« Πάμε βόλτα στα Χανιά στο χώρο και στο χρόνο »

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
« Πάμε βόλτα στα Χανιά στο χώρο και στο χρόνο »
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« Πάμε βόλτα στα Χανιά στο χώρο και στο χρόνο »

ΤΙΤΛΟΣ: «Πάμε βόλτα στα Χανιά στο χώρο και στο χρόνο» Τάξη : Πέμπτη και Έκτη δημοτικού Γνωστικό αντικείμενο: Τοπική ιστορία (Τουρκοκρατία , Τουρκοκρητικοί) Εκτιμώμενη διάρκεια: 3-4 διδακτικές ώρες ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ – ΥΛΙΚΑ ΜΑΘΗΣΗΣ Το σχολικό εργαστήριο Η/Υ με σύνδεση στο διαδίκτυο. Ένας βιντεοπροβολέας για τον υπολογιστή του εκπ/κού. Φύλλo εργασίας σε μορφή .doc

Σκοπός της εκπαίδευσης Προετοιμασία συνειδητών πολιτών.

Ανάπτυξη ιστορικής σκέψης Εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την εκδήλωση υπεύθυνης συμπεριφοράς στο παρόν και το μέλλον (συνειδητοί πολίτες) Ανάπτυξη ιστορικής σκέψης (κατανόηση των ιστορικών γεγονότων και σύνδεση αιτίων και αποτελεσμάτων) Καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης (κατανόηση της συμπεριφοράς του ανθρώπου σε συγκεκριμένες καταστάσεις και εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την εκδήλωση υπεύθυνης συμπεριφοράς στο παρόν και το μέλλον).

Οι γενικοί στόχοι του μαθήματος της Ιστορίας, που σχετίζονται με το συγκεκριμένο σενάριο, όπως περιγράφονται στο ΑΠΣ, είναι οι παρακάτω: Οι μαθητές Να ενημερωθούν για τις κοινωνικές, πολιτισμικές, θρησκευτικές και εθνικές διαφοροποιήσεις των κοινωνιών τις οποίες μελετούν Να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα της ειρηνικής συνύπαρξης, της αλληλοκατανόησης και της συνεξέλιξης των λαών. Να εξοικειωθούν με την ορολογία της ιστορικής επιστήμης και να οικειωθούν το αναγκαίο λεξιλόγιο για την κατανόηση των συγκεκριμένων περιόδων και θεμάτων που διδάσκονται

Παιδαγωγική προσέγγιση: Το σενάριο βασίζεται θεωρητικά Στην εποικοδομιστική προσέγγιση Piaget, Bruner και Vygotsky (δόμησης της γνώσης βήμα βήμα, μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες των ίδιων των μαθητών, της ανακάλυψης της και της συνεργατικής μάθησης. Την αρχή της φθίνουσας καθοδήγησης

ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ομαδοσυνεργατική Καθοδηγούμενη διερεύνηση (οι μαθητές ακολουθούν συγκεκριμένες υποδείξεις του παιχνιδιού και εμπλέκονται σε διερευνητικές και συνεργατικές δραστηριότητες) Βιωματική - ανακαλυπτική μάθηση με χρήση ΤΠΕ (με κατάλληλες προσομοιώσεις, βιντεοταινίες, ηχητικά ντοκουμέντα κτλ. να αποκτήσουν οι μαθητές ένα είδος βιώματος, για κοινωνικοϊστορικές καταστάσεις που δεν έζησαν)

Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Διδακτικοί Στόχοι Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Να γνωρίσουν μνημεία της εποχής της Τουρκοκρατίας Συνειδητοποίηση της κοινής γλώσσας, μουσικής και χορευτικής παράδοσης, ηθών και εθίμων των δυο κοινοτήτων της Κρήτης. Να είναι ικανοί να εντοπίζουν στο χάρτη μνημεία της πόλης των Χανίων καθώς επίσης και δρόμους με ιστορικά ονόματα. Να ενημερωθούν για τις κοινωνικές, πολιτισμικές, θρησκευτικές και εθνικές διαφοροποιήσεις των δυο κοινοτήτων στην Κρήτη. Να ενημερωθούν για τις σχέσεις των δυο κοινοτήτων διαχρονικά στην Κρήτη. Να είναι ικανοί να εστιάζουν σε συγκεκριμένα ευρήματα συνδέοντας τα μεταξύ τους. (Διαδικαστική γνώση) 7. Να αναπτύξουν ένα επαρκές γλωσσάριο με έννοιες που αναφέρονται τόσο στην Τουρκοκρατία όσο και σημαντικών ιστορικών προσώπων που έδρασαν τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. (Εννοιολογική γνώση)

