Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Από το άρθρο των Miriam Catterall & Patrick Ibbotson, School of Management, University of Ulster “Using Projective Techniques in Education Research” Δημοσιευμένο στην British Educational Research, Vol 26, No.2, 2000
Εφαρμογή από τους συγγραφείς του άρθρου Στην εκτίμηση του ρόλου της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων της βιβλιοθήκης της πανεπιστημιακής σχολής Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας
Ένας εναλλακτικός τρόπος απέναντι στο ευθύ και δομημένο ερωτηματολόγιο, που χρησιμοποιώντας ασαφή και διφορούμενα ερεθίσματα επιτρέπει στα υποκείμενα της έρευνας να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα Τι είναι ;
Ιστορική αναδρομή Αρχές του 20ου αιώνα στην κλινική ψυχολογία ( Rorschach & Thematic Apperception Test) Στις αρχές της 10ετίας του 40 προσαρμόστηκαν για την έρευνα της γνώμης, στάσης και αγοράς Μετά από μια μείωση του ενδιαφέροντος κατά την 10ετία του 60, σήμερα χρησιμοποιούνται ευρέως από την ακαδημαϊκή κοινότητα
Είδη προβλητικών τεχνικών Τεχνικές σύνδεσης Στα υποκείμενα της έρευνας ζητείται να απαντήσουν σε ένα ερέθισμα με το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό
Είδη προβλητικών τεχνικών Τεχνικές κατασκευής Παρουσιάζεται στα υποκείμενα της έρευνας μια εικόνα και ζητείται να κατασκευάσουν την δικιά τους εικόνα ή ιστορία
Συχνά από τους ερευνητές της αγοράς ζητείται από τα υποκείμενα της έρευνας να προσωποποιήσουν με λόγια ή εικόνες ένα προϊόν. Τεχνικές Κατασκευής
Είδη προβλητικών τεχνικών Τεχνικές συμπλήρωσης Στα υποκείμενα της έρευνας παρουσιάζεται ένα ατελές ερέθισμα, όπως η αρχή μιας πρότασης, και ζητείται να την συμπληρώσουν ή να συμπληρώσουν τις φούσκες λόγου ή σκέψης σε καρτούν
Θα τα καταφέρω λες με τον υπολογιστή, που είμαι άπειρη ; Μπα, δεν νομίζω να τα καταφέρεις Θα ξεκουμπιστείς ποτέ απ΄αυτό το μηχάνημα, χαζοβιόλα... Θα μείνω όσο μ΄αρέσει, σκύλα ! Τεχνικές συμπλήρωσης
Στο επόμενο μάθημα θα γράψετε τεστ πολλαπλών επιλογών Τεχνικές συμπλήρωσης
Είδη προβλητικών τεχνικών Τεχνικές επιλογής ή κατάταξης Τα υποκείμενα της έρευνας καλούνται να επιλέξουν ένα υλικό από μια λίστα εναλλακτικών εικόνων ή προτάσεων ή να τις κατατάξουν σε μια σειρά, ή να τις ομαδοποιήσουν σε κατηγορίες σύμφωνα με τις ομοιότητες και διαφορές τους
Ωχ, όχι αυτό ξανάρχεται πίσω...!! Τι, πως, γιατί...Τι στο...έκανα και εξαφανίστηκε ; Ουπς Ωχ, όχι τα μισώ αυτά τα πράγματα Νοιώθω σαν ηλίθιος. Τι στο...έκανα τώρα ; Για να δω...ξέρεις δεν είναι και τόσο δύσκολο... Όταν του πάρεις τον αέρα έχει αρκετή πλάκα
Είδη προβλητικών τεχνικών Τεχνικές έκφρασης Τα υποκείμενα της έρευνας χρησιμοποιούν κάποιο ερέθισμα για να κατασκευάσουν κάποια αφηγηματική παραγωγή, όπως ένα μικρό θεατρικό
«Προβλητικές ; » Τεχνικές Έρευνας Η προβολή αναφέρεται στην διαδικασία απόδοσης προσωπικών συναισθημάτων, κινήτρων και συμπεριφοράς στους άλλους
Οφέλη από την χρήση τους Μπορούν να συνδυαστούν με μεγάλο εύρος στρατηγικών έρευνας και εφαρμογών Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Ποιοτικές στρατηγικές έρευνας Ποσοτικές στρατηγικές έρευνας
Οφέλη από την χρήση τους Εμπλέκουν τα υποκείμενα της έρευνας στην διαδικασία Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Δημιουργούν περιέργεια, επειδή είναι διαφορετικά, ασυνήθιστα και ιντριγκαδόρικα
Οφέλη από την χρήση τους Είναι διασκεδαστικές Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Ο θόρυβος και τα γέλια που δημιουργούν διευκολύνουν την αυτοέκφραση και το ξεπέρασμα της αυτολογοκρισίας στις αποκρίσεις
Οφέλη από την χρήση τους Διευκολύνουν το ξεπέρασμα των εμποδίων στις απαντήσεις Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Τα υποκείμενα της έρευνας εκφράζουν γνώμες και συναισθήματα, που η πρόσβαση τους θα ήταν πολύ δύσκολη με το ευθύ ερωτηματολόγιο
Οφέλη από την χρήση τους Παράγουν νέες ιδέες Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Εξ’ αιτίας του διφορούμενου της φύσης τους, οι ερευνώμενοι απαντούν από οποιοδήποτε πλαίσιο αναφοράς θεωρούν σχετικό, αποκαλύπτοντας νέες ιδέες, πράγμα δύσκολο με το ευθύ ερωτηματολόγιο
Μειονεκτήματα Εισάγουν ηθικά θέματα Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Απόκρυψη αληθινού σκοπού Οι ερευνητές αγοράς εστιάζουν στις καταναλωτικές ανάγκες και όχι στα συναισθήματα και τις πραγματικές ανησυχίες των πελατών
Μειονεκτήματα Εγκυρότητα Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Συχνά αντανακλούν απλώς πολιτισμική και κοινωνική ενημερότητα
Μειονεκτήματα Δυσκολία ανάλυσης και ερμηνείας Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Δύο είναι οι κυρίαρχες προσεγγίσεις σήμερα : Η Ανάλυση περιεχομένου Η Ερμηνευτική προσέγγιση
Μειονεκτήματα Δυσκολία στην συλλογή και σχεδιασμό τους Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Έλλειψη βιβλίων
Πότε πρέπει να τις χρησιμοποιούμε ; Σε μεταβλητές που έχουν θέμα κοινωνικής επίδρασης και όχι σε κοινωνικά ουδέτερες μεταβλητές Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας