Το μάθημα της «Αγωγής στα ΜΜΕ» στο σχολείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ ΞΑΝΘΗ
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Μια αφορμή για προβληματισμό
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Νέος Γραμματισμός Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ.
Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης 22/05/2008 Πανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη: Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Παρουσίαση στα πλαίσια της ημερίδας: “Περιβάλλον:
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Εφαρμογές Της ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΙΑΔΟΥ Μ. Σφυρόερα.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Διδακτική Πληροφορικής
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ– ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΓΠΠ
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το μάθημα της «Αγωγής στα ΜΜΕ» στο σχολείο «Το Αλφάβητο των Μέσων και η Διδασκαλία του» Ημερίδα ΙΟΜ Τετάρτη, 24 Οκτωβρίου 2007

Αλφαβητισμός στα ΜΜΕ Η έννοια του αλφαβητισμού έχει πλέον αλλάξει, δεν αναφέρεται στην ικανότητα της παραδοσιακής ανάγνωσης και γραφής, αλλά σε μια νέα ριζοσπαστική ικανότητα «ανάγνωσης και γραφής» των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

Στόχος της αγωγής στα ΜΜΕ ισχυρή οπτικοακουστική συνείδηση κριτική αυτονομία ώριμη οπτικοακουστική ταυτότητα το ζητούμενο είναι η αγωγή με τα Μέσα και όχι η αγωγή στα Μέσα

Το δίλημμα της εφαρμογής Ανεξάρτητος κύκλος μαθημάτων «Αγωγής στα ΜΜΕ», ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο ή Ενσωμάτωση στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών στο πλαίσιο μιας διαθεματικής διδασκαλίας;

Α. Ως Αυτόνομη Θεματική Επί δεκαετίες, αναζητείται η «χρυσή συνταγή» η οποία θα συνδυάζει ισόρροπα τη θεωρία με την πράξη και θα λαμβάνει υπόψη τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες και εμπειρίες κάθε χώρας, τη διαφορετική προσέγγιση σε θέματα αγωγής και εκπαίδευσης, την κουλτούρα των μέσων, τις τεχνικές δυνατότητες, και εν γένει την διαφορετική πολιτισμική ταυτότητα.

Μεθοδολογία Μοντέλο της σπειροειδούς διδασκαλίας spiral curriculum teaching model

Μεθοδολογία Μοντέλο της σπειροειδούς διδασκαλίας (spiral curriculum) o κεντρικός κορμός του αντικειμένου παραμένει ο ίδιος σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, αλλά στις πρώτα στάδια περιλαμβάνει γενικά εισαγωγικά στοιχεία και σταδιακά εξελίσσεται και εμπλουτίζεται ανά αύξουσα βαθμίδα πάνω στις ήδη οικείες αναφορές, περιστρεφόμενος πάντα γύρω από τον ίδιο πυρήνα, δηλ. τη φύση και το περιεχόμενο των Μέσων (Bruner:1960).

Μοντέλα Διδασκαλίας Ανάλυση του περιεχομένου (media content) Ανάλυση του ίδιου του Μέσου (medium content) Παραγωγή και δημιουργία περιεχομένου (media production) Στόχος είναι τα παιδιά να γίνουν ενεργητικοί καταναλωτές των μέσων και όχι παθητικοί αποδέκτες των μηνυμάτων

Β. Ως Διαθεματική Ενότητα ιστορική γλωσσολογική γεωγραφική φιλοσοφική ψυχοκοινωνιολογική καλλιτεχνική / αισθητική οικονομική πολιτική / κοινωνιολογική επιστημολογική …………

Ψηφιακή Αγωγή (digital literacy) Η τεχνολογική/ψηφιακή προσέγγιση δεν πρέπει να επικεντρώνεται μόνο στην πρακτική εκπαίδευση και εκμάθηση στα ψηφιακά μέσα. Υπάρχει ο κίνδυνος της απόδοσης μιας μονοδιάστατης οπτικής, οριοθετημένης ως προς ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μέσο με ωφέλιμους αποδέκτες τελικά την ίδια τη βιομηχανία των μέσων. D. Rushkoff: “Kids are product-specific literate”

