Παρουσίαση με θέμα: Ο ρόλος του ΚE.Δ.Δ.Υ. Στην Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων 7 Νοεμβρίου 2008 Ξενοδοχείο Alexander Beach Αλεξανδρούπολη
Η αναπηρία οποιασδήποτε μορφής (αυτισμός, νοητική υστέρηση, δυσχέρεια στη βάδιση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, ψυχοσωματικές αναπηρίες, αισθητηριακές βλάβες, κ.ά.) είναι δυνητικά δυνατές για τον καθένα μας. Δυστυχώς ακόμη και σήμερα ένα μέρος των Ατόμων με Αναπηρίες «υποφέρει» περισσότερο από την εικόνα του, παρά από την αναπηρία του, και ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας με την «ανάπηρη» σκέψη και συμπεριφορά που αναγκάζει τα άτομα αυτά να υποφέρουν περισσότερο, τόσο λειτουργικά, όσο και συναισθηματικά.
Στην εκπαιδευτική πραγματικότητα ο όρος «Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή» έκανε σχετικά πρόσφατα την εμφάνισή του. Οι εκπαιδευτικοί στη γενική εκπαίδευση είχαν μόνο ως πληροφορία την ύπαρξη του συνδρόμου του Αυτισμού μιας ιδιαίτερης πληθυσμιακής ομάδας που παρουσιάζει ιδιότυπη ανάπτυξη στην επικοινωνία και στην κοινωνικότητα.
Τα άτομα με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή παρουσιάζονται ως άτομα με ιδιότυπο ή καθόλου λόγο, είναι ευαίσθητα στα περιβαλλοντικά ερεθίσματα και με περιορισμένη κοινωνικότητα. Ο φόβος της αλλαγής εκδηλώνεται συνήθως ως ενασχόληση με τον εαυτό τους και με τα αντικείμενα του χώρου τους με έναν φετιχιστικό τρόπο.
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 90 η συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα τύγχανε εκπαίδευσης σε συγκεκριμένου τύπου Ειδικά Σχολεία τα οποία λειτουργούν σε μεγάλα αστικά κέντρα. Οι γονείς έπρεπε να μετεγκατασταθούν σε μεγάλα αστικά κέντρα προκειμένου τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε εκπαιδευτικό πλαίσιο.
όμως σε ένα κράτος δικαίου, σε μια πολιτισμένη κοινωνία, κριτήριο της παρεχόμενης εκπαίδευσης αποτελούν οι δομές εκπαίδευσης των Ατόμων με Αναπηρίες, καθώς και οι μηχανισμοί συνεχούς παρακολούθησης και ελέγχου και αξιολόγησης της δράσης και της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρονται. όμως σε ένα κράτος δικαίου, σε μια πολιτισμένη κοινωνία, κριτήριο της παρεχόμενης εκπαίδευσης αποτελούν οι δομές εκπαίδευσης των Ατόμων με Αναπηρίες, καθώς και οι μηχανισμοί συνεχούς παρακολούθησης και ελέγχου και αξιολόγησης της δράσης και της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρονται.
Η εκπαίδευση όλων των ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στα σχολεία γενικής φοίτησης, στα Τμήματα Ένταξης και στις κατά τόπους ΣΜΕΑ άρχισε να υλοποιείται με το ν.2817(Φ.Ε.Κ. 78/ ). Με τον ίδιο νόμο, ιδρύονται τα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) στις έδρες των νομών. Μετεξέλιξη του θεσμού αποτελούν αποτελούν τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης ΑΜΕΕΑ (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) ν. 3699(Φ.Ε.Κ. 199/ ). Μετεξέλιξη του θεσμού αποτελούν αποτελούν τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης ΑΜΕΕΑ (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) ν. 3699(Φ.Ε.Κ. 199/ ).
Σκοπός των Κ.Δ.Α.Υ. είναι η προσφορά υπηρεσιών αξιολόγησης, διάγνωσης και υποστήριξης των μαθητών που παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών των γονέων και της κοινωνίας.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ & ΔΙΑΧΥΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ
ΑΓΟΡΙΑΚΟΡΙΤΣΙΑΣΥΝΟΛΟ ΣΥΝΟΛΟ 28836
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω το Σύλλογο γονέων και φίλων ατόμων με αυτισμό « Άγιος Βασίλειος», την κ. Βάγια Παπαγεωργίου και την ομάδα της, τη Νομαρχία Έβρου και τον κ. Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής 8ης Εκπ/τικής Περιφέρειας για τη δυνατότητα που μας παρέχουν σήμερα να επιμορφωθούμε στη διδακτική προσέγγιση ατόμων με Αυτισμό & Διάχυτη Αναπτυξιακή διαταραχή. Ευχαριστώ.