Βασιλική Κολυβά Υπεύθυνη Δημοσιότητας Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2008 Επικοινωνιακό Σχέδιο ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ 2007-2013 Βασιλική Κολυβά Υπεύθυνη Δημοσιότητας Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2008
Η προετοιμασία του Επικοινωνιακού Σχεδίου Αξιοποιήσαμε την εμπειρία μας με αξιολόγηση της μέχρι τώρα λειτουργίας του επικοινωνιακού συστήματος: Audit 2004, Έρευνα σε τρία «κύματα», 2007 Εντοπίσαμε τις αδυναμίες του ΕΠ ΚτΠ και τις ευκαιρίες του ΕΠ ΨΣ Δυναμικό brand, ενιαία εικαστική ταυτότητα, όνομα πιο χειροπιαστό -ενισχύεται η ταυτότητα του ΕΠ Ψηφιακή Σύγκλιση, ως μέρος μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για τις νέες τεχνολογίες, γίνεται συγκεκριμένη, αναγνωρίσιμη, και σαφής -η προώθηση της « Ψηφιακής Ελλάδας» συνέβαλε δυναμικά στην ανάδειξη της συνδρομής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Έγινε διερεύνηση των αναγκών ενημέρωσης των στοχοθετημένων κοινών
Ποιοι είναι οι στόχοι του Επικοινωνιακού Σχεδίου Γενικοί στόχοι Ανάδειξη του ρόλου που διαδραματίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση Διαφάνεια Η ενημέρωση και η ενεργοποίηση του ευρύτερου κοινού Ειδικοί στόχοι Με κατάλληλες επικοινωνιακές ενέργειες ανά ομάδα στόχο, εστιάζουμε στην ανάδειξη των δράσεων ανάπτυξης και παροχής ψηφιακών υπηρεσιών, χρήσης των νέων τεχνολογιών, ενίσχυσης της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, που εντάσσονται στους ειδικούς στόχους των δύο αξόνων του ΕΠ
Στοχοθετούμενο κοινό τι είναι η Ψηφιακή Σύγκλιση , σε τι μας αφορά Οι δυνητικοί δικαιούχοι Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των δυνητικών δικαιούχων, με άμεση επικοινωνία αλλά και μέσω διαφορετικών καναλιών ενημέρωσης, με έμφαση στα κριτήρια πρόσβασης στις πιστώσεις. Οι δικαιούχοι, στο κέντρο του επικοινωνιακού συστήματος, παραγωγοί πληροφόρησης, (ορατότητα του ΕΠ και της ΕΕ, σε επίπεδο έργου) Το ευρύ κοινό: Ενημέρωση- ευαισθητοποίηση : για το πρόγραμμα, τις δράσεις του (τι περιλαμβάνει, πως μπορώ να συμμετάσχω, τι θα ωφεληθώ) τι είναι η Ψηφιακή Σύγκλιση , σε τι μας αφορά τι αλλάζει στη ζωή μας ένα αλληλέγγυο πρόγραμμα για την τοπική ανάπτυξη, σε περιφερειακό, εθνικό και κοινοτικό επίπεδο για τα αποτελέσματα των δράσεων (τι έγινε, τι γίνεται, τι οφέλη μπορώ να περιμένω)
Στρατηγικές επικοινωνιακές επιλογές Ολοκληρωμένο σύνολο δράσεων και επικοινωνιακών εργαλείων σε αντιστοιχία με τους στόχους και τις ομάδες-στόχο Χρήση κατανοητών, ελκυστικών και πειστικών μηνυμάτων με προτροπή για χρήση των τεχνολογιών Δημιουργία, λειτουργία και συντονισμός δικτύων Για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα επιζητούμε τις συνέργειες, την δέσμευση για συστηματική κινητοποίηση όλων των εμπλεκομένων φορέων και των πολλαπλασιαστών Ανάδειξη καλών πρακτικών
Ημερίδα, συνέδριο, δελτίο τύπου, προβολή σε ΜΜΕ, έντυπο, κα Επικοινωνιακά μέτρα Υποχρεωτικά Εναρκτήρια δράση για την ενημέρωση του κοινού για το ΕΠ, πχ: Ημερίδα/ Δημοσιότητα στον τύπο Μια ετήσια ενημερωτική δραστηριότητα για την παρουσίαση αποτελεσμάτων του ΕΠ, πχ: Ημερίδα, συνέδριο, δελτίο τύπου, προβολή σε ΜΜΕ, έντυπο, κα Εορτασμό της ημέρας της Ευρώπης, 9 Μαΐου, για μια εβδομάδα ανάρτηση της σημαίας της ΕΕ στα γραφεία της ΕΥΔ Δημοσιοποίηση του καταλόγου των δικαιούχων, των τίτλων των έργων, και του ύψους της δημόσιας χρηματοδότησης, στην ιστοσελίδα του ΕΠ Οδηγίες για τις συμβατικές υποχρεώσεις των Δικαιούχων Συμμετοχή στο δίκτυο υπευθύνων δημοσιότητας
Βασικά επικοινωνιακά εργαλεία Ενδεικτικά (θα δοθεί έμφαση στα ψηφιακά μέσα) Internet Νέα ψηφιακά μέσα, πχ blogs Direct mail Ημερίδες, συνέδρια, εκθέσεις, σεμινάρια, συναντήσεις εργασίας ΜΜΕ: τηλεόραση, ραδιόφωνο, Τύπος Ενημερωτικά φυλλάδια, οδηγοί Newsletter Road show Info desk Call center Διαγωνισμοί και δράσεις αριστείας
Η επικοινωνία είναι αλληλένδετη με την στρατηγική του προγράμματος, αποτελεί αναπόσπαστο οργανικό μέρος του. Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι τελικά το κλειδί για την επιτυχία του.