Ανάπτυξη Λογισμικού (Software Development)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βάσεις Δεδομένων II Ευαγγελία Πιτουρά 1 ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΙΙ.
Advertisements

Γενικά Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής (ΕΠΛ) Οργάνωση Διαλέξεις Τρίτη και Παρασκευή, 15:00-16:30 ΧΩΔ-002 / Αίθουσα.
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Πληροφορίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Πολιτική Οικονομία»
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Τμήμα Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων
ΗΥ 252: Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός csd. uoc
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
Βάσεις Γνώσεων Εισαγωγικά του μαθήματος Πάνος Βασιλειάδης Φλεβάρης 2003
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό (στη γλώσσα Java)
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Ανάπτυξη Εφαρμογών1 Θεματικό αντικείμενο:  Σχεδίαση αλγορίθμων  Διατύπωση αλγορίθμων σε γλώσσα προγραμματισμού Τεχνολογική Κατεύθυνση (Γ’ τάξη Γενικού.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Νέο Πρόγραμμα σπουδών Ενημέρωση Δευτεροετών.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Δομές Δεδομένων (Data Structures) 3o Εξάμηνο Σπουδών Διδάσκων: Απόστολος Παπαδόπουλος και
1 Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μάθημα: Οικονομικές Πολιτικές και Εξελίξεις στην Ελληνική Οικονομία Ακαδημαϊκό έτος: Διδάσκων:
Τεχνολογία Λογισμικού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 2η Εργασία Μαθήματος Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Ζαγκαρέτος Λεωνίδας ΑΕΜ: 607 Ραφαηλίδης Δημήτρης ΑΕΜ: 656
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
1 Συστήματα Βάσεων Δεδομένων Διαδικαστικά του μαθήματος Πάνος Βασιλειάδης Σεπτέμβριος 2008
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
Αλγόριθμοι - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - 4ο εξάμηνο1 Αλγόριθμοι b b Σελίδα μαθήματος με ημερολόγιο, υλικό, βιβλιογραφία, ανακοινώσεις
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Ανάλυση Συστημάτων ( site) Υπευθ. Καθηγ.: Τσαλγατίδου Αφροδίτη.
Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Συντήρηση και επανυλοποίηση πληροφοριακών συστημάτων Διομήδης Σπινέλλης Αναπληρωτής Καθηγητής
Βάσεις Δεδομένων II Εισαγωγικά του μαθήματος Πάνος Βασιλειάδης Σεπτέμβρης 2002
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “Διαλογικό διδακτικό πρόγραμμα ανώτερων μαθηματικών”
Ανάλυση και Σχεδιασμός Π.Σ.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Διάλεξη 1 Εισαγωγή Επισκόπηση άσκησης Διάλεξη 1 1 Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Ανάπτυξη Λογισμικού Χειμερινό Εξάμηνο
Φυσική Ι Μια πρώτη εισαγωγή. Περίγραμμα  Εισαγωγή  Στόχος  Διδασκαλία  Σχέδιο Μαθήματος  Αξιολόγηση  Βιβλιογραφία.
Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδακτική της Πληροφορικής
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
Εισαγωγή Επισκόπηση άσκησης
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΜΑΘΗΜΑ: «ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ»
Μεθοδολογία έρευνας και συγγραφής επιστημονικών εργασιών – αγγλική ορολογία εισαγωγή.
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Τσίτσκαρη Ε. ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ Μάθημα 263 Τσίτσκαρη Ε.
ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
Οι Κατευθύνσεις στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη Λογισμικού (Software Development) www.cs.uoi.gr/~pvassil/courses/sw_dev/ ΠΛΥ 308

Εισαγωγή Ως σχεδιαστές/προγραμματιστές λογισμικού σκοπό έχουμε να υλοποιούμε λογισμικό για την επίλυση προβλημάτων με βάση κάποιες δοσμένες απαιτήσεις.

Εισαγωγή Η ανάπτυξη του λογισμικού αποτελείται από μια ακολουθία από διακριτές φάσεις. Ανάλυση απαιτήσεων Καταγραφή με συγκροτημένο τρόπο της λειτουργικότητας την οποία θα πρέπει το σύστημα να προσφέρει Σχεδίαση Από ποια βασικά δομικά στοιχεία θα αποτελείται το λογισμικό – π.χ., δομές δεδομένων, συναρτήσεις, κλάσεις Υλοποίηση / Κατασκευή Αποτύπωση της σχεδίασης σε κώδικα και υλοποίηση σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού (Java, C, C++, Python, … to name a few) Έλεγχος Αποσφαλμάτωση και διακρίβωση της ορθότητας του προγράμματος Εγκατάσταση Συντήρηση

Εισαγωγή Στην πραγματική ζωή, το μείζον πρόβλημα δεν είναι η αποσπασματική υλοποίηση ενός μόνο αλγορίθμου ή η μετατροπή ενός αλγορίθμου σε κώδικα αλλά η κατασκευή, με συγκροτημένο τρόπο, ενός ολοκληρωμένου συστήματος που προσφέρει διάφορες λειτουργίες

Εισαγωγή Όσο μεγαλύτερης κλίμακας είναι το λογισμικό που πρόκειται να αναπτύξουμε τόσο πιο χρήσιμος είναι ο αντικειμενοστρεφής τρόπος σκέψης και υλοποίησης… … καθώς, στην όλη διαδικασία ανάπτυξης ενός λογισμικού εμπλέκονται περισσότεροι του ενός ενδιαφερόμενοι: Ο πελάτης που καθορίζει τις απαιτήσεις Η ομάδα σχεδίασης Η ομάδα υλοποίησης Η ομάδα ελέγχου Η ομάδα εγκατάστασης Η ομάδα συντήρησης

