Διάλογος για ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Advertisements

Φοροδιαφυγή και κοινωνική δικαιοσύνη Μάνος Ματσαγγάνης Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΛΙΑΜΕΠ, ΙΟΒΕ, Kantor & Κίνηση Πολιτών Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011 Πολεμικό.
Έκτακτη Ενημερωτική Συνάντηση Πελατών Foroline
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στο περιβάλλον της Βασιλείας ΙΙ
Παρατηρήσεις και σχόλια στις αλλαγές που έγιναν με τον νόμο 4024/2011 που αφορούν την φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων και που θα ισχύσουν για το.
Η ιστορική φορολογική μεταρρύθμιση που δεν θα γίνει Γιώργος Σταθάκης Βουλευτής Χανίων ΣΥΡΙΖΑ Καθ. Παν. Κρήτης.
1 ΤΑ ΝΕΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ. 2 - Από τον Ιούλιο ψηφίστηκαν τρεις νόμοι που περιέχουν σημαντικές αλλαγές στην φορολογική νομοθεσία και επιβάλλουν νέους φόρους.
1 ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΡΟΒΟΛΙΔΗ Ξενοδοχείο Χίλτον Λευκωσία, 19 Ιανουαρίου ΑΚΙΝΗΤΑ – ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ, ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ.
IKRP Rokas & Partners Περίληψη νομικού πλαισίου για τις αλλοδαπές εταιρείες.
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
Αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία με το Ν
Συμβάσεις Αποφυγής Διπλής ΚΕΡΑΜΕΥΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ "ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ” Συγχρηματοδότηση.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΥΜΒΟΛΗ/ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
ΠΑΣΕΓΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ : ΑΓΡΟΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΥΜΒΟΛΗ/ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ (του ΠΜΣ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ» του Παντείου πανεπιστημίου) Όλγα Παπαναστασοπούλου.
Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΥΜΒΟΛΗ / ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ( του ΠΜΣ « ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ » του Παντείου πανεπιστημίου ) Προτάσεις για την.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
Φορολογικό σύστημα ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2010, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΝΙΑ ΕΛΛΗΝΟ-ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΕΔΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ: ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Γεωργία Καπλάνογλου Βασίλης Θ. Ράπανος
Διανεμητικές επιπτώσεις της λιτότητας και της ύφεσης Μάνος Ματσαγγάνης Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Κερδισμένοι και χαμένοι του νέου φορολογικού Μάνος Ματσαγγάνης & Χρύσα Λεβέντη Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Κέντρο Πολιτικού Προβληματισμού Μιχάλης Παπαγιαννάκης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
29, Μαρτίου 2012 Σύνδεσμος Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσεως.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Συγκρίνοντας τα Φορολογικά Συστήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Φορολογία ακινήτων Φορολογικές διατάξεις που αποτρέπουν πιθανές επενδύσεις και προτάσεις για βελτίωση 6 Οκτωβρίου 2014 Γεωργία Σταματέλου Επικεφαλής Φορολογικού.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΥΜΒΟΛΗ/ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ (του ΠΜΣ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ» του Παντείου πανεπιστημίου) ΙΩΑΝΝΗΣ Ε. ΜΑΥΡΟΓΙΩΡΓΟΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Κωνσταντίνος Μ. Φρουζής Πρόεδρος ΣΦΕΕ 22 Σεπτεμβρίου 2012.
Νέλλη Τζάκου – Λαμπροπούλου Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής Εθνική Τράπεζα Ο ρόλος του Τραπεζικού Τομέα στην επανεκκίνηση του Real Estate Prodexpo.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Δ.Υ. Δευτέρα 18 Απριλίου 2011.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Ο.Τ.Α. (Δ.Ε.Α.Δ.Β. Α.Ε.)
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Μακροοικονομικές και αναδιανεμητικές τάσεις από μία αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος στην Ελλάδα.
Φορολογικό σύστημα « Σ’ αυτό τον κόσμο τίποτα δεν είναι τόσο βέβαιο όσο ο θάνατος και η πληρωμή φόρου» Βενιαμίν Φραγκλίνος.
1 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΥΠΡΟΥ ΑΠΟ ΚΥΠΡΟ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ ΒΑΣΩ Χ’’ ΚΩΝΣΤΑΝΤΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 Joannides+Co Limited 13, Agiou Prokopiou street CY-2406.
Φόρος δαπάνης.. Φόρος επί της δαπάνης. Το ποσό του εισοδήματος που μεταβιβάζεται από την φορολογούμενη μονάδα στο δημόσιο εξαρτάται από το μέγεθος της.
Πρόεδρος Εφοριακών – Οικονομολόγoς MBA, Msc
ΦΟΡΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
Επιβλέπων Καθηγητής: Παναγιώτης Παντελίδης
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Γιώργος Γραμματικάκης
ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΡΟΗ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΠΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Το αξίωμα του πολίτη είναι:  τίτλος τιμής  η ουσία της Δημοκρατίας  αξίωμα με απεριόριστη διάρκεια  ύψιστη αρετή που περιέχει την ικανότητα του άρχειν.
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διάλογος για ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα Υπουργείο Οικονομικών Αθήνα, 18 Δεκεμβρίου 2009

