2 2 ° ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Η Δ ΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙ Δ ΕΥΣΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟ Δ Ο ΚΡΙΣΗΣ Βρυξέλλες, 28/2/2013
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ: ΠΟΙΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ; Δρ Θεόδωρος ΚΑΛΛΙΑΝΟΣ
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/3/13 ΠΟΙΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ; Αρνητικές, αμφίβολες, ανύπαρκτες, αλλαγή, Σταθερές, ευκαιρία για αναθεώρηση, για εκμετάλλευση, απαίτηση για μεγαλύτερο ρεαλισμό, απομυθοποίηση, σύγκρουση με όλα, συνεχίζω την προσπάθεια, αντιστέκομαι, προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις και δεδομένα, θελω να μαθω τι είναι
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 1 ΕΜΕΙΣ ΑΛΛΟΙ
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 2 ΕΜΕΙΣ ΑΛΛΟΙ
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 3 ΕΜΕΙΣ ΑΛΛΟΙ
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 4 ΕΜΕΙΣ ? ΑΛΛΟΙ !
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 5
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 ΕΜΕΙΣ ΑΛΛΟΙ
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 ΑΡΑ: -ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ/ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΤΗΣ ΕΕ « 2020 » -ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ -ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ - ΣΤΗ ΘΕΣΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ - ΕΘΝΙΚΟ /ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ- - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
22 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 28/2/13 ΝΟΣ ΕΕ: ΕΝΩΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΠΑΡΟΧΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΥΠΕΡΕΘΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ (ΕΣ, ΕΚ, ΕΕπ) σε συγκεκριμένους τομείς ( ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ/ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΙΚΑΙΟΥ ΒΑΣΕΙ ΕΝΙΑΙΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ )
ΕΕ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Θεσμικοί ρόλοι και περιορισμοί Δρ Θεόδωρος ΚΑΛΛΙΑΝΟΣ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ: ΕΣ και ΕΚ μετά από διαβούλευση με την ΕΟΚΕ και την ΕτΠ ΘΕΣΠΙΖΟΥΝ ΔΡΑΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ Κ/Μ στους τομείς της ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.
ΕΕ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Θεσμικοί ρόλοι και περιορισμοί Δρ Θεόδωρος ΚΑΛΛΙΑΝΟΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ OΜΩΣ : 27 «ΕΘΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ » ΑΝΑΠΤΥΣΟΥΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΙΑΣ –ατελους- ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΗΣ ΕΕ ΕΝΑΝ « ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ ΙΔΙΟ ΔΥΝΑΜΙΣΜΟ » ΜΕ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΠΙΕΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (επαγγελματική η γενική) ΤΟΣΟ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΕΕ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Θεσμικοί ρόλοι και περιορισμοί Δρ Θεόδωρος ΚΑΛΛΙΑΝΟΣ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΩΡΗΣΗΣ ΠΟΛΛΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΥΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΜΑ « ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ » ΘΕΣΜΙΚΑ Η ΝΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΙΔΟΝΤΑΙ ΡΟΛΟΙ ΕΜΠΟΔΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΕΕ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Θεσμικοί ρόλοι και περιορισμοί Δρ Θεόδωρος ΚΑΛΛΙΑΝΟΣ ΑΡΑ ΟΙ ΤΡΙΒΕΣ/ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ, ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟ ΚΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ, ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΙΣ ! ** ΑΝΑΓΚΗ ΛΟΙΠΟΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣ, ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ, Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ;
ΕΕ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Θεσμικοί ρόλοι και περιορισμοί Δρ Θεόδωρος ΚΑΛΛΙΑΝΟΣ * ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΣΧΗΜΑΤΑ ΜΗ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΓΓΥΛΩΣΕΙΣ }}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}} }}}}}}}}}}}}}}}}}}