Εισαγωγή Το μείζον πρόβλημα είναι η βέλτιστη σχεδίαση και υλοποίηση του κώδικα με στόχους Επιτάχυνση της φάσης της υλοποίησης Διευκόλυνση της φάσης του ελέγχου Διευκόλυνση της συντήρησης Ειδικότερα η φάση της συντήρησης είναι εξαιρετικά σημαντική σε εφαρμογές μεγάλης κλίμακας και το κόστος της είναι συνήθως μεγαλύτερο από το συνολικό κόστος όλων των υπόλοιπων φάσεων Τι είναι συντήρηση? επιδιόρθωση σφαλμάτων που προκύπτουν μετά την εγκατάσταση και χρήση του λογισμικού προσθήκη νέων λειτουργιών λόγω της μεταβολής των αρχικών απαιτήσεων των χρηστών του λογισμικού

Εισαγωγή Ο σκοπός του μαθήματος είναι διττός και αφορά στην: παρουσίαση θεμελιωδών θεμάτων σχεδίασης και ανάπτυξης εφαρμογών λογισμικού πρακτική τριβή των φοιτητών, μέσω προγραμματιστικής εργασίας (project) με πραγματικά προβλήματα που ανακύπτουν στα πλαίσια της ανάπτυξης μιας ευμεγέθους εφαρμογής οργανωμένης σε επί μέρους στάδια: ανάλυση απαιτήσεων, σχεδίαση, υλοποίηση και έλεγχος.

Διαδικαστικά Δήλωση μαθήματος Ώρες μαθήματος Web Διδακτικά Βιβλία Διαγώνισμα Προγραμματιστική Εργασία Βαθμολογία ...

Υποχρέωση Δήλωσης Για όσους εισήχθησαν πριν το 2012, το μάθημα δεν μπορεί να δηλωθεί … ευχαρίστως να το παρακολουθήσετε όμως  Για όσους εισάγονται από το 2012 και μετά, το μάθημα είναι υποχρεωτικό. Τα παραπάνω ισχύουν ασχέτως του αν θα παρακολουθήσετε 4ετή ή 5ετή κύκλο σπουδών

Διαδικαστικά Ώρες μαθήματος: κάθε Δευτέρα, 09.00 Θα ανακοινωθούν ώρες σεμιναρίων Διδάσκων: Πάνος Βασιλειάδης Γραφείο: B.2 E-mail: pvassil@cs.uoi.gr Web: www.cs.uoi.gr/~pvassil/courses/sw_dev/ Περιέχει ανακοινώσεις, ασκήσεις, βαθμολογίες, ... Αίθουσα: I5

Βιβλιογραφία Αντικειμενοστρεφής Σχεδίαση: UML, Αρχές, Πρότυπα Και Ευρετικοί Κανόνες, Α. Χατζηγεωργίου, Κλειδάριθμος, ISBN 960-209-882-1. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 13600 Ανάπτυξη Προγραμμάτων σε Java: αφαιρέσεις, προδιαγραφές, και αντικειμενοστρεφής σχεδιασμός, B. Liskov and J. Guttag, Κλειδάριθμος, ISBN 978-960-461-063-1. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 13596

Η συνταγή της επιτυχίας ... Βαθμολογία : Διαγώνισμα: 70% [βαθμός >=5] Εργασία: 30% [βαθμός >=5, υποχρεωτική] Πιθανό bonus ως 10% σε καλές εργασίες Διαγώνισμα: ανοιχτό το βιβλίο του μαθήματος και μόνο αυτό

Η συνταγή της επιτυχίας ... Κατοχύρωση: τίποτε δεν κατοχυρώνεται για επόμενη χρονιά! Ο σκοπός του μαθήματος είναι να συνδυάσετε αφομοίωση θεμελιωδών αρχών + εξάσκηση των προγραμματιστικών ικανοτήτων σας + κριτική σκέψη με τρόπο συγκροτημένο Για το λόγο αυτό: η προγραμματιστική εργασία θα τελειώσει νωρίς (ώστε να μην επιβαρύνει την εξεταστική), το διαγώνισμα θα απαιτήσει σίγουρα κατανόηση των θεμελιωδών εννοιών + κριτική σκέψη εκ μέρους

Προγραμματιστική Εργασία Η προγραμματιστική εργασία αφορά τη σχεδίαση, υλοποίηση και ρύθμιση ενός, σχετικά μεγάλου εύρους, συστήματος λογισμικού προδιαγραφές και ανάλυση απαιτήσεων σχεδίαση της βασικής αρχιτεκτονικής κλάσεων υλοποίηση και έλεγχος Η προγραμματιστική άσκηση είναι υποχρεωτική και πρέπει υποχρεωτικά να ολοκληρωθεί πλήρως!! θα εκπονηθεί από ομάδες των 2 ατόμων θα διεκπεραιωθεί σε φάσεις με επί μέρους παραδοτέα θα εξετασθεί και προφορικά, τουλάχιστον μία φορά

Απαιτήσεις Όπως ξέρετε, ισχύει το αξίωμα «το εξάμηνο είναι για εσάς, η εξεταστική για τον διδάσκοντα» Στη διάρκεια του εξαμήνου, υπάρχει ως συνήθως η απαίτηση να διαβάζετε την ύλη όπως προχωρούμε, και, ΚΥΡΙΩΣ, να κάνετε τις φάσεις της προγραμματιστικής εργασίας εγκαίρως (όχι το προηγούμενο βράδυ από την προθεσμία) Η παρακολούθηση του μαθήματος βοηθά, αλλά δεν αντικαθιστά το παραπάνω  Υποχρεωτική απαίτηση για την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος είναι η ολοκληρωμένη διεκπεραίωση της προγραμματιστικής εργασίας