Περιεχόμενο παρουσίασης Αδυναμίες φορολογικού συστήματος Κατευθύνσεις για ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα Οργάνωση της διαβούλευσης

Το φορολογικό σύστημα είναι μέρος του δημοσιονομικού προβλήματος

Τα χαμηλά δημόσια έσοδα είναι μέρος του δημοσιονομικού προβλήματος Πηγή: Eurostat, AMECO

Τα φορολογικά έσοδα ως % του ΑΕΠ μειώνονται σταθερά Σημείωση: Τα φορολογικά έσοδα μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές αποτελούν την κυριότερη σταθερή πηγή δημοσίων εσόδων. Πηγή: Eurostat, AMECO 2009, με βάση εκτιμήσεις πραγματοποιήσεων

Τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην ΕΕ Πηγή: Eurostat, AMECO

Η συμβολή των φορολογικών εσόδων στα δημόσια έσοδα Η συμβολή των φορολογικών εσόδων στα δημόσια έσοδα* είναι η δεύτερη χαμηλότερη στην ΕΕ * Στα δημόσια έσοδα (έσοδα γενικής κυβέρνησης), εκτός από τα φορολογικά, περιλαμβάνονται και οι ασφαλιστικές εισφορές (περίπου 14% ΑΕΠ) και οι κεφαλαιακές μεταβιβάσεις και άλλα έσοδα (5-6% ΑΕΠ) Πηγή: Eurostat, AMECO

Συγκριτικά στοιχεία για τη διάρθρωση των φορολογικών εσόδων

Οι έμμεσοι φόροι ως % του ΑΕΠ είναι λίγο χαμηλότεροι από το μέσο όρο της ΕΕ Πηγή: Eurostat, AMECO

Τα έσοδα από έμμεσους φόρους τα τελευταία χρόνια ακολουθούν διαφορετική πορεία από τον μέσο όρο της ΕΕ Πηγή: Eurostat, AMECO

Τα έσοδα από άμεσους φόρους ως % του ΑΕΠ είναι από τα χαμηλότερα στην ΕΕ Πηγή: Eurostat, AMECO

Η διαφορά των εσόδων από άμεσους φόρους σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ διευρύνεται Πηγή: Eurostat, AMECO

Για κάθε 1 ευρώ άμεσων φόρων οι Έλληνες πληρώνουν 1,56 ευρώ σε έμμεσους

Τα φυσικά πρόσωπα φέρουν ολοένα και μεγαλύτερο φορολογικό βάρος σε σχέση με τα νομικά Πηγή: Eurostat, AMECO

Τα έσοδα και από τα φυσικά και από τα νομικά πρόσωπα είναι από τα χαμηλότερα στην ΕΕ ως % του ΑΕΠ Πηγή: EC (2009) Taxation Trends in EU

Η Ελλάδα έχει τον πέμπτο χαμηλότερο συντελεστή φορολόγησης των μερισμάτων στον ΟΟΣΑ * Πρώτο έτος ισχύος αυτοτελούς φορολόγησης μερισμάτων (μόνο από) ΑΕ 10% Πηγή: ΟΟΣΑ

