Κατεύθυνση: Γενική Αγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
43ο 2/θ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Ηρακλείου ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΝΑΡΗ
5ο Συνέδριο στη Σύρο – ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Χρήση του Kidspiration στα πλαίσια των Οικολογικών Δραστηριοτήτων Διαμάντω Γεωργίου Η΄ Δημοτικό Σχολείο Ομόνοιας (ΚΒ΄) Λεμεσού.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Γραπτή εργασία και παρουσίαση
Δραστηριότητες κατά την 3η Τηλεδιάσκεψη (Διάρκεια 60’)
Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (Διάρκεια 60’)
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατεύθυνση: Γενική Αγωγή ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ «ΜΑΡΙΑ ΑΜΑΡΙΩΤΟΥ» Β΄ Εξάμηνο 2008-2009 Κατεύθυνση: Γενική Αγωγή Μάθημα: Η τηλεδιάσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο II Πρακτική εφαρμογή Θέμα: «Ψηφίδες από τη λαϊκή παράδοση του τόπου μου» Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ Ρέθυμνο 2009

Συνεργαζόμενα Σχολεία 1ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου Δημοτικό Σχολείο Σίφνου ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ Ρέθυμνο 2009

Γενική περιγραφή Λόγοι επιλογής του θέματος – Συσχέτιση με συνεργαζόμενα Σχολεία Ο πλούτος της λαϊκής παράδοσης της Κρήτης και των Κυκλάδων. Οι διαφορές-ομοιότητες που παρουσιάζουν οι δυο τόποι μεταξύ τους. Η περιέργεια των μαθητών να γνωρίσουν από απόσταση έναν άλλο τρόπο ζωής. Η μαγεία της ανακάλυψης των «κρυμμένων θησαυρών» της λαϊκής παράδοσης. Η επιθυμία για ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών σε θέματα λαϊκής παράδοσης. Ρέθυμνο 2009

Οι στόχοι μας Γνωστικοί Συναισθηματικοί Ευαισθητοποίηση Κοινωνικοί Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου Εξοικείωση με την επιστημονική μεθοδολογία Συναισθηματικοί Ευαισθητοποίηση Κοινωνικοί Ανάληψη πρωτοβουλιών Αισθητικοί Αισθητική απόλαυση Επικοινωνιακοί Γνώσεις χειρισμού Η/Υ Γνωστικοί Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης Παρατήρηση, ανακάλυψη, εφευρετικότητα, πρωτοτυπία, σύγκριση, ανάλυση, σύνθεση, γενίκευση, αξιολόγηση Καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου Ελεύθερος-καθοδηγούμενος διάλογος, παραγωγή πρωτογενούς υλικού, αξιολόγηση Εξοικείωση με την επιστημονική έρευνα Διερεύνηση, συλλογή, ταξινόμηση, επεξεργασία, επιλογή, παρουσίαση τελικού προϊόντος, αξιολόγηση Συναισθηματικοί Ευαισθητοποίηση Ενσυναίσθηση, αλλαγή στάσεων, απαλοιφή στερεοτύπων, ανάπτυξη φιλικών σχέσεων Κοινωνικοί Ανάληψη πρωτοβουλιών Συνεργασία, συλλογική δράση, ικανότητα διαχείρισης συγκρούσεων, κατανομή-ανάληψη ρόλων Αισθητικοί Αισθητική απόλαυση Μύηση στο λαϊκό πολιτισμό, καλλιέργεια αισθητικών κριτηρίων, έκφραση μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες Επικοινωνιακοί Γνώσεις χειρισμού Η/Υ Βασική χρήση διαδικτύου, ανάπτυξη δεξιοτήτων αναζήτησης και αξιοποίησης της πληροφορίας, καλλιέργεια δεξιοτήτων για εξ αποστάσεως επικοινωνία Ρέθυμνο 2009

Μεθοδολογική Προσέγγιση Βιωματική Επικοινωνιακή Διδασκαλία Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία Διαθεματική Προσέγγιση Τηλεδιδασκαλία – Εικονική Τάξη Μέθοδος Project – Σχέδια Εργασίας Αξιολόγηση Ρέθυμνο 2009

Επιλογή θέματος Συνδετικός κρίκος Μετεγγραφή μαθήτριας Σίφνου – Ρεθύμνου Μετεγγραφή μαθήτριας Ανάδυση του θέματος Με φυσικό τρόπο Μαθήτρια Εκδήλωση ενδιαφέροντος Για διατήρηση επικοινωνίας με το παλιό σχολείο Για βαθύτερη γνωριμία των πόλεων Ρεθύμνου – Απολλωνίας Σίφνου Για επικοινωνία των δυο σχολείων μέσω e-mail Αξιοποίηση της τηλεδιάσκεψης Ρέθυμνο 2009

