ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ 5 Οκτωβρίου 2006 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Έγκαιρη Απρόσωπη Ακριβής (γλωσσικοί όροι) Σαφής (απλή γλώσσα) Περιεκτική (αποφυγή περιττολογίας) Δομή – λογικότητα – τεκμηρίωση Σκοπιμότητα Παράθεση στοιχείων Αρχείο
Απουσίας (με απολαβές): Μόνιμοι: 12 εργ.ημέρες Συμβασιούχοι: 10 εργ.ημέρες (7 περίοδοι ή 1 ημέρα από Δ. σχολείου) Ασθενείας (πιστοποιημένη ή μη) Μόνιμοι: 42 εργ./μη εργ. ημέρες Συμβασ.: 28 εργ. ημέρες (42+/28+ παραπέμπεται ιατροσυμβούλιο) Συμπλήρωση ενδεδειγμένου εντύπου Ταξίδι στο εξωτερικό και άδεια ασθενείας/απουσίας ΑΔΕΙΕΣ (1)
Ασθενείας ΜΗ πιστοποιημένη - Μέχρι 8 ημέρες από τις 42/28 - Δεν προηγείται / έπεται αργίας - Δεν υπερβαίνει 2 συνεχόμενες ημέρες Οι έκτακτοι δεν δικαιούνται μη πιστοποιημένη άδεια ασθενείας Μητρότητας - Μέχρι 112 ημέρες (16 εβδομάδες) Όλα τα έντυπα αδειών αποστέλλονται εις διπλούν Ασθενείας ΜΗ πιστοποιημένη - Μέχρι 8 ημέρες από τις 42/28 - Δεν προηγείται / έπεται αργίας - Δεν υπερβαίνει 2 συνεχόμενες ημέρες Οι έκτακτοι δεν δικαιούνται μη πιστοποιημένη άδεια ασθενείας Μητρότητας - Μέχρι 112 ημέρες (16 εβδομάδες) Όλα τα έντυπα αδειών αποστέλλονται εις διπλούν ΑΔΕΙΕΣ (2)
Ακριβείς και πλήρης πληροφορίες (ημερ. κτλ) Ιδιαίτερα: Οργανική θέση,Έτος διορισμού, Ημερ. Προαγ./διορ. Σχολιάζεται από το Δ/ντή (ΟΧΙ προσθήκες/αφαιρέσεις) ΜΗ παραποίηση εγκεκριμένου εντύπου Χρήση πρόσθετων σελίδων (αν χρειάζεται) Εις διπλούν Δεν επισυνάπτονται διπλώματα Ακριβείς και πλήρης πληροφορίες (ημερ. κτλ) Ιδιαίτερα: Οργανική θέση,Έτος διορισμού, Ημερ. Προαγ./διορ. Σχολιάζεται από το Δ/ντή (ΟΧΙ προσθήκες/αφαιρέσεις) ΜΗ παραποίηση εγκεκριμένου εντύπου Χρήση πρόσθετων σελίδων (αν χρειάζεται) Εις διπλούν Δεν επισυνάπτονται διπλώματα ΕΝΤΥΠΑ (Ατομικό Πληροφοριακό Δελτίο )
Τήρηση οδηγιών (συχνότητα, δικαιούχοι) Αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα Πρώτη σελίδα (τήρηση οδηγιών) ΜΗ παραποίηση εγκεκριμένου εντύπου ΜΗ παραποίηση εγκεκριμένου εντύπου Χρήση πρόσθετων σελίδων (αν χρειάζεται) Διαφοροποίηση και αντικειμενικότητα Τήρηση οδηγιών (συχνότητα, δικαιούχοι) Αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα Πρώτη σελίδα (τήρηση οδηγιών) ΜΗ παραποίηση εγκεκριμένου εντύπου ΜΗ παραποίηση εγκεκριμένου εντύπου Χρήση πρόσθετων σελίδων (αν χρειάζεται) Διαφοροποίηση και αντικειμενικότητα ΕΝΤΥΠΑ (Έκθεση Β)
Προγραμματισμένες Θέματα: οργάνωση σχολείου, επιμόρφωση αξιολόγηση Πρακτικά (αποστολή): προγραμματισμός, αξιόλογες ομιλίες, καινοτομίες Ευελιξία: μεταφορά, φιλοξενούμενοι ομιλητές, κοινές με άλλα σχολεία, ομάδες εργασίας Αποφάσεις: συμμετοχή όλου του προσωπικού ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Αξιοποίηση ειδικών δασκάλων Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών Ανταλλαγή επισκέψεων (τάξεις, σχολεία) Αξιοποίηση συμβούλων Αξιοποίηση έμπειρων και πετυχημένων δασκάλων Αξιοποίηση συνεδριών προσωπικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Μεθοδολογία ΜΕΣΟ–ΟΧΙ αυτοσκοπός Σαφήνεια στόχων Καλή διαχείριση χρόνου Σεβασμός του μαθησιακού τύπου Συναισθηματική διέγερση μαθητή (ενδιαφέρον, συμμετοχή, πρόκληση) Αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού (αναγνώριση, υποδείξεις-βελτίωση, ενθάρρυνση) Αξιοποίηση τεχνολογίας Εποπτικά Μέσα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (1)
Ψηλές προσδοκίες Σύστημα αξιολόγησης - ανατροφοδότησης Συστηματική προσπάθεια βελτίωσης Ρόλος Διευθυντών Γνώση κανονισμών/οδηγιών (γρήγορες /σωστές αποφάσεις) Ποιότητα επικοινωνίας (επίπεδο σχολείου και επίπεδο τάξης: σαφείς οδηγίες, καλογραμμένα φύλλα εργασίας κτλ.) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (2)
Ό,τι φεύγει από το σχολείο… ευθύνη του Δ/ντή Έλεγχος ως προς: - Νομιμότητα (κανονισμοί, εγκύκλιοι) - Γλώσσα (απλότητα, ορθότητα όρων) - Σκοπιμότητα - Εμφάνιση - Πρακτικότητα (εφαρμογή οδηγιών, ή ανταπόκριση) - Ετοιμότητα για επιπτώσεις ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ
Τακτική Εμπιστευτική Αναγκαία (εισαγωγή αλλαγών) Πολύμορφη Προσωπική Προσοχή ΤΙ και ΠΩΣ λέμε κάτι ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΙΩΝ
Παρεκκλίσεις, Στελέχωση, Διαχωρισμός σε τμήματα, κλπ. Ο Δ/ντής εκπροσωπεί το Υ.Π. και δεν προσυπογράφει υπομνήματα ΑΝΑΜΕΙΞΗ ΓΟΝΙΩΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ Δ/ΝΤΗ
Προγραμματισμός (μέσα, στόχοι) Τήρηση στοιχείων προόδου Διαχείριση χρόνου (μικρές ομάδες, ευελιξία, χρόνος ΟΠΟΥ χρειάζεται, ΜΟΝΟ για ενισχυτική) Διαφοροποίηση προσέγγισης (μέθοδος, επίπεδο, μέσα) Εξοικονόμηση χρόνου με συνδιδασκαλίες Έλεγχος από τον Διευθυντή ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δ/λοι Ειδικής Εκπαίδευσης (προσέλευση, αποχώρηση, συνεδρίες προσωπικού) Προγραμματισμός * Έλεγχος της εργασίας τους * Ατομικά προγράμματα μαθητών (συνεργασία Δ/ντη, δ/λου τάξης και δ/λου Ειδικής Εκπαίδευσης) Μηχανισμός εντοπισμού και στήριξης παιδιών με Μαθησιακά, Συναισθηματικά ή/ και άλλα Προβλήματα
Κανονισμοί λειτουργίας σχολείου (μελέτη - ανάλυση και τήρηση) Ενημέρωση των νέων δασκάλων Κατάλογος φοίτησης Παιδονομία - Ασφάλεια Εμφάνιση δασκάλων (ευπρεπή και επιμελημένη εμφάνιση) ΔΙΑΦΟΡΑ (1)
ΔΙΑΦΟΡΑ (2) Διδακτικός χρόνος • Θέματα ΑΠ • Ενισχυτική Μη διδακτικός χρόνος • Παιδονομία/ασφάλεια • Συνάντηση με γονείς • Προετοιμασία • Διόρθωση εργασιών • Ό,τι ανατίθεται από το Δ/ντή Σωστή διαχείριση χρόνου! Σωστή διαχείριση χρόνου! Ωράριο εργασίας
(σκόπιμη και τεκμηριωμένη) Κατανομή τάξεων (σκόπιμη και τεκμηριωμένη) Σχολικός χώρος Γιορτές – εκδηλώσεις (ποιότητα, προσεγμένο περιεχόμενο, σύντομες) Προβλήματα με διαζευγμένους γονείς > εκππαιδευτικοί Προσωπικά δεδομένα (σκόπιμη και τεκμηριωμένη) Κατανομή τάξεων (σκόπιμη και τεκμηριωμένη) Σχολικός χώρος Γιορτές – εκδηλώσεις (ποιότητα, προσεγμένο περιεχόμενο, σύντομες) Προβλήματα με διαζευγμένους γονείς > εκππαιδευτικοί Προσωπικά δεδομένα ΔΙΑΦΟΡΑ (3)
Διόρθωση γραπτών εργασιών Αξιοποίηση τετραδίων και πίνακα Εργασία μαθητών στο σπίτι Αξιοποίηση Β.Δ. (τομείς ευθύνης) Οικολογικά σχολεία Απόκρυψη/παραποίηση στοιχείων (π.χ. εγγραφές κτλ) ΔΙΑΦΟΡΑ (4)