Πώς μπορούμε να διδάξουμε ορθογραφία με τη βοήθεια της εικονογραφικής μεθόδου και των Νέων Τεχνολογιών Καζάρα Ελένη Ξυλουργίδου Ελισάβετ Δημοτικό Σχολείο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Παρουσίαση του Hot Potatoes •Το Hot Potatoes μας επιτρέπει να δημιουργούμε ασκήσεις που μπορούν να δουλευθούν από οποιοδήποτε υπολογιστή που είναι συνδεδεμένος.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Διδάσκοντας με τη βοήθεια λογισμικού υπολογιστικών φύλλων
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Jigsaw: Τί είναι;.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
3.6(2) ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΦΥΛΛΩΝ (Excel, CALC,…)
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Hot Potatoes. Είναι java scripts που δημιουργούνται με έναν ιδιαίτερα φιλικό τρόπο. Το Hot Potatoes (καυτές πατάτες) είναι πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Γραφήματα και Παρουσιάσεις Λέξεις Κλειδιά: Γραφήματα, Λογισμικό Παρουσίασης Β΄ τάξη Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο Εικόνα.
Μόκιας Γιάννης Επιμόρφωση Β ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΦΥΛΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Εκπαιδευτικό Σενάριο Μάθημα: Κτιριακά Έργα Τάξη: Β’ ΕΠΑΛ Εισηγητές: Μερτίκα Ευθυμία Ράζου Δέσποινα ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΚΤΙΡΙΩΝ.
Τπε και γλώσσα.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Hot Potatoes.
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Υπολογιστικά Φύλλα Γραφήματα
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς μπορούμε να διδάξουμε ορθογραφία με τη βοήθεια της εικονογραφικής μεθόδου και των Νέων Τεχνολογιών Καζάρα Ελένη Ξυλουργίδου Ελισάβετ Δημοτικό Σχολείο Ποταμιάς Θάσου ekaz25@yahoo.gr maraelsa44@gmail.com 2593061314

Γνωστικό Αντικείμενο/α: Νεοελληνική Γλώσσα Τάξη: Δ΄ Διάρκεια: 7 συναντήσεις Αριθμός μαθητών/τριών: 12 Γενικός σκοπός : να βελτιωθούν οι μαθητές/τριες στην ορθογραφία λέξεων θεματικής ορθογραφίας Π.χ. το γλυκό

Το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε είχε 3 φάσεις: 1η φάση: αρχική αξιολόγηση – διερεύνηση των γνώσεων των μαθητών/τριών 2η φάση: εφαρμογή βελτιωτικών δραστη- ριοτήτων 3η φάση: τελική αξιολόγηση – αποτελέ- σματα

1η φάση Εργαλείο αξιολόγηση: αφορούσε στη θεματική ορθογραφία και περιείχε τρεις ασκήσεις (υπογραμμίζω το σωστό, συμπλη- ρώνω το γράμμα που λείπει στις λέξεις, συμπληρώνω το γράμμα που λείπει στις προτάσεις) εργαλείο αξιολόγησης1.doc

Η ύλη που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται από την 1η ενότητα (Ένα ακόμα σκαλί), τη 2η ενότητα (Ρώτα το νερό … τι τρέχει) και την 4η ενότητα (Εμένα με νοιάζει) Θεματική ορθογραφία: θεματική ορθογραφία - ύλη.docx

Κατά τη διεξαγωγή της αρχικής αξιο- λόγησης προς αποφυγήν λαθών από τρί- τους παράγοντες λάβαμε υπόψιν τα εξής: - η εκπαιδευτικός διαβάζει τόσο την εκφώ- νηση όσο και τις λέξεις και τις προτάσεις - δεν υπάρχουν εικόνες στα φύλλα εργασίας - υπάρχουν μεγάλα γράμματα και μεγάλα κενά

Ευρήματα από το εργαλείο αξιολόγησης 5 μαθητές/τριες είχαν επαρκή επίδοση (ποσοστό επιτυχίας από 75% και άνω) 4 μαθητές/τριες είχαν μέτρια επίδοση (ποσοστό επιτυχίας από 50% έως 75%) 3 μαθητές/τριες είχαν μη επαρκή επίδοση (ποσοστό επιτυχίας κάτω των 50 %)

Βραχυπρόθεσμοι στόχοι που τέθη-καν μετά την αρχική αξιολόγηση όσον αφορά στη θεματική ορθογραφία: Να μάθουν οι μαθητές/τριες να γράφουν ορθογραφημένα 10 λέξεις με τη βοήθεια της εικονογραφικής μεθόδου. Να μάθουν οι μαθητές/τριες να γράφουν ορθογραφημένα λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων με τις 10 επιλεγμένες λέξεις. Όμοια με άλλες 10 λέξεις κτλ.

Περιγραφή εκπαιδευτικής δραστηριότητας Η διδασκαλία ήταν κάποιες φορές μετωπική, αλλά τις περισσότερες φορές ήταν συνεργατική. Εφαρμόστηκαν ποικίλες τεχνικές και μέθοδοι. Χρησιμοποιήθηκε αυτοσχέδιο έντυπο και ηλεκτρο- νικό υλικό, καθώς και υλικό από διάφορα βιβλία. Χρήση η/υ (hot potatoes, jigsaw, crossword forge, word, google)

Βιβλία στα οποία στηρίχτηκε η διδασκαλία: Βιβλία του μαθητή της Δ΄ τάξης Βιβλίο του δασκάλου της Δ΄ τάξης Η διδασκαλία της ορθογραφίας με εικονο- γραφήματα σε μαθητές με δυσλεξία (της Δώρας Μαυρομμάτη) Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

2η φάση Δημιουργία ενός πλάνου εργασίας Αναζήτηση και συγκέντρωση χρήσιμου υλικού Καταγραφή δραστηριοτήτων Δημιουργία ομάδων

Δημιουργία ομάδων Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα αποτελούνταν από 4 μαθητές/τριες. Τα κριτήρια δημιουργίας των ομάδων ήταν τα εξής: Μαθησιακό επίπεδο Φύλο Κοινωνιόγραμμα Έτσι κάθε ομάδα είχε μαθητές/τριες διαφο- ρετικών μαθησιακών επιπέδων, αγόρια και κορίτσια, τα οποία μάλιστα είχαν μεταξύ τους καλές σχέσεις.  

