Αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα Bauhaus

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οικογενειακή Φωτογραφία
Advertisements

Η αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα Art Deco
Αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα De Stijl
κριτική ανάλυση παραδειγμάτων αστικού σχεδιασμού:
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ε. ΜΑΙΣΤΡΟΥ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΖΩ :ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΒΑΡΤΑΝΙΑΝ ΜΙΧΑΗΛ
«ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ» Σχολή: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Όνομα: Βασίλης Τμήμα: Δομικών Έργων
ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΑ ΚΤΙΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΥΓΟΝΙΣΜΟΣ; Η αναπαραγωγή εξημερωμένων ζώων -αναπαράγοντας τα πιο επιθυμητά και ευνουχίζοντας και δολοφονώντας τα υπόλοιπα έγινε το μοντέλο.
ΑξιοθΕατα τηΣ ΕυρΩπηΣ.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Ψηφιακές Τεχνολογίες στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό ΙΙ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
2 Μοναδικό πρόγραμμα σπουδών στην Ελλάδα: Το Σ.Τ.Ξ.Ε. συνδυάζει στο πρόγραμμα σπουδών του: Τεχνολογία ξύλου Σχεδιασμό επίπλου Τεχνολογία.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
“Όλα ξεκινάνε με ένα σημείο” Η ζωή και το έργο του Βασίλι Καντίνσκυ ( Μόσχα 1866-Παρίσι 1944) Άννα-Σμαράγδα Κουτσαφτή Γ’6.
Γιαννάκης Γιάννης Τροβάς Γιώργος Βογιατζής Γιώργος
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ
Το κεντρικό κτήριο του Μουσείου βρίσκεται στην ανατολική Θεσσαλονίκη στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας 68. Πρόκειται για έπαυλη των αρχών του 20αι., γνωστή.
Bάσεις σχεδιασμού (μια πολύ μικρή εισαγωγή).
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ Διονύσης Γαρμπής Έλενα Δαρείου. Ο Φρειδερίκος Βίλχελμ Νίτσε Ο Φρειδερίκος Βίλχελμ Νίτσε (γερμ. Friedrich Wilhelm Nietzsche) (15 Οκτωβρίου 1844.
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΤΕΧΝΗ καινοτομώ και δημιουργώ. Σεμινάρια Μνημειακής Τέχνης Με στόχο την αισθητική διαμόρφωση του περιβάλλοντα σχολικού χώρου. Οι καθηγητές παρακολούθησαν.
Στο τελευταίο C.I.A.M. ο Aldo Van Eyck παρουσιάζει τους “κύκλους του Otterlo” με τη μορφή μανιφέστου, όπου διακηρύσσει την ανάγκη συγκερασμού, και όχι.
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΠΙΠΛΟΥ
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος -ιστορικός1 « Ελλάδα: Χώρα των μουσείων, τόπων ανάδειξης της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς » στο πλαίσιο Εκπαιδευτικού.
Διδακτική Πληροφορικής
Η αρχιτεκτονική του αρχιτέκτονα Ιωάννη Χρόνη
Η αρχιτεκτονική του αρχιτέκτονα Ιωάννη Χρόνη
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ορισμοί και Ιστορική Αναδρομή.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Αγροτική Κοινωνιολογία
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Η γραφιστική μέσα από τον μοντερνισμό
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Γενική Οικονομική Ιστορία
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
3D Printing και παιδί Βιβλιογραφικές αναφορές που ξεκινούν από την δεκαετία του ’70 (Growing Up Suburban, Edward A. Wynne) επισημαίνουν ότι “Το γενικότερο.
Η τέχνη του δρόμου. Η τέχνη του δρόμου Τι ονομάζουμε τεχνη; Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζεται χρησιμοποιώντας δεξιότητα, εμπειρία.
Το κίνημα των Ναζαρηνών
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα Bauhaus Εισηγητής: Βασίλης Ιερείδης