Προετοιμασία εκπαιδευτικών (κοινή και για τις δυο τάξεις) Προετοιμασία εκπαιδευτικών (κοινή και για τις δυο τάξεις) Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Εξοικείωση εκπαιδευτικών με το σύστημα της τηλεδιάσκεψης Συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών Προετοιμασία φόρμας τηλεδιασκέψεων Διερεύνηση ενός αρχικού σχεδιασμού δραστηριοτήτων Επιλογή μεθόδου αξιολόγησης Ρέθυμνο 2009

Προετοιμασία γονέων – μαθητών Ενημέρωση Γονέων Ενημέρωση μαθητών χωριστά σε κάθε τάξη Διερεύνηση ενδιαφερόντων, δεξιοτήτων από λίστα που δίνει κάθε τάξη χωριστά Ρέθυμνο 2009

Προσδοκίες εκπαιδευτικών Ενεργητική εμπλοκή των μαθητών Χαρά – ικανοποίηση μαθητών – εκπαιδευτικών Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος Ανάπτυξη κριτικής – δημιουργικής – αναστοχαστικής σκέψης Ανάπτυξη θετικών στάσεων: Για τον «άλλο» τόπο Για τους συμμαθητές της απομακρυσμένης τάξης Για τις Τ.Π.Ε. Ρέθυμνο 2009

Ανάδυση διερευνητικού ερωτήματος Να εγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών Να έχει σχέση με τη ζωή τους Να είναι σύνθετο και να χρειάζεται κάποιας μορφής ανάλυση για να απαντηθεί Γνωριμία των παιδιών με τη λαϊκή παράδοση Ρεθύμνου -Σίφνου Ρέθυμνο 2009

Δραστηριότητες πριν από την 1η Τηλεδιάσκεψη Γνωριμία – Εισαγωγή στις θεματικές ενότητες Οι μαθητές συζητούν, αναλύουν κι επιλέγουν τρόπους αυτο –παρουσίασής τους & παρουσίασης: Τάξης Σχολείου Τόπου Ρέθυμνο 2009

Δημιουργία ομάδων εργασίας Ανάθεση έργου σε ομάδες μεικτές (ετερογενείς) ως προς: τη δυναμικότητα την επίδοση το φύλο Κριτήρια ανάθεσης έργου: Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ίδιους τους μαθητές Οι προσωπικές δεξιότητες και οι προϋπάρχουσες γνώσεις κάθε μαθητή Οι προτιμήσεις, οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών Ρέθυμνο 2009

Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄) Γνωριμία Τάξεων (Στάδιο Α) Εισαγωγή – Γνωριμία (10΄) Παρουσίαση τάξης Ρεθύμνου (20΄) Παρουσίαση τάξης Σίφνου (20΄) Γέφυρα – Κλείσιμο (10΄) Αξιολόγηση 1ης τηλεδιάσκεψης Εισαγωγή - Γνωριμία (10΄) Χαιρετισμός-Καλωσόρισμα Η τάξη του Ρεθύμνου: Μαντινάδα Η τάξη της Σίφνου: Ποίημα Η τάξη του Ρεθύμνου: Παρουσιάζει κάθε μαθητή με φωνητική-κινητική συνοδεία Η τάξη της Σίφνου: Απαντά ρυθμικά εν χορώ Παρουσιάζει σε PowerPoint φωτογραφία κάθε μαθητή συνοδευόμενη από τα ενδιαφέροντά του Παρουσίαση τάξης Ρεθύμνου (20΄) Παρουσίαση βίντεο με τίτλο: «Το Ρέθυμνο - το σχολειό μου - η τάξη μου, ταξιδεύουν στο χρόνο σαν παραμύθι» Το βίντεο θα περιλαμβάνει: Μαθητές πεζούς ή σε τραινάκι να περιηγούνται την πόλη του Ρεθύμνου Φωτογραφίες σχολείου από διάφορες μαθητικές δραστηριότητες Αποσπάσματα συνεντεύξεων μαθητών-δασκάλων Αφήγηση από μαθητές την ώρα της προβολής του βίντεο Παρουσίαση τάξης Σίφνου (20΄) Εικονικό ταξίδι στη Σίφνο μέσα από τον Google. Earth & από ιστοσελίδες με στόχο το γεωγραφικό εντοπισμό της Σίφνου και του σχολείου Σύνθεση εικόνων (κολάζ) με τίτλο: «Η τάξη - το σχολειό μου, ο τόπος μου από αεροπλάνο» Κατασκευή μακέτας του σχολείου από άχρηστα υλικά Ηχο – ιστορία ( βασισμένη σε κείμενο του λαογράφου Α. Τρούλλου) Γέφυρα – Κλείσιμο (10΄) Παράθεση προβληματισμού Ο δάσκαλος της Σίφνου ρωτά: Παρουσιάζουν οι δυο τόποι κάποια κοινά στοιχεία; Παρουσιάζουν οι δυο τόποι κάποια διαφορετικά στοιχεία; Οι μαθητές των τάξεων: Απαντούν στα ερωτήματα Εμπλέκονται σε συζήτηση Εντοπίζουν κοινά & διαφορετικά στοιχεία των δύο τόπων Ο δάσκαλος του Ρεθύμνου ξαναρωτά: Θα σας άρεσε η ιδέα να μελετήσουμε τα κοινά & διαφορετικά στοιχεία των δύο τόπων μέσα από τη λαϊκή παράδοση; Ανταποκρίνονται θετικά Συμφωνούν στον τρόπο έρευνας & δράσης Ανανεώνουν το ραντεβού τους για τη 2η Τηλεδιάσκεψη Αξιολόγηση 1ης τηλεδιάσκεψης Κάθε εκπαιδευτικός συζητά σε επίπεδο ομάδας τάξης: Τι άρεσε / τι δεν άρεσε Τι μπορούσε να βελτιωθεί Σκέψεις – συναισθήματα Οι εκπαιδευτικοί των δυο τάξεων: Ανταλλάσσουν αξιολογικές κρίσεις για τους μαθητές & για τους ίδιους Ρέθυμνο 2009

