«Τα επιτεύγματα της μηχανικής στην σύγχρονη εποχή» 2ο Γενικό Λύκειο Λαμίας «Τα επιτεύγματα της μηχανικής στην σύγχρονη εποχή» ΟΜΑΔΑ ΑΣΤΡΑΚΑΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΒΙΝΙΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΝΑΠΙΤΣΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΥΠΕΥΘYΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΗΛΙΑΣ Έτος: 2013-2014 ΤΜΗΜΑ Α1
Περιεχόμενα Αγία Σοφία (Κωνσταντινούπολη) Φράγμα του Ασσουάν (Αίγυπτος) Burj Khalifa (Ντουμπάι) Διώρυγα Παναμά (Παναμάς) Aizhai Extra Rarge Suspension Bridge (Κίνα) Αεροσκάφος Κονκόρντ Όπερα Σίδνεϊ (Σίδνεϊ) Αεροδρόμιο Κανσαϊ (Ιαπωνία) Σήραγγα της Μάγχης (Αγγλία –Γαλλία) Palm Islands (Ντουμπάι)
Τα αρχιτεκτονικά θαύματα της εποχής μας
Αγία Σοφία (Κωνσταντινούπολη) Ανεγέρθηκε επί Ιουστινιανού τον 6ο αιώνα. Εγκαινιάστηκε 27 Δεκεμβρίου 537 Μηχανικοί :Ανθέμιος (Τράλλεις) & Ισίδωρος (Μίλητο). Αρχιτεκτονικός ρυθμός: Βασιλική με τρούλο. Σχήμα περίπου κύβου. Υπάρχουν τέσσερις πεσσοί που απέχουν 30μ. μεταξύ τους στηρίζοντας τέσσερα μεγάλα τόξα που εδράζεται ο τρούλος. Διάμετρος τρούλου 31μ.
Φράγμα του Ασσουάν (Αίγυπτος) Χτίστηκε προκειμένου να συγκρατήσει τα νερά του Νείλου. Εξασφάλισε μια σταθερή ροή νερού όλο το χρόνο, ενώ παράγεται και ηλεκτρισμός. Άρχισε να κατασκευάζεται το 1960 και ολοκληρώθηκε σε 10 χρόνια. Φτιάχτηκε με μπάζα χώματος και γρανίτη ενώ ο σκελετός από πηλό και τσιμέντο. Το πλάτος είναι 3,6 χιλ και έχει ύψος 111 μέτρα με το πάχος στην κορυφή να είναι 40 μέτρα, ενώ στη βάση 925 μέτρα.
Burj Khalifa (Ντουμπάι) Το Μπουρτζ Χαλίφα είναι το πιο ψηλό κτήριο στον κόσμο, με ύψος 828 μέτρα. Η κατασκευή ξεκίνησε στις 21 Σεπτεμβρίου 2004 και ολοκληρώθηκε στις 1 Οκτωβρίου 2009 από την Samsung Engineering & Construction. Εγκαινιάστηκε 4 Ιανουαρίου2010 Το κόστος άγγιξε τα 1,2 δις ευρώ Το κτήριο έχει 160 ορόφους. Διαθέτει το πιο γρήγορο ασανσέρ στον κόσμο: 64 χλμ/ώρα.
Διώρυγα Παναμά (Παναμάς) Η Διώρυγα του Παναμά είναι η δεύτερη σε ναυτιλιακή σπουδαιότητα διώρυγα στον κόσμο. Με ανισοϋψείς δεξαμενές ενώνει την επί του Ατλαντικού βόρεια ακτή με εκείνη του Ειρηνικού ωκεανού νότια. Έχει συνολικό μήκος περίπου 77.1 χλμ, πλάτος 45 μ. και βάθος 11 μ. Η πρώτη διέλευση πλοίου έγινε στις 15 Αυγούστου 1914. Δυναμικότητα διέλευσης 50 πλοία ημερησίως.
