ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Πλατφόρμα Διαχείρισης Δεδομένων για Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας σε Κλινικό, Ερευνητικό και Οργανωτικό Επίπεδο Κ. Γερουλάνου, Γ. Σκαλκώτος, Λ. Πέππου, Φ. Δοκιανάκη,
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Υλοποιηςη εργων SAP μεθοδος asap
Ανάπτυξη Διαδραστικών Συστημάτων
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ ΑΤΕΙΘ-ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011.
Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
Σχεδιασμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας και πολυπλοκότητας 24/10/2002.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Σχεδιασμός Διαδραστικών Συστημάτων
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ManLab1 Ανάλυση & σχεδιασμός της εργασίας (1) Προσδιορισμός των αρχών σχεδίασης και ανάπτυξης πληροφοριακού συστήματος για το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Δημιουργία Παρουσίασης
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εργασία Πληροφορικής 2 ου Εξαμήνου Συστήματα Στήριξης Οδοντιατρικής Απόφασης (ΣΣΟΑ) Δημάδης Αργύρης Θεοδοσοπούλου Ζωή Παπαδούλης Κων/νος.
3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Ανάλυση Συστημάτων ( site) Υπευθ. Καθηγ.: Τσαλγατίδου Αφροδίτη.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Σχεδιομελέτη προϊόντων με τη χρήση Η/Υ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ακαδ. Έτος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Τεχνολογία Βιομηχανικού Λογισμικού, πρότυπα ποιότητας.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Ευχρηστία και επιχειρηματικά οφέλη Δρ. Π. Ζαχαριάς.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Γνωρίσματα των Χρηστικών Ιστοσελίδων. Κατά το πρότυπο ISO/DIS :  αποτελεσματικότητα (effectiveness)  αποδοτικότητα (efficiency)  ικανοποίηση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
Προσομοίωση και Μοντέλα Συστημάτων (Μέρος B)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή Σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων

Υπενθύμιση – Στυλ Διάδρασης Διεπιφάνειες γραμμής εντολής Μενού επιλογών Φυσική γλώσσα Ερωταποκρίσεις με διάλογο Φόρμες και φύλλα εργασίας Παραθυρικά περιβάλλοντα 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Υπενθύμιση - Ευχρηστία Ευκολία εκμάθησης Ευκολία χρήσης Αποδοτικότητα (ταχύτητα χρήσης) Χαμηλό ποσοστό σφαλμάτων Ευκολία συγκράτησης γνώσης χρήσης Υποκειμενική Ικανοποίηση 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Τι είναι η Σχεδίαση; Η επίτευξη στόχων εντός συγκεκριμένων περιορισμών Στόχοι: Ποιος είναι ο σκοπός της σχεδίασης που θέλουμε να παράγουμε; Για ποιους είναι; Γιατί την θέλουν; Περιορισμοί: Τι υλικά πρέπει να χρησιμοποιήσουμε; Ποια πρότυπα να υιοθετήσουμε; Πόσο μπορεί να κοστίσει; Πόσο χρόνο έχουμε για την ανάπτυξη; Τίθενται ζητήματα υγείας και ασφάλειας; Συμβιβασμός: Η επιλογή των στόχων ή των περιορισμών που μπορούν να γίνουν πιο ελαστικοί, ώστε να είναι δυνατή η ικανοποίηση άλλων στόχων ή περιορισμών. Στοχοι: 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Κατανοήστε τα υλικά σας Ο χρυσός κανόνας Κατανοήστε τα υλικά σας Να κατανοήσουμε τους υπολογιστές Περιορισμοί, ικανότητες, εργαλεία, πλατφόρμες Να κατανοήσουμε τους ανθρώπους Ψυχολογικές και κοινωνικές απόψεις, ανθρώπινο σφάλμα, ζητούμενα, απαιτήσεις 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Μεθοδολογίες σχεδιασμού / Μοντέλα κύκλου ζωής Μεθοδολογίες σχεδιασμού / Μοντέλα κύκλου ζωής Μας δίνουν μια εποπτική εικόνα των διαδικασιών σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης συστημάτων λογισμικού. Επιδεικνύουν πως τα διάφορα στάδια ή φάσεις ανάπτυξης ενός συστήματος σχετίζονται μεταξύ τους Χρησιμοποιούνται ως βοηθητικά εργαλεία διαχείρισης της ανάπτυξης του συστήματος Αποτελούν απλοποιημένες αναπαραστάσεις της πραγματικότητας