Bauhaus Με τον όρο Μπαουχάους ή Μπάουχαους (γερμ. Staatliches Bauhaus ή Bauhaus) αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική και αρχιτεκτονική σχολή που ιδρύθηκε από τον Βάλτερ Γκρόπιους και αναπτύχθηκε την περίοδο 1919-1933 στη Γερμανία. Το ύφος της σχολής Μπαουχάους επέδρασε καταλυτικά στην εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης, ειδικότερα στους τομείς της αρχιτεκτονικής και του βιομηχανικού σχεδιασμού (design), ενώ τα έργα που παράχθηκαν μέσα από τα εργαστήρια της σχολής έγιναν αντικείμενα εκτεταμένης αναπαραγωγής. Λειτούργησε σε τρεις διαφορετικές πόλεις της Γερμανίας, στη Βαϊμάρη (1919-25), στο Ντεσάου (1925-32) και στο Βερολίνο (1932-33), υπό την διεύθυνση των Βάλτερ Γκρόπιους (1919-28), Χάνες Μέγιερ (1928-30) και Μις βαν ντερ Ρόε (1930-33) αντίστοιχα. Οι αλλαγές στην έδρα και στην ηγεσία της συνδέονταν με αντίστοιχες διαφοροποιήσεις στην πολιτική της αλλά και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ύφους της. Ανάμεσα στις κεντρικές ιδέες που προώθησε η σχολή, ήταν η χρήση της τεχνολογίας για καλλιτεχνικούς σκοπούς, η απουσία διάκρισης μεταξύ καλών και εφαρμοσμένων τεχνών, καθώς και η αναγκαιότητα της σφαιρικής διδασκαλίας όλων των μορφών τέχνης. Επανέφερε τη διδασκαλία σε εργαστήρια, σε αντίθεση με τον τρόπο λειτουργίας των ακαδημιών, και στο μικρό χρονικό διάστημα που λειτούργησε, δίδαξαν επιφανείς καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, όπως ο Βασίλι Καντίνσκι, ο Γιοχάνες Ίτεν, ο Μαρσέλ Μπρόιερ και ο Πάουλ Κλέε.

Bauhaus Οι ιστορικές ρίζες του Μπαουχάους τοποθετούνται συχνά στα μέσα του 19ου αιώνα και το Βρετανικό κίνημα Arts and Crafts του Γουίλιαμ Μόρις, συνδεδεμένο με τις ευρύτερες προσπάθειες ενοποίησης της καλλιτεχνικής έκφρασης με τη δημιουργία πρακτικών κατασκευών, που σημειώθηκαν μετά τη βιομηχανική επανάσταση. H σχολή του Μπαουχάους ιδρύθηκε το 1919 από τον Βάλτερ Γκρόπιους στη συντηρητική πόλη της Βαϊμάρης και αρχικά αποτέλεσε ένα είδος συγχώνευσης της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βαϊμάρης (γερμ. Grossherzogliche Sächsische Hochschule für Bildende Kunst) με την Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βαϊμάρης (γερμ. Kunstgewerbeschule). Το όνομά της προήλθε από αντιστροφή της γερμανικής λέξης Hausbau («οικοδόμηση»). Ο απώτερος σκοπός του Μπαουχάους ήταν να αποτελέσει μια ενιαία σχολή τόσο στην αρχιτεκτονική όσο και στις καλές τέχνες. Βασική αρχή της σχολής ήταν το ανοιχτό πνεύμα μπροστά στις νέες προκλήσεις της εποχής αλλά και ειδικότερα η προσέγγισή τους, περισσότερο από μια πρακτική άποψη και λιγότερο θεωρητικά. Στο μανιφέστο του Μπαουχάους που δημοσιεύτηκε το 1919, ο Γκρόπιους ανέλυσε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της σχολής και τόνισε την αναγκαιότητα κατάργησης τής διάκρισης μεταξύ σπουδαστών στην τέχνη και στην τεχνική κατάρτιση, με όραμα τη δημιουργία ενός νέου τύπου κτιρίου του μέλλοντος, το οποίο θα συνδύαζε την αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τη ζωγραφική σε μία ενιαία φόρμα.

Σχολές Bauhaus Η σχολή Bauhaus το 1993 Η σχολή του Ντεσάου (1925–1928) Άποψη των κατοικιών των δασκάλων της σχολής του Ντεσάου Άποψη του κτιρίου του Αρχείου Μπαουχάους στο Βερολίνο

Βασικές αρχές και αντίκτυπος Βασικά χαρακτηριστικά του Μπαουχάους ήταν η απλότητα, η λειτουργικότητα και η χρηστικότητα, με ιδιαίτερη έμφαση σε γεωμετρικές φόρμες και στο χρώμα. Η σχολή Μπαουχάους απέρριπτε κάθε περιττό διακοσμητικό στοιχείο, θεωρώντας πως η ίδια η πρώτη ύλη περιέχει ένα είδος φυσικής και εγγενούς διακοσμητικής ικανότητας. Στόχος της σχολής Μπαουχάους ήταν η αναβάθμιση των προϊόντων μαζικής παραγωγής, όπως τα έπιπλα, αλλά και ολόκληρης της έννοιας της κατοικίας, αν και τάχθηκε αντίθετη στην τάση πλήρους εμπορευματοποίησης, κρατώντας τους καθηγητές που δίδασκαν έξω από τα στενά πλαίσια της παραγωγής, προτρέποντάς τους να θεωρούν το έργο τους έκφραση δημιουργικότητας και τέχνης. Η βαθύτερη θεωρία πάνω στην οποία στηρίχθηκε και η εκπαιδευτική δομή της σχολής Μπάουχαους ήταν πως ο τελικός στόχος είναι ένα ολοκληρωμένο και ενιαίο κτίσμα. Με αυτό τον τρόπο, το κίνημα του Μπαουχάους προσπάθησε να ενοποιήσει την έννοια της τέχνης με τη διαδικασία της παραγωγής, υποτάσσοντας παράλληλα τα τεχνικά μηχανικά μέσα στην ανθρώπινη δημιουργικότητα. Η σχολή αξιοποίησε την ανθρώπινη ατομική προσπάθεια στα πλαίσια μιας βιομηχανικής παραγωγής που στο παρελθόν ήταν απόλυτα τυποποιημένη. Το Μπαουχάους άσκησε σημαντική επίδραση στις τάσεις της τέχνης και της αρχιτεκτονικής στη δυτική Ευρώπη αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες όταν πολλοί από τους καλλιτέχνες που αναμίχθηκαν σε αυτό εξορίστηκαν από το ναζιστικό καθεστώς και αναζήτησαν την τύχη τους εκεί.

