ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Συμπεριφορισμός
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού. Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Ενότητα 4 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Συμπεριφορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Επιμόρφωση Β1.1 επιπέδου ΤΠΕ Θεωρητικές Επιστήμες & Καλλιτεχνικά: 1 η εργασία «Κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος» Μοσχονά Στυλιανή (ΠΕ 02) Πανώτα.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Συμπεριφορισμός Για το συμπεριφορισμό η μάθηση συνίσταται στην τροποποίηση της συμπεριφοράς έπειτα από εντατική άσκηση ή εμπειρία του ατόμου σ’ αυτήν την κατάσταση. Πρόδρομος της σχολής ο Pavlov και βασικοί εκπρόσωποί της οι: Watson, Thorndike και Skinner Για τον Pavlov η μάθηση είναι ακούσιες φυσικές αντιδράσεις σε εξωτερικά ερεθίσματα (π.χ. οι σκύλοι εκκρίνουν σάλιο στην θέα της τροφήςτους), για τον Skinner οι άνθρωποι μπορούν να έχουν εκούσιο νοητικό έλεγχο των αντιδράσεών τους και οι επιπτώσεις παλαιότερων ενεργειών τους δρουν ως ερεθίσματα που διαμορφώνουν μελλοντικές συμπεριφορές. Η μάθηση, είναι ζήτημα δημιουργίας συνδέσεων μεταξύ των: Ερεθισμάτων και των Αντιδράσεων.

Θετικοί και αρνητικοί ενισχυτές της συμπεριφοράς η συμπεριφορά που ακολουθείται από θετική ενίσχυση (π.χ. επιβράβευση για σωστές απαντήσεις) αυξάνεται σε συχνότητα η συμπεριφορά που ακολουθείται από ποινή μειώνεται σε συχνότητα (αποφυγή της βίαιης συμπεριφοράς έπειτα από αποβολή λόγω συμμετοχής σε τσακωμό) όταν η συμπεριφορά που προηγουμένως είχε γίνει συχνότερη μέσω της ενίσχυσης δεν ενισχύεται πλέον, μειώνεται σε συχνότητα (εξάλειψη) Ο Skinner χρησιμοποίησε αυτές τις αρχές της ενίσχυσης για να αναπτύξει τις τεχνικές της προγραμματισμένης διδασκαλίας  Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να: κάνουν χρήση μαθησιακού υλικού που επαναλαμβάνει τις πληροφορίες που παρέχονται στην τάξη χρησιμοποιούν την επιβράβευση ως μέσο ενίσχυσης της θετικής συμπεριφοράς οργανώνουν δράσεις που δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να ασκηθούν

Skinner  Crowder (1/2) ο Crowder διατύπωσε τη μέθοδο της πολλαπλής εκλογής Tο λάθος του μαθητή πρέπει να αντιμετωπίζεται με περαιτέρω επεξηγήσεις Στο ίδιο θέμα ο Skinner θεωρεί ότι τα λάθη θα πρέπει να αποφεύγονται μέσα από τον κατάλληλο σχεδιασμό (περνά κάποιος στο επόμενο στάδιο μόνον όταν έχει κατακτήσει το στόχο του προηγούμενο σταδίου). Και οι δύο τονίζουν την ανάγκη αυτόματης διαχείρισης της ατομικής μαθησιακής διαδρομής Η μέθοδος του Crowder αναφέρεται στην επιλογή της απάντησης που κάνει ο μαθητής μέσα από ένα σύνολο απαντήσεων και που αυτή η επιλογή καθορίζει και τη μετέπειτα διαδρομή του.

Gagnè και νεοσυμπεριφοριστές Ο R. Gagnè ανήκει στο ρεύμα των νεοσυμπεριφοριστών και μετέφρασε τις αρχές του συμπεριφορισμού σε πρακτικές στρατηγικές διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς Κατέληξε σε μια σειρά μαθησιακών ιεραρχιών και διδακτικών συμβάντων, ώστε να διασφαλιστούν οι βέλτιστες συνθήκες μάθησης Οι μαθησιακές ιεραρχίες και τα διδακτικά συμβάντα θεωρούνται απαραίτητα για την εφαρμογή του Μοντέλου του Διδακτικού σχεδιασμού που διασφαλίζει την επίτευξη των διδακτικών στόχων Ακολουθεί σχήμα των μαθησιακών ιεραρχιών και των διδακτικών συμβάντων

Μαθησιακές ιεραρχίες και διδακτικά συμβάντα του Gagnè

Συμπεριφορισμός και Εφαρμογές στους Η/Υ Στα συμπεριφοριστικού τύπου λογισμικά ανήκουν: - οι πολυμεσικές εφαρμογές, - τα συστήματα καθοδήγησης (ή προγράμματα εξατομικευμένης διδασκαλίας) - συστήματα εξάσκησης και πρακτικής Αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν: - είτε για την παροχή εποπτικής διδασκαλίας - είτε για την εμπέδωση χαμηλού επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων - κάποιες φορές αξιοποιούνται και ως μέσα αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών Αναλυτικότερα: η μέθοδος του Skinner υλοποιείται μέσα από προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής, του Crowder μέσα από συστήματα καθοδήγησης, ενώ του - Gagnè μέσα από διάφορες εφαρμογές πολυμέσων.