Μεθοδολογίες σχεδιασμού / Μοντέλα κύκλου ζωής Μεθοδολογίες σχεδιασμού / Μοντέλα κύκλου ζωής Υπάρχουν διάφορες μεθοδολογίες σχεδιασμού: Από το πεδίο της τεχνολογίας λογισμικού: Μοντέλο καταρράκτη (waterfall) Εξελικτικό μοντέλο (spiral) Μοντέλο γρήγορης πρωτοτυποποίσης Κτλ. Από το πεδίο της αλληλεπίδρασης ανθρώπου υπολογιστή: Αστεροειδές (Star) Logical User Centred Interactive Design (LUCID) 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Κύκλος ζωής διαδραστικού συστήματος Η διαδικασία ανάπτυξης συστημάτων ακολουθεί διαδοχικά στάδια Πλεονεκτήματα: Περιγράφει με σαφήνεια τις φάσεις ενός προϊόντος που θα συναντήσει ο κάθε ένας σε σχεδίαση συστημάτων Προβλήματα: Αδυναμία προδιαγραφής ενός προϊόντος σε λεπτομέρεια πριν από την σχεδίαση Χρειαζόμαστε να επαναλάβουμε κάποιες από τις φάσεις.

Μοντέλο καταρράκτη για διαδραστικά συστήματα Κάθε στάδιο ολοκληρώνεται με έλεγχο Έχουμε διακριτότητα των φάσεων Επικοινωνία μέσω επισήμων εγγράφων Διαδοχικές αναπαραστάσεις αυξανόμενης λεπτομέρειας Αδυναμία λεπτομερούς περιγραφής πριν το σχεδιασμό – υλοποίηση Μη χρήση πρωτοτύπων

Επαναληπτική διαδικασία σχεδίασης

Αντικειμενοστραφείς διαδικασίες Ανάλυσης και Σχεδιασμού Δημιουργούμε ιδεατά μοντέλα χρηστών και διεργασιών Με καταγραφή των συμπεριφορών Και των σχέσεων τους Σχεδιάζονται αντικείμενα που αλληλεπιδρά ο χρήστης Ενσωματώνονται σε πρωτότυπα και αξιολογούνται Ο ρόλος των χρηστών;

Αρχές ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού Τρεις βασικές αρχές ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού διέπουν τις βασικές δραστηριότητες της διαδραστικής σχεδίασης: Εστιάζουμε στους χρήστες του συστήματος και τις εργασίες που επιτελούν με αυτό, από τις αρχικές φάσεις σχεδιασμού. Σε όλες τις φάσεις σχεδιασμού μετράμε την αντίδραση των χρηστών με χρήση πρότυπων διεπιφανειών, εγχειριδίων, προσομοιωτών κλπ. Ακολουθούμε επαναληπτική διαδικασία σχεδίασης

Αστεροειδές μοντέλο

Μεθοδολογία LUCID (Logical User-Centred Interactive Design) Φάση 1: Ανάπτυξη αρχικής ιδέας του συστήματος Φάση 2. Ανάλυση αναγκών και απαιτήσεων Φάση 3. Σχεδιασμός προϊόντος με πρότυπη βασική οθόνη Φάση 4. Επαναληπτικός σχεδιασμός και βελτίωση πρωτοτύπου Φάση 5. Ανάπτυξη συστήματος Φάση 6. Υποστήριξη αρχικής λειτουργίας (από: www.cognetics.com)

Παράδειγμα: εκδοτήριο εισιτηρίων Στον σταθμό λεωφορείων μιας μεγάλης Ελληνικής πόλης με πολλή κίνηση, η επιχείρηση αποφασίζει να εγκαταστήσει αυτόματα εκδοτήρια εισιτηρίων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Ο πρώτος σχεδιασμός αφορά το χώρο του Κεντρικού Σταθμού της πόλης, αλλά μπορεί να προβλέψουμε επεκτάσεις του συστήματος για χρήση σε άλλα κεντρικά σημεία της πόλης και στάσεις καθώς και εναλλακτικά την έκδοση εισιτηρίων μέσω του διαδικτύου. Να σχεδιάσετε το εκδοτήριο σύμφωνα με τις αρχές του ανθρωπο-κεντρικού σχεδιασμού

