Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εισηγήτριες: Δρ Ελένη Π. Μαράκη Σχολική Σύμβουλος ΔΕ Πρόεδρος ΙΑΚΕ Δρ Μαρία Ι. Καδιανάκη Σχολική Σύμβουλος ΔΕ Γενική Γραμματέας ΙΑΚΕ Η αξιολόγηση του μαθητή.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Φακελος αξιολογηςης portfolio
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή Φραντζέσκα Αθανασίου

Δομή παρουσίασης 1. Ο Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή - ΦΕΜ (portfolio) 2 : Αναγκαιότητα εισαγωγής ΦΕΜ 3: Διαδικασία εισαγωγής/ εφαρμογής ΦΕΜ 4. Βασικά αποτελέσματα έρευνας σε σχολική μονάδα 5. Φωτογραφικό υλικό/Βιβλιογραφία

1. Ο Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή 1. Ο Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή Προσεκτικά φτιαγμένο πορτρέτο που παρουσιάζει τι ξέρει και τι μπορεί να κάνει ο μαθητής. Σκόπιμη συλλογή υλικού που εκθέτει τις προσπάθειες, την πρόοδο και τις επιτυχίες του μαθητή σε ένα ή περισσότερα θέματα. Μπορεί να περιέχει κείμενα, φωτογραφίες, ζωγραφιές, εκθέσεις ιδεών, κριτήρια αξιολόγησης, φύλλα αυτοεκτίμησης, σχόλια του μαθητή, περιγραφικές παρατηρήσεις του εκπαιδευτικού, στόχους, επαίνους και ό,τι άλλο κρίνει ο μαθητής σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό που να δείχνει τη μαθησιακή του πορεία.

1. Ο Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή 1. Ο Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή Διάφορες μορφές ΦΕΜ: με ειδικό αντικείμενο (π.χ. Ιστορίας), ενιαίος φάκελος (περιλαμβάνει όλα τα μαθήματα), φάκελος βιτρίνα (καλύτερες εργασίες), φάκελος διαδικασίας (πειστήρια σε εξελικτική πορεία με περιγραφή της διαδικασίας). Λειτουργεί ως εργαλείο αξιολόγησης αλλά και μάθησης. Οι μαθητές συμμετέχουν στην εφαρμογή του, αυτοαξιολογούνται και αναστοχάζονται. Έρευνες δείχνουν μέσα από την υιοθέτηση του Φακέλου Επιτευγμάτων βελτίωση των μαθητών στο γραπτό λόγο, ανάπτυξη της ικανότητάς τους για αυτοαξιολόγηση και αναστοχασμό, ανάπτυξη της συνεργασίας και αποτελεσματικότερη επικοινωνία εκπαιδευτικού - μαθητή.

2. Αναγκαιότητα εισαγωγής ΦΕΜ Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης/εισήγηση στο κλιμάκιο πληροφορικής Απόκτηση ικανοτήτων – κλειδιά Νέα Αναλυτικά Προγράμματα «Η αξιολόγηση των μαθητών είναι κυρίως ανατροφοδοτική. Οι διδάσκοντες/-ουσες, έχοντας υπόψη τους πάντα τους επιδιωκόμενους στόχους, παρατηρούν και ενισχύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες που υστερούν σε έναν ή περισσότερους τομείς των στόχων…. Τα συμβατικά διαγωνίσματα αντικαθίστανται από πρακτικές που σχετίζονται με τη δημιουργία φακέλων (portfolios), τη συλλογή αναστοχαστικών σχολίων, την εγκαθίδρυση και ενίσχυση πρακτικών αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης (συνεντεύξεις, αναστοχαστικά αυτοσχόλια) » Πρόσφορο έδαφος στο Δημοτικό για υιοθέτηση ΦΕΜ

2. Αναγκαιότητα εισαγωγής ΦΕΜ «Αξιολόγηση για μάθηση και όχι αξιολόγηση της μάθησης» (Popham, 2006) «Ο ΦΕΜ λειτουργεί ως εργαλείο αξιολόγησης και μάθησης» (Valencia, 1990) «Ο μαθητής εμπλέκεται ενεργά σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, ελέγχει με κριτικό πνεύμα το περιεχόμενο του φακέλου του και την πορεία μάθησής του» (Μιχαηλίδου – Ευριπίδου, 2006) «Μέσα από την εργασία με ΦΕΜ ενισχύεται κάθε μαθητής ξεχωριστά, αναπτύσσονται μεταγνωστικές ικανότητες, ενισχύονται η υπευθυνότητά του και η επικοινωνία με την εκπαιδευτικό» (Klenowski, 2002)

