Επισκοπηση της ποιοτικης μελετης Εφαρμοσμένη ΄Ερευνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιοτικη αναλυςη δεδομενων
Advertisements

Ποιοτική ανάλυση Μέρος ΙΙ Θεματική ανάλυση
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Απογραφικά Δελτία - Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Μαθήματος/Διδάσκοντα
ΘΕΜΕΛΙΏΔΗ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΉ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΉ ΑΝΆΠΤΥΞΗ Εισαγωγή στην Έρευνα 1.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ερευνητική Εργασία Πως εργαζόμαστε κατά τις ομαδικές εργασίες;
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ερευνητική Εργασία Πως εργαζόμαστε κατά τις ομαδικές εργασίες;  Πρώτα από όλα, το κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει έναν ρόλο. Μα ποιοι είναι αυτοί οι.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Συνάντηση Εκπαιδευτών Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής Άνοιξη 2008 Ομάδα Επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
Μ.Τακούση.  Ανασκόπηση σημαντικών εννοιών της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας μιας ποσοτικής μελέτης  Πρακτική εφαρμογή.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
IQMS for TMs V2.0 FAMBUS ΕΒΕΘ Το έργο FAMBUS Κέρστιν Σιάκα, A.T.E.I. Θεσσαλονίκης Καθηγήτρια Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής Επιστημονικά.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ομιλητής : Αθανάσιος Πάπιστας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Εισαγωγή στην Υπεύθυνη Διεξαγωγή της Επιστημονικής Έρευνας Introduction to Responsible Conduct of Scientific Research Ευφροσύνη Καλκάνη Ομότιμη.
Δρ. Στέφανος Μαντζούκας
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Δομή ερευνητικής εργασίας
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ED3000 Ανεξάρτητο Ερευνητικό Σχέδιο Εργασίας «Ποιοτική Ανάλυση Δεδομένων» Διδάσκουσα: Ευαγγελία Τσερπέλη Οκτώβριος 2013.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Για τις παρεμβάσεις σας
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επισκοπηση της ποιοτικης μελετης Εφαρμοσμένη ΄Ερευνα Επισκοπηση της ποιοτικης μελετης Εφαρμοσμένη ΄Ερευνα βαςιςμενο ςτις ςημειωςεις της δρ Karen Beeton

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η κατανόηση της διαδικασίας της ποιοτικής μελέτης Η επίγνωση των βημάτων για την ολοκλήρωση μια ποιοτικής μελέτης Η αναγνώριση της σημαντικότητας του στοχασμού Η ανάπτυξη ιδεών για το θέμα που η ομάδας σας θα διερευνήσει

Γιατί κάποιος να κάνει μια ποιοτική μελέτη; Να αξιολογήσει το παρόν ; Να αξιολογήσει το μέλλον;

Ποιοτική μελέτη Σκοπός Να διερευνήσει τις εμπειρίες των φοιτητών ή τις αντιλήψεις τους σε ένα θέμα σχετικό με την εμπειρία τους

Πιθανά Θέματα Εμπειρίες/ αντιλήψεις φοιτητών για … Διδασκαλία & μάθηση Αξιολόγηση Εμπειρίες από την πρακτική Υποχρεωτική εκπαίδευση Επαγγελματισμός Διεπιστημονική μάθηση Εμπειρίες σχετικά με την προαγωγή υγείας Οφείλετε να εξασφαλίσετε ότι Υπάρχει επαρκής βιβλιογραφία στο θέμα, για να εκπονήσετε τη μελέτη σας

Συμμετέχοντες Θα είναι Προπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος φυσικοθεραπείας Επιλογή συμμετεχόντων Σύμφωνα με το ερευνητικό σας ερώτημα Ποιος θα μπορούσε να έχει επαρκή γνώση για το θέμα Κάθε υποψήφιος μπορεί να συμμετέχει μόνο σε μία μελέτη