Τεχνολογικές εφαρμογές συμπεριφορισμού (σχηματικά)

Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Στοχεύουν στην παροχή άσκησης, ώστε να αναπτυχθούν και να βελτιωθούν γνώσεις και δεξιότητες Δεν προορίζονται για τη διδασκαλία νέας πληροφορίας, αλλά στον έλεγχο των ήδη αποκτηθέντων γνώσεων. Περιέχουν ερωτήσεις και ανατροφοδοτήσεις βάση των απαντήσεων που έχουν δοθεί. Ο μαθητής μπορεί να επιλέξει το βαθμό δυσκολίας του παρουσιαζόμενου υλικού. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι μαθητές παρακινούνται να απαντήσουν στις ερωτήσεις γρήγορα και με ακρίβεια. Όλα αυτά πλαισιωμένα από ένα σενάριο, μια ιστορία, πολύχρωμα γραφικά και κινούμενα σχέδια. Τα προηγμένα συστήματα παρέχουν ανατροφοδότηση για τον τρόπο εύρεσης της ορθής απάντησης και κρατούν πληροφορίες για την πρόοδο των μαθητών.

Συστήματα καθοδήγησης ή εκμάθησης (tutorials) Προορίζονται για τη διδασκαλία νέας πληροφορίας, αφού προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο κύκλο διδασκαλίας. Σχεδιάζονται με βάση τα Διδακτικά Συμβάντα και τις Μαθησιακές Αρχές του Gagnè Χαρακτηριστικό τους είναι η προσπάθεια για εξατομίκευση της μάθησης και η ατομική τους χρήση. Το χαρακτηριστικό αυτό πηγάζει από την παραδοχή της ατομικότητας του κάθε μαθητή και της διαφορετικής μαθησιακής πορείας που ακολουθεί.

Εφαρμογές πολυμέσων Περιλαμβάνουν τη συμπερίληψη αρχείων κειμένου,εικόνας, ήχου, γραφικών, βίντεο κλπ ή και το συνδυασμό αυτών σε μια εφαρμογή και μπορεί, ακόμη, να είναι εμπλουτισμένα με προσομοιώσεις ή και την εικονική πραγματικότητα. Κυριαρχούν στην εκπαιδευτική τεχνολογία και προορίζονται για τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας και την παράσταση της πληροφορίας με το δυνατόν πιο εποπτικό και παραστατικό τρόπο. Στοχεύουν στην παροχή τέτοιων ερεθισμάτων στους μαθητές που να τους προσελκύει την προσοχή και να συμβάλλει στην εκμάθηση. Επομένως, αξιοποιούνται συνήθως είτε στην αρχή (προσέλκυση ενδιαφέροντος) είτε στη μέση της διδακτικής διαδικασίας (εμπέδωση της νέας πληροφορίας). Χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε μικρότερες ηλικίες.

Σχεδιασμός μαθησιακών περιβαλλόντων με βάση το συμπεριφορισμό Ο σχεδιασμός αυτών των περιβαλλόντων θα πρέπει να διαθέτει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Να εμπλέκει ενεργά το χρήστη. Να εξασφαλίζει γρήγορη και διορθωτική ανάδραση στις ενέργειες του χρήστη. Να παρέχει τη δυνατότητα εξάσκησης μιας έννοιας, ιδέας, δεξιότητας. Να τον επιβραβεύει σε κάθε θετικό αποτέλεσμα. Να προσφέρει τη δυνατότητα πολλαπλής αναπαράστασης και εποπτικοποίησης του παρουσιαζόμενου υλικού.

Παραδείγματα Τεχνολογικών Εφαρμογών του Συμπεριφορισμού (1/5)  Προγράμματα Εξάσκησης & Πρακτικής Μελέτη Περιβάλλοντος µε το Μάγο Πουφ, (Μελέτη Περιβάλλοντος ∆ηµοτικού) http://www.siem.gr/html/edsoft/cd_quiz.html Πρόκειται για ένα εµπορικό λογισµικό µε στόχο την αξιολόγηση των γνώσεων των µαθητών της Γ’ ∆ηµοτικού. Οι µαθητές «εξετάζονται» σε βασικά θέµατα ανατοµίας,γεωγραφίας, ιστορίας, µυθολογίας, φυτών και ζώων, και µυθολογίας. ∆ίνεται η δυνατότητα στους χρήστες-µαθητές να επιλέξουν έναν αριθµό ερωτήσεων, πριν την έναρξη του παιχνιδιού, ώστε να εξασκηθούν. Μπορεί να χρησιµοποιηθεί από 1 ή 2 παίκτες, ενώ οι βαθµολογίες καταχωρίζονται και προβάλλονται οι καλύτερες στο πέρας του παιχνιδιού. Στη νεότερη έκδοσή του δίνεται η δυνατότητα αυτό να παίζεται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ώστε να διαπιστώνεται η πρόοδος του µαθητή και αυτή να προβάλλεται µε γραφικές παραστάσεις και λεπτοµερή αναφορά σφαλµάτων.