Δραστηριότητες πριν από την 2η Τηλεδιάσκεψη Δράσεις Συλλογή υλικού Επεξεργασία υλικού Αρχική επιλογή – Καταγραφή θεματικών ενοτήτων Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τη βοήθεια του λογισμικού ειδικής χρήσης inspiration και με την τεχνική της ιδεοθύελλας (brainstorming) Διαθεματικές εργασίες (cross-thematic integration) – Εποικοδομητικές δραστηριότητες ανάδειξης θεματικών ενοτήτων Διερεύνηση για τη δυνατότητα εκπόνησης Σχεδίων Εργασίας Τάξη Ρεθύμνου Βιντεοσκόπηση συνέντευξης με αρχιτέκτονα. Φωτογράφιση παραδοσιακών κτηρίων. Ηχογράφηση παραδοσιακών τραγουδιών - μαντινάδων με τη συνοδεία παραδοσιακών μουσικών οργάνων. Τάξη Σίφνου Επίσκεψη σε εργαστήριο αγγειοπλαστικής. Δημιουργία PowerPoint. Καταγραφή εντυπώσεων. Εύρεση παραδοσιακών συνταγών. Παρασκευή παραδοσιακών φαγητών - γλυκών. Βιντεοσκόπηση. Ρέθυμνο 2009

Δραστηριότητες κατά την 2η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄) Εικονική Τάξη (Στάδιο Β) Δάσκαλος Ρεθύμνου Εισαγωγή – Αφόρμηση(10΄) Τάξη Σίφνου (20΄) Τάξη Ρεθύμνου (20΄) Δάσκαλος Σίφνου Επανάληψη κεντρικών σημείων – Κλείσιμο Τηλεδιάσκεψης (10΄) Αξιολόγηση 2ης τηλεδιάσκεψης Εισαγωγή – Αφόρμηση (10΄) Δάσκαλος Ρεθύμνου Ορισμός Λαϊκής Παράδοσης Τομείς της Λαϊκής Παράδοσης Σχεδιασμός Διαθεματικών εποικοδομητικών δραστηριοτήτων Τάξη Σίφνου (20΄) Παρουσίαση του PowerPoint με θέμα: «Επίσκεψη σ’ ένα εργαστήρι αγγειοπλαστικής». Ανάγνωση εντυπώσεων. Παρουσίαση βιντεοσκόπησης παρασκευής παραδοσιακών φαγητών – γλυκών Τάξη Ρεθύμνου (20΄) Παρουσίαση ηχογράφησης των παραδοσιακών τραγουδιών - μαντινάδων. Παρουσίαση βιντεοσκόπησης της συνέντευξης. Επίδειξη με PowerPoint φωτογραφιών παραδοσιακών κτηρίων. Επανάληψη κεντρικών σημείων – Κλείσιμο Τηλεδιάσκεψης (10΄) Δάσκαλος Σίφνου Επανάληψη κεντρικών σημείων αναφοράς Ελεύθερη συζήτηση με στόχο την κατάληξη σε κοινές θεματικές ενότητες Διαμόρφωση τελικής πρότασης (με ομοφωνία ή με πλειοψηφία) Θεματικές ενότητες (ενδεικτικά) Αρχιτεκτονική Μουσική Μαγειρική Αγγειοπλαστική Αξιολόγηση 2ης τηλεδιάσκεψης Αξιολόγηση επίτευξης στόχων της 2ης Τηλεδιάσκεψης από την πλευρά των μαθητών από την πλευρά των διδασκόντων Αξιολόγηση του προγραμματισμού & της εφαρμογής της Τηλεδιάσκεψης Αξιολόγηση της συνεργασίας & της συμμετοχής των ομάδων Αξιολόγηση του τεχνικού εξοπλισμού Αξιολόγηση των στάσεων που διαμορφώνονται Διαθεματική ανάλυση του θέματος σε θεματικούς άξονες Ρέθυμνο 2009