Μεθοδολογία Δύο ατομικές συνεντεύξεις Ο συνεντευκτής & ο συνεντευξιαζόμενος Μια ομάδα εστίασης (focus group) Ο συντονιστής , αυτός που θα σημειώνει (και ο παρατηρητής) Σειρά Ίδιοι /διαφορετικοί συμμετέχοντες Οι ρόλοι σας Μαγνητοφώνηση & απομαγνητοφώνηση

Χρονοδιάγραμμα – A εξάμηνο 1η εβδομάδα & 8η εβδομάδα Να αποφασίσετε για το θέμα που θα διερευνήσει η ομάδα σας Να συμπληρώσετε την αίτηση για τη διεξαγωγή της μελέτης από την επιστημονική επιτροπή ερευνητικής δεοντολογίας Πρέπει να την αποστείλετε στον υπεύθυνο μαθήματος ως την Παρασκευή 29/11 ώρα 14:00 Σημείωση : δεν πρέπει να χάσετε αυτή την καταληκτική ημερομηνία

Αναλυτικότερα για το Α εξάμηνο 1η εβδομάδα α) εισαγωγή στην ποιοτική μελέτη σας β) δημιουργία ομάδων και ιδέες για το θέμα σας γ) επισκόπηση της αίτησης δεοντολογίας & πως θα την συμπληρώσετε (γι αυτό τυπώστε τη φόρμα και φέρτε την μαζί σας) δ) 1. ανάπτυξη και επιβεβαίωση του θέματος σας 2. λήψη αποφάσεων απονομή ρόλων, ποιοι θα είναι οι συμμετέχοντες σας (1ετείς ή 3ετεις)

Εργασίες μεταξύ 1ης & 8ης εβδομάδας Εργασίες μεταξύ 1ης & 8ης εβδομάδας Οφείλετε να Συνεχίσετε την ανάπτυξη του θέματός σας και να ολοκληρώσετε το προσχέδιο της αίτησης δεοντολογίας Κάνετε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας πάνω στο προτεινόμενο θέμα email στο καθηγητή αν υπάρχουν απορίες Συμπληρώσετε Υπόδειγμα A (θα το βρείτε στο studynet) και να το στείλετε το αργότερο Παρασκευή 18/10 θα πρέπει να έχετε αποφασίσει και την/τις αίθουσες που θα χρησιμοποιήσετε. Ενημερώστε με email και θα φροντίσω να πάρετε τις απαιτούμενες άδειες email το προσχέδιο της αίτησης Παρασκευή 8/11 Προσοχή πρέπει να έχουν συμπληρωθεί και όλα τα παραρτήματα  

Αναλυτικότερα για το Α εξάμηνο 8η εβδομάδα Ανασκόπηση της αίτησης κάθε ομάδας Αποσκοπεί στην αποσαφήνιση οποιοδήποτε δυσκολίας & στην οριστικοποίηση της αίτησης

Έντυπο δεοντολογικής αίτησης (Ethics application form) Το έντυπο δεοντολογικής αίτησης θα το βρείτε στο StudyNet. Υπάρχουν επιπρόσθετες πληροφορίες για το πώς θα συμπληρώσετε την φόρμα. Πρέπει να ανατεθεί σε ένα άτομο στην ομάδα ο ρόλος του υπευθύνου για την επιμέλεια της αίτηση, αλλά πρέπει να την συμπληρώσετε όλοι μαζί, διασφαλίζοντας ότι θα ακολουθήσετε την σωστή διαδικασία συμπλήρωσης. Όταν η αίτηση σας από την επιτροπή ηθικής δεοντολογίας εγκριθεί πρέπει να ακολουθήσετε πιστά την διαδικασία που αναφέρετε στην αίτηση – αν όχι αυτό είναι ένα σοβαρό ακαδημαϊκό παράπτωμα.

