Η Εκπαίδευση και η Μάθηση πραγματοποείται κατά τη διάρκεια της ζωής μας σε πολλές μορφές, καμιά από αυτές κατ’ αποκλειστικότητα. Πρέπει να αρχίσoυμε να.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βιοποικιλότητα & καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Πολιτική Συμμετοχή στο Ίντερνετ και Διπλωματία των Πολιτών Ρωμανός Γεροδήμος Online Mobilisation and Citizen Diplomacy Roman Gerodimos.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014 Μονάδα Μεθοδολογίας, Πολιτικών και Πρακτικών.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Διδακτική της Πληροφορικής Ι Ο Στόχος του Μαθήματος Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011.
Σχεδιασμός Πρότυπου Διαδικτυακού Μαθήματος
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών πρόταση στο της Ευστρατίας Λιακοπούλου Καθ. Πληροφορικής, Msc.
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το τοπίο Aλλάζει Δρ. Μιχάλης Παναγιώτου Δ/ντης Τεχνολογιών Επιμόρφωσης Όμιλος 01 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
« ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΥΠΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΕΣΩ ΒΙΒΛΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ» Υποψ. Διδάκτωρ Επιβλέπουσα Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Εφαρμογές Προσομοίωσης σε Συγκοινωνιακά Συστήματα – Κυκλοφοριακή ροή/Μεταφορές.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
H εισαγωγική σελίδα του δικτυακού τόπου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ( Επιλέξτε «Σχολικός Επαγγελματικός.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Παραπομπές και Δομή.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η πληροφορία στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Ένα εργαλείο για δημιουργία και αξιολόγηση!
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Βασίλης Μακράκης* & Νέλλη Κωστούλα-Μακράκη *UNESCO Chair ICT in ESD
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Εκπαίδευση και η Μάθηση πραγματοποείται κατά τη διάρκεια της ζωής μας σε πολλές μορφές, καμιά από αυτές κατ’ αποκλειστικότητα. Πρέπει να αρχίσoυμε να σκεφτόμαστε για την Εκπαίδευση με πιο ολιστικές αντιλήψεις και μεθόδους’. Jacques Delor (1996) Learning: The Treasure Within.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: ΑΤΥΠΗ ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Λαμπροπούλου, Νίκη Αρχιτέκτονας Διαδικτυακής Εκπαίδευσης & Διαδικτυακών Κοινωνιών ΥΠΕΠΘ, Γραφείο Εκπαίδευσης Αχαΐας nikilambropoulos.org

Slide 3/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Διαδικτυακή Ελληνική Εκπαιδευτική Κοινότητα (ΔΕΕΚ): Ποιοί είμαστε…  Μάθηση ~ Εκπαίδευση  Εθελοντική Εργασία  Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο 8,500 μέλη στις 25/3/2004) και  Επιστημονική Ένωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Eκπ/σης για τη Διάδοση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση ( 90 μέλη, 25/3/2004)

Slide 4/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Δεκέμβριος – Ιούλιος = 0 μηνύματα Αύγουστος – Σεπτέμβριος = 15 μηνύματα Θεωρία-Διοίκηση-Τεχνολογία (study with 28 community managers) Ελεύθερο Λογισμικό - Μούντλ

Slide 5/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 ΕΕΕΠ – ΔΤΠΕ (Φώτης Γούσιας) Επιστημονική Ένωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Eκπ/σης για τη Διάδοση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (

Slide 6/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Προβλήματα Εκπ/κού Συστήματος  Ιεραρχική Εξέλιξη (ΜΚ)  Έλλειψη κινήτρων παραγωγικότητας  Απουσία συστήματος αναγνώρισης ιδεών  Άκαμπτη 3βάθμια Εκπαίδευση  Έλλειψη επιμόρφωσης σε καινούρια προγράμματα  Αντίσταση σε καινούριες ιδέες  Έλλειψη Αξιολόγησης  Έλλειψη Συστήματος Επικοινωνίας (ΥΠΕΠΘ-Πανεπιστημίων- Εκπ/κών)  Έλλειψη Επικοινωνίας μεταξύ των εκπ/κών  Έλλειψη Συστήματος Συνεργασίας ΥΠΕΠΘ-Προϊσταμένων-Εκπ/κών  Αδυναμία Συμμετοχής Εκπ/κών στην Εκπ/κή Πολιτική  Νόμος περί Διαδικτυακής Εκπ/σης  Νόμος περί Άτυπης Μάθησης και  Αναγνώριση της Άτυπης Μάθησης

