Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Πληροφορική Α’ Τάξης.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Εφαρμογές του Scratch στην διδασκαλία της Πληροφορικής
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΙΑΣ MULTIMEDIA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΑΡΑΚΤΣΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Σεμινάρια Πληροφορικής Φεβρουάριος 2009 Μ. Μιλτιάδου.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
CCNA3: Switching Basics and Intermediate Routing v3.0 Ενημέρωση για το Μάθημα Δίκτυα-Ακαδημία CISCO.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Θα εμπιστευόσασταν τη καλή λειτουργία του αυτοκινήτου σας σε ένα γιατρό ;
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 11: Διδακτική των Τεχνικών Μαθημάτων. Η Πληροφορική στην Τεχνική Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Μαθήματα των ΤΕΕ ßΧρήση Η/Υ (για όλους τους τομείς) ßΥλικό Υπολογιστών (Α’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΕργασιακό Περιβάλλον (Α’ τάξη - 1ος κύκλος) ßΣυντήρηση Υπολογιστών.
Μια όμορφη, σχετικά απλή αλλά υπεύθυνη δουλειά… ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γιώργος Σούλτης.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη

Γενική Περιγραφή •Διεξαγωγή έρευνας με συμπλήρωση ερωτηματολογίων από μαθητές και καθηγητές. •Συμμετοχή των σχολείων: 13ο Γυμνάσιο (15 μαθητές) 5ο,8ο Ενιαίο Λύκειο (91 μαθητές) 1ο,4ο ΤΕΕ (49 μαθητές) 10 καθηγητές

Ερωτήσεις - Απαντήσεις Μαθητών

•Φύλο μαθητών

1η Ενότητα ερωτήσεων Προηγούμενη επαφή μαθητών με τη χρήση Η/Υ και η άποψή τους σχετικά με τη χρησιμότητα τους. •Χρήση •Που

•Η/Υ στο σπίτι; •Πόσο καιρό;

•Ποιος και γιατί;

•Ώρες ενασχόλησης με τον Η/Υ

•Ενημέρωση γύρω από θέματα Η/Υ

•Τι είναι ο Η/Υ;

•Χρησιμότητα Η/Υ

2η Ενότητα ερωτήσεων Προσωπικές απόψεις μαθητών για το μάθημα της Πληροφορικής και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτό γίνεται. •Εργαστήρια •Internet

•Δυσκολία μαθήματος

•Τι προσφέρει το μάθημα

•Κάτι διαφορετικό;

3η Ενότητα ερωτήσεων Σχολικά βιβλία.

•Πως θα ήθελε το βιβλίο

4η Ενότητα Γνώσεις Η/Υ-Μέλλον

•Η/Υ για...

•Η/Υ ως επάγγελμα

Ερωτήσεις - Απαντήσεις Καθηγητών

•Στοιχεία Καθηγητών •Χρόνια υπηρεσίας: 5,65 χρόνια κατά μέσο όρο. •Σπουδές: 8 στους 10 έχουν ειδικότητα σχετική με την πληροφορική ( 6 απόφοιτοι του CSD). •Φύλο: 3 στους 10 γυναίκες και 7 στους 10 άνδρες.

•Προβλήματα … «ποσοτικά»

•Προβλήματα … «συγκεκριμένα» •Έλλειψη εργαστηριακών χώρων. •Εξοπλισμός (παλιός-συντήρηση). •Έλλειψη διδακτικού προσωπικού. •Έλλειψη βιβλίων-βιβλιοθηκών. •Έλλειψη εκπαιδευτικού λογισμικού. •Πολλοί μαθητές ανά τμήμα. •Δυσκολία συγκέντρωσης και ελέγχου μαθητών. •Ανεπαρκής χρόνος διδασκαλίας.

•Αντιστοιχία υπολογιστών - μαθητών

•Χρήση Εργαστηρίων Υπολογιστής αντικείμενο διδασκαλίας •Εκτέλεση εργασιών σύμφωνα με τη θεωρία. •Εκμάθηση εφαρμογών. •Χρήση λειτουργικών συστημάτων. •Ανάπτυξη αλγορίθμων με χρήση γλωσσών προγραμματισμού.

Διδασκαλία Πληροφορικής από...

Υπολογιστής, εκπαιδευτικό εργαλείο για...

•Κενά Αναλυτικού προγράμματος •Δεν υπάρχει σαφής αναφορά στην έκταση κάθε αναφερόμενης τεχνολογίας που πρέπει να καλυφθεί στο εκάστοτε μάθημα. •Περιέχει πολλά θέματα που ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών δεν μπορούν να καλυφθούν όλα. •Περιέχει πάρα πολύ θεωρητικά στοιχεία δύσκολα για παιδιά ηλικίας 12 ετών και πολύ λίγη ώρα για την πρακτική εξάσκηση στον υπολογιστή (γυμνάσιο). •Δεν λαμβάνει το υπουργείο υπόψη ότι κατά την ώρα του μαθήματος στο εργαστήριο το μάθημα κυλά με πάρα πολύ αργούς ρυθμούς, με πολλές διευκρινιστικές παρενθέσεις που πρέπει να επιδειχθούν σε καθένα υπολογιστή χωριστά.

•Τι θα μπορούσε να γίνει •Να υπάρξει επιμόρφωση σε συγκεκριμένο λογισμικό από έμπειρους χρήστες/καθηγητές και να δίδονται από το υπουργείο εκπαιδευτικά CD-ROM με έτοιμες εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί για το συγκεκριμένο σκοπό. •Μείωση των διδακτικών στόχων ώστε η πραγματοποίησή τους να είναι εφικτή, ή βελτίωση της αναλογίας καθηγητών/μαθητών στο εργαστήριο. Ένας καθηγητής σε εργαστήριο πληροφορικής πρέπει να επιτηρεί το πολύ 10 μαθητές. •Αντιστροφή αναλογία θεωρίας - πράξης.

•Το σχολικό βιβλίο είναι …

•Ανταπόκριση μαθητών Με λίγη προσπάθεια όλοι μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μαθήματος.

•Χρήση άλλων μέσων για το μάθημα •Άλλα βιβλία του εμπορίου •Εκπαιδευτικό λογισμικό- έτοιμες εφαρμογές •Ασκήσεις •Διαφάνειες - συζήτηση •Περιοδικά Όλα αυτά βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση της θεωρίας. Το τελευταίο που χρειάζονται τα παιδιά είναι το βιβλίο.

•Ο Η/Υ στο σπίτι του μαθητή είναι...

Προβληματισμοί •ΤΕΕ - Ενιαία, διαφορετικός ρόλος; •Απόφοιτοι - Καθηγητές; •Λύσεις...

ΤΕΛΟΣ...