Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων
Επέκταση… Βιβλιάριο δραστηριοτήτων Ο κόσμος της μεσαιωνικής Λευκωσίας
Σχολικά Βιβλία Χρήσιμες πηγές για μελέτη και διερεύνηση Διαθεματική και πολυθεματική προσέγγιση
Από το Κυπριακό Ανθολόγιο Το χρονικό του Γεώργιου Βουστρώνιου (Φραγκοκρατία, σ. 19) Χρονικόν του Λεόντιου Μαχαιρά (Φραγκοκρατία σ. 21) Ιστορία της νήσου Κύπρου (Τουρκοκρατία, σ. 27) Κομμένα φτερά (1205-1218 μ.Χ.) (Φραγκοκρατία σ. 36 ) Λαογραφία (Ο Διγενής και η Ρήγαινα)
Δεν ξεχνώ Κατεχόμενα μνημεία Εκκλησίες από την Βυζαντινή Εποχή και την Εποχή των Φράγκων Παναγία της Κανακαριάς Αντιφωνητής Αββαείο του Μπέλαπαϊς Άγιος Νικόλαος (Αμμόχωστο) Αγία Σοφία (Λευκωσία) Κάστρα του Πενταδακτύλου (Βουφαβέντο, Καντάρας, Αγ. Ιλαρίωνα) Βενετικά τείχη της Λευκωσίας Κάστρο της Αμμοχώστου
Από το σχολικό εγχειρίδιο του Πολυδώρου, Α. «Ιστορία της Κύπρου» Από το σχολικό βιβλίο «Ιστορία Ε΄ Δημοτικού – Στα Βυζαντινά χρόνια» Η βυζαντινή Κύπρος (σελ. 115) Σταυροφορίες (σελ. 91) Από το σχολικό εγχειρίδιο του Πολυδώρου, Α. «Ιστορία της Κύπρου» Γ΄ Σταυροφορία Ισαάκιος και Ριχάρδος (Ναΐτες) Στα χρόνια της Φραγκοκρατίας Φρούριο Κολοσσίου Ενετοκρατία (1489)
Θρησκευτικά Από το σχολικό εγχειρίδιο «Εκκλησία της Κύπρου» Ιστορικοί σταθμοί της Εκκλησίας της Κύπρου (Βυζαντικά χρόνια, Φραγκοκρατία, Τουρκοκρατία)
Γεωγραφία Εξοικείωση με την ιδέα της συνεχούς αλλαγής. Σύγχρονο / παλιό Κοινωνική ζωή Σύνθεση πληθυσμού Αλλαγές και προβλήματα Πολιτιστική κληρονομιά Σύγκριση φωτογραφικού υλικού (ενδυμασίες/κτίρια)
Χρήση γεωγραφικών συμβόλων και εννοιών Μελέτη χάρτη Χρήση γεωγραφικών συμβόλων και εννοιών (Χρήση του χάρτη της Λευκωσίας για να φτάσουν οι μαθητές στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια») Κεφάλαιο 45 Ελληνικό εγχειρίδιο Κύπρος: το ανθρωπογενές περιβάλλον Εντοπίζουν στοιχεία που ενώνουν την Κύπρο με τη βυζαντινή ιστορία
Αγωγή υγείας Από τα βυζαντινά χρόνια και τα μεσαιωνικά Γνωριμία με τη λαϊκή ενδυμασία, τέχνη και παράδοση “Κουμανταρία”: Έτσι βάφτισαν οι Φράγκοι το κυπριακό κρασί (Έρευνα) Παραδοσιακές συνταγές ______________ Από τα βυζαντινά χρόνια και τα μεσαιωνικά μυζήθρα με το μέλι και καρύδια
Η Μουσική της Αναγέννησης (1450 - 1600) Μουσικές ακροάσεις (σελ. 100) Τη Υπερμάχω Ρ. Μελωδού: Η Παρθένος σήμερον Μ. Πρωτοψάλτου: Δοξολογία Παραδοσιακά μουσικά όργανα (λαούτο, ούτι, βιολί, πιθκιάβλι) Δημοτικά τραγούδια Αμανές Η Βυζαντινή Μουσική μας παράδοση Σπουδαίοι υμνογράφοι της εκκλησίας μας
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Κατασκευή παντογνώστη «Τα τείχη της Λευκωσίας» Προμαχώνας Πύλη Αμμοχώστου Πύλη Πάφου Πύλη Κερύνειας Πεδιαίος Αγία Σοφία Τάφρος Σημείο άλωσης της πόλης Κατασκευή προσωπείου Αικατερίνη Κορνάρο Δουλοπάροικος Επιστήμη (Ηλεκτρικό κύκλωμα)
Εnglish Language Asking and giving directions Talking about distance Habits (use to, didn’t use to) Αναφορά σε γεγονότα του παρελθόντος Describing people’s appearance Σύνθεση βιογραφιών Περιγραφή χώρου Περιγραφή αντικειμένων Παραθετικά των επιθέτων Συγκρίσεις Unit 23 Go staight on Use the map below and work in pairs. Asking and giving directions Talking about distance
Μαθηματικά 1489 1192 Βυζαντινά χρόνια Φραγκοκρατία Ενετοκρατία Παράλληλες και κάθετες ευθείες (χρήση του χάρτη της Λευκωσίας) Αποστάσεις (cm Km) Μαθηματικά Συμμετρία (τείχη, ναοί, βυζαντινό κύπελλο) Κατασκευή Ιστορικής Γραμμής 1489 1192 1571 Βυζαντινά χρόνια Φραγκοκρατία Ενετοκρατία Τουρκοκρατία Γραφικές Παραστάσεις Πληθυσμός Εμπορεύματα Σήμερα Προβλήματα με τις χρονολογίες
Σχετικές επισκέψεις στη πόλη κι επαρχία Λευκωσίας Φραγκοκρατία: Αγ. Σοφία (Πύργος του Σιακόλα) , Παλάτι Λουζινιανών - Καστελίωτισσα Ενετοκρατία: Τείχη, προμαχώνες, Πύλη Αμμοχώστου, Πύλη Πάφου, Ποταμιά (αρχοντικό Αικατερίνης Κορνάρο) Τουρκοκρατία: Υδραγωγείο κοντά στο άγαλμα της Ελευθερίας, Τέμενος Μπαϊρακτάρη, χάνια, Λουτρά της Εμερκές, Οικία Χ΄Γιωργάκη Κορνέσιου, παλιά Αρχιεπισκοπή (Μουσείο Λαϊκής Τέχνης), Αρχοντικό της οδού Αξιοθέας
Η γωνιά του Μουσείου 1. Επιλογή θέματος 2. Τίτλος έκθεσης 3. Έρευνα για συλλογή αντικειμένων 4. Επιλογή αντικειμένων (φωτογραφίες, κάρτες, ποιήματα, ημερολόγια. εικόνες, ταινίες, αντικείμενα) 5. Πληροφοριακά στοιχεία για το κάθε αντικείμενο 6. Αισθητική παρουσίαση της έκθεσης 7. Διοργάνωση παρουσίασης της έκθεσης (αφίσα, προσκλήσεις προς συμμαθητές, δασκάλους, γονείς, γειτονικά σχολεία)