ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Δημήτρης Ν. Τζουγανάτος Καθηγητής Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιατρικών Διαγνωστικών Κέντρων Πανελλήνια Ένωση Εργαστηριακών Γιατρών Βιοπαθολόγων-Κυτταρολόγων-Παθολογοανατόμων Σύνδεσμος Ελλήνων.
Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Ατομικές συμβάσεις μερικής απασχόλησης Δανεισμός εργαζομένου
Ινστιτούτο Στρατηγικών και Αναπτυξιακών Μελετών
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
Αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία με το Ν
Συμβάσεις Αποφυγής Διπλής ΚΕΡΑΜΕΥΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Δεκέμβριος 2009 Οι δαπάνες υγείας και η δημοσιονομική πολιτική μετά την κρίση Σάββας Ρομπόλης και Ηλίας Ιωακείμογλου Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή K εντρική T ράπεζα ιδρύθηκε την 1 η Ιουνίου του 1998 και εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τη διαχείριση του ευρώ και.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Η εκστρατεία για την αύξηση της ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών.
ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α./ Γ.Γ.Δ.Δ. - Η.Δ. ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: > ΚΕΡΚΥΡΑ - ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΤΑΗ, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ/
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ)
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΔΩΡΟΣ ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΥ
ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗΠΡΑΞΕΩΝ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ ΜΟΝΑΔΑ Γ΄ Δημήτρης Τάσιος - Οικονομολόγος τηλ:
Επαγγελματική Αστική Ευθύνη Διαμεσολαβητών 29/5/2014 Μάνος Δημήτριος.
Φορολογία ακινήτων Φορολογικές διατάξεις που αποτρέπουν πιθανές επενδύσεις και προτάσεις για βελτίωση 6 Οκτωβρίου 2014 Γεωργία Σταματέλου Επικεφαλής Φορολογικού.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
TAX Πρακτικά προβλήματα από την εφαρμογή της νομοθεσίας τεκμηρίωσης ενδοομιλικών συναλλαγών και η ανάγκη για βελτίωσή της Γεώργιος Σ. Μαυραγάνης, Γενικός.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Νικόλαος Καρανάσιος Προσλήψεις.
6/2/2015Βασίλης Γ. Χατζόπουλος1 V. Συμπληρωματικά μέτρα για την ενίσχυση της κινητικότητας Βασίλης Γ. Χατζόπουλος Επίκ. Καθηγητής ΔΠΘ Επισκ. Καθηγητής.
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
«Το νομικό πλαίσιο και οι ευκαιρίες για τους ασθενείς στην κρίση» Δημήτρης Κρεμαλής, LL.M., Ph.D. LMU Munich Εταίρος, ΚΡΕΜΑΛΗΣ Δικηγορική Εταιρεία Πρόεδρος.
BHMA 1o Ο ΧΩΡΟΣ ΕΓΚΑTΑΣTΑΣΗΣ της επιχείρησης είναι απαραίτητο να είναι γνωστός και εξασφαλισμένος πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια BHMA 2o ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ.
Κρατήσεις σε περιπτώσεις εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ Διδάσκων: Σταγιάννης Απόστολος Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ - ΣΤΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Η προσωπική ευθύνη των διοικούντων νομικά πρόσωπα για τα εταιρικά φορολογικά χρέη πριν και μετά τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας - Ορισμένα ειδικότερα.
Ελεγκτικό Συνέδριο Επιχορηγήσεις Δήμων σε πολιτιστικά και αθλητικά σωματεία Α. Σώκος Δ. Εισηγητής ΕλΣ Δ. Εισηγητής ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
Χαρακτηριστικά διοικητικών πράξεων: Τεκμήριο νομιμότητας Εκτελεστότητα
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
Δημόσια διοίκηση Διακρίσεις και ταξινομήσεις Αικατερίνη Ν. Ηλιάδου
Το ειδικό καθεστώς καταβολής Φ.Π.Α. κατά την είσπραξη Αθηνά Σχινά
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Πρωτοβάθμια περίθαλψη
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.
Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΦΠΑ
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Ενδικοφανής προσφυγή
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του Δημοσίου υπό το πρίσμα της απόφασης 244/2017 της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ιωάννης Γ.-Στ. Κούρτης.
ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Η απαλλαγή των εξαγωγών από τον Φ.Π.Α.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Προσφυγή κατά παραλείψεως
Φ.Π.Α. στις αμοιβές έμμισθων δικηγόρων;
Φορολογικη Ι τιμολόγιο πώλησης
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιατρικών Διαγνωστικών Κέντρων Πανελλήνια Ένωση Εργαστηριακών Γιατρών Βιοπαθολόγων-Κυτταρολόγων-Παθολογοανατόμων Σύνδεσμος Ελλήνων Ιδιωτών Πυρηνικών Ιατρών Πανελλήνια Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Ακτινολόγων Π.Ο.Σ.Ι.Π.Υ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ Πανεπιστημίου 56 10678 Αθήνα τηλ: 210 3306487 fax:2103306459 Mail pasidik@otenet.gr Αθήνα 29/3/2010 ΠΡΟΣ: Πρόεδρο Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής Κα Παπανδρέου Βάσω ΘΕΜΑ: Επιβολή ΦΠΑ στις Ιατρικές Πράξεις Κυρία Πρόεδρε, Την περασμένη εβδομάδα εισήχθη στην Ελληνική Βουλή προς ψήφιση το προσχέδιο του Φορολογικού Νομοσχεδίου, όπου με τις διατάξεις που εισάγονται αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο της κατάργησης της απαλλαγής του ΦΠΑ στις ιατρικές πράξεις και επιβολής του φόρου στις εκτελούμενες ιατρικές πράξεις Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί ΦΠΑ, Ν 2859/2000 (Κώδικας Φορολογίας ΦΠΑ) που δημοσιεύθηκε την 7η Νοεμβρίου 2000 και είναι σύμφωνη με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) 2006/112/ΕΚ, 2008/8ΕΚ, 2008/9/ΕΚ που ενσωματώθηκαν πρόσφατα στο Εθνικό μας δίκαιο, στο άρθρο 22 του Ν 2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ) παράγραφοι δ) και ε) αναφέρεται: Aπαλλάσσονται από το φόρο: δ) Η παροχή υπηρεσιών νοσοκομειακής και ιατρικής περίθαλψης και διάγνωσης καθώς και οι στενά συνδεδεμένες με αυτές παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών που ενεργούνται από πρόσωπα που λειτουργούν νόμιμα. ε)Η παροχή υπηρεσιών από δικηγόρους, συμβολαιογράφους, άμισθους υποθηκοφύλακες, δικαστικούς επιμελητές, γιατρούς, οδοντιάτρους και φυσιοθεραπευτές. Έτσι σήμερα οι ιατροί, είτε ασκούν το ιατρικό επάγγελμα την μορφή του Ελεύθερου Επαγγελματία του άρθρου 48 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν 2238/1994), είτε ασκούν το ιατρικό επάγγελμα με τη μορφή ιατρικών εταιρειών Παροχής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), όταν ενεργούν ως αγοραστές καταβάλλουν τον αναλογούντα κατά περίπτωση ΦΠΑ. Ο ΦΠΑ των αγορών (εισροών) για αγορά (δαπανών, Παγίων, αναλωσίμων, Εκμίσθωση Παγίων, λήψη υπηρεσιών) καταβάλλεται και δεν μπορεί να ζητηθεί η επιστροφή του, διότι οι Ιατρικές πράξεις είναι απαλλασσόμενες χωρίς δικαίωμα έκπτωσης.