Στάδιο 1: Στάδιο προγραμματισμού 3. Διαδικασία εισαγωγής/ εφαρμογής ΦΕΜ Αγοράζονται κουτιά στα οποία τα παιδιά βάζουν μαζί με τα επιτεύγματά τους, ένα φάιλ μεγέθους Α4 και τα ημερολόγιά τους. Παρουσιάζεται το εισαγωγικό φύλλο, ο πίνακας περιεχομένων και αφήνονται να φιλοτεχνήσουν καρτέλα για το εξωτερικό του ΦΕΜ. Με την εμπλοκή τους τα παιδιά στη διαδικασία, αποκτούν αίσθηση ιδιοκτησίας του φακέλου (Stiggins, 1994) και με ενθουσιασμό ετοιμάζουν το φάκελό τους. Η/Ο εκπαιδευτικός προβληματίζει τα παιδιά για το γραπτό και προφορικό τους λόγο και τα βοηθά να θέσουν στόχους για βελτίωση. Στο γραπτό λόγο καθορίζονταν κριτήρια με βάση τους στόχους του μαθήματος των Ελληνικών και συχνά με τη συμμετοχή των μαθητών. Σε σχετικό φύλλο εργασίας τα παιδιά αξιολογούν τις εργασίες τους και εντοπίζουν δυσκολίες/ αδυναμίες, στοχοθετούν, παρακολουθούν την πρόοδό τους και αν πετύχουν το στόχο τους, παίρνουν σχετικό δίπλωμα και επαναστοχοθετούν. Προαιρετικά οργανώνονται ομαδικές συνεντεύξεις με 3-4 διαφορετικούς μαθητές κάθε δεκαπενθήμερο για παρακολούθηση της προόδου κάθε παιδιού ξεχωριστά αλλά και για την εργασία με το ΦΕΜ. Η διδακτική μεθοδολογία στρέφεται σε πιο ευέλικτες μαθητοκεντρικές μορφές όπως είναι τα ομαδικά ή ατομικά project, οι έρευνες κλπ. (Γιαλλουρίδης, 2002), όπου οι μαθητές συνεργάζονται, αυτοαξιολογούν την ομαδική εργασία και αναστοχάζονται.  

4. Βασικά αποτελέσματα έρευνας σε σχολική μονάδα 4. Βασικά αποτελέσματα έρευνας σε σχολική μονάδα Σκοπός: Διερεύνηση επίδρασης καινοτομικής εφαρμογής του ΦΕΜ, ως μέσου εναλλακτικής αξιολόγησης του μαθητή Πληθυσμός (66 παιδιά) / Ερευνητική διαδικασία (Έρευνα Δράσης Πειραματικής μορφής) Ερευνητικά ερωτήματα: Αντιμετώπιση από εκπαιδευτικούς Στάσεις και τα συναισθήματα των παιδιών Δεξιότητες μάθησης που αναπτύσσονται στους μαθητές Διαφορά στο βαθμό αυτοεκτίμησης των μαθητών που εφαρμόζουν το ΦΕΜ, με αυτό των μαθητών που δεν τον εφαρμόζουν;

Αντιμετώπιση από εκπαιδευτικούς Ανάγκη για εμπλοκή στην καινοτομική εφαρμογή (Νέες θεωρίες που υποστηρίζουν τη διαμορφωτική αξιολόγηση, πιθανά πλεονεκτήματα από την εφαρμογή του ΦΕΜ, ευκαιρία δοκιμής της θεωρίας στην πράξη Συναισθήματα – αντιμετώπιση (Φόβος, ανασφάλεια, άγχος, ενθουσιασμός στην αρχή – Μετά από ενημέρωση για την πορεία εφαρμογής, το βοηθητικό υλικό, τη συνεργασία - κατανόηση τρόπου εργασίας, ενθουσιασμός) Συνεργασία Θετική στάση διευθύντριας και επιθεωρήτριας

Στάσεις και τα συναισθήματα των παιδιών για την αξιολόγηση με ΦΕΜ Δίκαιος τρόπος αξιολόγησης Μείωση άγχους κατά την αξιολόγηση Πολύ θετική στάση για την αξιολόγηση με ΦΕΜ

Δίκαιος τρόπος αξιολόγησης (Κλίμακα 1= Καθόλου, 5=Πάρα πολύ)

Άγχος κατά την αξιολόγηση (Κλίμακα 1= Καθόλου, 5=Πάρα πολύ)

Προτίμηση τρόπου αξιολόγησης Τι σου αρέσει στον τρόπο που αξιολογείσαι στο σχολείο; Π.Ο (f) Ο ΦΕΜ και δηλώσεις που περιλαμβάνουν αναφορά στο ΦΕΜ 19 Μου αρέσει ο τρόπος που αξιολογούμαι 10 Η στοχοθέτηση και η αυτοαξιολόγηση 6 Βλέπω τα λάθη μου και μαθαίνω 9 Μαθαίνω τις ικανότητες και τις αδυναμίες μου, βελτιώνομαι 5 Είναι δίκαιος τρόπος αξιολόγησης 4 Η φραστική αξιολόγηση 3 Η επικοινωνία που αναπτύσσεται Όταν τα πηγαίνω καλά 1 Σκέφτομαι πολύ Αναπάντητες ερωτήσεις