Δραστηριότητες πριν από την 3η Τηλεδιάσκεψη Δράσεις Οι ομάδες αποφασίζουν και δημιουργούν ασύγχρονη πλατφόρμα επικοινωνίας Ομάδα Μαγειρικής Συλλογή παραδοσιακών συνταγών Ομάδα Κεραμικής Κατασκευή πήλινων αγγείων Αφίσα κολάζ με παραδοσιακά κτίσματα Ομάδα Αρχιτεκτονικής Εκθέτουν τη συλλογική εργασία τους στην αίθουσα τηλεδιάσκεψης Δημιουργία μαντινάδων – Εκμάθηση παραδοσιακών χορών Ομάδα Μουσικής Εκθέτουν τη συλλογική εργασία τους στην αίθουσα τηλεδιάσκεψης Ρέθυμνο 2009

Δραστηριότητες κατά την 3η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄) Τηλεσυνεργασία (Στάδιο Γ) Εισαγωγή – Χαιρετισμοί (3΄) Αλληλοπαρουσίαση των ομαδικών προϊόντων εργασίας και συζήτηση (10΄) Συμπλήρωση φύλλων εργασίας διαφορετικών για κάθε ομάδα (15΄) Δραστηριότητες (20΄) Παρασκευή σαλάτας σιφνέικης - ντάκου Ομάδα μαγειρικής Διακόσμηση πήλινων αγγείων με παραδοσιακά μοτίβα Ομάδα κεραμικής Ομοιώματα παραδοσιακών κτισμάτων με πλαστελίνη Ομάδα αρχιτεκτονικής Εισαγωγή – Χαιρετισμοί (3΄) Αλληλοπαρουσίαση των ομαδικών προϊόντων εργασίας και συζήτηση (10΄) Συμπλήρωση φύλλων εργασίας διαφορετικών για κάθε ομάδα (15΄) Δραστηριότητες(20΄) Ομάδα μαγειρικής: Παρασκευή σαλάτας σιφνέικης - ντάκου. Ομάδα κεραμικής: Διακόσμηση πήλινων αγγείων με παραδοσιακά μοτίβα. Ομάδα αρχιτεκτονικής: Ομοιώματα παραδοσιακών κτισμάτων με πλαστελίνη. Ομάδα μουσικής: Δημιουργία σελιδοδεικτών και διακόσμησή τους με μουσικά όργανα. Οι ομάδες συζητούν και καταλήγουν σε κάποια πρώτα συμπεράσματα Επεξήγηση – Εισαγωγή (10΄) Συνεργασία ομάδων (40΄) Μέθοδος Project Χωρισμός σε 4 ομάδες με βάση τις θεματικές ενότητες που αναδείχθηκαν στη 2η Τηλεδιάσκεψη Συζήτηση των ομάδων τοπικής & απομακρυσμένης τάξης για κάποιες πρώτες ιδέες σχετικά με το θέμα τους Οι μαθητές του παθητικού ακροατηρίου παρακολουθούν, παίρνουν ιδέες αλλά και παρεμβαίνουν για να βοηθήσουν το ενεργητικό ακροατήριο Ανταλλαγή απόψεων, ιδεών Παρεμβάσεις όποτε κρίνεται σκόπιμο Κατάληξη σε κάποια πρώτα συμπεράσματα Επανάληψη – Κλείσιμο Τηλεδιάσκεψης (10΄) Αξιολόγηση 3ης τηλεδιάσκεψης Δημιουργία σελιδοδεικτών – Διακόσμησή τους με μουσικά όργανα Ομάδα μουσικής Οι ομάδες συζητούν και καταλήγουν σε κάποια πρώτα συμπεράσματα Ρέθυμνο 2009

