Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Η Καταξιωτική Διερεύνηση (Appreciative Inquiry)
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Jigsaw: Τί είναι;.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
To παιχνίδι ρόλων 11/1/2015 Υοu 4 Teachers
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Πρόκειται για την εκπαιδευτική τεχνική, όπου τα παιδιά κατανεμημένα σε ομάδες εργασίας, ανταλλάσσουν εμπειρίες ή εκπονούν ασκήσεις με σκοπό.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα

 Ανήκει στις βιωματικές μαθησιακές δραστηριότητες.  Εκπαιδευτική τεχνική κατά την οποία οι συμμετέχοντες καλούνται να υποδυθούν ρόλους που συνδέονται με μια δεδομένη κατάσταση, σε μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο.  Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το ιστορικό πλαίσιο και δημιουργεί «καρτέλες ρόλων» για τα πρόσωπα του παιχνιδιού (με στοιχεία για φύλο, ηλικία, ιδιότητα, καταγωγή, ιδιαιτερότητες, προβλήματα και στάση τους) και προς το θέμα που θα διαπραγματευτούν. Μεριμνά για την εξασφάλιση επαρκούς χρόνου προετοιμασίας των μαθητών.  Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, κάθε ρόλος μπορεί να παίζεται από περισσότερους από έναν μαθητές, ώστε να δίνεται η δυνατότητα να αναδειχθούν περισσότερες πιθανές απόψεις, στάσεις, συμπεριφορές ή τρόποι επικοινωνίας και επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων. Θα μπορούσε, επίσης να αξιοποιηθεί η τεχνική της αντιστροφής των ρόλων. (Δεδούλη, Μ. (2004), σελ )

 Εξήγηση στόχων του παιχνιδιού. Τι πρόκειται να εξεταστεί, για ποιο λόγο γίνεται η άσκηση  Επιδίωξη κλίματος εμπιστοσύνης. Πρέπει τα μέλη να έχουν γνωριστεί καλά πριν εφαρμοστεί ώστε να αποφευχθούν οι ντροπές (η χρήση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού συμβάλλει σ’ αυτό)  Εμψύχωση των εκπαιδευομένων, τονίζοντας τα οφέλη που θα προκύψουν  Παρουσίαση των κανόνων του παιχνιδιού, οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες (5 ατόμων).  Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει την ιστορία διαβάζοντας το κείμενο. Στην ιστορία υπάρχουν οι εξής ρόλοι: Κωνσταντής, Αρετή, Αστερόπη, Αφηγητής, πουλιά. Δημιουργούνται καρτέλες ρόλων.  Οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να επιλέξουν εθελοντικά τους ρόλους και να εκφωνήσουν το κείμενο σε πεζό λόγο, έχοντας τη δυνατότητα να αυτοσχεδιάσουν.  Χρειάζεται εξοικείωση και προετοιμασία από τους ηθοποιούς στον εικονικό χώρο του second life, ώστε να σκεφτούν και να προβάρουν τους ρόλους.

 Οι παίκτες υποδύονται τους ρόλους τους όσο πιο πιστά μπορούν (εκφράσεις, συναισθήματα κ.λπ). Δεν επιτρέπονται σχόλια, παρεμβολές, κλπ.  Ο εκπαιδευτής απλά παρακολουθεί χωρίς παρεμβάσεις  Το παιχνίδι τελειώνει όταν επιτευχθεί ο στόχος της άσκησης, δηλαδή όταν η κάθε ομάδα δημιουργήσει από ένα βίντεο. Στο τέλος θα γίνουν σχόλια στο βίντεο κάθε ομάδας, για να προκύψει ένα τελικό προϊόν που να τους ικανοποιεί όλους.  Όσο προβάλλεται το υλικό κάθε ομάδας οι υπόλοιπες ως παρατηρητές γράφουν τα σχόλιά τους σε πίνακα ανάλυσης που τους έχει δώσει ο εκπαιδευτικος.

 Οι παίκτες βγαίνουν από τους ρόλους τους και σχολιάζουν την εμπειρία τους από το παιχνίδι, ώστε να επιστρέψουν ομαλά στη προηγούμενη θέση τους, ως εκπαιδευόμενοι.  Ο εκπαιδευτής αναγγέλει το στόχο και τη διάρκεια της συζήτησης που θα ακολουθήσει, προκειμένου να σχολιαστεί το παιχνίδι.  Οι παρατηρητές παρουσιάζουν όσα έγραψαν στον πίνακα ανάλυσης και ακολουθούν τα σχόλια των παικτών.  Ο εκπαιδευτής σημειώνει τις γνώμες που διατυπώνονται.  Αν το αποτέλεσμα δεν κρίνεται ικανοποιητικό, ο εκπαιδευτής αναλύει τα αίτια της αποτυχίας της άσκησης.  Προβαίνει σε συνθετική επεξεργασία όσων ειπώθηκαν και αντλεί συμπεράσματα. Εδώ δίνεται αρκετός χρόνος προκειμένου να εξεταστούν όλοι οι παράμετροι και να μη μείνουν αναπάντητα ερωτήματα.

 Εκπαιδευτική τεχνική: παιχνίδι ρόλων  Αξιοποίηση των Ψ.Τ. (Second life, Movie Maker)  Διδασκαλία του δημοτικού ποιήματος «Του νεκρού αδερφού», Ν.Ε. Λογοτεχνίας της Α΄ Λυκείου.  Link:

 Κεντρικός ρόλος μαθητών  Βιωματική μάθηση  Στοιχείο διασκέδασης  Ελεύθερη έκφραση  Επικοινωνιακές δεξιότητες  Καλλιτεχνικές δεξιότητες  Κινητοποίηση και συμμετοχή όλων των μαθητών  Ενεργοποίηση όλων των στυλ μάθησης και τύπων νοημοσύνης

 Γιόκαρης, Εκπαιδευτικές Τεχνικές, αναρτημένο από την Μακρή Κ. στο  Δεδούλη, Μ., Η βιωματική μάθηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τρόποι αξιοποίησης των αρχών της στη διδασκαλία της Ιστορίας, στο Πρόγραμμα Σπουδών και Εκπαιδευτικό Έργο στη Δευτεροβάθμια Εκπάιδευση (2004), (επιμέλεια: Παπακωνσταντίνου Θ., Λαμπράκη – Παγανού Α.), Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών.