4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Η δίκη του Γαλιλαίου Γιώργος Κοντέλλης 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης.
Φλώρος Αθανάσιος Καθηγητής ΠΕ 19 Υποδιευθυντής 32 ο ΓΕ. Λ. Θεσσαλονίκης.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γιώργος Σούλτης.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas

Τίτλος δραστηριότητας: Η δίκη του Γαλιλαίου Όνομα Εκπαιδευτικού:Κοντέλλης Γιώργος. Σχολείο:3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης

Τίτλος Δραστηριότητας Αντικείμενο: Φυσική-Μηχανική (Νόμοι του Νεύτωνα- Ελεύθερη Πτώση) Τάξη: Α Λυκείου Σκοπός: Παρουσίαση των διαφορών στη θεωρία κίνησης του Αριστοτέλη (η οποία κατά κάποιο τρόπο συμπίπτει με πολλές από τις προϋπάρχουσες ιδέες των μαθητών π.χ. το βαρύ σώμα πέφτει πιο γρήγορα από το ελαφρύ) και του Γαλιλαίου (το βαρύ και το ελαφρύ πέφτουν μαζί) με την μορφή ενός computer game. Λογισμικό: Aurora Engine του Neverwinter Nights της Atari/Bioware.

Περιγραφή δραστηριότητας Το «παιχνίδι» προβαλλόταν στον πίνακα της τάξης με τον βιντεοπροβολέα. Εξοικειώθηκα με την χρήση της Aurora Engine του Neverwinter Nights της Atari/Bioware. Κατόπιν έψαξα για τα στοιχεία της θεωρίας του Γαλιλαίου, της ζωής του και του περιβάλλοντος του, που μπορούσαν να μπουν στο παιχνίδι αλλά παράλληλα που να εξυπηρετούν τους σκοπούς του μαθήματος. Το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν η Aurora Engine του Neverwinter Nights της Atari/Bioware, επίσης χρησιμοποιήθηκε ο Βιντεοπροβολέας και το εργαστήριο πληροφορικής. Δεν χρειάστηκε ειδική επιμόρφωση πέραν της επιμόρφωσης στους Η/Υ.

Διδασκαλία Ένας μαθητής έπαιζε το παιχνίδι ενώ οι υπόλοιποι παρακολουθούσαν από τον βιντεοπροβολέα και τον καθοδηγούσαν στις ενέργειες του. Στα σημεία που χρειαζόταν επεξήγηση και σύνδεση με την θεωρία υπήρχε παρέμβαση από εμένα. Η διάρκεια του μαθήματος ήταν μία διδακτική ώρα. Ζητήθηκε από τα παιδιά να εξηγήσουν τις διαφορές στη θεωρία κίνησης του Αριστοτέλη (η οποία κατά κάποιο τρόπο συμπίπτει με πολλές από τις προϋπάρχουσες ιδέες των μαθητών π.χ. το βαρύ σώμα πέφτει πιο γρήγορα από το ελαφρύ) και του Γαλιλαίου που πλησιάζει τον Νεύτωνα (το βαρύ και το ελαφρύ πέφτουν μαζί). Επίσης να κατανοήσουν την προσωπικότητα του Γαλιλαίου, την συμβολή του στην επιστήμη, την εποχή του και τον τρόπο που μια θεωρία αντικαθιστά μια άλλη. Χρησιμοποίησα το βιβλίο της Α΄ Λυκείου, άρθρα και εργασίες από το διαδίκτυο, Φυσική για ποιητές (Robert March).

Παραδείγματα

Σύγκριση Το μάθημα έγινε πολύ διαφορετικά σε σχέση με το πώς θα γινόταν με τα συμβατικά μέσα διδασκαλίας διότι: 1.Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την δραματοποίηση γεγονότων που στα πλαίσια του σχολείου παρουσιάζονται πολύ στεγνά. 2.Υπήρξε ενδιαφέρον και συμμετοχή από αδιάφορους μαθητές. 3.Η παρουσίαση των θεωριών έγινε με διαφορετικό τρόπο. 4.Εκτός από το καθαρό μάθημα της Φυσικής οι μαθητές εξοικειώθηκαν με την εποχή, τα προβλήματα και την ζωή του Γαλιλαίου.

Αξιολόγηση Πήγε εξαιρετικά καλά ο εναλλακτικός τρόπος παρουσίασης και η μάθηση μέσω παιχνιδιού. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και ανανέωσαν το ενδιαφέρον τους για το μάθημα. Επίσης εκδήλωσαν ενδιαφέρον γενικότερο για την Φυσική, την εξέλιξη της και ενδιαφέρθηκαν να μάθουν τον τρόπο δημιουργίας ενός Video Game ώστε να σκεφτόμαστε να φτιάξουμε ένα ή να επεκτείνουμε το υπάρχον. Η δραστηριότητα πέτυχε το σκοπό της κρίνοντας από το ενδιαφέρον των παιδιών και από τις γνώσεις που τους έδωσε μέσω του παιχνιδιού. Υπάρχει ενδιαφέρον για την δραστηριότητα στα πλαίσια του ευρωπαϊκού έργου «Learning Game» ( του Socrates Commenius 2.2. programme. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με την χρήση Computer Game στην εκπαίδευση και όχι μόνο για ψυχαγωγία.

