Ανδρονίκη Νηστικάκη 2 ο ΓΕΛ Βύρωνα ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ 1
ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΔΙΑΣΠΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗ - «ΒΟΗΘΟ» ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗ ΕΓΓΥΤΗΤΑ 2
ΣΤΟΧΟΙ ΒΛΕΜΜΑΤΙΚΗ –ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΑΥΞΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΙΩΣΗ ΔΙΑΣΠΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ 3
ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΕΛΕΓΧΟΣ - ΜΕΙΩΣΗ ΑΓΧΟΥΣ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΥΑΝΑΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΕΥΚΡΙΝΗ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΦΥΛΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΣΤ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ 5
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΡΟΥΤΙΝΑΣ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ: 1) ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΡΕΙ 2) ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ 3) ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ Η ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 6
ΜΕΙΩΣΗ-ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ PROJECTS ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΓΡΑΠΤΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ ΤΕΣΤ- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ 7
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΧΡΟΝΟΥ ΧΡΗΣΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟΥ ΔΟΜΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ- ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΑ: ΑΡΧΗ-ΜΕΣΗ-ΤΕΛΟΣ ΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ 8
ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΒΗΜΑΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ (ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ) 9
ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ, ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΟΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΛΕΞΕΙΣ- ΚΛΕΙΔΙΑ ΟΠΤΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ: ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ, ΧΑΡΤΕΣ κ.τ.λ. 10
ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΛΕΣ-ΣΑΦΕΙΣ ΧΡΗΣΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΠΑΡΑΦΡΑΣΗ 11
ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΑΝΑΜΕΙΞΗ ΣΕ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ (Ομαδο-συνεργατική μάθηση, αλληλοδιδακτική) 12
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΛΛΟΥ ΜΑΘΗΤΗ/ΜΑΘΗΤΩΝ ΧΡΗΣΗ ΧΡΟΝΩΝ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ, ΕΝΤΟΛΕΣ, ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΦΡΑΣΗ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ 13
ΧΡΗΣΗ ΠΑΡΑΓΛΩΣΣΙΚΩΝ- ΕΞΩΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟΧΟΙ: ΑΠΟΣΥΜΦΟΡΗΣΗ ΕΝΤΑΣΗΣ ΠΑΡΟΧΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΑΥΛΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 14
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Η ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ (Παιδί κουρασμένο, αποδιοργανωμένο, σε σύγχυση κλπ.) ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΜΕ-ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ-ΧΑΜΗΛΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΝΕΥΜΑΤΑ ΜΕ ΕΥΛΟΓΗ ΠΡΟΦΑΣΗ, ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΚΤΟΣ ΤΑΞΗΣ ΑΓΝΟΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΣΠΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 15
ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΩΣΗ ΜΕΤΡΙΑ-ΧΑΜΗΛΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΚΑΘΑΡΗ ΑΡΘΡΩΣΗ ΠΑΥΣΕΙΣ ΟΥΔΕΤΕΡΟΣ ΤΟΝΟΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΤΑΣΗ ΦΩΝΗΣ - ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 16
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ: ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟΧΟΣ:ΝΑ ΠΑΓΙΩΣΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΕΛΛΕΙΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΩΝ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ 17
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΣΚΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΥΧΝΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΤΙΚΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑΣ, ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ - ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ - ΧΙΟΥΜΟΡ… 18
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΟ, ΑΣΦΑΛΕΣ, ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΣΥΧΝΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΤΑΘΕΡΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΛΛΕΙΠΤΑ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ Π.χ. Σήμερα έγραψες ένα πολύ καλό γράμμα..είχε αρκετά επίθετα και οι χρόνοι που χρησιμοποίησες ήταν οι σωστοί. Νομίζω ότι έχεις μια καλή πορεία… Με πρόσεχες πολύ ….Κοίταζες και άκουγες ήρεμα 19
Ο/Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΔΗΛΩΝΕΙ:ΣΕΒΑΣΜΟ, ΑΓΑΠΗ, ΑΠΟΔΟΧΗ ΕΚΦΡΑΖΕΙ: ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ 20
Thank you for listening to me! Ανδρονίκη Νηστικάκη 2 ο ΓΕΛ Βύρωνα 16/07/10