Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

2 «η σπανιότητα δίνει την καλλιτεχνική ταυτότητα»
«από τότε που το έργο τέχνης εμπορικοποιείται, δεν μπορεί πια να του αποδοθεί η έννοια του έργου τέχνης» Μπρεχτ «η σπανιότητα δίνει την καλλιτεχνική ταυτότητα» Raymonde Moulin

3 Τέχνη και design Σε ποιον απευθύνονται
> Παραδοσιακά οι πίνακες ζωγραφικής απευθύνονται σε περιορισμένο αριθμό θεατών > Εφαρμογές γραφιστικής απευθύνονται συνήθως στο πλατύ κοινό περνώντας άμεσα μηνύματα, χωρίς σύνθετες εγκεφαλικές διεργασίες από την πλευρά του κοινού. Η ουσιαστική διαφορά η επικοινωνία.

4 «ένας σχεδιαστής περνάει τον περισσότερο χρόνο του προσπαθώντας να λύσει τα προβλήματα άλλων. Ένας καλλιτέχνης νοιάζεται να λύσει μόνο το δικό του πρόβλημα» Alan Fletcher

5 Εκτυπωτικές τέχνες, διαφημιστική αφίσα, εικονογράφηση, σελιδοποίηση, γραμματοσειρές

6 Απόπειρα ερμηνείας όρου
O όρος «graphic design», (γραφιστική)  William Addison Dwiggings Design (σχεδίαση)= καλλιτεχνική δημιουργία με συγκεκριμένο σκοπό

7 Μεταφέρουν το πνεύμα μιας εποχής (Zeitgeist)
Κοινωνικό φαινόμενο, άρρηκτα συνδεδεμένο με επιστήμες, τέχνες, ηθική κτλ.

8 Background Από τα προϊστορικά χρόνια ο άνθρωπος ψάχνει τρόπους για να δώσει οπτική μορφή στις σκέψεις του. Στόχος η επικοινωνία Πομπός και δέκτης

9 Πριν βιομηχ. Επανάσταση, η ομορφιά συνδεόταν με λειτουργικότητα
Βιομ. Εποχή χάσμα ανάμεσα στην υλική ζωή και στις αισθητικές και πνευματικές ανάγκες Εφαρμοσμένες τέχνες προσφέρουν τρόπους για την αποκατάσταση Ολότητα αναγκών και πνεύματος

10 Σκοπός 1. Διαμόρφωση οπτικής επικοινωνίας στη μαζική αγορά
1. Διαμόρφωση οπτικής επικοινωνίας στη μαζική αγορά 2. Απλοποίηση και σχηματοποίηση σύνθετων πληροφοριών 3. Συγκροτημένο αισθητικά οπτικό περιβάλλον

11

12 Οπτική γλώσσα σχεδιασμού
Σχέδιο αντιληπτό από τα οπτικά στοιχεία και αρχές οργάνωσης της φόρμας Οπτικά στοιχεία διαφορετικά σε κάθε μορφή σχεδιασμού Η σύνθεσή τους δημιουργεί την οπτική γλώσσα (π.χ. ομιλία και γραφή)

13 Η οπτική γλώσσα συντoνίζει:
1. το αισθητικό κομμάτι και 2. κάποιο χρηστικό σκοπό… δηλ. την οπτική επικοινωνία

14 οπτική επικοινωνία Συνδέεται άρρηκτα με τη δομή της φόρμας, τον τρόπο που οργανώνεται η μορφή και το περιεχόμενο. Σε συνδυασμό με την προσωπική ματιά του δημιουργού και ένα ευρύτερο πεδίο γνώσεων.

15 Maldonado: «σχεδιάζω τη μορφή σημαίνει συντονίζω, ενοποιώ και αρθρώνω εκείνους τους παράγοντες που συμμετέχουν στη συστηματική διεργασία της μορφής των προιόντων.»

16 Σχεδίαση και ανθρώπινες ανάγκες
Καλλιτεχνική δημιουργία με συγκεκριμένο προορισμό Έμφαση στην αναγκαιότητα και στις πρακτικές χρήσεις. Ιεράρχηση ανθρώπινων αναγκών Επιτυχημένη σχεδίαση είναι η καλύτερη δυνατή οπτική έκφραση της ουσίας κάποιου πράγματος

17 οπτική αντίληψη Η οπτική γλώσσα καθορίζεται από την οπτική αντίληψη, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε ένα οπτικό ερέθισμα. Rudolf Arnheim «Το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί να αναγκασθεί να αναπαράγει ακριβή αντίγραφα πραγμάτων...» (Άρα διευκολυνόμαστε στην επικοινωνία με σήματα που αποδίδουν γενικά χαρακτηριστικά και όχι λεπτομέρεια)


Κατέβασμα ppt "Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google