O ΦΠΑ που καταβάλλουν οι ιατροί για λήψη υπηρεσιών και αγαθών εισπράττεται κανονικά σήμερα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Με την προτεινόμενη τροποποίηση στο άρθρο 62 του Νέου Φορολογικού Νομοσχεδίου, προτείνεται η τροποποίηση του άρθρου 22 που αφορά απαλλαγές στο Εσωτερικό της Χώρας και συγκεκριμένα οι παράγραφοι: δ) Απαλλάσσεται η παροχή υπηρεσιών νοσοκομειακής και ιατρικής περίθαλψης και διάγνωσης καθώς και οι στενά συνδεδεμένες με αυτές παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών που ενεργούνται από οργανισμούς δημοσίου δικαίου. Με τις υπηρεσίες αυτές εξομοιώνονται και οι υπηρεσίες που παρέχονται στις εγκαταστάσεις θεραπευτικών λουτρών και ιαματικών πηγών. Η εν λόγω απαλλαγή ισχύει και για λοιπούς οργανισμούς με την προϋπόθεση , ότι οι εν λόγω οργανισμοί: i. δεν έχουν σκοπό τη συστηματική επιδίωξη του κέρδους, τα ενδεχόμενα δε κέρδη τους δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να διανέμονται, αλλά να διατίθενται για τη διατήρηση ή τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών. ii. η διοίκηση και διαχείριση των εν λόγω οργανισμών πρέπει να ασκείται από πρόσωπα που δεν έχουν, είτε αυτά τα ίδια είτε μέσω τρίτων προσώπων, άμεσο ή έμμεσο συμφέρον από τα αποτελέσματα της εκμετάλλευσης των σχετικών δραστηριοτήτων. iii. οι απαλλαγές δεν πρέπει να δημιουργούν κίνδυνο στρέβλωσης των όρων του ανταγωνισμού. ε) οι παροχές ιατρικής περίθαλψης οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της άσκησης ιατρικών επαγγελμάτων, καθώς και οι παροχές υπηρεσιών από ψυχολόγους, μαίες, νοσοκόμους και φυσιοθεραπευτές. Οι προτεινόμενες διατάξεις εγείρουν φόβους στον ιατρικό κόσμο για κατάργηση των απαλλαγών του ΦΠΑ σε ιατρικές πράξεις: (1) Ιατρικής Διάγνωσης (υπό οποιαδήποτε μορφή ασκείται αυτή).

Ιατρική Περίθαλψης που ασκείται από ιατρούς με την μορφή Ιατρικών Εταιρειών Παροχής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) (προσωπικές εταιρείες ΟΕ ή ΕΕ ή Νομικά Πρόσωπα ΕΠΕ ή ΑΕ). Ιατρικών Εταιρειών Παροχής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) που παρέχουν υπηρεσίες ιατρική διάγνωσης ή περίθαλψης με περισσότερα του ενός (1) ιατρείων Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης και χαρακτηρίζονται με την υπάρχουσα νομοθεσία (ΠΔ 84/2001) Διαγνωστικά Κέντρα ή Πολυιατρεία. Η τυχόν επιβολή ΦΠΑ σε ιατρικές πράξεις είναι σε αντίθεση με τις εκδοθείσες αποφάσεις ελληνικών δικαστηρίων και του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), ως και των ισχυουσών Οδηγιών περί ΦΠΑ (2006/112/ΕΚ,2008/8/ΕΚ, 2008/9/ΕΚ) για τους κάτωθι λόγους: Είναι αντίθετη με την γνωμοδότηση υπ. Αριθ. 287/2008 του Β΄τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ) που έγινε δεκτή από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και γνωμοδοτούσε υπέρ διατήρησης απαλλαγής ΦΠΑ σε ιατρικές πράξεις περίθαλψης συνδεόμενης με πρόληψη, διάγνωση και θεραπεία μίας νόσου καθώς και ελέγχου για την προστασία εργαζομένων σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (C-307/2001, C-141/2000). (2) Οι αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ΔΕΚ 10/9/2002, C-141/200), απαλλάσσουν από την επιβολή ΦΠΑ ιατρικές υπηρεσίες που παρέχονται εκτός νοσοκομείου, τόσο στην οικεία του ασθενούς όσο και στην οικεία του φορέα παροχής υγείας (ιατρείο). (3) Η αρχή της φορολογικής ουδετερότητας εμποδίζει να τυγχάνουν διαφορετικής μεταχείρισης από άποψη επιβολής ΦΠΑ, επιχειρήσεις που ενεργούν τις ίδιες πράξεις (ιατρικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης), είτε ως φυσικά πρόσωπα είτε ως νομικά πρόσωπα, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ΔΕΚ 7/9/1999, C-216/1997).