Aizhai Extra Rarge Suspension Bridge (Κίνα) Είναι η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο. Έχει μήκος 1.176 μέτρα και ύψος 336 μέτρα. Ενώνει δύο τούνελ και αποτελεί μέρος του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας που ενώνει τις πόλεις Jishou και Chadong. Υπολογίζεται ότι όσοι διασχίζουν τον δρόμο χρειάζονται πλέον 30 λεπτά λιγότερα για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Αεροσκάφος Κονκόρντ Το Κόνκορντ ,που σημαίνει “ομόνοια μεταξύ των λαών”, είναι το μοναδικό υπερηχητικό επιβατηγό αεροσκάφος στον κόσμο. Οι εταιρίες κατασκευής ήταν, η Μπρίτις Αίρκραφτ Κορπορέισον και Αεροσπασιάλ με την συνεργασία της Ρολς Ρόις και της Σνέκμα. Είναι ένα στενόμακρο αεροσκάφος 100 θέσεων με μήκος 62,1 μέτρα και άνοιγμα φτερών 25,5 μέτρα. Πετάει σε μέγιστο ύψος 18300 μέτρων.
Όπερα Σίδνεϊ (Αυστραλία) Ο Δανός αρχιτέκτονας Γιερν Ούτσον είχε ως πηγές έμπνευσης τα πανιά των ιστιοφόρων και τους ναούς των Αζτέκων και των Μάγιας. Τα έργα κατασκευής άρχισαν το 1959, ενώ ολόκληρο το έργο εγκαινιάστηκε Οκτώβριο του 1973. Για την οικοδόμησή τους απαιτήθηκαν 2000 προκατασκευασμένα τμήματα από μπετόν, που τα συνέδεσαν συνολικά 350 χιλιόμετρα βέργες χάλυβα. Οι αχιβάδες καλύφθηκαν με ένα και πλέον εκατομμύριο κεραμικά πλακάκια.
Αεροδρόμιο Κανσαϊ (Ιαπωνία) Είναι το πρώτο αεροδρόμιο ανοιχτής θάλασσας στον κόσμο και ολοκληρώθηκε το 1994 από την εταιρία Πιάνο. Διαθέτει ένα φουτουριστικό αεροσταθμό από χάλυβα και γυαλί και χτίστηκε επάνω σ’ ένα τεχνητό νησί, ενώ ο αεροσταθμός έχει μήκος 1,7 χιλιόμετρα. Το Κανσάι διαθέτει μόνο έναν αεροδιάδρομο αλλά μπορεί να εξυπηρετήσει 160.000 πτήσεις και 25 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.
Σήραγγα της Μάγχης (Αγγλία –Γαλλία) Το μήκος της σήραγγας ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα και από αυτά τα 38 βρίσκονται κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας. Οι σήραγγες ανοίχτηκαν σε μέσο βάθος, κάπου 45 μέτρα κάτω από τον θαλάσσιο πυθμένα. Τα εγκαίνια της Σήραγγας έγιναν στις 6 Μαϊου του 1994. Σήραγγα της Μάγχης (Αγγλία –Γαλλία)
Palm Islands (Ντουμπάι) Για την δημιουργία των νησιών έγινε εξόρυξη και μεταφορά δύο δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων άμμου και πέτρας από τον βυθό του Περσικού Κόλπου. Πρώτα σώριασαν άμμο και χώμα επάνω στο Θαλάσσιο πυθμένα και από πάνω έριξαν σπασμένους βράχους για να δημιουργηθεί γερό θεμελίωμα.
Βιβλιογραφία Google/wikipedia Μάστορας στη Σαμοθράκη. (1960)
The End ΟΜΑΔΑ ΥΠΕΥΘYΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΣΤΡΑΚΑΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΒΙΝΙΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΝΑΠΙΤΣΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΥΠΕΥΘYΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΗΛΙΑΣ The End