ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ( ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΥΠΔΜΘ ) - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Αποθετήρια Εκπαιδευτικού Λογισμικού - Υλικού Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Υπουργείου Παιδείας Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Υπουργείου Παιδείας Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αποθετήριο Πολυμεσικού Υλικού Merlot Αποθετήριο Πολυμεσικού Υλικού Merlot Εκπαιδευτική τηλεόραση Εκπαιδευτική τηλεόραση Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα – Ηλεκτρονικά Λεξικά Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα Ηλεκτρονικά Λεξικά Εκπαιδευτικό Υλικό ( ΕΑΕΠ Ολοήμερα Δημοτικά ) Εκπαιδευτικό Υλικό ( ΕΑΕΠ Ολοήμερα Δημοτικά )
Εκπαιδευτικό Υλικό Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Δραστηριότητα 1 Από τον ιστότοπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κάνετε καταφόρτωση από το Εκπαιδευτικό Υποστηρικτικό Υλικό Γυμνασίου, το Λογισμικό της Πληροφορικής Πλοηγηθείτε στο υλικό και επιλέξτε ένα θέμα στου ενδιαφέροντός σας Περιγράψτε ένα σενάριο αξιοποίησης του θέματος που επιλέξατε
Εκπαιδευτικά Σενάρια
Εκπαιδευτικό Σενάριο κατά … ΟΕΠΕΚ 1 ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ / ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ - ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ( π. χ. Πληροφορική, Γλώσσα, Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες ) ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ( θεματικές ενότητες του ΑΠΣ των ΤΠ E ) ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ( βαθμός εξοικείωσης με τεχνολογικά εργαλεία, βαθμός εξοικείωσης με τον τρόπο εργασίας )
Εκπαιδευτικό Σενάριο κατά … ΟΕΠΕΚ 2 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ γνωστικοί στόχοι του ΑΠΣ των ΤΠΕ, οριζόντιοι στόχοι με βάση το ΔΕΠΠΣ, στόχοι άλλων γνωστικών αντικειμένων ως προς τη διαδικασία μάθησης ( π. χ. επικοινωνίας, συνεργασίας επίλυσης προβλημάτων ) ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Εκπαιδευτικό Σενάριο κατά … ΟΕΠΕΚ 3 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Αναφέρεται η προβληματική κατάσταση - θέμα που θα διερευνηθεί Θεωρητικό πλαίσιο / Διδακτικές μέθοδοι / Ρόλοι εκπαιδευτικού & μαθητών ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Προετοιμασία – οργάνωση τάξης – εναρκτήριες δραστηριότητες Ροή δραστηριοτήτων – Παραγόμενο προϊόν ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ( π. χ. με παρατήρηση του τρόπου εργασίας των μαθητών, με φόρμα αξιολόγησης ) ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ – ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ένα πλήρως αναπτυγμένο σενάριο Ο « Ξένος » Ο « Ξένος »
Δραστηριότητα 2 Αξιοποίηση Εκπαιδευτικού λογισμικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Υλικού
Κριτήρια Αξιολόγησης Τεχνικά Χαρακτηριστικά ( π. χ. αξιοπιστία, δυνατότητα συνεργασίας με άλλα λογισμικά ) Περιβάλλον διεπαφής ( π. χ. εικονίδια, πολυμεσικά στοιχεία, ευκολία χρήσης ) Περιεχόμενο ( π. χ. γλώσσα, εάν είναι επικαιροποιημένο, δυνατότητα ανανέωσης ) Παιδαγωγική / Διδακτική μέθοδος που χρησιμοποιείται ( π. χ. συμβατότητα με τα ΠΣ, σε τι εκπαιδευτικό πλαίσιο μπορεί να αξιοποιηθεί, υποστήριξη στο μαθητή )
Δραστηριότητα 3 Αξιολόγηση & Προτάσεις Αξιοποίησης Μαθησιακών Αντικειμένων Web 2.0