Στοιχεία από τη φορολόγηση των φυσικών προσώπων

Το 85% των φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων αφορούν σε εισοδήματα κάτω των 30.000 ευρώ

Το 94% των ατομικών εισοδημάτων που δηλώνονται από φυσικά πρόσωπα είναι κάτω των 30.000 ευρώ Πηγή: Υπουργείο Οικονομικών, ΓΓΠΣ

Αριθμός φορολογούμενων Περισσότεροι από 5 εκ. φορολογούμενοι δηλώνουν ετήσιο ατομικό εισοδήματα κάτω από τις 12.000 (1.000 ευρώ/μήνα) και περίπου 3 χιλιάδες πάνω από 200.000 ευρώ (16.700 ευρώ/μήνα) Κατανομή φορολογούμενων σε διάφορες κλίμακες εισοδημάτων, οικονομικό έτος 2008   Αριθμός φορολογούμενων % επί του συνόλου 0 - 12.000 5.382.329 65,27% 12.000-30.000 2.382.753 28,89% 30.000 - 75.000 440.942 5,35% 75.000 - 100.000 21.637 0,26% 100.000 - 200.000 15.575 0,19% 200.000 - 500.000 2.830 0,03% 500.000 - 700.000 172 0,00% 700.000 - 900.000 58 900.000 - άνω 65 ΣΥΝΟΛΟ 8.246.361 100,00% Πηγή: Υπουργείο Οικονομικών, ΓΓΠΣ

Το 73% των δηλωθέντων εισοδημάτων από ελεύθερα επαγγέλματα συγκεντρώνονται στα κλιμάκια κάτω από το αφορολόγητο όριο. Το 0,6% (2.557 άτομα) δηλώνει εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ. Πηγή: Υπουργείο Οικονομικών, ΓΓΠΣ

Βάση των δηλώσεων το μέσο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες είναι το υψηλότερο Πηγή: Υπουργείο Οικονομικών, ΓΓΠΣ

Φοροδιαφυγή στο ΦΠΑ

Πρόσφατη έκθεση της ΕΕ υπολογίζει ότι τα διαφυγόντα έσοδα από ΦΠΑ (λόγω εκπτώσεων, απαλλαγών και φοροδιαφυγής) ξεπερνούν τα 6,6 δις ευρώ Πηγή: EC, DG Taxation and Customs Union (21/9/2009), “Reckon” Study to quantify and analyse the VAT gap in the EU-25 Member States

Η Ελλάδα προκύπτει ότι έχει το μεγαλύτερο ποσοστό διαφυγόντων εσόδων από ΦΠΑ στην ΕΕ, 30% έναντι 12% του μέσου όρου της ΕΕ25 Πηγή: EC, DG Taxation and Customs Union (21/9/2009), “Reckon” Study to quantify and analyse the VAT gap in the EU-25 Member States

Μερικά συμπεράσματα

Τα δημόσια έσοδα μπορούν και πρέπει να ενισχυθούν: Τα ιστορικά και συγκριτικά στοιχεία δείχνουν ότι τα φορολογικά έσοδα είναι πολύ χαμηλά. Η Ελλάδα παρότι δεν έχει τους χαμηλότερους συντελεστές άμεσης και έμμεσης φορολόγησης στην ΕΕ έχει τα χαμηλότερα έσοδα από άμεση και έμμεση φορολόγηση ως % του ΑΕΠ. Το κύριο μέρος των φορολογικών εσόδων προέρχεται από ένα μικρό ποσοστό φορολογούμενων – κυρίως μισθωτών μεσαίων εισοδημάτων – και υπάρχει ανάγκη διεύρυνσης της φορολογικής βάσης.

Η σχετική και πραγματική υστέρηση φορολογικών εσόδων οφείλεται: Στην εκτεταμένη φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή Στις στρεβλώσεις που προκαλεί το ίδιο το σύστημα φορολόγησης – π.χ. αυτοτελής φορολόγηση, απαλλαγές χωρίς στόχευση κ.λπ. Στους ελλιπείς ελεγκτικούς μηχανισμούς Στην απουσία ισχυρών κινήτρων συμμόρφωσης και αποκάλυψης φορολογητέας ύλης Στην περιορισμένη προοδευτικότητα της φορολογικής κλίμακας Στους παράγοντες που οδηγούν σε μειωμένη φορολογική συνείδηση – όπως αδιαφάνεια, πολυπλοκότητα, χαμηλή ποιότητα δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών κ.λπ.