Επιπλέoν Σχόλια Παραθέτω το σενάριο του παιχνιδιού καθώς και κάποιες από τις βελτιώσεις που σκέφτομαι. Στη Φυσική Α΄ Λυκείου (Μηχανική) μετά την ολοκλήρωση της μελέτης των κινήσεων διδάσκεται η αιτία που προκαλεί το είδος της κίνησης (δύναμη). Εκεί γίνεται στο σχολικό βιβλίο μια αναφορά στις 3 κατά καιρούς βασικότερες θεωρίες της κλασσικής μηχανικής (Αριστοτέλης, Γαλιλαίος, Νεύτωνας) και τις διαφορές τους. Το «παιχνίδι» προσπαθεί σε μια διδακτική ώρα να εξηγήσει τις διαφορές στη θεωρία κίνησης του Αριστοτέλη (η οποία κατά κάποιο τρόπο συμπίπτει με πολλές από τις προϋπάρχουσες ιδέες των μαθητών π.χ. το βαρύ σώμα πέφτει πιο γρήγορα από το ελαφρύ) και του Γαλιλαίου που πλησιάζει τον Νεύτωνα (το βαρύ και το ελαφρύ πέφτουν μαζί).

Επιπλέoν Σχόλια •Το σενάριο αναφέρει ότι στις αρχές του 1600 ο Πάππας Ουρβανός Η΄(παλιός φίλος του Γαλιλαίου) αναθέτει στον Ερευνητή Φιλόσοφο Θωμά Καμπανέλα να ελέγξει τις θεωρίες του φυλακισμένου εξ αιτίας τους από τον Κλεμέντε Εντζίνι της Ιεράς Εξέτασης στην Πίζα Γαλιλαίου. Στην έρευνά του αυτός βρίσκει βιβλία, έχει συνομιλίες κλπ που αποκαλύπτουν στον χρήστη τα βασικά σημεία των θεωριών. Στο τέλος καταλήγει στην Πίζα όπου γίνεται το γνωστό πείραμα με την ταυτόχρονη πτώση του βαριού και του ελαφριού σώματος ταυτόχρονα, πράγμα που επαληθεύει την Θεωρία του Γαλιλαίου.

Επιπλέoν Σχόλια •Στο πρώτο μέρος του παιχνιδιού ο Καμπανέλα που είναι ο χαρακτήρας που χειρίζεται ο παίκτης μελετάει στην βιβλιοθήκη της Ιεράς εξέτασης τα βιβλία με τις επικρατούσες τότε θεωρίες του Αριστοτέλη. Στο δεύτερο μέρος περιπλανιέται στην πλατεία της Πίζας και συνομιλεί με απλούς αλλά και επώνυμους ανθρώπους της εποχής οι οποίοι του εξηγούν την ζωή, τις ανακαλύψεις, τις εφευρέσεις, τις καινοτομίες, τις σπουδές και διάφορα άλλα στοιχεία που εξηγούν το φαινόμενο Γαλιλαίος. Στο τρίτο μέρος πηγαίνει στο σπίτι του Γαλιλαίου όπου βρίσκει τα βιβλία του Γαλιλαίου που τα μελετάει και τα φέρνει σε αντιπαράθεση με αυτά του Αριστοτέλη. Τέλος πηγαίνει στη φυλακή και συνομιλεί με τον Γαλιλαίο και μετά πηγαίνει στον πύργο της Πίζας όπου και κάνει το γνωστό πείραμα.

Επιπλέoν Σχόλια •Τα ονόματα και οι τοποθεσίες από ότι μέχρι τώρα έχω βρει ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα με μόνες ιστορικές ανακρίβειες ότι ο Γαλιλαίος δεν φυλακίστηκε για την πτώση των σωμάτων αλλά για την κίνηση των πλανητών και της Γης γύρω από τον ήλιο και ότι το πολυθρύλητο πείραμα της Πίζας ίσως να μην έγινε ποτέ, αλλά αυτά στα πλαίσια ενός παιχνιδιού θεωρώ ότι επιτρέπεται.

Επιπλέoν Σχόλια •Δούλεψα με την Aurora Engine του Neverwinter Nights. Είναι μια μηχανή κατασκευής 3D γραφικών σε Μεσαιωνικό περιβάλλον που είναι πολύ κοντά στον τρόπο αναπαράστασης που φαντάζομαι αλλά και στις τεχνικές μου γνώσεις. Η έμφαση της συγκεκριμένης μηχανής δεν είναι τόσο στο action στοιχείο του παιχνιδιού αλλά στην λεκτική αλληλεπίδραση με άλλους χαρακτήρες, στα λεπτομερή κείμενα που βρίσκεις και γενικά στο εγκεφαλικό παίξιμο κάτι που συμβαδίζει με τον σκοπό του μαθήματος. Με αυτόν τον editor ήταν απλή η δημιουργία του βασικού περιβάλλοντος του παιχνιδιού.

Βέβαια σκέφτομαι και κάποια άλλα στοιχεία για το μέλλον όπως: •Ενεργή συμμετοχή των μαθητών. Να ξεκινήσουν από το μηδέν ανακαλύπτοντας από πηγές όλη την υπόθεση. Να γράψουν τους διαλόγους. Να φτιάξουν τις πίστες κλπ. Επίσης δημιουργία ομάδας καθηγητών διαφόρων ειδικοτήτων για καλύτερη παρακολούθηση του project. •Τα κείμενα του Αριστοτέλη και του Γαλιλαίου να είναι από το Πρωτότυπο (Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά αντίστοιχα). •Στη Φυσική υπάρχουν και πολλά άλλα συμβάντα και πρόσωπα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν αφορμή για παρόμοια σενάρια δημιουργώντας ίσως μια σειρά από παιχνίδια. •Η πλατφόρμα του mod μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την δημιουργία test για του μαθητές όπου καλούνται στην εξέλιξη της περιπέτειας μέσω σωστών ερωταπαντήσεων να προχωρήσουν στο παιχνίδι.