Δραστηριότητες πριν από την 4η Τηλεδιάσκεψη Οι ομάδες επικοινωνούν σε ασύγχρονη πλατφόρμα Καταλήγουν στον τρόπο σχεδιασμού και παρουσίασης των τελικών σεναρίων της εργασίας τους. Η τάξη της Σίφνου: Προετοιμάζει ένα σενάριο βασισμένο σε θεατρικό δρώμενο με τίτλο: «Παραδοσιακός γάμος». Περιλαμβάνει: Σκηνικά σχεδιασμένα σύμφωνα με τη σιφνέικη αρχιτεκτονική. Παραδοσιακή μουσική και χορό. Παραδοσιακά φαγητά και γλυκά σερβιρισμένα σε πήλινα σκεύη. Οι ομάδες της τάξης του Ρεθύμνου: Παρουσιάζουν τέσσερα διαφορετικά σενάρια Ομάδα κεραμικής: Δημιουργία παραδοσιακού παραμυθιού και δραματοποίησή του με πήλινους ήρωες. Βιντεοσκόπηση. Ομάδα αρχιτεκτονικής: Παραδοσιακά κτίσματα με την τεχνική animation παρουσιάζουν τα υλικά κατασκευής τους, τα μέρη και την ονομασία τους. Ομάδα μαγειρικής: Οργάνωση έκθεσης παραδοσιακών προϊόντων, φαγητών και γλυκών, και διαφήμισή τους από τα παιδιά. Ομάδα μουσικής: Πρόσκληση από τηλεοπτικό σταθμό για παρουσίαση στοιχείων της παραδοσιακής μουσικής Οι ομάδες επικοινωνούν σε ασύγχρονη πλατφόρμα Καταλήγουν στον τρόπο σχεδιασμού και παρουσίασης των τελικών σεναρίων της εργασίας τους. Η τάξη της Σίφνου: Προετοιμάζει ένα σενάριο βασισμένο σε θεατρικό δρώμενο με τίτλο: «Παραδοσιακός γάμος». Περιλαμβάνει: Σκηνικά σχεδιασμένα σύμφωνα με τη σιφνέικη αρχιτεκτονική. Παραδοσιακή μουσική και χορό. Παραδοσιακά φαγητά και γλυκά σερβιρισμένα σε πήλινα σκεύη. Οι ομάδες της τάξης του Ρεθύμνου: Παρουσιάζουν τέσσερα διαφορετικά σενάρια Ομάδα κεραμικής: Δημιουργία παραδοσιακού παραμυθιού και δραματοποίησή του με πήλινους ήρωες. Βιντεοσκόπηση. Ομάδα αρχιτεκτονικής: Παραδοσιακά κτίσματα με την τεχνική animation παρουσιάζουν τα υλικά κατασκευής τους, τα μέρη και την ονομασία τους. Ομάδα μαγειρικής: Οργάνωση έκθεσης παραδοσιακών προϊόντων, φαγητών και γλυκών, και διαφήμισή τους από τα παιδιά. Ομάδα μουσικής: Πρόσκληση από τηλεοπτικό σταθμό για παρουσίαση στοιχείων της παραδοσιακής μουσικής Ρέθυμνο 2009

Δραστηριότητες κατά την 4η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 80΄) Παρουσίαση Εργασιών (Στάδιο Δ) Παρουσίαση εργασιών (20΄για κάθε τάξη) Εξήγηση του τρόπου δημιουργίας της εργασίας τους, απαντήσεις σε απορίες (15΄) Συμπλήρωση φύλλων εργασίας που έχει ετοιμάσει κάθε ομάδα για τις άλλες με χιουμοριστικό ύφος (15΄) Κλείσιμο με απονομή βραβείων και ευχαριστίες (10΄) Παρουσίαση εργασιών (20λ.για κάθε τάξη)‏ Εξήγηση του τρόπου δημιουργίας της εργασίας τους, απαντήσεις σε απορίες. (15λ.)‏ Συμπλήρωση φύλλων εργασίας που έχει ετοιμάσει κάθε ομάδα για τις άλλες με διασκεδαστικό χαρακτήρα. (15λ.)‏ Κλείσιμο με απονομή βραβείων και ευχαριστίες.(10λ.)‏ Ρέθυμνο 2009

Ευχαριστούμε πολύ!!! Ρέθυμνο 2009