Ομάδα των περιστεριών:

Ομάδα των χελιδονιών:

Ομάδα των σπουργιτιών:

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ Λίγα λόγια για την εικονογραφική μέθοδο -πλεονεκτήματα της μεθόδου -μειονεκτήματα της μεθόδου Λίγα λόγια για τα λογισμικά που χρησιμο- ποιήθηκαν: -hot potatoes -jigsaw puzzle -crosword forge

Διδασκαλία 10 λέξεων με την εικονο-γραφική μέθοδο Λέξεις: κίνδυνος, χτυπώ, φωτεινός, γλυκό, ρυάκι, χύνω, μόλυνση, ωκεανός, διώροφο, σωλήνας Δραστηριότητες: 1) Προβολή σε powerpoint των 10 λέξεων, για κάθε λέξη παράγεται μία σύντομη ιστορία που βοηθάει το/τη μαθητή/τρια να θυμηθεί τα γράμματα που τον/τη δυσκολεύουν (μνημονική τεχνική) εικονογραφήματα a.ppt

2) Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν κάτι σχετικό που τις λέξεις που διδάχτηκαν εικον. μαθητών a.pptx

3) Επιτραπέζια σταυρόλεξα (ομαδική δραστηριότητα)

Παρουσίαση του προγράμματος hot potatoes

Ασκήσεις στο hot potatoes (συμπλήρωση κενών και σταυρόλεξα) εικονογραφήματα 1.htm εικονογραφήματα 2.htm εικονογραφήματα 3.htm έντυπες ασκήσεις εικονογραφηματα.docx

Διδασκαλία 10 λέξεων με την εικονο-γραφική μέθοδο Λέξεις: καλοκαίρι, κύμα, υδρό-υδρόγειος, κολυμπώ, κυλώ, υγρό, νησάκι, περιβάλλον, θάλασσα, άμμος Δραστηριότητες: 1) Προβολή σε powerpoint των 10 λέξεων, για κάθε λέξη παράγεται μία σύντομη ιστορία που βοηθάει το/τη μαθητή/τρια να θυμηθεί τα γράμματα που τον/τη δυσκολεύουν (μνημονική τεχνική)

εικονογραφήματα c.pptx 2) Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν κάτι σχετικό που τις λέξεις που διδάχτηκαν εικον. μαθητών c.pptx 3) Οι μαθητές/τριες γράφουν προτάσεις με τις νέες 10 λέξεις που διδάχτηκαν στον υπολογιστή και συγκεκριμένα στον κειμε- νογράφο (word)

Διδασκαλία 10 λέξεων με την εικονο-γραφική μέθοδο Λέξεις: σφαίρα, πηγή, ισόγειο, υπόγειο, υπό-υπέρ, κοιτάζω, κρύβω, φύλλο, δοχείο, σύννεφο Δραστηριότητες: 1) Προβολή σε powerpoint των 10 λέξεων, για κάθε λέξη παράγεται μία σύντομη ιστορία που βοηθάει το/τη μαθητή/τρια να θυμηθεί τα γράμματα που τον/τη δυσκολεύουν (μνημονική τεχνική) εικονογραφηματα b.pptx

2) Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν κάτι σχετικό που τις λέξεις που διδάχτηκαν εικον. μαθητών b.pptx 3) Οι μαθητές/τριες φτιάχνουν παζλ στον υπολογιστή. Οι εικόνες των παζλ προέρχο- νται από τα εικονογραφήματα MOV00339.3gp παζλ ορθογραφια\συννεφο παζλ.exe

4) Οι μαθητές/τριες φτιάχνουν οικογένειες λέξεων με τη βοήθεια της μητέρας-λέξης MOV00310.3gp

3η φάση Τελική αξιολόγηση Δόθηκε ένα εργαλείο αξιολόγησης το οποίο περιείχε παρόμοιες δραστηριότη- τες με αυτές του πρώτου εργαλείου, αλλά που αφορά μόνο σε όσα διδάχτηκαν στις βελτιωτικές δραστηριότητες εργαλείο αξιολόγησης1 - τελικο.doc

Θεματική ορθογραφία Αρχικό γράφημα: Τελικό γράφημα:

Παρατηρώντας τα παραπάνω γραφήματα μπορούμε να οδηγηθούμε στα εξής συμπε-ράσματα: Αρχικά υπήρχαν 6 μαθητές/τριες με επαρκή επίδοση (ποσοστό επιτυχίας από 75% και άνω). Πλέον υπάρχουν 9 μαθητές/τριες με επαρκή επίδοση Υπήρχαν και υπάρχουν 3 μαθητές/τριες με μέτρια επίδοση (ποσοστό επιτυχίας από 50% έως 75%). Αρχικά υπήρχαν 3 μαθητές/τριες είχαν μη επαρκή επίδοση (ποσοστό επιτυχίας κάτω των 50 %). Πλέον δεν υπάρχει κάποιος/κάποια μαθητής/μαθήτρια με μη επαρκή επίδοση.

Αποτίμηση του προγράμματος