Φάση 1: Ανάπτυξη αρχικής ιδέας Δημιουργία αρχικής ιδέας προϊόντος Ορισμός επιχειρησιακού στόχου Δημιουργία ομάδας σχεδιασμού ευχρηστίας Προσδιορισμός τυπικών χρηστών Προσδιορισμός τεχνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων Ορισμός πλάνου, προσωπικού που πρόκειται να εμπλακεί στην ανάπτυξη, χρονοπρογράμματος, προϋπολογισμού έργου

Παράδειγμα : εκδοτήριο εισιτηρίων Επιχειρησιακός στόχος Η επιχείρηση επιδιώκει την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της: την αποφυγή των ουρών που σχηματίζονται στα ταμία κατά τις ώρες αιχμής. να δίνει πληροφορίες για τα δρομολόγια. να χρησιμοποιηθεί ως μέσο διαφήμισης των τουριστικών περιοχών ή άλλων περιοχών ενδιαφέροντος, που η επιχείρηση εξυπηρετεί.

Φάση 2. Ανάλυση αναγκών - απαιτήσεων Χωρισμός χρηστών σε ομογενείς ομάδες και ανάλυση των χαρακτηριστικών τους Ανάλυση εργασιών σε ξεχωριστές ενότητες Ανάλυση των αναγκών μέσω δημιουργίας σεναρίων χρήσης με συμμετοχή των χρηστών Περιγραφή των εργασιών μέσω ροών στοιχειωδών εργασιών (task flow) Εντοπισμός των κυρίων αντικειμένων και δομών που θα χρησιμοποιηθούν στη διεπιφάνεια χρήστη Επίλυση τεχνικών προβλημάτων και περιορισμών

Παράδειγμα : εκδοτήριο εισιτηρίων Ανάλυση χρηστών Αρχικά καταγράφονται όλοι οι ενδιαφερόμενοι: πρωτεύοντες χρήστες (επιβάτες), δευτερεύοντες χρήστες ( διοίκηση και το λοιπό προσωπικό τη επιχείρησης) και τριτεύοντες χρήστες (μη χρήστες επιβάτες που συνεχίζουν να αγοράζουν εισιτήρια από τα ταμεία). Επικεντρώνουμε την ανάλυση σε πρωτεύοντες χρήστες. Μετά από παρατηρήσεις εθνογραφικού χαρακτήρα των χρηστών στον υφιστάμενο χώρο έκδοσης των εισιτηρίων και συνεντεύξεις με τυπικούς χρήστες, επικεντρωνόμαστε στις εξής ομάδες: (α) συχνοί ταξιδιώτες (που χρησιμοποιούν τα μέσα αυτά σε καθημερινή ή πολύ μεγάλη συχνότητα) με σαφείς στόχους και καλή ενημέρωση (β) ευκαιριακοί ταξιδιώτες. Χρησιμοποιούν τα μέσα αυτά σπάνια, χρειάζονται πολλές διευκρινήσεις και πληροφορίες για τα δρομολόγια, τιμές, θέσεις κλπ. (γ) νέοι ταξιδιώτες. Ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν το μέσο για πρώτη φορά- συχνά ξενόγλωσσοι τουρίστες. 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Παράδειγμα : εκδοτήριο εισιτηρίων Ανάλυση εργασιών Έκδοση εισιτηρίου: Ο χρήστης επιλέγει τον προορισμό και το δρομολόγιο (από αυτά που είναι διαθέσιμα και έχουν ελεύθερες θέσεις) που επιθυμεί. Πληροφορείται το αντίστοιχο αντίτιμο του εισιτηρίου. Καταβάλει το αντίτιμο και παραλαμβάνει το εισιτήριό. Επιπλέον θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου επιστροφής, ή να γίνει κράτηση του εισιτηρίου επιστροφής. Κράτηση θέσης: Ο χρήστης επιλέγει τον προορισμό και το δρομολόγιο (από αυτά που είναι διαθέσιμα και έχουν ελεύθερες θέσεις) που επιθυμεί. Στη συνέχεια παραλαμβάνει από το σύστημα ένα αποδεικτικό στοιχείο της κράτησης. Αυτό μπορεί να περιέχει κατάλληλα στοιχεία αναγνώρισης, π.χ. κώδικα ραβδώσεων (barcode). Παρουσίαση πληροφοριών : Δίνεται η δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο να πάρει πληροφορίες σχετικά με διαθέσιμα δρομολόγια, π.χ. ώρες αναχώρησης και άφιξης, τιμές εισιτηρίων, καθώς και πληροφορίες για τα μέρη που τα δρομολόγια έχουν σαν προορισμό (εικόνες, video, ιστορία κ.α.) 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Παράδειγμα εκδοτήριο: Ανάλυση της εργασίας «αγορά εισιτηρίου»