Slide 7/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Το Τρίγωνο της Δια Βίου Μάθησης The Life-Long Learning Triangle (3LT) Ημι-Δομημένη Μ (Non-Formal L) Αδόμητη Μ (InFormal L) Κοινωνίες Ενδιαφέροντος (CoI) Επαγγελματικές Κοινωνίες (CoP) Συμμετοχή στην Κυβερνητική Εκπαιδευτική Πολιτική (Formal L) (Focus groups)

Slide 8/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Μεθοδολογία Άτυπης Μάθησης στις Διαδικτυακές Κοινωνίες  Επικοινωνιακή Μεθοδολογία: διάδραση, διάλογος, υπεύθυνος διοίκησης  Μεθοδολογία Δράσης: εμπειρία, πρακτική, πειραματικές μέθοδοι  Μεθοδολογία με Κοινωνική Εστίαση: συνεταιρισμός, εργασία σε ομάδες, εργασία σε δίκτυα  Αυτο-οργανώσιμη Μεθοδολογία: δημιουργικότητα, ανακάλυψη, υπευθυνότητα

Slide 9/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Από τον Αριστοτέλη στην Τζένη Πρις 3 Επίπεδα Μάθησης στις ΔιαΚοινωνίες  Ο/Η μαθητευόμενος/η δεν ξέρει το αντικείμενο και θέλει να αλλάξει δίπλα σε έναν ειδικό > Παρώθηση, Ασύμμετρες Σχέσεις, Εισαγωγή στη Μαθησιακή Διαδικασία (zpd). Empathy, Μάθηση με παρατήρηση (Legitimate Peripheral Participation)  Ο/Η μαθητευόμενος/η έχει φτάσει το επίπεδο του ειδικού > Συμμετρικές Σχέσεις, Αμοιβαία Κατανόηση  Ο/Η μαθητευόμενος/η χρησιμοποιεί αυτό που έχει μάθει, ‘όντες, ενεργεία γίνονται επιστήμονες’ > Ενεργητική Συμμετοχή

Slide 10/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Άτυπη & Ημι-Άτυπη Μάθηση  Αναγνώριση  Επικύρωση  Αξιολόγηση Στάνταρντς

Slide 11/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Αυτο-Οργανώσιμη Μάθηση με Παρατήρηση σε ΔιαΚοινωνίες  Μάθηση με παρατήρηση> ‘Συμπάθεια’ – mirror neurons, 1992, 1998, 2002 (Preston & de Waal)  Άτυπη Μάθηση, ελάχιστα παρατηρήσιμες αλλά υπαρκτές αλλαγές στη συμπεριφορά: αποτέλεσμα η Ενεργητική Συμμετοχή  Μάθηση κατά τη Διαδικασία Ενεργητικής Συμμετοχής  Συμμετοχική κατασκευή Νοημάτων ως αποτέλσμα της ‘συμπαθητικής’ εσωτερικής απεικόνισης της παρατηρηθείσας συμπεριφοράς  Η ‘Συμπαθητική’ Εσωτερική Απεικόνιση έχει ως αποτέλεσμα την:  Αντιγραφή συμπεριφοράς  Συμμετοχική Δημιουργική Αναπαραγωγή  Ενεργητική Συμμετοχή

Slide 12/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Αξιολόγηση Άτυπης Μάθησης (Ι)  Δυνατότητα συνηδειτοποίησης και επίγνωσης της κατάστασης εαυτού και ομάδας  Δυνατότητα περιγραφής προβλημάτων + προτάσεις + λύσεις  Ενεργητική Συμμετοχή (Αριστοτέλης) σημαίνει συμμετοχή στην αλλαγή του περιβάλλοντος (Τεχνολογία) και της κοινωνίας (ΔιαΚοινωνία)

Slide 13/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Αξιολόγηση Άτυπης Μάθησης (ΙΙ)  Ικανότητα αμφισβήτησης της καθιερωμένης πραγματικότητας,  Ικανότητα προσδιορισμού προβλημάτων,  Ικανότητα αντιμετώπισης αιφνιδίων προβλημάτων,  Ικανότητα συνεργασίας για εξεύρεσης πιθανών λύσεων στα προηγούμενα προβλήματα, και  Ικανότητα να δίνεται μορφή και εκτέλεση των καλύτερων για την περίσταση λύσεων.