Προτίμηση τρόπου αξιολόγησης «Η εργασία με το φάκελο μου αρέσει γιατί είναι σαν ένα μπαούλο που βάζω μέσα τους θησαυρούς μου»   «Η εργασία με το φάκελο είναι πολύ καλή ιδέα… Δεν θέλω να σταματήσει ο φάκελος στη Στ΄ τάξη. Μακάρι να συνεχιστεί και στο Γυμνάσιο» «Μου αρέσει πάρα πολύ» «Είναι κάτι πρωτότυπο» «Νιώθω πολλή χαρά που είμαι σε ένα σχολείο με ένα μαγικό κουτί επιτευγμάτων»

Ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης (Κλίμακα 1= Καθόλου, 5=Πάρα πολύ)

Σύνθεση από ποιοτικά δεδομένα Μαθητές: «…σκεφτόμουν ότι δεν ήμουν καλή μαθήτρια ώσπου έβαλα στόχους…» «Η εργασία με ΦΕΜ με βοήθησε να συνεργάζομαι» «Την αυτοαξιολόγηση ακόμα και οι μεγάλοι δυσκολεύονται να την κάνουν…. Βοηθά ώστε να γίνουμε καλύτεροι…να μη δυσκολευόμαστε» Εκπαιδευτικοί: «Τα παιδιά αποκτούν την αίσθηση ότι πρέπει να ασχοληθούν με τη βελτίωσή τους …Αποτελεί ένα κίνητρο να προσπαθούν περισσότερο» «Μέσα από την αξιολόγηση με ΦΕΜ η μάθηση γίνεται πια πολύ προσωπικό θέμα και ίσως σε αυτό να οφείλει την επιτυχία του. Ο κάθε μαθητής βλέπει τη μάθησή του από τη δική του σκοπιά… νιώθουν πιο υπεύθυνοι να φέρουν εις πέρας μια εργασία»

Διαφορά στο βαθμό αυτοεκτίμησης των μαθητών που εφαρμόζουν το ΦΕΜ; Διαφορά στο βαθμό αυτοεκτίμησης των μαθητών που εφαρμόζουν το ΦΕΜ; (Κλίμακα 1=Καθόλου, 4=Πάρα πολύ)

Ανάπτυξη αυτοεκτίμησης - Σύνθεση από ποιοτικά δεδομένα Ανάπτυξη αυτοεκτίμησης - Σύνθεση από ποιοτικά δεδομένα «… με κάνει να νιώθω περήφανος που κατάφερα αυτό που ήθελα» «Δείχνει τις ικανότητές μας γιατί έτσι μπορεί να κερδίσουμε λίγη αυτοαγάπη, βλέποντας την προσπάθειά μας…Μπορεί και ο άλλος να έχει κάτι διαφορετικό στο οποίο να είναι καλύτερος και έτσι μας βοηθάει ο φάκελος να αγαπάμε πιο πολύ τον εαυτό μας» «… νομίζω ότι αποκτούμε και αυτοεκτίμηση γιατί κάποιος μπορεί να υποτιμά τον εαυτό του. Ο φάκελος επιτευγμάτων λέει ότι ο καθένας είναι μοναδικός και μπορεί να βάζει κάτι στο κουτί που να του το θυμίζει»

Καταληκτικά… Πλεονεκτήματα αξιολόγησης με ΦΕΜ Εφαρμογή σύγχρονων και δημοκρατικών διαδικασιών αξιολόγησης Συνύπαρξη παραδοσιακής αξιολόγησης και αξιολόγησης με ΦΕΜ, ώστε να αναπτύξουμε και να εφαρμόσουμε μεθόδους που ενισχύουν τη βελτίωση κάθε μαθητή

Φωτογραφικό υλικό

Αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση ΦΕΜ Φωτογραφικό υλικό Συμβολή της αξιολόγησης με ΦΕΜ στην ανάδειξη των ικανοτήτων των μαθητών Αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση ΦΕΜ

Ενδεικτική βιβλιογραφία Γιαλλουρίδης, Γ. (2002). Φάκελος Επιτευγμάτων: Η άλλη όψη της αξιολόγησης του μαθητή. Σύγχρονη Εκπαίδευση,14, 122-124. Klenowski, V. (2002). Developing Portfolios for Learning and Assessment. London: Routledge Falmer. Μιχαηλίδου – Ευριπίδου, Α. (2006). Φάκελος επιτευγμάτων μαθητή (portfolio): Εναλλακτική μέθοδος αξιολόγησης του μαθητή. Δελτίο Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου, 2, (3), 4-5. Popham, J. (2006). Assessment for learning: An endangered species? Educational Leadership, 63 (6), 84-85. Stiggins, R. (1994). Student Centered Assessment. New York: Macmillan Publishing Company. Valencia, S. (1990). A portfolio approach to classroom reading assessment: The whys, whats, and hows. The reading Teacher, 43 (4), 338-340.