Φάση 3. Σχεδιασμός με πρότυπη βασική οθόνη Ορισμός ειδικών στόχων ευχρηστίας σύμφωνα με τις ανάγκες των χρηστών Δημιουργία οδηγιών σχεδιασμού και οδηγού στιλ αλληλεπίδρασης Ορισμός ενός μοντέλου πλοήγησης και της κυρίαρχης μεταφοράς διεπιφάνειας Ορισμός της ομάδας των βασικών οθονών: Εισαγωγική οθόνη, κεντρική οθόνη (home screen), βασικές οθόνες κύριων διεργασιών. Κατασκευή πρωτοτύπου των βασικών οθονών, χρησιμοποιώντας εργαλείο γρήγορης πρωτυποποίησης Ζητείται η γνώμη των χρηστών για το πρωτότυπο και γίνονται οι πρώτες μετρήσεις ευχρηστίας

Προτυποποίηση Σκοπός: μοντελοποίηση του τελικού συστήματος, καθιστώντας δυνατή την εξέταση των χαρακτηριστικών του, ακόμα και όταν αυτό δεν έχει ολοκληρωθεί. Πότε: σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας ανάπτυξης. Είναι δυνατό να εφαρμοστεί μια επαναληπτική, εξελικτική προσέγγιση στην προτυποποίηση, ώστε να αναπτύσσονται πρωτότυπα με όλο και περισσότερη λειτουργικότητα και πιστότητα στο τελικό σύστημα.

Παράδειγμα: εκδοτήριο: κύρια οθόνη 12,50 €

Φάση 4. Επαναληπτικός σχεδιασμός και βελτίωση πρωτοτύπου (επαναληπτική διαδικασία των παρακάτω βημάτων) Επέκταση των βασικών οθονών σε πλήρες σύστημα Εμπειρική αξιολόγηση διεπιφάνειας από ειδικούς διαδραστικών συστημάτων Διενέργεια μετρήσεων ευχρηστίας ευρείας κλίμακας Παραγωγή πρωτοτύπου και λεπτομερών προδιαγραφών

Φάση 5. Ανάπτυξη συστήματος Υλοποίηση του συστήματος σύμφωνα με τις προδιαγραφές που αναπτύξαμε. Απόφαση για χρησιμοποίηση συγκεκριμένων εργαλείων και πρακτικών. Ιδιαίτερη προσοχή στον χειρισμό των τροποποιήσεων που θα επιφέρουμε κατά την παρούσα φάση. Προσοχή στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών βοηθημάτων (on-line help), εγχειριδίων χρήσης και εκπαιδευτικού υλικού (tutorials).

Φάση 6. Υποστήριξη αρχικής λειτουργίας Κατά την τελευταία αυτή φάση, η οποία αφορά την αρχική λειτουργία του προϊόντος, ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην υποστήριξη και εκπαίδευση χρηστών, στην καταγραφή και αξιολόγηση συμβάντων και συντήρηση του συστήματος.

Η διαδικασία σχεδίασης what is wanted analysis design implement and deploy prototype interviews ethnography what is there vs. guidelines principles dialogue notations precise specification architectures documentation help evaluation heuristics scenarios task analysis 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής

Καλό βράδυ Βασισμένο στο υλικό από το κεφάλαιο 5 και 6 του βιβλίου και στο άρθρο που βρίσκεται στην ιστοσελίδα για την μεθοδολογία LUCID Μην ξεχάσετε την Άσκηση 3 (καταληκτική ημ. 24/9/13) Επιπλέον υλικό: http://infodesign.com.au/usabilityresources/articles/humansadesignersguide/ http://infodesign.com.au/usabilityresources/articles/apprehendingtheobvious/ http://uxmyths.com/ 20/09/2013 Τμήμα Πληροφορικής