Slide 14/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Επίλογος  Επίγνωση-Συνειδητοποίηση (self-awareness) >> ‘Συμπάθεια’ (empathy) >> Μάθηση με Παρατήρηση >> Αυτο-οργανώσιμη Μάθηση (η Εκπαίδευση είναι το εργαλείο)  Επιτυχία των Διαδικτυακών Ομάδων (Sociability – Usability):  Θεωρία (Ατομική Ψυχολογία & Ψυχολογία των Ομάδων, Μάθηση, Διοίκηση, Επικοινωνιολογία, Τεχνολογία, HCI)  Διοίκηση (Μάνατζμεντ Ομάδων, moderation)  Τεχνολογία (Μηχανικοί κατασκευών groupz-ware)

Slide 15/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Ευχαριστούμε πολύ...  για τη συμμετοχή σας! Νίκη Λαμπροπούλου nikilambropoulos.org Έχετε Ερωτήσεις, Παρατηρήσεις, Προτάσεις;

Slide 16/16 nikilambropoulos.org ΕΤPE04 Βιβλιογραφία Aristotle, Per Anima. Ancient text and Translation by Christodoulou, I.S. (2003). Athens: Zitros. Auerbach, E. (1953). Mimesis: The Representation of Reality in Western Literature, trans. W. R. Trask. Princeton: Princeton University Press. Bahktin, M. (1981) The Dialogic Imagination: Four essays of M. M. Bahktin. Trans. Caryl Emerson and Michael Holquist, Austin: University of Texas Press. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewood Cliffs London: Prentice Hall. Beer, M.D., Slack, F. & Armitt, G. Community Building and Virtual Teamwork in an Online Learning Environment. 36th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS ), CD-ROM / Abstracts Proceedings, January 6-9, 2003, Big Island, HI, USA. IEEE Computer Society, 2003, ISBN di Pellegrino, G., Fadiga, L., Fogassi, L., Gallese, V. & Rizzolatti, G. (1992) Understanding motor events: A neurophysiological study. Experimental Brain Research 91:176–80. Engeström, Y. (1987). Learning by Expanding. Helsinki: Orienta-Konsultit OY. European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop), Bjørnåvold, J. (2000). Making Learning Visible: Identification, Assessment and recognition of Non-formal Learning in Europe. Thessaloniki: Cedefop. Lambropoulos, N., Birmpas, A. (2004). Teachers’ CoP Participation in Governmental Decision Making: Centrifugal Decision Making in Education. Proceedings in KEDEK, Centre of Multicultural Education, University of Patras, Lave, J. & Wenger, E. (1991). Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation. Cambridge: Cambridge University Press. Livingstone, D. W. (2000). ‘Exploring the icebergs of adult learning: findings of the first canadian survey of informal learning practices’. NALL Working Paper # , The Research Network on New Approaches to Lifelong Learning Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto (OISE/UT). Miller, N. & Dollard, J. (1941). Social Learning and Imitation. New Haven, NJ: Yale University Press. Preece, J. (1999). Empathic communities: Balancing emotional and factual communication. Interacting With Computers: The Interdisciplinary Journal of Human-Computer Interaction, 12, Polanyi, M. (1966). The Tacit Dimension. New York: Doubleday & Co. Preston, S.D. and de Waal, B.M. Empathy: Its ultimate and proximate bases. In Behavioral and Brain Science, 25: 1-72, Vygotsky, L.S. (1978). Mind in Society. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. Warren, N. & Jahoda, M. (Eds)(1966). Attitudes. Middlesex: Penguin Books. Wenger, E. (1998). Communities of practice: learning, meaning and identity. Cambridge University Press.