Διδακτικοί Στόχοι 8) Να εντοπίζουν να επιλέγουν και να οργανώνουν απλές ιστορικές πληροφορίες μέσα από μια ποικιλία πηγών για να ανακοινώνουν απλά ιστορικά θέματα. 9) Na είναι ικανοί να αιτιολογούν τις απόψεις τους, με απλό τρόπο, κάνοντας χρήση πηγών. (γραπτών και οπτικοακουστικών) 10) Na εκτιμούν την αξία των πηγών ως στοιχείων απαραίτητων για την ιστορική γνώση. (στάση) 11) Na ενδιαφέρονται για τα μνημεία που σώζονται ιδιαίτερα στον τόπο τους. (στάση) 12) Na στέκονται κριτικά απέναντι στην εξουσία που επιβάλλεται με τη βία, όποια και αν είναι η νομιμοποίηση που αυτή επικαλείται. (στάση) 13) Να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα της ειρηνικής συνύπαρξης, της αλληλοκατανόησης και της συνεξέλιξης των διαφορετικών θρησκευτικών κοινοτήτων.

B. Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών Να εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά του ψηφιακού κειμένου ( υπερκείμενο) Να εξασκηθούν στη χρήση υπολογιστικών εργαλείων (πλοήγηση στο δια δίκτυο) Να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη χρήση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία Να εθιστούν στην ενεργητική αναζήτηση και επεξεργασία της πληροφορίας Να γίνουν ικανοί οι μαθητές 1) να αναζητούν, 2) να εντοπίζουν, 3) να αναλύουν, και 4) να επεξεργάζονται πληροφορίες στο διαδίκτυο

Γ. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία Οι μαθητές: Nα συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν προκειμένου να επιτύχουν τους προτεινόμενους στόχους Ενεργοποίηση της έμφυτης τάσης τους για διερευνητική και συνεργατική μάθηση.

Το σενάριο θα θέλαμε Να προωθεί την έννοια της αλληλεπίδρασης με τη συνεργασία των μαθητών. Να χρησιμοποιεί ενεργητικές μεθόδους διδασκαλίας με έμφαση στην αναζήτηση, επιλογή, παρατήρηση, πειραματισμό, κατηγοριοποίηση Να επιλέγει αντικείμενα διδασκαλίας με σχετική δυσκολία, ώστε να μην προκαλούν τρόμο αλλά ούτε και ανία Να προσφέρει τα γνωστικά αντικείμενα με τη μορφή προβληματικών καταστάσεων

Διδασκαλία της Ιστορίας με βάση τις Τ. Π Διδασκαλία της Ιστορίας με βάση τις Τ.Π.Ε (παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού) πολλαπλή αναπαράσταση της πληροφορίας, δημιουργία περιβάλλοντος διερευνητικού, ομαδοσυνεργατικού Ενθαρρύνει την άμιλλα και έχει παιχνιώδη μορφή

Ρόλος Εκπαιδευτικού Αναλαμβάνει τους ρόλους του εμψυχωτή, του καθοδηγητή και του συντονιστή των ομάδων και βοηθά τους μαθητές να γίνουν οι ίδιοι φορείς της μάθησής τους Υποβάλλει την ερευνητική στάση έναντι της γνώσης, το ευρετικό πνεύμα,  Υποστηρίζει διακριτικά τη διαδικασία αναζήτησης, επεξεργασίας και μελέτης του μαθησιακού υλικού παρέχοντας τα απαραίτητα στηρίγματα, εξομαλύνοντας ενδεχόμενες δυσκολίες και διευκολύνοντας την εργασία των ομάδων.

1η ΦΑΣΗ: Γνωριμία με την ιστοσελίδα και το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού. 2η ΦΑΣΗ: (Συμπλήρωση φύλλου εργασίας) 3η ΦΑΣΗ: ( Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού)

Η διαδικασία αξιολόγησης Φύλλο Εργασίας (διαμορφωτική αξιολόγηση) Οι μαθητές, στις ευρύτερες ομάδες και με τη βοήθεια του δασκάλου, ελέγχουν τα στοιχεία που έχουν συλλέξει και τη χρησιμότητα τους, επανέρχονται και συμπληρώνουν ή τροποποιούν ώστε να ολοκληρώσουν με τον καλύτερο τρόπο το φύλλο εργασίας. Ο έλεγχος των συμπληρωμένων φύλλων εργασίας και τα αποτελέσματα στο κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού (τελική αξιολόγηση). Επίτευξη των γνωσιακών κυρίως στόχων.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ Το σενάριο αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη περίοδο της τοπικής ιστορίας της Κρήτης και ειδικότερα του Ν. Χανίων (Τουρκοκρατία Τουρκοκρητικοί) Επέκταση της ύλης της συγκεκριμένης ιστοσελίδας αλλά και του παιχνιδιού που συνδέεται άμεσα με αυτήν σε άλλες περιοχές της τοπικής ιστορίας των Χανίων ( Βενετοκρατία, Αραβοκρατία, πειρατία Αιγυπτιοκρατία, Χαΐνηδες,επαναστάσεις ). Εκπαιδευτικά παιχνίδια (κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού) στις τοπικές ιστορίες άλλων πόλεων και σε άλλα επιμέρους θέματα της τοπικής ιστορίας τους. Μεγαλύτερη επέκταση του σεναρίου μετά την εξακτίνωση του στις τοπικές ιστορίες θα μπορούσε να περιλαμβάνει την εθνική ιστορία με τα επιμέρους θέματα της.

..\PAROYSIASH111\index.htm

«Η ιστορία της πόλης μας συμπυκνωμένη σ’ ένα μνημείο…» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Πήγαινε στη διεύθυνση http://users.sch.gr/psaroudak/mnhmeia1.dwt και απάντησε στην παρακάτω ερώτηση Δικαιολόγησε τη λεζάντα της εικόνας …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………

3) Μελετώντας τις «πηγές» βρέθηκε το παρακάτω κείμενο για τους Τουρκοκρητικούς. Αφού το διαβάσετε πολύ προσεκτικά, πρόταση προς πρόταση, υπογραμμίστε τις ανακρίβειές του και γράψτε τα στοιχεία, όπως προέκυψαν από τη δική σας έρευνα. «Μαζί με την πίστη τους αρνήθηκαν και τη γλώσσα τους, όλοι πια μιλούσαν τουρκικά, τα ονόματά τους π.χ. ο Μανόλης Κρητικάκης, λεγόταν τώρα, πια Χουσεϊν Ογλάν, τίποτα δεν ήθελαν να τους θυμίζει την παλιά τους θρησκεία. Οι σχέσεις χριστιανών και μουσουλμάνων, ήταν, πάντα, πολύ άσχημες. Οι γενίτσαροι προστάτευαν όλους τους Τούρκους. Οι Κρυπτοχριστιανοί βοηθούσαν και προστάτευαν τους χριστιανούς. Μετά την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα και την ανταλλαγή των πληθυσμών, οι Τουρκοκρητικοί χαρούμενοι εγκαταστάθηκαν στην Τουρκία και σ’ άλλες μουσουλμανικές χώρες, όπου τους υποδέχτηκαν πολύ φιλικά και έζησαν ευτυχισμένοι». …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4) Μελετώντας τις πηγές, στο έργο του Ι.Δ. Μουρέλλου, Ιστορία της Κρήτης, διαβάζουμε: «Πολλές φορές έτυχε στην ίδια μάχη να κυνηγιούνται δυο από την ίδια οικογενειακή ρίζα, ο ένας χριστιανός και ο άλλος Τούρκος». Ο «εξισλαμισμός» γινόταν πάντα με τη βία; Δικαιολόγησε την άποψή σου βρίσκοντας 5 αιτίες εξισλαμισμών. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ευχαριστούμε