Προς ένα δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα

Στόχος είναι ένα νέο φορολογικό πλαίσιο σύμφωνο με συγκεκριμένες αρχές Είναι Δίκαιο, που οι φορολογούμενοι πολίτες συνεισφέρουν ισότιμα ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Αναδιανεμητικό, που συμβάλλει αποτελεσματικά στα έσοδα του προϋπολογισμού, αλλά δεν θα επιβαρύνει επιπλέον τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Αποτελεσματικό, που ενθαρρύνει με κίνητρα ή/και επιβάλλει τη συμμόρφωση και την αποκάλυψη της φορολογητέας ύλης. Αποδοτικό, που δεν δημιουργεί στρεβλώσεις. Απλό, που δεν δημιουργεί υψηλό διοικητικό και διαχειριστικό κόστος για τους πολίτες. Διαφανές, που βοηθά στην ανάκτηση της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ πολίτη και κράτους.

Τομείς της αναμόρφωσης του φορολογικού συστήματος Φορολόγηση φυσικών προσώπων Φορολόγηση επιχειρήσεων Φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας Φορολογική διοίκηση και ελεγκτικοί μηχανισμοί Φοροδιαφυγή

Κατευθύνσεις για τη φορολόγηση των φυσικών προσώπων Ενιαία προοδευτική τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα Φορολόγηση των διανεμόμενων κερδών στην κλίμακα των φυσικών προσώπων Κατάργηση αυτοτελούς φορολόγησης και χαριστικών φοροαπαλλαγών Γενίκευση του πόθεν έσχες στις φορολογικές δηλώσεις Λογιστικός προσδιορισμός των εισοδημάτων Σύστημα έκπτωσης φόρων μέσω αποδείξεων Φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών

Κατευθύνσεις για τη φορολόγηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας Διαχωρισμός διανεμόμενων και αδιανέμητων κερδών Κατάργηση χαριστικών φοροαπαλλάγων προς επιχειρήσεις Κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων Υποχρέωση διατήρησης επαγγελματικών λογαριασμών στις τράπεζες, διασύνδεση με τα πληροφοριακά συστήματα και πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών Φορολόγηση των συναλλαγών με εξωχώριες (offshore) εταιρείες Αποτελεσματικός έλεγχος όλων των ενδοομιλικών συναλλαγών

Κατευθύνσεις για τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας Εφαρμογή από το 2010 της προοδευτικής φορολόγησης της μεγάλης ακίνητης περιουσίας Επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο Αποτελεσματική φορολόγηση των offshore ακινήτων

Κατευθύνσεις για την αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής Κατάρτιση από τη ΓΓΠΣ προγράμματος στοχευμένων διασταυρώσεων και διεξαγωγή φορολογικών ελέγχων στη βάση των ευρημάτων Έλεγχος πόθεν έσχες σε όλους τους εφοριακούς και παύση καθηκόντων σε όσους αποδεικνύεται ότι δεν δικαιολογούνται τα περιουσιακά τους στοιχεία από τα εισοδήματά τους Ηλεκτρονική παρακολούθηση της αγοράς των καυσίμων, για την πάταξη του λαθρεμπορίου Ηλεκτρονική και τεχνολογική υποστήριξη των φορολογικών διοικήσεων Επέκταση των διαδικτυακών υπηρεσιών και των συστημάτων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για την παροχή πρόσθετων υπηρεσιών στους φορολογούμενους Δημοσιοποίηση εισοδημάτων και φόρου από εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερα επαγγέλματα στο διαδίκτυο (εφαρμογή ν.2238/1994)

Οργάνωση της διαβούλευσης

Η δημόσια διαβούλευση για τη φορολογική μεταρρύθμιση θα λάβει χώρα σε τρία επίπεδα 1ο επίπεδο: άμεση συμμετοχή πολιτών μέσω του opengov.gr στην υποβολή προτάσεων 2ο επίπεδο: διαβούλευση στις ομάδες εργασίας 3ο επίπεδο: διαβούλευση επί του τελικού σχεδίου νόμου

1ο επίπεδο: ανοιχτή διαβούλευση πολιτών Μέσω της ιστοσελίδας opengov.gr οι πολίτες: θα ενημερώνονται για τα ισχύοντα σήμερα σε κάθε τομέα φορολογίας, και μέσω επιμέρους ερωτημάτων θα καταγράφεται η γνώμη τους για τις πιο κρίσιμες πτυχές κάθε τομέα του διαλόγου για το φορολογικό.

2ο επίπεδο: διαβούλευση με εκπροσώπους φορέων Για κάθε θεματική ενότητα συστήνεται μία ομάδα εργασίας στην οποία συμμετέχουν αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες και εμπειρογνώμονες που έχουν προταθεί από τους φορείς. Από το διάλογο και την επεξεργασία όλων των δεδομένων στις ομάδες εργασίας θα προκύψουν οι τελικές προτάσεις για τις διατάξεις του νομοσχεδίου. Ο συντονισμός των ομάδων θα γίνει από την Ομάδα Οργάνωσης του διαλόγου στην οποία συμμετέχουν οι αρμόδιοι Γενικοί Γραμματείς και Γενικοί Διευθυντές του Υπουργείου Οικονομικών.

Θεματικές ενότητες ομάδων εργασίας: Φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων Φορολογία εισοδήματος επιχειρήσεων Φορολογία κεφαλαίου - περιουσίας Έμμεσοι φόροι – δασμοί Φορολογία και περιβάλλον Ελεγκτικές διαδικασίες – φοροδιαφυγή Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στη φορολογία Έλεγχος και φορολόγηση εξωχώριων εταιρειών Φορολογία και Τοπική Αυτοδιοίκηση Είσπραξη φορολογικών εσόδων Αναδιοργάνωση φορολογικών υπηρεσιών

Φορείς που συμμετέχουν στη διαβούλευση: ΟΚΕ Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ΓΣΕΕ ΣΕΒ Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος ΑΔΕΔΥ Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών ΠΑΣΕΓΕΣ Ένωση Ελληνικών Τραπεζών ΓΣΒΕΕ Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος ΕΣΕΕ Οικονομικό Επιμελητήριο ΚΕΔΚΕ Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος ΕΝΑΕ Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών ΠΟΜΙΔΑ Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών ΟΤΥΕ ΕΔΕΝΑΕ ΠΟΕ – ΔΟΥ ΣΕΒΕ Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων

3ο επίπεδο: διαβούλευση επί του τελικού σχεδίου νόμου Για το σχέδιο νόμου που θα προκύψει και πριν την οριστική υποβολή του για ψήφιση στη Βουλή θα ακολουθηθεί η κανονική διαδικασία διαβούλευσης της κυβέρνησης: με ανάρτηση στην ιστοσελίδα opengov.gr για την υποβολή προτάσεων και παρατηρήσεων από πολίτες και φορείς, συζήτηση και έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο, και κοινοβουλευτική διαβούλευση με βάση τους κανόνες του Ελληνικού Κοινοβουλίου πριν από κάθε νομοσχέδιο.

Στόχος είναι η ολοκλήρωση της διαβούλευσης έως το τέλος Φεβρουαρίου και η κατάθεση του προς ψήφιση στις αρχές Μαρτίου ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ Π Σ Κ Δ T 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 1 Ανοικτή διαβούλευση με τους πολίτες   Προτάσεις πολιτών στο opengov.gr 2 Διαβούλευση με εκπροσώπους των φορέων Επεξεργασία προτάσεων στις ομάδες εργασίας 3 Διαβούλευση επί του τελικού σχεδίου νόμου Σχέδιο νόμου, opengov ΥΣ και Βουλή Νομοπαρασκευαστική διαδικασία  Νομοπαρασκευαστική διαδικασία   Βελτιώσεις