4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την κριτική και δημιουργική προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Ένα παράδειγμα Β. Συμεωνίδης, Καθηγητής φιλόλογος ΠΕ 02, 3ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΑΙΓΟΣ ΠΟΤΑΜΟΙ Οι κινήσεις Αθηναίων και Λακεδαιμονίων Ξενοφώντος Ελληνικά Βιβλίο 2, κεφάλαιο 1, §16 και εξής Παρουσίαση Δοϊρανλή Άννα, φιλόλογος.
Διδακτική της Πληροφορικής
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Δημιουργία σεναρίου.
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και προβολέα Βασίλης Συμεωνίδης 3ο Γενικό Λύκειο Δράμας
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas

Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και προβολέα Συμεωνίδης Βασίλειος 3ο Γενικό Λύκειο Δράμας simeonidis22@yahoo.gr 25210-34768

Τίτλος Δραστηριότητας Αντικείμενο: Αρχαία Ελληνικά. Τάξη: Α΄ Γενικού Λυκείου. Σκοπός: Εξάσκηση στη αναγνώριση των κύριων όρων μιας πρότασης, κατανόηση του συντακτικού ρόλου των δευτερευουσών προτάσεων. Λογισμικό: Word, PowerPoint, Photo Editor. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Περιγραφή δραστηριότητας Μέθοδος διδασκαλίας: Καθοδηγούμενη, συνεργατική και κειμενοκεντρική διδασκαλία. Προετοιμασία διδασκαλίας: Προετοιμασία αρχείων κειμένου. Εύρεση οπτικού υλιού. Δημιουργία εικόνας .jpg Προετοιμασία αίθουσας. Υλικό: Η/Υ και προτζέκτορας. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας Διδασκαλία Οργάνωση τάξης: ενιαία. Διάρκεια του μαθήματος: μία διδακτική ώρα. Στόχοι διδασκαλίας: Να εντοπίσουν στο κείμενο συγκεκριμένα στοιχεία με σκοπό την κριτική ανάγνωσή του. Να εντοπίσουν τους κύριους όρους και τις δευτερεύουσες προτάσεις. Υλικό: Το αρχαίο ελληνικό κείμενο σε αρχείο word, χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μορφοποίησης. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Παραδείγματα Αρχαία Ελληνικά: Ξενοφών, ελληνικά, 2.1.27 Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εξάσκηση στη αναγνώριση των κύριων όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου των δευτερευουσών προτάσεων. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Το κείμενο στο Word χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μορφοποίησης Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Το κείμενο επεξεργασμένο στο Word Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας Χρήση οπτικού υλικού για καλύτερη κατανόηση του κειμένου (Η περιοχή Λαμψάκου και Αιγός ποταμών) Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας Χρήση οπτικού υλικού για καλύτερη κατανόηση του κειμένου (Αρχαία τριήρης) Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Τελική φάση επεξεργασίας του κειμένου Σε συνεργασία με τους μαθητές και με την ενεργή συμμετοχή τους διαμορφώθηκαν, κατά τη διδακτική ώρα, οι τρεις διαφάνειες που ακολουθούν. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

το κείμενο με υπογραμμισμένα τα ρήματα Λύσανδρος δ’, ἐπεὶ ἦν ἡμέρα πέμπτη ἐπιπλέουσι τοῖς Ἀθηναίοις, εἶπε τοῖς παρ’ αὐτοῦ ἑπομένοις, ἐπὰν κατίδωσιν αὐτοὺς ἐκβεβηκότας καὶ ἐσκεδασμένους κατὰ τὴν Χερρόνησον, ὅπερ ἐποίουν πολὺ μᾶλλον καθ’ ἑκάστην ἡμέραν, τά τε σιτία πόρρωθεν ὠνούμενοι καὶ καταφρονοῦντες δὴ τοῦ Λυσάνδρου, ὅτι οὐκ ἀντανῆγεν, ἀποπλέοντας τοὔμπαλιν παρ’ αὐτὸν ἆραι ἀσπίδα κατὰ μέσον τὸν πλοῦν. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

η κύρια και οι δευτερεύουσες προτάσεις Λύσανδρος δ’, ἐπεὶ ἦν ἡμέρα πέμπτη ἐπιπλέουσι τοῖς Ἀθηναίοις, εἶπε τοῖς παρ’ αὐτοῦ ἑπομένοις, ἐπὰν κατίδωσιν αὐτοὺς ἐκβεβηκότας καὶ ἐσκεδασμένους κατὰ τὴν Χερρόνησον, ὅπερ ἐποίουν πολὺ μᾶλλον καθ’ ἑκάστην ἡμέραν, τά τε σιτία πόρρωθεν ὠνούμενοι καὶ καταφρονοῦντες δὴ τοῦ Λυσάνδρου, ὅτι οὐκ ἀντανῆγεν, ἀποπλέοντας τοὔμπαλιν παρ’ αὐτὸν ἆραι ἀσπίδα κατὰ μέσον τὸν πλοῦν. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Η κύρια και τα είδη των δευτερευουσών προτάσεων Λύσανδρος δ’, Χρονική πρόταση (πότε εἶπε ο Λύσανδρος) εἶπε τοῖς παρ’ αὐτοῦ ἑπομένοις, Χρονική / υποθετική πρόταση (πότε να αποπλεύσουν πίσω σ’ αυτόν) Αναφορική πρόταση (προσδιορίζει το περιεχόμενο της προηγούμενης πρότασης) Αιτιολογική πρόταση (γιατί καταφρονούσαν το Λύσανδρο) ἀποπλέοντας τοὔμπαλιν παρ’ αὐτὸν ἆραι ἀσπίδα κατὰ μέσον τὸν πλοῦν. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Τελική απόδοση της δομής του κειμένου με χρήση διαγράμματος Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας Σύγκριση Με τη χρήση των νέων τεχνολογιών επιτεύχθηκε: Θετικότερο παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη. Αύξηση της συμμετοχής των μαθητών. Ενεργητική προσέγγιση του κειμένου. Αξιοποίηση των γνώσεων που έχουν οι μαθητές στις νέες τεχνολογίες. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας Αξιολόγηση Η διαδικασία του μαθήματος και η διδασκαλία έγινε αποτελεσματικότερη. Θετική αντίδραση των μαθητών. Έξαψη της περιέργειας για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών. Αξιολογήθηκαν οι σημειώσεις που κλήθηκαν να κρατήσουν οι μαθητές στα τεράδιά τους. Παρακινήθηκαν και άλλοι συνάδελφοι να «πειραματιστούν» με ανάλογες δικές τους εφαρμογές. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας

Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας Επιπλέoν Σχόλια Το 3ο Γενικό Λύκειο Δράμας διαθέτει τρείς αίθουσες με τον απαραίτητο εξοπλισμό και την ανάλογη διαμόρφωση ώστε να γίνονται μαθήματα με χρήση νέων τεχνολογιών. Είναι απαραίτητη η ύπαρξη υποδομών και εξοπλισμού ώστε η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη να μην είναι ευκαιριακή αλλά συνεχής. Βασίλης Συμεωνίδης, φιλόλογος. Βασίλης Συμεωνίδης, 3ο Λύκειο Δράμας