(4) Την απόφαση αυτή συμπεριέλαβε στην υπ. Αριθ (4) Την απόφαση αυτή συμπεριέλαβε στην υπ. Αριθ. 101/2006 Γνωμοδότησή του, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Ν.Σ.Κ). Σύμφωνα με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ΔΕΚ10/9/2002,C-141/2000) η απαλλαγή των ιατρικών υπηρεσιών από το ΦΠΑ, δεν επιφυλάσσεται μόνον υπέρ των φυσικών προσώπων, φορέων των υπηρεσιών υγείας, αλλά και υπέρ νομικών προσώπων αρκεί οι υπηρεσίες να παρέχονται από πρόσωπα που κατέχουν τα αναγκαία επαγγελματικά προσόντα. Η έννοια του όρου «ιατρική περίθαλψη» πρέπει να παρέχεται, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση 101/2006 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους από πρόσωπο (νομικό ή φυσικό) στο οποίο κατά την Εθνική νομοθεσία παρέχεται η άδεια με διοικητική πράξη. (7) Έχει κριθεί από Ευρωπαϊκό Δικαστήριο(Απόφαση 14/9/2000,C-384/1998), ότι η έννοια του όρου «παροχές ιατρικής περίθαλψης» δεν μπορεί να ερμηνευθεί κατά τρόπο ώστε να περιλαμβάνει ιατρικές παρεμβάσεις που πραγματοποιούνται με σκοπό διαφορετικό από εκείνο της διάγνωσης, της περίθαλψης και στο μέτρο του δυνατού της θεραπείας ασθενειών ή ανωμαλιών της υγείας. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε, ότι διάγνωση (ιατρική εξέταση, εργαστηριακές εξετάσεις), είτε γίνεται με αφορμή την εκδήλωση ασθενείας ή ανωμαλίας της υγείας, είτε προληπτικά ,θεωρείται ιατρική παρέμβαση απαλλασσόμενη από το ΦΠΑ. (8) Οι ιατροί φυσικά πρόσωπα και ιατρικές εταιρείες παρέχουν υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης Υγείας (ΠΦΥ), σε ασθενείς ασφαλισμένους των ασφαλιστικών Ταμείων κατά ποσοστό 90% του κύκλου εργασιών τους. Η σχέση των ιατρών με τα Ασφαλιστικά Ταμεία αποδεικνύεται από τις συμβάσεις έργου που συνάπτονται μεταξύ των και από δημόσια έγγραφα καθορισμού των σταθερών των αμοιβών των ιατρικών πράξεων (ΠΔ 157/1991, ΠΔ 127/2005). Οι αμοιβές των ιατρών και ιατρικών εταιρειών για τις παροχές αυτές προς τους ασφαλισμένους των Ταμείων, παρέχονται μετά από μεγάλα χρονικά διαστήματα (σε ορισμένες περιπτώσεις και δύο (2) ετών). Η μεγάλη αυτή καθυστέρηση αποπληρωμής των υποχρεώσεων των ταμείων, δημιουργεί τεράστια οικονομικά προβλήματα στους ιατρούς υπό οποιαδήποτε μορφή δραστηριοποιούνται (ιδιαίτερα οι

εργαστηριακοί ιατροί), διότι είναι αναγκασμένοι να προμηθεύονται και να αποπληρώνουν αναλώσιμα, αντιδραστήρια, μηχανήματα χωρίς να έχουν την δυνατότητα είσπραξης της αμοιβής από τα ταμεία. Σήμερα σε μία εποχή Παγκόσμιας Οικονομικής κρίσης, αλλά και τεράστιων οικονομικών προβλημάτων της χώρας μας, όπου το τραπεζικό σύστημα αρνείται να παράσχει δάνεια σε επιχειρήσεις,. οι ιατροί θα πρέπει να αναζητήσουν δάνεια με τεράστια επιτόκια, αλλά και με κίνδυνο να διακοπούν και υπάρχοντα δάνεια. Πως είναι δυνατό σήμερα που οι ιατρικές πράξεις δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, να είναι δύσκολη η χρηματοδότηση των ιατρών από το Τραπεζικό σύστημα? (9) Ο ΦΠΑ σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, είναι απαιτητός κατά την λήψη των υπηρεσιών και την έκδοση την απαραίτητου παραστατικού του Κώδικα Βιβλίων Στοιχείων (ΠΔ 186/1992). Πως είναι δυνατόν να απαιτεί το κράτος να καταβάλλει επιχείρηση τον αναλογούντα ΦΠΑ, όταν ο ΦΠΑ οφείλεται από το κράτος και να απαιτεί την προσκόμιση παραστατικού για την εκκαθάριση των υποχρεώσεων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ)? Πώς είναι δυνατόν σε αυτή την δυσχερέστατη δημοσιονομική θέση που βρίσκεται το Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα και με τις ειλικρινείς δηλώσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ Λοβέρδου «δεν υπάρχει σάλιο» , να επιβαρύνουμε τα Ασφαλιστικά Ταμεία με πληρωμή ΦΠΑ? (11) Ο ΦΠΑ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις Κοινοτικές Οδηγίες απαιτεί ο υποκείμενος στο φόρο (ιατροί, ιατρικές εταιρείες) να ασκούν οικονομική δραστηριότητα κατά τρόπο ανεξάρτητο. Η σχέση εργασίας των ιατρών με τα ασφαλιστικά, παρόλο που ορίζεται με συμβάσεις έργου που συνάπτουν τα δύο (2) μέρη, δημιουργεί σχέσεις εξάρτησης, διότι η αμοιβή καθορίζεται με διοικητικές πράξεις από το δημόσιο και η τήρηση εποπτεύεται από δημόσιες αρχές (ΥΔΕ, Ταμεία). Επομένως η σχέση προσομοιάζει με εκείνη δημοσίου υπαλλήλου, ανεξάρτητα από την τυπική μορφή της σύμβασης. Η τυχόν επιβολή του ΦΠΑ στις ιατρικές πράξεις μεταξύ ιατρών και ασφαλιστικών ταμείων θα προσβληθεί στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Δικαστήρια (Απόφαση Διοικητικού Πρωτοδικείου

Αθηνών 13380/1988, Δ Εφετείου Αθηνών 4301/1990, ΣτΕ 3875/1995). (12) Η Ελλάδα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία περί ΦΠΑ, δεν δεσμεύεται από αποφάσεις των Ευρωπαϊκών Οργάνων για επιβολή ΦΠΑ στις ιατρικές πράξεις. Άρθρο 375 της Οδηγίας «Η Ελλάδα μπορεί να εξακολουθήσει να απαλλάσσει τις πράξεις του Παραρτήματος Χ μέρος Β, σημεία 2), 8), 9) 11) και 12) με προϋποθέσεις που ίσχυαν πριν την 1η Ιανουαρίου 1987 Η Ελλάδα, έχει απεριόριστο δικαίωμα μη εφαρμογής ΦΠΑ στις ιατρικές πράξεις, όπως και Ισπανία, Πορτογαλία, Φιλανδία, Σουηδία, Λετονία. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ο ιατρικός κόσμος σας καλεί να αποσύρεται από το υπό ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο, κάθε διάταξη που τυχόν υποκρύπτει πρόθεση επιβολής ΦΠΑ στις ιατρικές πράξεις. (2) Η τυχόν επιβολή ΦΠΑ στις ιατρικές πράξεις θα φέρει σε δυσχερέσταστη θέση τα Ασφαλιστικά Ταμεία που είναι λήπτες των υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας Υγείας. Η επιβολή πρόσθετων βαρών στην υγεία, που είναι δαπάνη όχι καταναλωτική θα στερήσει τον Έλληνα Πολίτη το ύψιστο αυτό αγαθό της Υγείας. (4) Η τυχόν ένταξη των ιατρών ή ιατρικών εταιρειών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), σε Κανονικό Καθεστώς ΦΠΑ, θα προσβληθεί στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Δικαστήρια ως παράνομη. Με εκτίμηση Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας Γ.Ποταμίτης Α.Πλακιώτης