουλεύουν οι μηχανές)
Τι πρέπει να προσέξετε. Η χρήση του διαδικτύου και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν, ας μην υποτιμούνται Η ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης Η τεχνική υποστήριξη δεν είναι έργο του Κλ. Πληροφορικής Η αλόγιστη, επιπόλαια χωρίς προγραμματισμό χρήση είναι επιζήμια. Φροντίστε να έχετε δεύτερα αντίγραφα των λογισμικών και εργασιών σας. Διοικητικά, εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες του Η.Υ. Οι Τ.Π.Ε. δεν είναι πανάκεια.