Διδακτικό πλάνο μαθήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Δρ. Σάλτας Βασίλειος.  Ωριαίο ή  Ενότητας ή  Κεφαλαίου ή  Μέρους ή  Τριμήνου/τετραμήνου ή  Ετήσιο Δρ. Σάλτας Βασίλειος2.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Η αξιολόγηση και η συμβολή της στη σύγχρονη διδασκαλία των μαθηματικών Δρ. Σάλτας Βασίλειος Επ. Συν. ΤΕΙ Καβάλας
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η βοήθεια της φυσικής και της χημείας κατά τη διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Μέθοδοι επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Διδακτικά σενάρια.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΙΑΣ MULTIMEDIA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΑΡΑΚΤΣΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδακτική Πληροφορικής
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτικό πλάνο μαθήματος Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών Τηλ.: 251-0-835066 Κιν.: 6972024108 E-mail: coin_kav@otenet.gr

Εκπαιδευτικός κύκλος μαθήματος Προετοιμασία Μαθήματος Μαθητής Πλάνο Μαθήματος Συντήρηση Μαθήματος Πορεία Μαθήματος Αξιολόγηση Μαθήματος Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Μοντέλο διδακτικού πλάνου μαθήματος Η αποτελεσματικότερη προετοιμασία του μαθήματος επιτυγχάνεται Με την πολύπλευρη ανάλυση του διδακτικού περιεχομένου του συγκεκριμένου θέματος Με την οργάνωση και τις συνθήκες εργασίας Με το σχεδιασμό και την προκαταβολική λήψη αποφάσεων Με τη διατύπωση των σκοπών του μαθήματος. Για την εκπλήρωση των σκοπών Αξιολογούνται όλες οι εναλλακτικές στρατηγικές Επιλέγεται εκείνη που αρμόζει στο συγκεκριμένο διδακτικό θέμα Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Σχεδιασμός διδακτικού πλάνου μαθήματος Μελέτη και ταξινόμηση του διδακτικού περιεχομένου Ανάλυση της δομής του διδακτικού περιεχομένου και τις σχέσης του με τις παλιές γνώσεις Ανάλυση των μορφωτικών ικανοτήτων του διδακτικού περιεχομένου Ανάλυση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων του διδακτικού περιεχομένου Διατύπωση των επιθυμητών σκοπών Λογική ανάλυση του διδακτικού περιεχομένου Ψυχολογική ανάλυση των ενδεχόμενων προβλημάτων Πρόταση (αν είναι δυνατόν) πρακτικών ασκήσεων, μεθόδων και τρόπων Καθορισμός των εκπαιδευτικών-τεχνικών μέσων Ανάλυση των ειδικών συνθηκών εργασίας (εξωσχολικά βοηθήματα) Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Συνέπειες του διδακτικού πλάνου μαθήματος (Θετικά) Ο σχεδιασμός κάθε ενέργειας βελτιώνει το αποτέλεσμά της Ο σχεδιασμός υπερτερεί έναντι των μη καθορισμένων γεγονότων Το διδακτικό πλάνο αυξάνει την επίδοση των εκπαιδευόμενων (κατανοητοί και ξεκάθαροι διδακτικοί σκοποί) Δίνει στους εκπαιδευόμενους και στους εκπαιδευτικούς, την αίσθηση ενός συγκεκριμένου προσανατολισμού συνειδητοποιώντας τους σκοπούς της διδασκαλίας της συγκεκριμένης έννοιας Τα διδακτικά πλάνα συμβάλλουν στη δημιουργία τάξης με ομαλή λειτουργία, με λιγότερα προβλήματα πειθαρχίας, με λιγότερες διακοπές Αυξάνουν το σεβασμό και την εμπιστοσύνη προς στους εκπαιδευτικούς από τους εκπαιδευόμενους Υπάρχει ομαλή ροή ιδεών, δραστηριοτήτων και αλληλεπίδρασης, ώστε ο εκπαιδευτικός να μην απαιτείται να «επιβάλλεται» μέσα στην τάξη Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Συνέπειες του διδακτικού πλάνου μαθήματος (Αρνητικά – Αίτια – Αντιμετώπιση) Μονότονη και μονοκόμματη εκπαίδευση Μειωμένη ευαισθησία στις ιδέες και απόψεις των εκπαιδευόμενων Επιδίωξη εκπλήρωσης των προκαθορισμένων σκοπών του μαθήματος Αίτια Άγνοια του εκπαιδευτικού (επιστημονική και διδακτική) Φόβος για την άγνωστη ερώτηση ή άποψη Απόλυτος και αδιάλλακτος χαρακτήρα του εκπαιδευτικού Αντιμετώπιση Περισσότερη και λεπτομερειακότερη επιστημονική προετοιμασία «Παραβίαση» του αδιάλλακτου χαρακτήρα Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Προτεινόμενη δομή διδακτικού πλάνου μαθήματος Προτεινόμενη δομή διδακτικού πλάνου μαθήματος Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Διδακτικό πλάνο μαθήματος 1 Ρητοποίηση Παρανομαστή Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Διδακτικό πλάνο μαθήματος 2 Παράγωγος Συνάρτησης f(x) Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Συμπεράσματα Βασικό χαρακτηριστικό του διδακτικού πλάνου είναι ο ρεαλισμός. Για τη σχεδίασή του λαμβάνονται υπ’ όψιν το εκπαιδευτικό περιεχόμενο - αναλυτικό πρόγραμμα, το επίπεδο των εκπαιδευομένων, τις ιδιαιτερότητες της διδασκόμενης έννοιας και το προτεινόμενο βιβλίο. Δεν σχεδιάζεται μόνο για να υπάρχει στα πρακτικά, αλλά για να υλοποιείται και να επιτευχθούν με τη βοήθειά του οι επιθυμητοί σκοποί του μαθήματος. Ο σχεδιασμός του βοηθάει τον εκπαιδευτικό να: Συνειδητοποιήσει τη δομή και τα συστατικά του μαθήματος Να ξεκαθαρίσει τους σκοπούς που επιδιώκει Να επινοήσει συγκεκριμένες δραστηριότητες για την υλοποίησή τους. Να αξιολογήσει ορθά τη διδασκόμενη ύλη. Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Προκαταβολικός σχεδιασμός των διδακτικών πλάνων στην αρχή του έτους Πρόταση Προκαταβολικός σχεδιασμός των διδακτικών πλάνων στην αρχή του έτους Υλοποίηση Οι υπεύθυνοι εκπαίδευσης του κάθε διδακτικού αντικειμένου να ζητούν από του υφιστάμενούς τους να τους καταθέσουν διδακτικά πλάνα μαθημάτων για τις προκαθορισμένες διδακτικές ενότητες Να ελέγχονται από κατάλληλη επιστημονική ομάδα Να κοινοποιούνται στους άμεσα ενδιαφερόμενους με τις απαραίτητες ή όχι διορθώσεις και προτάσεις Δρ. Σάλτας Βασίλειος

Παρατήρηση Ο σχεδιασμός των διδακτικών πλάνων μαθημάτων πρέπει να συνοδεύεται και από την πορεία μαθήματος, η οποία αρχικά ορίζεται από τον εκπαιδευτικό, αλλά να απαιτείται η ύπαρξή της κατά τη διδασκαλία, κυρίως από τους περισσότερο άπειρους εκπαιδευτικούς Δρ. Σάλτας Βασίλειος