Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Επιμορφώτρια Δρ. Αταλόγλου Θ.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Βιβλιογραφία για παραπομπές
Έντυπη ειδησεογραφία.
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Αναφορικές προτάσεις Οι αναφορικές προτάσεις αναφέρονται σε όρο άλλης πρότασης που υπάρχει ή εννοείται.
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Παρουσίαση του βιβλίου …………..
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Ζώα που ζουν κοντά μας ΠΡΟΟΡΓΑΝΩΤΗΣ.
Επίσκεψη Γνωριμίας στο Νηπιαγωγείο
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Αναζήτηση βιβλιογραφίας Σοφία Ζυγά Επίκουρος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής Παν/μιο Πελ/σου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Οδηγίες Συγγραφής Εργασιών του μαθήματος Φιλοσοφίας/Ηθικής Φ.Α.
Βιβλιογραφία κατά Vancouver
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΠΘ
Δομή ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία έρευνας και συγγραφής επιστημονικών εργασιών – αγγλική ορολογία εισαγωγή.
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Βιβλιογράφηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΠΘ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ

Α. ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 1. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΒΙΒΛΙΟΥ: - όνομα συγγραφέα, τίτλος βιβλίου, εκδοτικός οίκος, τόπος- χρόνος έκδοσης(π.χ. Φ. Γερμανός, Ελλάς -υπό το μηδέν…, εκδ. Κάκτος, Αθήνα 1990) 2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΑΡΘΡΟΥ: - όνομα αρθρογράφου, τίτλος άρθρου, όνομα περιοδικού, αριθμός τέυχους, τόπος- χρόνος έκδοσης, σελίδες άρθρου(Μ. Αλκαίου, “Ο Καβάφης όπως τον γνώρισα”, Η λέξη, 23, Αθήνα. Μάρτης- Απρίλης 83, 331-333)

ΔΟΜΗ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ είναι ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο όπου περιγράφονται τα βασικά χαρακτηριστικά (περιεχόμενα- συγγραφέας) ενός βιβλίου. ΔΟΜΗ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ= γενική παρουσίαση του θέματος του βιβλίου Β. Κ. ΜΕΡΟΣ: γραμμική παρουσίαση των μερών του βιβλίου Γ. ΕΠΙΛΟΓΟΣ: παρουσίαση του συγγραφέα ή του μεταφραστή

ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Α. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ: για το είδος, το περιεχόμενο κατά ενότητες, υλικό/ήρωες/πλοκή, ύφος, συγγραφέα και έργο του. Β. ΣΧΟΛΙΑ: για την αναγκαιότητα έκδοσης, για το κενό που συμπληρώνει στη βιβλιογραφία, για την επιμελημένη έκδοση, εικονογραφικό υλικό, ελκυστικότητα, σημαντική παρουσία συγγραφέα στα γράμματα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η βιβλιοπαρουσίαση συνήθως δεν περιέχει σχόλια.

Β. ΚΡΙΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ είναι η κειμενική κατηγορία στην οποία ο πομπός (βιβλιοκριτικός, λογοτέχνης, ακαδημαϊκός κτλ.) αρθρώνει την επιστημονική του άποψη για ένα νέο βιβλίο. - ΕΙΔΗ: Α. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ και Β. ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ (άρθρων, επιστημονικών μελετών, διατριβών κτλ.)

ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ Α. ΤΙΤΛΟΣ: ταυτότητα βιβλίου, και υπότιτλος με την κεντρική ιδέα (ή λογοπαίγνιο) Β. ΠΡΟΛΟΓΟΣ: βίος και έργο συγγραφέα, γενική ανάλυση λογοτεχνικού έργου, σκοπός συγγραφέα, διαδεδομένη άποψη για το λογοτεχνικό έργο Γ. Κ. ΜΕΡΟΣ: σχέση τίτλου- κριτικής, γενική αποτίμηση έργου, μήνυμα συγγραφέα, η πρώτη ύλη, η πρωτοτυπία, τεχνική αφήγησης, επιδράσεις, θέση του έργου, τόπος- χρόνος έργου, ήρωες, γλώσσα/ύφος, ποιότητα έκδοσης Δ. ΕΠΙΛΟΓΟΣ: γενική αποτίμηση/αξιολόγηση έργου

ΤΟ ΥΦΟΣ ΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΟΥ 1. ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΟΡΩΝ (Υ-Ρ/Υ-Ρ-Κ/Α, Υ-Ρ-Α-Κ, Υ-Ρ-ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΧΡΟΝΟΥ/ΤΟΠΟΥ) ΣΚΟΠΟΣ: να δοθεί έμφαση στον όρο που προτάσσεται στην περίοδο 2. ΑΣΥΝΔΕΤΟ ΣΧΗΜΑ-ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ α. ΠΑΡΑΤΑΚΤΙΚΗ- ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ ΣΚΟΠΟΣ: η διαδοχική υπόταξη χρησιμοποιείται για να δοθεί πυκνότητα στο λόγο.

4. ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1. ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ (αναφορικές αντωνυμίες)= χρησιμεύουν ως Υ, Α, Κ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ 2. ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ (αναφορικά επιρρήματα)= χρησιμεύουν ως επιρρηματικοί προσδιορισμοί 3. ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥΝ ΜΕ ΥΠΟΘΕΤΙΚΕΣ, ΕΝΑΝΤΙΩΜΑΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ, ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ κτλ.

4. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΕΣ - ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΕΣ Α. ΠΡΟΔΙΟΡΙΣΤΙΚΕΣ: απαραίτητο συμπλήρωμα της Κύριας και δεν μπορούν να παραλειφθούν.( όχι κόμμα, διαβάζονται μαζί) Β. ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΕΣ: μπορούν να παραλειφθούν(κόμμα, παύλες, παρενθέσεις, διαβάζονται χωριστά, δευτερεύουσες πληροφορίες).