Παραδείγματα Τεχνολογικών Εφαρμογών του Συμπεριφορισμού (2/5)  Συστήµατα Καθοδήγησης Tutorial για το StarLogo http://education.mit.edu/starlogo (Εκµάθηση Λογισµικού StarLogo) Πρόκειται για ένα πρόγραµµα καθοδήγησης της εκµάθησης και λειτουργίας του λογισµικού StarLogo. Παρέχονται βήµα προς βήµα οι οδηγίες, ώστε ο χρήστης να είναι σε θέση να το χρησιµοποιήσει χωρίς δυσκολία.

Παραδείγματα Τεχνολογικών Εφαρμογών του Συμπεριφορισμού (3/5)  Πολυµεσικές Εφαρµογές ∆ιάννοια http://www.e-yliko.gr/htmls/dir_soft/dianoia.aspx (Ιστορία Γυµνασίου) Λογισµικό πολυµεσικού περιεχοµένου που υποστηρίζει και συµπληρώνει το µάθηµα της Ιστορίας αλλά και την γενικότερη εκπαιδευτική προσπάθεια για τη ενίσχυση της πολιτιστικής καλλιέργειας του µαθητή. Έχει διαφορετική προσέγγιση από αυτή του κανονικού µαθήµατος. Εκτός από τα έτοιµα µαθήµατα και εργασίες, παρέχει τη δυνατότητα σύνθεσης και παραγωγής παρουσιάσεων για διάφορα θέµατα επιλογής του διδάσκοντα. Περιλαµβάνονται: έξυπνοι υπερσύνδεσµοι, µηχανή αναζήτησης, θεµατικός κατάλογος, χρονολόγιο, σύστηµα γεωγραφικής πλοήγησης σε χάρτες, περιβάλλον συγγραφής εργασιών από µαθητές, περιβάλλον συγγραφής οθονών από ιστορικούς και αρχαιολόγους, εστιασµένη αναζήτηση, καθοδηγούµενη πλοήγηση, αξιολόγηση προόδου. Καλύπτει τις εξής ιστορικές περιόδους : Εποχή του Λίθου, του Χαλκού, του Σιδήρου και τους Προϊστορικούς χρόνους.

Παραδείγματα Τεχνολογικών Εφαρμογών του Συμπεριφορισμού (4/5)  Πολυµεσικές Εφαρµογές Εγκυκλοπαίδεια Ανθρωπίνου Σώµατος http://www.e-yliko.gr/htmls/dir_soft/body.aspx (Βιολογία, Ανθρωπολογία,Φυσικές Επιστήµες ∆ηµοτικού, Γυµνασίου, Λυκείου) Πρόκειται για ένα πολυµεσικό εκπαιδευτικό λογισµικό που παρουσιάζει λεπτοµερώς το ανθρώπινο σώµα και όλες τις λειτουργίες του µε απλό, κατανοητό, αλλά συνάµα πολύ παραστατικό τρόπο. Οι µαθητές κατανοούν τις λειτουργίες του σώµατος και τις ιατρικές εξετάσεις όπως οι ακτινογραφίες. Ο χρήστης µπορεί να ρυθµίσει τον ήχο, ηχητικά εφέ, να ενεργοποιήσει την αυτόµατη αφήγηση, να εκτυπώσει. Υπάρχουν παιχνίδια και βίντεο. ∆ίνεται η δυνατότητα σύνδεσης στο ∆ιαδίκτυο. Υπάρχει βοήθεια σε ηλεκτρονική µορφή µέσα στο πρόγραµµα. Έχει διανεµηθεί σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Παραδείγματα Τεχνολογικών Εφαρμογών του Συμπεριφορισμού (5/5)  Πολυµεσικές Εφαρµογές Chemistry Set 2000 http://www.e-yliko.gr/htmls/dir_soft/chemistry.aspx (Χηµεία, Γυµνασίου,Λυκείου] Πρόκειται για µία πλήρη πολυµεσική βάση πληροφοριών σχετική µε τη χηµεία, εµπλουτισµένη µε περισσότερες από 500.000 λέξεις, 300 αρχεία βίντεο, 800 τρισδιάστατες απεικονίσεις δοµών, γλωσσάριο, χάρτες µε όλες τις χώρες του κόσµου, καθώς καιπερισσότερες από 650 φωτογραφίες ορυκτών, γνωστών χηµικών και χρήσης της χηµείας στην καθηµερινή ζωή. Έχει αποσταλεί σε 350 σχολικά εργαστήρια της χώρας στο πλαίσιοτου έργου «Κίρκη»