Χρονοδιάγραμμα – Β εξάμηνο 18η -19η Εβδομάδα Ανασκόπηση ποιοτικής μελέτης & οδηγίες για τη συγγραφή του άρθρου Πρόσληψη δείγματος και συλλογή δεδομένων 20η - 21η Εβδομάδα Απομαγνητοφώνηση και ανάλυση των δεδομένων 22η Εβδομάδα Αποφασίστε το προσωπικό θέμα που θα αναπτύξετε για το άρθρο σας Αρχίζετε την συγγραφή των ευρημάτων της μελέτης σας 30η Εβδομάδα Δευτέρα 28 Απριλίου 14.00 Ηλεκτρονική υποβολή του άρθρου (2700 words, +/- 10%)

Ο στοχασμός είναι πολύ σημαντικός Αναλογιστείτε την θέση σας ως ερευνητής/τρια Κρίνετε τη διαδικασία Τι πήγε καλά Τι δεν πήγε καλά και γιατί Τι μάθατε Τι ήταν αναμενόμενο και τι όχι Η συζήτηση ενίσχυσε /προκάλεσε τη γνώμη σας και τις πεποιθήσεις σας; Πως σας έκανε να αισθανθείτε; Τι, αν υπάρχει κάτι , θα αλλάζατε την επόμενη φορά που θα κάνατε μια ποιοτική έρευνα;

Ο στοχασμός είναι πολύ σημαντικός Αναγνώριση προβλημάτων/ προκαταλήψεων Αναγνώριση της δικής σας επιρροής λόγω των χαρακτηριστικών σας, της εκπαίδευσής σας , των πιστεύω σας στην ανάλυση και ερμηνεία των ευρημάτων σας (Hansen, 2006)

Ο στοχασμός ... δεν πρέπει να γίνεται κεντρικό θέμα αλλά οφείλετε να δώσετε αρκετές λεπτομέρειες ώστε να βοηθήσετε τον αναγνώστη να κατανοήσει πώς ο ερευνητής μπορεί να επηρέασε την μελέτη Carpenter 2008

Κρατήστε σημειώσεις Κρατήστε σημειώσεις καθ’όλη τη διαδικασία της έρευνας Όχι μόνο για το τι πήγε καλά, αλλά και τι θα μπορούσε να γίνει για να βελτιωθεί η ποιότητα της έρευνας και των αποτελεσμάτων Καταγράψτε τη θέση σας, τις πεποιθήσεις και το πώς αυτό μπορεί να έχει επηρεάσει την ερμηνεία και τα αποτελέσματα της μελέτης σας

Εμπιστευσιμότητα των δεδομένων Εμπιστοσύνη (εσωτερική εγκυρότητα) Προσπάθεια -συμμετοχή σας Συμμετέχοντες Απολογισμός ομάδας (debriefing) Στοχασμός Μεταβιβασιμότητα (εξωτερική εγκυρότητα) Δεν είναι συνήθως μεταβιβάσιμα αλλά η λεπτομερής αναφορά της μεθοδολογίας μπορεί να επιτρέψει στον αναγνώστη να προσδιορίσει τη σχετικότητα των ευρημάτων

Εμπιστευσιμότητα των δεδομένων Βασιμότητα Τριγωνισμός - διάφορες μεθόδους διερεύνησης Επιβεβαιωσιμότητα Λεπτομερή αναφορά στη διαδικασία συλλογής δεδομένων έτσι ώστε να είναι σαφές πώς τα ευρήματα έχουν αναπτυχθεί Αναφορά διαδρομής για να μπορεί να ελεγχθεί

Μετάφραση όρων Trustworthiness of data = εμπιστευσιμότητα Credibility (internal validity) = εμπιστοσύνη (εσωτερική εγκυρότητα) Transferability (external validity)= μεταβιβασιμότητα / γενικευσιμότητα (εξωτερική εγκυρότητα) Dependability (reliability) = βασιμότητα Confirmability =επιβεβαιωσιμότητα

Ερωτήσεις

Βιβλιογραφία Carpenter C., Suto M. (2008) Qualitative research for occupational and physical therapists Blackwell Publishing Finlay L., Ballinger C. (2006) Qualitative research for allied health professionals Challenging Choices Wiley Green J., Thorogood N. (2004) Qualitative methods for health research Sage Publications Hansen E. (2006) Successful qualitative health research Open University Press