Βασικοί εκπρόσωποι Βιομηχανικοί σχεδιαστές και αρχιτέκτονες Μις βαν ντερ Ρόε (Mies van der Rohe) Βάλτερ Γκρόπιους (Walter Gropius) Μαριάνε Μπραντ (Marianne Brandt) Μαρσέλ Μπρόιερ (Marcel Breuer) Κρίστιαν Ντελ (Christian Dell) Ludwig Hilberseimer Ιωάννης Δεσποτόπουλος (Jan Despo)

Ludwig Mies van der Rohe Villa Tugendhat Χτισμένη το 1930 στο Μπρνο της Τσεχοσλοβακίας (σημερινή Τσεχία), για τον Φριτς Τούγκεντατ και τη σύζυγό του Γκρέτα, η έπαυλη έγινε σύντομα ένα σύμβολο της σύγχρονης αρχιτεκτονικής και του λειτουργισμού. Ο αρχιτέκτονας επέλεξε το μπετόν και το σίδερο ως υλικά προκειμένου να επιτευχθεί ένα συναίσθημα του διαστήματος και του φωτός. Σχεδίασε επίσης όλα τα έπιπλα. Δύο τύποι πολυθρόνων που σχεδιάστηκαν για το κτήριο, η «Καρέκλα Τούγκεντατ» και η «Καρέκλα Μπρνο», παράγονται μέχρι σήμερα. Δεν υπάρχει κανένα έργο ζωγραφικής ή διακοσμητικό στοιχείο στη έπαυλη αλλά το εσωτερικό δεν χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση λιτό, εξαιτίας της χρήσης φυσικά διαμορφωμένων υλικών όπως ο μαγευτικός όνυχας και τα σπάνια τροπικά ξύλα. Από το 1994 η έπαυλη είναι ανοικτή στο κοινό σαν μουσείο. Το 2001 κηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Ludwig Mies van der Rohe Villa Tugendhat Η είσοδος στις κρεβατοκάμαρες Η αριστερή όψη της έπαυλης από το δρόμο Η θέα από το σαλόνι. Στα αριστερά διακρίνεται ο τοίχος από όνυχα Η πανοραμική θέα από το σαλόνι

Ludwig Mies van der Rohe Barcelona Pavilion

Ludwig Mies van der Rohe Barcelona Pavilion

Ludwig Mies van der Rohe Crown Hall

Ludwig Mies van der Rohe Crown Hall

Ludwig Mies van der Rohe Farnsworth House

Ludwig Mies van der Rohe Farnsworth House

Ludwig Mies van der Rohe IBM Plaza

Ludwig Mies van der Rohe Neue Nationalgallerie

Walter Gropius Το εργοστάσιο Fagus 1910–1911

Walter Gropius Το κτήριο Μπαουχάους στο Ντεσσαου 1925–1932

Walter Gropius Το Harvard Graduate Center

Walter Gropius Η πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα 1959–1961

Marcel Breuer O Marcel Lajos Breuer, ήταν αρχιτέκτονας και σχεδιαστής επίπλων. Σπούδασε και δίδαξε στο Μπαουχάους στη δεκαετία του '20, τονίζοντας το συνδυασμό τέχνης και τεχνολογίας. Εργάστηκε αργότερα στο Βερολίνο, σχεδιάζοντας σπίτια και εμπορικά καταστήματα, καθώς επίσης και διάφορα μεταλλικά επίπλα, των οποίων τα αντίγραφα είναι ακόμα στην παραγωγή σήμερα. η πολυθρόνα από επινικελωμένους ατσάλινους σωλήνες Wassily, ένα από τα διασημότερα αντικείμενα του

Marcel Breuer Furniture Atlanta Public Library