Εναλλακτικές Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις Ειδησεογραφία & ΜΜΕ (News Literacy) Πεδία διερεύνησης: οι βασικές αρχές της δημοσιογραφίας, οι σύγχρονες πρακτικές, τα επαγγέλματα στην ηλεκτρονική και έντυπη δημοσιογραφία, η βιομηχανία και αγορά των ΜΜΕ, ζητήματα ιδιοκτησίας, η δημοσιογραφία των πολιτών, η ημερήσια ατζέντα, το κοινό-στόχος, οι μελλοντικές τάσεις (διαδίκτυο, blogs) κ.ο.κ.

Εναλλακτικές Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις ΜΜΕ & Διαφήμιση (Commercial Literacy) Έννοια του καταναλωτισμού (καταχωρίσεις στον Τύπο, την τηλεόραση, το διαδίκτυο, υπαίθριες διαφημίσεις) - στρατηγικές διαφήμισης - τεχνικά μέσα κοινό-στόχος, αναπαράσταση των φύλων - ρόλοι ανάλογα με το είδος του προϊόντος - στερεοτυπική απεικόνιση των κοινωνικών ομάδων, λανθασμένα πρότυπα (ανορεξία στον κόσμο της μόδας) - κίνδυνοι για τη σωματική και ψυχική υγεία - προώθηση υγιεινού μοντέλου ζωής

Εναλλακτικές Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις ΜΜΕ και Περιβάλλον Αντικείμενο μελέτης : ο τρόπος χρήσης και λειτουργίας των μέσων ως δίαυλοι επικοινωνίας και πληροφόρησης για την ευαισθητοποίηση, την κινητοποίηση και τη διαρκή επαγρύπνηση για την προστασία του περιβάλλοντος. Σημείο εκκίνησης: η εύπλαστη παιδική ηλικία

Κριτήρια Επιτυχίας η ευαισθητοποίηση και «αφύπνιση» της Πολιτείας η συνεχής έρευνα & τεχνογνωσία η δια βίου επιμόρφωση των παιδαγωγών η πλαισίωση της θεωρίας με την πρακτική άσκηση (με την έννοια της ουσιαστικής κατανόησης και της εμπειρίας των μηχανισμών παραγωγής του ο/α περιεχομένου)

Παιδιά “αυτόχθονες” & Γονείς “μετανάστες” στη Γη των Νέων Μέσων Παιδιά “αυτόχθονες” & Γονείς “μετανάστες” στη Γη των Νέων Μέσων η εκπαίδευση και αγωγή στα Μέσα πρέπει να αποκτήσει ένα καθ’ όλα ανατρεπτικό χαρακτήρα, μέσα από τη γόνιμη και δημιουργική αμφισβήτηση πάνω σε οικείες εμπειρίες και γνώριμες αναφορές. “Δεν υπάρχει ένας τρόπος για τη σωστή ανάγνωση των Μέσων, υπάρχει μόνο ο δικός μας τρόπος” (Thoman, 1990)

Βιβλιογραφία - Πηγές Anderson, J.A. & Ploghoft, M. (1993). Children and media in media education. In G.L. Berry & J.K. Asamen (Eds). Children and Television: Images in a changing sociocultural world. Newbury Park, CA:Sage:89-102 Bruner, J.S. (1960). The Process of Education. Harvard College Buckingham, D. (2003). Defining the field. Media Education, literacy, learning and contemporary culture. Polity Press:68 Duncan, B. (2003). Media Literacy: Essential Survival Skills for the New Millennium. School Libraries in Canada. A Journal of the Canadian Association for School Libraries Media Overseas Conversations Series. Διεθνές Συνέδριο για την Επικοινωνιακή Αγωγή, 31 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2007, Νέα Υόρκη 2007 Meyrowitz, J. (1998). Multiple media literacies. Journal of Communication. 48(I):96-108 Worsnop, C. (1999). 20 Important Ways to View Studying the Media. Media Awareness Network